1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΥΛΩΝΑ 

ΤΑΙΝΙΕΣ, ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΒΙΝΤΕΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για το σχολείο μας

 

SAY GOODBYE TO THE WORLD YOU THOUGHT YOU LIVED IN:Η χορογραφία που κέρδισε το 1ο βραβείο σε μαθητικό διαγωνισμό


ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Η εκπαίδευση στο Γυμνάσιο Αυλώνα τον καιρό της πανδημίας

 


Οι κατωτέρω ηλεκτρονικές δημιουργίες έγιναν από παιδιά της ομάδας Βιβλιοθήκης της Γ' Γυμνασίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ERASMUS ΚΑ2 «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, Π. Ξεναρίου, Ν. Τσενέ)


Ιστοσελίδα με το υλικό (αφίσες, ιστορίες, βίντεο με οδηγίες ασφαλούς οδήγησης και πολλά άλλα...) που δημιούργησαν τα παιδιά της Α Γυμνασίου στο 
πλαίσιο δράσης στο μάθημα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων". Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πέπη Ξεναρίου, Κωστής Πετρογιάννης.


Οι παρακάτω ταινίες δημιουργήθηκαν από παιδιά με τη σκηνοθέτιδα Μαρία Λεωνίδα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος
“MigratED” σε συνεργασία με τον Καρπό και την ActionAid:


και τα 4 video στο πλαίσιο του Erasmus Backpack ID:

"Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς", μια εκδήλωση της ομάδας βιβλιοθήκης 2015

" Απο το ελάχιστο φτάνεις πιο σύντομα οπουδήποτε", χοροθεατρική ομάδα 
ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, 2012:

  "ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, Χοροθεατρικό δρώμενο από την εκδήλωση 
"ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες", που 
συνδιοργάνωσαν από 13 έως 15 Δεκ. 2012 στο Κρυονέρι Αττικής τα 
Γυμνάσια 1ο Αυλώνα, Καλάμου, Κρυονερίου και το Λύκειο Αυλώνα, για τα 
90 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

"Ένας μονόλογος για τη Γάζα", χοροθεατρική παράσταση,2011

erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

Το περιοδικό μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

 

erasmusiky

 erasmustourkia

 

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στην 1η συνάντηση στη Γερμανίαgermania 1

 
  Η 1η συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία στις 17, 18 και 19 Σεπτεμβρίου 2019. Πρόκειται για ένα διετές πρόγραμμα, με συντονιστή το Sekundarschule στο Zörbigτου Ομόσπονδου Κρατιδίου Sachsen-Anhalt (Σαξονία-Άνχαλτ) της Γερμανίας, στο οποίο συμμετέχει το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα με άλλους τέσσερεις εταίρους [από Γερμανία (SekundarschuleZörbig), Αυστρία (Höhere Technische Bundeslehr-und Versuchsanstalt Wiener Neustadt), Ιταλία (Liceo Cannizzaro) και Τουρκία (Manisa Sosyal Bilimler Lisesi)] και αφορά στη δημιουργία μουσείων της καθημερινής ζωής των μαθητών.
  Από το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα συμμετείχαν οι: Νάντια Τσενέ, φιλόλογος και διευθύντρια, η Αγλαΐα Κακουροπούλου, καθηγήτρια Βιολογίας, και η Φωτεινή Παπαρήγα, καθηγήτρια Γερμανικών και Γαλλικών.
  Συγκεκριμένα, την 1η ημέρα το πρωί ο Δήμαρχος του Zörbig μας υποδέχτηκε, τους εταίρους, στο Δημαρχείο και εγκαινίασε τις εργασίες του προγράμματος. Στη συνέχεια, ξεναγηθήκαμε από τον υπεύθυνο Πολιτιστικών Θεμάτων του Δημαρχείου στην πόλη. Το απόγευμα συγκεντρωθήκαμε στο Sekundarschule στο Zörbig, όπου είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε λεπτομέρειες πάνω στην υλοποίηση του προγράμματος και να προγραμματίσουμε τις δράσεις μας.
  Τη 2η ημέρα εργασιών συναντηθήκαμε το πρωί στο συνεργαζόμενο σχολείο, όπου αρχικά ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και στη συνέχεια ολοκληρώσαμε τον σχεδιασμό των δράσεών μας και τον καταμερισμό των εργασιών. Το απόγευμα, ο Διευθυντής του «Μουσείου της Πόλης» Halle μας ξενάγησε στους χώρους του μουσείου και μας εξήγησε τις μουσειολογικές τεχνικές που εφαρμόστηκαν κατά την παρουσίαση των εκθεμάτων.
  Την 3η ημέρα, μεταβήκαμε όλοι εταίροι στο Dessau, όπου επισκεφθήκαμε το ολοκαίνουργιο Μουσείο Bauhaus.
  Tέλος, οι εταίροι επιβεβαίωσαν την επόμενη συνάντησή τους που θα πραγματοποιηθεί με μαθητές στην Manisa(Μαγνησία) στην Τουρκία από τις 13 έως τις 17 Ιανουαρίου 2020.

 Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07)


 

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 2η συνάντηση στην Τουρκία


  Η 2η συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία στις 13, 14, 15, 16 και 17 Ιανουαρίου 2020. Πρόκειται για ένα διετές πρόγραμμα σύμπραξης σχολείων από τις εξής χώρες: Γερμανία, που είναι η συντονίστρια του προγράμματος (Sekundarschule στο Zörbig), Ελλάδα (1ο Γυμνάσιο Αυλώνα), Αυστρία (Höhere Technische Bundeslehr-und Versuchsanstalt Wiener Neustadt στη Βιένη), Ιταλία (Liceo Cannizzaro στη Σικελία) και Τουρκία (Manisa Sosyal Bilimler Lisesi στη Μανίσα/Μαγνησία). Το πρόγραμμα αφορά στη δημιουργία μουσείων που αφορούν στον πολιτισμό, στην τεχνολογία, στη μετανάστευση και στην καθημερινή ζωή των σύγχρονων εφήβων.
Από το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη συνάντηση συμμετείχαν οι καθηγήτριες: Νάντια Τσενέ, διευθύντρια, φιλόλογος, Άννυ Κέκη, υποδιευθύντρια, καθηγήτρια Γαλλικών και Αγγλικών και Φωτεινή Παπαρήγα, καθηγήτρια Γερμανικών και Γαλλικών, καθώς και οι μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου: Άσπα Γεωργίου, Μαριάντα Δόξα, Βιολένα Δούμουρα, Στέλλα Ζαπουνίδη, Ζένια Κακολύρη και Νέλα Κότσι. Ο τόπος συνάντησης ήταν η Μανίσα. Η ελληνική ομάδα έμεινε στο ξενοδοχείο, η επαφή μας όμως με τους οικοδεσπότες μας ήταν πολύ στενή, καθώς τούρκικες οικογένειες είχαν αναλάβει από έναν μαθητή η κάθε μία. Κάθε απόγευμα, λοιπόν, όταν τελείωνε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι οικοδεσπότες παραλάμβαναν τα παιδιά από το σχολείο, τα μετέφεραν στο σπίτι τους, έτρωγαν μαζί το βραδινό τους και τα συνόδευαν στις βραδινές εξόδους. Έτσι τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συναναστραφούν στενά και να ψυχαγωγηθούν, ενώ παράλληλα δεν έλειψαν οι καθαρά εκπαιδευτικές δράσεις και οι πειηγήσεις. Πιο συγκεκριμένα:
Τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου, το ταξίδι μας, του οποίου ο τελικός προορισμός ήταν η Σμύρνη, περιλάμβανε στάση στην Κωνσταντινούπολη. Φτάσαμε στο γιγαντιαίο αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης κι από εκεί μέσα σε λίγες ώρες, με τη βοήθεια του ξεναγού-οδηγού μας, καταφέραμε να επισκεφτούμε τον Ιππόδρομο με τη στήλη των Όφεων και του Θεοδοσίου (Τούθμωσι Γ΄), την πλατεία Σουλτάν Αχμέτ, την Αγία Σοφία, το Υδραγωγείο του Ιουστινιανού, την αγορά, και από τη Γέφυρα του Γαλατά να κάνουμε βόλτα με πλοιάριο στον Βόσπορο. Δυστυχώς, τα μουσεία αργούν Δευτέρες και δεν καταφέραμε να επισκεφτούμε κάποιο.
 Το βράδυ ταξιδέψαμε αεροπορικά για τη Σμύρνη και στη συνέχεια για τη Μανίσα, που ήταν ο τελικός μας προορισμός. Στην είσοδο του ξενοδοχείου, μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Παρά το προχωρημένο της ώρας, οι τουρκικές οικογένειες που είχαν αναλάβει τις έξι μαθήτριες μάς υποδέχτηκαν θερμά. Ήταν μια στιγμή ενθουσιασμού που έδωσε τον τόνο για τις υπόλοιπες μέρες.
Την Τρίτη 14 Ιανουαρίου, πρώτη ημέρα εργασιών, επισκεφτήκαμε το Λύκειο Κοινωνικών Επιστημών, 15 χιλιόμετρα βόρεια της Μανίσα. Οι μαθητές του προγράμματος συναντήθηκαν για πρώτη φορά και άρχισαν να γνωρίζονται μεταξύ τους μέσα από παιχνίδια γνωριμίας που τα οργάνωναν μεγαλύτεροι μαθητές στα αγγλικά. Είχαν επίσης την ευκαιρία να παρακολουθήσουν κάποια μαθήματα του σχολείου μαζί με τους τούρκους συνομήλικούς τους. Το ίδιο διάστημα, οι καθηγητές πήγαμε στο Δημαρχείο όπου μας υποδέχτηκαν ο Δήμαρχος και ο υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων. Στη συνέχεια, επιστρέφοντας στο σχολείο, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και γνωριστήκαμε με τον Διευθυντή. Το μεσημέρι γευματίσαμε όλοι μαζί στο εστιατόριο του σχολείου. Στη συνέχεια, έγιναν οι παρουσιάσεις των σχολείων των εταίρων στην αίθουσα εκδηλώσεων, καθώς και η παρουσίαση του μουσείου που είχαν ετοιμάσει οι τούρκοι εταίροι μας. Το θέμα τους ήταν τα επαγγέλματα και πιο συγκεκριμένα το επάγγελμα του μπαρμπέρη. Σε μια ειδικά διαμορφωμένη λοιπόν αίθουσα είχαν ετοιμάσει το μουσείο τους, όπου παρουσίαζαν μέσα από μία ποικιλία αντικειμένων την εξέλιξη του επαγγέλματος στον χρόνο. Παράλληλα στην αίθουσα αυτή γινόταν προβολή ενός ντοκιμαντέρ των μαθητών με θέμα την καθημερινότητα ενός κομμωτή. Οι υπόλοιπες δραστηριότητες της ημέρας είχαν ως επίκεντρο το πρώτο αυτό μουσείο. Έτσι, σε εργαστήρια που εμψύχωναν οι καθηγητές του τουρκικού σχολείου αλλά και μαθητές, τα παιδιά έμαθαν να φτιάχνουν σαπούνι και αλοιφή περιποίησης, να ξυρίζουν, να φτιάχνουν μουστάκι. Όταν τελείωσαν οι εκπαιδευτικές δράσεις, τα παιδιά πήγαν στα σπίτια των τουρκικών οικογενειών που τα φιλοξενούσαν και το βράδυ ψυχαγωγήθηκαν παίζοντας τένις και bowling σε ένα κέντρο δραστηριοτήτων.
