Καινοτόμες δράσεις 2011-12

 

1ο Γυμνάσιο Αυλώνα                                 σχολ. έτος 2011 - 2012

             

ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

που συμπληρώνουν το Σχολικό Πρόγραμμα

 Το σχολικό έτος 2001-2012 το σχολείο μας συμμετείχε σε καινοτόμα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Παράλληλα υλοποιήθηκε μία σειρά πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων με συμμετοχή πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

 Α. Ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.)

 Οι Ζ.Ε.Π. είναι ένα έργο που αποσκοπεί στην ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από υποστηρικτικές δράσεις για τη βελτίωση της επίδοσής τους. Στο πλαίσιο αυτού του έργου στο σχολείο μας λειτούργησαν Φροντιστηριακά Τμήματα και για τις 3 τάξεις του Γυμνασίου, στα οποία οι μαθητές διδάχτηκαν Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία από Πρωτότυπο και Αρχαία από Μετάφραση από τους 4 εκπαιδευτικούς που δίδαξαν στο σχολείο μας στα τμήματα ΖΕΠ.

 Τα Φροντιστηριακά τμήματα λειτουργούν στο πλαίσιο της Πράξης "Διαπολιτισμικές Εκπαιδευτικές Δράσεις στη Β/θμια εκπαίδευση με ενίσχυση των διακρατικών συνεργασιών" που υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση" και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

  Τη Δράση συντονίζουν οι κ. Νάντια Τσενέ, Δ/ντρια, φιλόλογος και κ. Αγγελική Πανουσοπούλου, μαθηματικός.

 Β. Πρόγραμμα "Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών"

 Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα συμμετέχει από το σχολικό έτος 2010-2011 στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών». Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος υλοποιούνται στο σχολείο οι εξής δράσεις:

  • Ενισχυτική διδασκαλία για την ενίσχυση της γλωσσομάθειας των μαθητών
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • Δράσεις για την ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου - οικογένειας, καθώς και σχολείου ? κοινότητας.

 Στο πλαίσιο της Δράσης 2 (ενίσχυση γλωσσομάθειας) τοποθετήθηκε στο σχολείο φιλόλογος, ειδικευμένη στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, που δίδαξε σε τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας.

     Τη δράση συντονίζουν οι κ. Νάντια Τσενέ, Δ/ντρια, φιλόλογος και Αγγελική Πανουσοπούλου, μαθηματικός.

  Στο πλαίσιο της Δράσης 7 (σύνδεση σχολείου ? οικογένειας & κοινότητας) αναπτύσσονται δραστηριότητες που αποσκοπούν στη στενότερη συνεργασία του σχολείου και της οικογένειας, καθώς και στη συνεργασία του σχολείου με την ευρύτερη κοινότητα.

   Η συμμετοχή του σχολείου μας στη Δράση 7 μάς έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε πιο συστηματικά με τη σχέση σχολείου και οικογένειας. Συγκεκριμένα:

α) Οργανώσαμε συναντήσεις συμβουλευτικής με γονείς αλλοδαπών μαθητών.

β) Διοργανώσαμε εκδήλωση διαπολιτισμικού χαρακτήρα, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, με τη συμμετοχή γονέων και της τοπικής κοινωνίας.

γ) Αναλάβαμε πρωτοβουλίες, προκειμένου να συμβάλουμε στη δημιουργία ενός θετικού οικογενειακού περιβάλλοντος μάθησης.

  Τη δράση 7 (σύνδεση σχολείου ? οικογένειας & κοινότητας) υλοποιούν οι κ. Λίζα Καρακασίδου, καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας, και Νάντια Τσενέ, Διευθύντρια, φιλόλογος.

 Η Πράξη "Εκπαίδευση Αλλοδαπών &  Παλιννοστούντων Μαθητών" υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση" και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Γ. Πρόγραμμα Αυτοαξιολόγησης της σχολική μονάδας

 Το σχολείο συμμετέχει στο σχετικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας που έχει στόχο τη συνεχή βελτίωση του σχολείου μέσα από την ενεργοποίηση των ίδιων των μελών της σχολικής κοινότητας. Το πρόγραμμα φέτος συνδέθηκε με την ανάπτυξη του γραμματισμού των μαθητών και την κατασκευή ιστοσελίδας.

