Απολογισμός της Ομάδας διαφορετικότητας και αποδοχής για το 2011-2012

«Όλοι μαζί μπορούμε!»

Απολογισμός της Ομάδας διαφορετικότητας και αποδοχής για το 2011-2012

 

Για μια ακόμη χρονιά ασχοληθήκαμε με θέματα διαφορετικότητας και αποδοχής στο πλαίσιο προγράμματος που συντόνιζε η κ. Λίζα Καρακασίδου και είχε στόχους:

  • Να γνωρίσουμε την κουλτούρα, τις απόψεις, τον πολιτισμό των συμμαθητών μας που έρχονται από άλλες πατρίδες
  • Να έρθουμε σε επαφή με τον κόσμο και τα προβλήματα των ανθρώπων με διαφορετικές δυσκολίες (ΑΜΕΑ)
  • Να γνωρίσουμε και να συνειδητοποιήσουμε τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα των παιδιών

Αλλά και?

  • Να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση μας
  • Να στηρίξουμε και να προστατέψουμε συμμαθητές μας που έχουν υποστεί διακρίσεις ? εκφοβισμό ? περιθωριοποίηση
  • Να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές, τους γονείς, τους δασκάλους μας σε ζητήματα ρατσισμού και διακρίσεων
  • Να αναπτύξουμε αλληλεγγύη, ομαδικότητα και υπευθυνότητα
  • Να ομορφύνουμε τον ελεύθερο χρόνο μας με δημιουργικό τρόπο.

Ποιος είμαι; Ποιος είσαι; Στόχος μας ήταν να γνωριστούμε με τον εαυτό μας και με τους άλλους, πράγμα που επιδιώξαμε μέσα από παιχνίδια γνωριμίας, χαλάρωσης, αποδοχής και μέσα από δραστηριότητες αυτογνωσίας (τι μ?αρέσει στον εαυτό μου και τι όχι )

Επείγον! Αλληλεγγύη! Αφού παρακολουθήσαμε βίντεο με θέμα την αλληλεγγύη και τον εθελοντισμό, συζητήσαμε για την οικονομική κρίση, τη φτώχεια αλλά και την ανάγκη να δείξουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας. Διοργανώσαμε, λοιπόν, έρανο τροφίμων για να στηρίξουμε την πρωτοβουλία των Γιατρών του Κόσμου.

Σε έχω ανάγκη Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Ο μικρός πρίγκιπας» και συζητήσαμε για τη δημιουργία σχέσης, την αλληλεξάρτηση, την έκφραση συναισθημάτων και τη φιλία.

Θέλω να σε γνωρίσω καλύτερα Με αφετηρία ένα παιχνίδι με φωτογραφικό κουίζ και ζωγραφική, συζητήσαμε για την οικογένειά μας, την καταγωγή, το θρήσκευμα και τις ιδιαιτερότητές μας.

Θα ταξιδέψουμε μαζί? σε τούτη τη ζωή

Επιχειρήσαμε ένα φανταστικό νοερό ταξίδι, κατά το οποίο προσδιορίσαμε τα εφόδιά μας, (ικανότητες, κλίσεις, αξίες, προτεραιότητες), τα εμπόδια που συναντάμε (δυσκολίες- αναποδιές- λάθη- ατυχίες- ασχολίες?), τα όνειρα, τις προσδοκίες μας, τους στόχους μας.

Πάμε για αλλού!

Αφού πληροφορηθήκαμε για το έργο της οργάνωσης ACTIONAID, επισκεφτήκαμε το εκπαιδευτικό κέντρο της ACTIONAID στην Αθήνα. Εκεί παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα

«Ένα κόσμος ανάποδα!» και συμμετείχαμε σε βιωματικό εργαστήρια μέσα από το οποίο μεταφερθήκαμε στην κοινότητα Μπάμα στην Κένυα και γνωρίσαμε την ζωή των παιδιών, την εκπαίδευση, τη φτώχεια, την πείνα, αλλά και την αλληλεγγύη και αισιοδοξία.

Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον, στο μέλλον που φτιάχνετε όπως θέλετε? Μέσα από ένα εργαστήρι δημιουργικής γραφής και δραματοποίησης προσεγγίσαμε προβλήματα στο σύγχρονο σχολείο, όπως: φτώχεια, διακρίσεις, αλλοδαποί μαθητές, παιδιά με ειδικές ανάγκες καταλήγοντας στο συμπέρασμα: Υπάρχουν προβλήματα αλλά υπάρχουν και λύσεις.

ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ!

Μα πού να πάμε; Συμμετείχαμε σε θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα της ομάδας 4frontal. Με παιχνίδια, τραγούδια, συζητήσεις δουλέψαμε πάνω στα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου και τη διάθεσή μας να τα αλλάξουμε όλα. Παρακολουθήσαμε την παράσταση Όρνιθες του Αριστοφάνη σε διασκευή της Ομάδας4frontal, που επισκέφτηκε το σχολείο μας.

Νεφελοκοκκυγία Συζήτηση και εικαστικές παρεμβάσεις για το πώς ονειρευόμαστε το δικό μας κόσμο. Δημιουργήσαμε ομαδικό κολλάζ.

Αυτοί είμαστε. Συζητήσεις, προτάσεις, δοκιμές, δρώμενα για την προετοιμασία της τελικής παρουσίασης του προγράμματος. Ελπίδα, κούραση, άγχος αλλά και δημιουργικότητα, ΧΑΡΑ!