Την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκδρομή. Αρχικά επισκεφτήκαμε ένα μικρό μοναστήρι κοντά στην Έφεσο, όπου πιστεύεται ότι βρισκόταν η τελευταία κατοικία της Παναγίας. Είναι ένας τόπος που ενώνει χριστιανούς και μουσουλμάνους, καθώς και το Κοράνι αποδέχεται την αγιότητα της Παναγίας. Έπειτα επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου. Ξεναγηθήκαμε από αγγλόφωνο ξεναγό στα μνημεία του χώρου, το Ωδείο, την οδό των Κουρητών, τη Βιβλιοθήκη του Κέλσου, το Μεγάλο θέατρο (χωρητικότητας 24000 ατόμων), το Πρυτανείο, τον ναό του Αδριανού κ.ά. Στη συνέχεια, πήγαμε στο χωριό Σελτζούκ και μετά το γεύμα μας μεταβήκαμε στο Κιρκιτζέ (στα τούρκικα Σιρίντζε), πρώην ελληνικό χωριό, μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco και τόπος καταγωγής της Διδώς Σωτηρίου, όπου επισκεφτήκαμε τον διατηρητέο οικισμό, τις ορθόδοξες εκκλησιές του Αγίου Ιωάννη και του Αγίου Δημητρίου και το σχολείο. Όταν επιστρέψαμε στη Μανίσα, τα παιδιά ακολούθησαν και πάλι το πρόγραμμα των οικογενειών που τα φιλοξενούσαν και το βράδυ συναντήθηκαν και πάλι όλοι μαζί και διασκέδασαν με καραόκε.
Την Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου, η ημέρα για τους μαθητές ξεκίνησε στο σχολείο, όπου δουλεύοντας σε μικρές ομάδες παρουσίασαν τα ευρήματα της έρευνάς τους σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου και στη συνέχεια συμμετείχαν σε εργαστήρια εκμάθησης τουρκικών παραδοσιακών χορών. Για τους καθηγητές η μέρα άρχισε με επίσκεψη στον χώρο που στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου μας υποδέχτηκε ο προϊστάμενος για να συζητήσουμε. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στο σχολείο και συμμετείχαμε κι εμείς οι καθηγητές σε εργαστήρι εξοικείωσης με τους τουρκικούς παραδοσιακούς χορούς. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε όλοι μαζί στο Λύκειο τουριστικών επαγγελμάτων της Μανίσα, όπου γευματίσαμε στον χώρο του. Εκεί, τα παιδιά ασχολήθηκαν και με την επιλογή του logo του προγράμματος, ψηφίζοντας ποιο τους άρεσε περισσότερο από όσα είχαν ήδη ετοιμαστεί από κάθε χώρα.Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε στη Μανίσα. Επισκεφτήκαμε το τζαμί και το σύμπλεγμά του, τον μεντρεσέ, το ιμαρέτ, το νοσοκομείο και τα λουτρά, καθώς και το Μουσείο Ιατρικής. Το βράδυ είχαμε το αποχαιρετιστήριο δείπνο σε κεντρικό ξενοδοχείο, με παραδοσιακούς τουρκικούς χορούς από βραβευμένη χορευτική ομάδα, με διαγωνισμό τουρκικών παραδοσιακών χορών (όπου νικήσαμε οι καθηγητές!!!) με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού για το logo του προγράμματος, την απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής στη συνάντηση του προγράμματος και με αναμνηστικά δώρα. Τέλος, όλοι επιβεβαιώσαμε την επόμενη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στο Παλέρμο στη Νότια Ιταλία από τις 4 έως τις 8 Μαΐου 2020.
Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 17 Ιανουαρίου, ημέρα επιστροφής, ξεκινήσαμε από τη Μανίσα για τη Σμύρνη, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία στον χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας να ξεναγηθούμε στην πόλη με τον ελληνόφωνο κύριο Αλί. Επισκεφτήκαμε την αποβάθρα της Σμύρνης και το ελληνικό Προξενείο, όπου ζήσαμε μια ευχάριστη στιγμή, καθώς ένας υπάλληλος του Προξενείου ήταν πρώην μαθητής της Διευθύντριας κ. Τσενέ, και μεσολάβησε για να μας υποδεχτεί και να μας ξεναγήσει στο κτίριο του ελληνικού Προξενείου η Πρόξενος, κ. Αργυρώ Παπούλια. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε την πρώην ελληνική συνοικία, τον Ναό Αγίου Βουκόλου Σμύρνης, αφιερωμένο στον Άγιο Βουκόλο, τον πολιούχο της πόλης, την Αγία Φωτεινή και τέλος την παλιά αγορά της Σμύρνης.
Από την αρχή έως το τέλος του ταξιδιού επικράτησε από την πλευρά των παιδιών ενθουσιασμός, που κανένα δυσάρεστο γεγονός δεν αμαύρωσε. Ήταν ένα ταξίδι πλούσιο σε εμπειρίες και σε διαπολιτισμικές συναντήσεις.