  Η Πράξη υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση" και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Δ. Πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα

     Το 2011-2012 δραστηριοποιήθηκαν οι εξής ομάδες:

  • Περιβαλλοντική ομάδα
  • Ομάδα Σύγχρονου Χορού Λυκείου - Γυμνασίου
  • Ομάδα Εφημερίδας "Σοβαρότης Μηδέν"
  • Ομάδα Βιβλιοθήκης
  • Ομάδα Διαφορετικότητας "Όλοι μαζί μπορούμε"
  • Ομάδα Λογοτεχνικού Εργαστηρίου

 

Δ.1. Περιβαλλοντική Ομάδα.

 Πρόκειται για μια πολυπληθέστατη ομάδα μαθητών που, με υπεύθυνες τις κ. Λίζα Καρακασίδου, καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας, Ντόρα Αγάθου, καθηγήτρια Γερμανικών, και Γαρυφαλιά Κοτσίκου, φιλόλογο, δραστηριοποιείται στο σχολείο αλλά και ευρύτερα στην τοπική κοινωνία. Η ομάδα συμμετέχει σε εθνικά και διεθνή δίκτυα / συμπράξεις σχολείων και αυτή τη χρονιά υλοποίησε δύο προγράμματα:

Α) "Τίποτε δεν πάει χαμένο ... στον καιρό της κρίσης"

Β) "Γέφυρες χτίζουμε ? Φράγματα γκρεμίζουμε"

Δ.2. Ομάδα Σύγχρονου Χορού Λυκείου-Γυμνασίου

 Η ομάδα λειτούργησε για 6η φορά με υπεύθυνη την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του ΓΕΛ κ. Ξένια Ψαρρού. "Από το ελάχιστο φτάνεις πιο εύκολα οπουδήποτε" είναι ο τίτλος της χορογραφίας της ομάδας με πηγή έμπνευσης την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη. Παράλληλα, οι μαθητές έμαθαν Hip Hop και Oriental και διαμόρφωσαν μία σύνθεση των δύο αυτών χορών.

Δ.3. Ομάδα Εφημερίδας

 Η Εφημερίδα του σχολείου μας "Σοβαρότης Μηδέν" εκδίδεται με υπεύθυνους καθηγητές τους κ. Νάντια Τσενέ, Άννυ Κέκη, καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας, και Νίκο Τελιγάδα, φιλόλογο. Η εφημερίδα περιλαμβάνει κείμενα, φωτογραφίες, σκίτσα, κόμικ και ζωγραφιές των μαθητών, συνοδεύεται δε από CD με φωτογραφικό υλικό από τη σχολική ζωή.

Δ.4. Ομάδα Βιβλιοθήκης Γυμνασίου

 Με υπεύθυνες τις κ. Άννυ Κέκη, καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας, και Νάντια Τσενέ, φιλόλογο, η ομάδα ασχολήθηκε με την οργάνωση και τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του σχολείου μας, καθώς και με τη διοργάνωση εκδηλώσεων σχετικών με τη λογοτεχνία. Αυτή τη χρονιά η δουλειά της ομάδας επικεντρώθηκε στην ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη.

Δ.5 Ομάδα Διαφορετικότητας "Όλοι μαζί μπορούμε"

 Με υπεύθυνη την κ. Λίζα Καρακασίδου, καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας, οι μαθητές προσέγγισαν με ποικίλους τρόπους θέματα που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα και την αποδοχή της.

 Δ.6. Ομάδα Λογοτεχνικού Εργαστηρίου

Οι μαθητές του Γυμνασίου με υπεύθυνη την κ. Ντόρα Τζουβάρα, φιλόλογο, ασχολήθηκαν με τη λογοτεχνική γραφή.