Ακολουθούν οι φωτογραφίες:

1.ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
2.ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΗΝ ΜΑΝΙΣΑ
3. ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΞΗΤΕΣ (ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ)
4.ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
5.ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
6.ΕΠΙΣΗΜΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΗΣ ΜΑΝΙΣΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ Κας ΝΑΝΤΙΑΣ ΤΣΕΝΕ
7.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΦΕΣΣΟΥ
8.ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΕΣΣΟ
9.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΜΥΡΝΗΣ
10.ΥΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΞΕΝΟ ΣΜΥΡΝΗΣ Κα ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΟΥΛΙΑ ΠΡΟΞΕΝΟ
11. ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Κα ΠΡΟΞΕΝΟ
12. ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΛΩΝΙΤΗ Κο Π ΛΕΚΚΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΜΥΡΝΗΣ
13. Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
14. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
15. ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΧΟΡΟΥ

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
01/15 
bwd fwd
Φωτεινή Παπαρήγα
καθηγήτρια Γαλλικών & Γερμανικών


                                                            Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στην 1η διαδικτυακή συνάντηση


1 SINANTISI

 

   Στις 27.11.2020, ημέρα Παρασκευή, μία ομάδα μαθητών από την Αυστρία οργάνωσαν και συντόνισαν με τη βοήθεια του καθηγητή τους, Alexander Wöhrer, την 1η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage». Το θέμα της συνάντησης ήταν «το αγαπημένο μας αντικείμενο». Γύρω στους 30 μαθητές και από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Τουρκία και Ελλάδα, συνομιλήσαμε για τις προτιμήσεις μας.
  Παρά την αμηχανία που υπήρχε αρχικά καθηγητές και μαθητές με καλή διάθεση καταφέραμε να σπάσουμε τον πάγο, να γνωριστούμε καλύτερα και να συμπαθήσει ο ένας τον άλλον πάρα πολύ. Από τότε έχουμε δεθεί όλοι και έχουμε γίνει μία πάρα πολύ δυνατή ομάδα και ευχόμαστε ότι αυτή η σχέση και η αγάπη που έχει ο ένας για τον άλλον να κρατήσει για πάντα.
  (Από την Ελλάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Αναστασία Σαμπάνη, Βίκυ Αλιτσκόλλι, Μαριάντζελα Γούβα, Νεφέλη Λιάτη, Δημήτρης Ζαχαρίας και Γιάννης Σαμπάνης, και οι καθηγητές: Νάντια Τσενέ, Άννυ Κέκη, Λουκία Στέφου και Φωτεινή Παπαρήγα.)

  Μαριάντζελα Γούβα – Αναστασία Σαμπάνη


 

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 2η διαδικτυακή συνάντηση

 Την Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2021, μια ομάδα μαθητών του της β΄ γυμνασίου, συγκεκριμένα οι: Αναστασία Σαμπάνη, Βίκυ Αλιτσκόλλι, Μαριάντζελα Γούβα, Νεφέλη Λιάτη, Δημήτρης Σαμπάνης, Δημήτρης Ζαχαρίας και Γιάννης Σαμπάνης σε συνεργασία με τη διευθύντρια, Νάντια Τσενέ, την υποδιευθύντρια Άννυ Κέκη και τις καθηγήτριες Λουκία Στέφου και Φωτεινή Παπαρήγα, οργάνωσαν και συντόνισαν τη 2η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage».

 giapadl

 

Το θέμα της συνάντησης ήταν «Το Σχολείο». Οι μαθητές και από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες (Τουρκία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία και Ελλάδα) μοιράστηκαν σχολικές εμπειρίες, όμορφες αλλά και δυσάρεστες, αντάλλαξαν ιδέες και σκέφτηκαν αλλαγές, τις οποίες κατέγραψαν στο παρακάτω padlet:

padl

 

 Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07)

 

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 3η διαδικτυακή συνάντηση

 

  Την Παρασκευή, 16 Απριλίου 2021 οι παρακάτω μαθήτριες και μαθητές της Β΄τάξης του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα: Αναστασία Σαμπάνη, Βίκυ Αλιτσκόλλι, Μαριάντζελα Γούβα, Νεφέλη Λιάτη, Δημήτρης Σαμπάνης, Δημήτρης Ζαχαρίας και Γιάννης Σαμπάνης σε συνεργασία με τη διευθύντρια, Νάντια Τσενέ, την υποδιευθύντρια Άννυ Κέκη και τις καθηγήτριες Λουκία Στέφου και Φωτεινή Παπαρήγα, συμμετείχαν στην 3η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage», που οργάνωσαν οι γερμανοί εταίροι.
  Στη συνάντηση συμμετείχαν 35 μαθήτριες και μαθητές καθώς και καθηγητές και από τις πέντε χώρες του project. Το θέμα της συνάντησης; Η τεχνολογία για την επικοινωνία. Μέσα από ένα ευφάνταστο ερωτηματολόγιο δοκιμάσαμε τις γνώσεις μας πάνω σε αυτό πεδίο της σύγχρονης εποχής. Ήταν αστείο και πολύ διασκεδαστικό.

Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07

)

 TA ΤΑΞΙΔΙΑ ΜΑΣ ΞΑΝΑΡΧΙΖΟΥΝ

Από την επίσκεψη των εταίρων μας στην Αθήνα


Γράφουν η Αναστασία Σαμπάνη, μαθήτρια Γ΄ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, και ο Till Galka, μαθητής Γ΄ Γυμνασίου του Sekundarschule στο Zörbig του ομόσπονδου Κρατιδίου Σαξονίας – Άνχαλτ της Γερμανίας.
 
1η ΜΕΡΑ 11/10/2021
01
02
03
04
1/4 
bwd fwd


Μια μέρα πριν
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
  Σήμερα ήταν μια κουραστική αλλά ταυτόχρονα μια μέρα γεμάτη περιπέτειες. Δεν μπορώ να σου περιγράψω τα συναισθήματα που νιώθω αυτή τη στιγμή. Μόνο βλέποντας τις εκφράσεις του προσώπου μου, μπορείς να νιώσεις και εσύ με τη σειρά σου τη χαρά και τον ενθουσιασμό που έχω μέσα μου.
Μετά από πολύ σκληρή προετοιμασία από εμάς και τους καθηγητές μας είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τους φίλους μας. Ανυπομονούσα τόσο καιρό να τους δω και να που είμαι μια μέρα πριν τη μεγάλη συνάντηση! Μείναμε στο σχολείο επτά ώρες παραπάνω από το σχολικό ωράριο προσπαθώντας να είναι όλα στην εντέλεια και όλοι να μείνουν άναυδοι αντικρίζοντας το σχολείο μας. Μπορώ να πω ότι αυτό ήταν εξουθενωτικό, αλλά, μπροστά στον ενθουσιασμό μας, η όποια κούραση και τα εμπόδια ήταν ανύπαρκτα.
Πραγματικά δεν ξέρω τι άλλο να σου πρωτοπώ. Ανυπομονώ να δω από κοντά τη Laura, που θα είναι το ταίρι μου για τις επόμενες μέρες, και εννοείται ότι θέλω να γνωρίσω και τα άλλα τα παιδιά και να γίνουμε όλοι φίλοι.
Σε καληνυχτίζω τώρα, επειδή πρέπει να ξυπνήσω νωρίς. Σ’ ευχαριστώ που μου κρατάς συντροφιά μέχρι και τώρα. Τα λέμε ξανά αύριο, που θα έχω να σου πω πολλά περισσότερα από τα σημερινά.
Αναστασία
 
2η ΜΕΡΑ 12/10/2021
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
01/26 
bwd fwd
Ήρθε επιτέλους η ώρα
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Σήμερα επιτέλους ήρθε η μέρα που όλοι περιμέναμε! Είμαι τόσο, μα τόσο ενθουσιασμένη που δεν ξέρω πώς θα μπορέσω να εκφράσω όλον αυτόν τον ενθουσιασμό. Σκέψου, ετοιμάστηκα τόσο γρήγορα για το σχολείο, που μέχρι και η μαμά μου έμεινε έκπληκτη!
Στο σχολείο υπήρχε άγχος και όλοι περιμέναμε τους φίλους μας με ανυπομονησία και με χαμόγελα ζωγραφισμένα στο πρόσωπό μας. Περιμέναμε στη στάση του λεωφορείου και ζητωκραυγάσαμε από τη χαρά μας, όταν είδαμε το πούλμαν με τους εταίρους μας να έρχονται. Όλοι κοιτούσαμε από εδώ και από εκεί, για να αναγνωρίσουμε το ζευγάρι μας. Έτσι όπως έψαχνα, είδα να βγαίνει από το λεωφορείο η Laura. Έτρεξα αμέσως κοντά της και την αγκάλιασα, όπως ακριβώς έκανε και εκείνη δίνοντάς μου ένα δώρο που μου είχε πάρει από την Ιταλία.
Η υπόλοιπη μέρα εξελίχτηκε φανταστικά. Πρώτα παρουσιάσαμε μία εκδήλωση καλωσορίσματος με τραγούδια από όλες τις φιλοξενούμενες χώρες και με χορό, ακολούθησαν εργαστήρια και μετά… Μετά πήγαμε και φάγαμε όλοι μαζί, έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα, όπως και έγινε. Ανακαλύψαμε ότι παρόλο που ζούμε σε διαφορετικές χώρες και έχουμε ο καθένας τη δική του κουλτούρα, ήθη και έθιμα, η αθωότητα και η ανεμελιά της ηλικίας μας, μας έφερναν κοντά, έτσι ώστε να έχουμε έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας.
Μετά το φαγητό πήγαμε στο The Greeks όπου τους δείξαμε κάποια παλιά επαγγέλματα και εννοείται ότι παίξαμε ατελείωτες ώρες τένις και πινγκ-πονγκ, που μας έμαθαν η Claudia, η Martina, η Sara και η Laura. Αλλά δε σου είπα το καλύτερο. Έμαθα και λίγα Ιταλικά από τη Laura και εγώ της έμαθα λίγα Ελληνικά και μπορώ να πω ότι είχε πάρα πολύ πλάκα. Είναι ωραίο να μαθαίνεις ξένες γλώσσες και πόσο μάλλον από κάποια πολύ καλή σου φίλη.
Σήμερα γνώρισα και ένα παιδί από τη Γερμανία, τον Anton, ο οποίος μπορώ να πω ότι έχει πολύ χιούμορ. Μιλούσαμε για ώρες, επειδή ξέρω Γερμανικά και με βοήθησε να τα βελτιώσω κιόλας. Έγινε πολύ καλός μου φίλος και του υποσχέθηκα ότι θα τον ξεναγήσω αύριο στην Ακρόπολη.
Λοιπόν ημερολόγιό μου θα πούμε τα υπόλοιπα αύριο.
Καληνύχτααααα…
Αναστασία
3η ΜΕΡΑ 13/10/2021

 Μάθημα ιστορίας: Ελλάδα

  Μετά το πρωινό, επισκεφτήκαμε μεταξύ άλλων και την Ακρόπολη. Αρχικά ανεβήκαμε τα ατελείωτα σκαλιά και φτάσαμε ψηλά, όπου εκμεταλλευτήκαμε την απίστευτα όμορφη θέα για να βγάλουμε μερικές selfies. Ο Δημήτρης δίσταζε στην αρχή, αλλά μετά συμφώνησε να βγάλουμε μαζί μια selfie. Kάναμε βόλτα στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και μάθαμε πολλά για την ιστορία της. Επειδή ήμασταν πολλά άτομα, χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και στο τέλος της ξενάγησης, συναντηθήκαμε και πάλι όλοι μαζί για να επισκεφτούμε το μουσείο. Εκεί μάθαμε πολλά για την ιστορία της Ελλάδας.
  Αργότερα, πήγαμε όλοι μαζί σε ένα εστιατόριο για να φάμε. Στη συνέχεια, πήγαμε όλοι μαζί, ο Δημήτρης, η Γιασλίν, η Κατερίνα, η Φαίη, εγώ και κάποιοι ακόμα σε ένα παγωτατζίδικο, όπου έφαγα για πρώτη φορά στη ζωή μου ρολά παγωτού (και ήταν πολύ νόστιμα!) Αφού φάγαμε το παγωτό και κάναμε έναν περίπατο, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε.
  Μετά από αυτό το διάλειμμα, φύγαμε και πάλι από το ξενοδοχείο για να εξερευνήσουμε την πόλη. Κάναμε βόλτα για λίγη ώρα σε έναν εμπορικό δρόμο και είχαμε τη δυνατότητα να επισκεφτούμε τα μαγαζιά που μας άρεσαν. Επιπλέον, γνώρισα την Αναστασία. Και οφείλω να πω ότι είναι η πρώτη φορά που έκανα τόσο γρήγορα μια φίλη, εκτός από την πρώτη φορά που πήγα στην πρώτη δημοτικού. Τα πήγαμε καλά από την αρχή και κάναμε μεγάλες συζητήσεις. Δυστυχώς, έπρεπε να γυρίσει σύντομα στους δικούς της καλεσμένους, τους οποίους είχε εκείνη αναλάβει. Λίγο αργότερα, πήγαμε με τους υπόλοιπους σε ένα μικρό εστιατόριο, στο οποίο φάγαμε για άλλη μια φορά πολύ και καλά, πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας, όπου κοιμηθήκαμε αμέσως.
Ο Till σας
4η ΜΕΡΑ 14/10/2021
Τα δάκρυα βροχή
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Σήμερα είναι η τελευταία μέρα μαζί με τα παιδιά. Δε μπορώ να περιγράψω τα συναισθήματά μου, καθώς είναι τόσο μπερδεμένα.
Ο καιρός ήταν βροχερός… ταίριαζε πάρα πολύ με τη διάθεση όλων μας. Ήμασταν χαρούμενοι μεν αλλά ταυτόχρονα και στεναχωρημένοι, καθώς την επόμενη μέρα δε θα ήμασταν ξανά όλοι μαζί όπως τώρα.
Πρώτη μας στάση ήταν το Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο, αλλά λόγω βροχής δε μπορέσαμε να το δούμε από κοντά, οπότε κατευθυνθήκαμε προς την Εθνική Πινακοθήκη. Θαυμάσαμε τα έργα και περάσαμε πολλή ώρα συζητώντας για τις εντυπώσεις που μας προκαλούν οι πίνακες. Δυστυχώς, όμως, φεύγοντας από την Αθήνα είχε πάρα πολλή κίνηση και καθυστερήσαμε.
Αφού κάναμε κάποιες δραστηριότητες στο σχολείο μας, σαν αποχαιρετιστήριο πήγαμε στη Μαλακάσα για να φάμε, να χορέψουμε και γενικότερα να περάσουμε ωραία. Πραγματικά περάσαμε φανταστικά και ποτέ δε θα ξεχάσω πόσο πολύ γελάσαμε αλλά και τους καινούριους χορούς που μας έμαθαν τα παιδιά.
Αφού φάγαμε και χορέψαμε, μας ανακοίνωσαν ότι έχουμε μόνο τρία λεπτά στη διάθεσή μας για να αποχαιρετιστούμε. Όλοι αρχίσαμε να κλαίμε και να αγκαλιαζόμαστε μεταξύ μας δίνοντας υποσχέσεις τις οποίες δε θα ξεχάσουμε ποτέ και θα τις πραγματοποιήσουμε κάποια στιγμή. Αφού τους αποχαιρετήσαμε και έφυγαν, συνεχίσαμε να κλαίμε, καθώς θυμόμασταν όλες αυτές τις στιγμές που ζήσαμε μαζί.
Δε μπορώ να γράψω άλλο πραγματικά. Νιώθω τόσο δυστυχισμένη που δεν έχω άλλη δύναμη και αντοχή. Θα τα πούμε πάλι αύριο…
Αναστασία
 Αποχαιρετισμός

  Τη μέρα μέρα αυτή έβρεχε πολύ. Μετά το πρωινό μπήκαμε και πάλι στο πούλμαν. Είχαμε πολλά σχέδια για την ημέρα εκείνη, αλλά λόγω του άσχημου καιρού πήγαμε κατευθείαν στην Εθνική Πινακοθήκη. Εκεί υπήρχαν πολλά ωραία αλλά και περίεργα έργα τέχνης. Και ενώ τα παρατηρούσαμε, ήχησαν τα κινητά όλων με προειδοποιήσεις για τον άσχημο καιρό. Όταν κοιτάξαμε έξω, είδαμε τους δρόμους πλημμυρισμένους. Ευτυχώς, ήμασταν τυχεροί, καθώς ο καιρός βελτιώθηκε γρήγορα και μπορέσαμε να φύγουμε. Πήγαμε και πάλι στο σχολείο. Εκεί παίξαμε διάφορα αστεία παιχνίδια για να περάσει η ώρα και μετά μπήκαμε και πάλι στο πούλμαν και πήγαμε σε ένα εστιατόριο. Εκεί, κάναμε μια μεγάλη αποχαιρετιστήρια γιορτή. Τραγουδήσαμε, γελάσαμε και χορέψαμε, μέχρι την ώρα του αποχαιρετισμού. Την επόμενη μέρα θα επιστρέφαμε στο σπίτι μας. Ήμασταν όλοι πολύ στεναχωρημένοι, μερικοί έκλαιγαν κιόλας, μεταξύ αυτών κι εγώ. Αφού αποχαιρετήσαμε ο ένας τον άλλο, μπήκαμε στο πούλμαν και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Ετοιμάσαμε τις βαλίτσες μας, επειδή την επόμενη μέρα έπρεπε να σηκωθούμε πολύ νωρίς για να πάμε στο αεροδρόμιο. Και έτσι κοιμηθήκαμε νωρίς.
Ο Till σας
5η ΜΕΡΑ 15/10/2021
Οριστικό τέλος
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
  Θα σου πω λίγα αλλά σημαντικά. Όλο το βράδυ μιλούσα με τα παιδιά και κανείς μας δεν ήθελε να πιστέψει ότι η επίσκεψη των φίλων μας τέλειωσε… Εγώ ακόμα κλαίω.
Τουλάχιστον αυτές τις αναμνήσεις δε θα τις ξεχάσω ποτέ… Όσα χρόνια και αν περάσουν… Σίγουρα το καπέλο του Anton που μου έδωσε χθες θα είναι ένα σημάδι που θα μου θυμίζει τις υποσχέσεις που έχουμε δώσει.
Οι τρεις μέρες που περάσαμε μαζί δεν ήταν αρκετές αλλά…
ΘΑ ΞΑΝΑΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ!
Αναστασία
 Αντίο Ελλάδα!
  Στο σπίτι σκεφτόμουν συνεχώς το ταξίδι στην Αθήνα. Όλα ήταν σαν όνειρο. Όμως δεν ήταν όνειρο, διότι όλα όσα έζησα την τελευταία βδομάδα, ήταν πραγματικότητα. Και περιμένω ήδη με ανυπομονησία το επόμενό μας ταξίδι.
Πολλούς χαιρετισμούς από τη Γερμανία,
ο Till σας

01
102
103
104
105
106
111
112
113
1/9 
bwd fwd

 

Ιταλία: Μια συνάντηση μετ' εμποδίων

 Τον Ιανουάριο, όταν ο κορονοϊός ήταν στην κορύφωσή του, καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε το ταξίδι μας στο Παλέρμο της Ιταλίας. Δυστυχώς όμως δεν τα κατάφεραν όλοι μας οι εταίροι. Οι Αυστριακοί δεν μπόρεσαν να έρθουν, γιατί υπήρχε απαγόρευση των σχολικών εκδρομών λόγω της πανδημίας, οι δε Τούρκοι εξαιτίας της σφοδρής κακοκαιρίας έφτασαν στο Παλέρμο με τρεις ημέρες καθυστέρηση!!!

Στη συνάντηση συμμετείχαν πέντε μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου: Βίκυ Αλιτσκόλλη, Μαριάντζελα Γούβα, Νεφέλη Λιάτη, Δανάη Περήφανου, Εβελίνα Τζιόμαλλου και δύο εκπαιδευτικοί, η Άννυ Κέκη και η Νάντια Τσενέ.

Η Νεφέλη Λιάτη γράφει για την επίσκεψη αυτή στο ημερολόγιό της:

Day 1: Στις 4 το πρωί, συναντηθήκαμε στο αεροδρόμιο όλες μαζί και αφού αποχαιρετήσαμε τους γονείς μας, στις 6 το πρωί μπήκαμε στο αεροπλάνο προς Ρώμη. Μόλις φτάσαμε, μας παρέλαβε ένα βανάκι και μας πήγε στο σημείο όπου θα συναντούσαμε την ξεναγό μας, η όποια ανέλαβε την περιήγησή μας όλη την ημέρα. Όταν συναντηθήκαμε και αφού μας κέρασε έναν ιταλικό cappuccino, η ξενάγηση στη Ρώμη ξεκίνησε. Η πρώτη μας στάση ήταν το Βατικανό, ένας πανέμορφος χώρος με μεγάλη ιστορία. Επισκεφτήκαμε τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου, ένα τεράστιο κτήριο με τόνους χρυσού. Ήταν επιβλητικό και ταυτόχρονα πολύ συγκινητικό. Το ταβάνι ήταν γεμάτο με όμορφες τοιχογραφίες και παντού υπήρχαν αγάλματα. Φεύγοντας, περπατήσαμε και περάσαμε τη Γέφυρα των Αγγέλων. Η θέα ήταν πραγματικά πολύ όμορφη. Συνεχίσαμε να περπατάμε μέσα στα διάφορα στενάκια, παίρνοντας μια μικρή ιδέα από την καθημερινότητα των κατοίκων της Ρώμης. Επομένη στάση ήταν το Κολοσσαίο. Στη διαδρομή μπήκαμε μέσα σε πολλές καθολικές εκκλησιές και διακρίναμε αρκετές διαφορές ανάμεσα στην καθολική και την ορθόδοξη εκκλησία. Λίγο πριν φτάσουμε, φάγαμε την πρώτη μας αυθεντική ιταλική πίτσα. Ήταν πεντανόστιμη!!! Συνεχίσαμε τον δρόμο μας προς το Κολοσσαίο. Όλα ήταν υπέροχα. Λίγο πιο πέρα βρισκόταν και η Αψίδα του Θριάμβου. Το τοπίο σου φέρνει ανατριχίλα, καθώς σε παραπέμπει στην αρχαία Ρώμη.
Έπειτα, κατευθυνθήκαμε στη ρωμαϊκή αγορά και την Piazza Venezia. Αφού είχαμε λίγο χρόνο ακόμα, επισκεφτήκαμε το Πάνθεον, τη Fontana di Trevi,την Piazza di Spagna και την Piazza del Popolo. Δυστυχώς, όμως, δεν μπορούσαμε να μείνουμε άλλο στη Ρώμη, γιατί έπρεπε να πάμε στο αεροδρόμιο για την πτήση μας προς το Παλέρμο της Σικελίας. Όταν προσγειωθήκαμε στο Παλέρμο, αργά το βράδυ, ήμασταν όλες παρά πολύ κουρασμένες και έτσι, όταν πήγαμε στο ξενοδοχείο, κοιμηθήκαμε κατευθείαν.
Day 2: Αφού ξεκουραστήκαμε λίγο από την ξενάγηση στη Ρώμη της προηγούμενης μέρας, ξυπνήσαμε στις 7:30 για να γνωρίσουμε τους οικοδεσπότες μας. Φάγαμε πρωινό στο ξενοδοχείο και μετά πήγαμε μπροστά από το θέατρο Massimo όπου βρίσκονταν συγκεντρωμένα τα παιδιά από τις άλλες χώρες. Για να γνωριστούμε, παίξαμε ένα παιχνίδι γνωριμίας και μετά ξεναγηθήκαμε σε όλα τα αξιοθέατα του Παλέρμου. Όταν φτάσαμε στο Quattro Canti, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες για να παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Από την κάθε ομάδα, οι ξένοι, δηλαδή οι Έλληνες και οι Γερμανοί, έπρεπε να προσπαθήσουν να βρουν αυτό που ζητούσε ο κάθε γρίφος και να δοκιμάσουν από ένα παραδοσιακό σισιλιάνικο φαγητό. Όποια ομάδα ήταν πιο γρήγορη και δοκίμαζε όλα τα φαγητά, κέρδιζε!!! Έπειτα, μετά το παιχνίδι, ξεκουραστήκαμε και αργότερα πήγαμε σε μια πιτσαρία για να φάμε. Το φαγητό ήταν πεντανόστιμο. Μετά το φαγητό μας, ήταν ήδη αργά, έπρεπε να γυρίσουμε πίσω στο ξενοδοχείο.
Day 3: Η επομένη ημέρα ξεκίνησε με τον ίδιο τρόπο. Αφού ξυπνήσαμε πάλι στις 7: 30, φάγαμε πρωινό και φύγαμε από το ξενοδοχείο για το ιταλικό σχολείο, το Επιστημονικό Λύκειο του Παλέρμο, για να περάσουμε ολόκληρη τη μέρα μας. Θα μας έδειχναν τι είχαν ετοιμάσει σαν χώρα για το Erasmus.
Φτάσαμε λοιπόν στο σχολείο τους και, αφού μας ξενάγησαν, μας έδειξαν το μουσείο τους. Είχαν δημιουργήσει μια έκθεση με κείμενα, χάρτες, φωτογραφίες και αντικείμενα σχετικά με τη μετανάστευση. Σε ένα μεγάλο τοίχο δέσποζε ένας χάρτης του κόσμου και μας έδωσαν πινέζες, ώστε να τις βάλουμε πάνω στη χώρα που θα θέλαμε να ζήσουμε. Μας έδειξαν κι ένα βίντεο που είχαν φτιάξει οι μαθητές για τη μετανάστευση, βάλαμε μουσική και χορέψαμε όλοι μαζί. Αργότερα, πάλι χωριστήκαμε σε ομάδες και μιλήσαμε για ένα αντικείμενο που θα παίρναμε από τη χώρα μας, εάν αναγκαζόμασταν να την εγκαταλείψουμε. Αφού όλοι είπαν τη γνώμη τους, εμείς σαν Ελλάδα αφήσαμε τα δικά μας αντικείμενα για το μουσείο τους. Τέλος, μπήκαμε σε μία τάξη την ώρα του μαθήματος και παρουσιάσαμε στους Ιταλούς μαθητές στα αγγλικά ένα πρότζεκτ για την ελληνική παρουσία στην Ιταλία και ιδιαίτερα στη νότια Ιταλία με ιστορικά στοιχεία που ίσως τα παιδιά να μη γνώριζαν. Το βράδυ, πήγαμε σε ένα πολυπολιτισμικό εστιατόριο και δοκιμάσαμε διάφορα πιάτα. Στο τέλος της βραδιάς, δύο Ιταλοί μαθητές μας τραγούδησαν με την κιθάρα τους.
Day4: Ξυπνήσαμε το πρωί, φάγαμε πρωινό και φύγαμε γρήγορα, για να επισκεφτούμε έξω από το Παλέρμο με πούλμαν στο Monreale μια ονομαστή εκκλησία που χαρακτηρίζεται σαν μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την Unesco και η ιδιαιτερότητά της είναι ότι συνδυάζει στοιχεία μεσαιωνικά, βυζαντινά και αραβικά. Ύστερα πήγαμε στην όμορφη παραλία του Mondello στους πρόποδες του Monte Pellegrino και φάγαμε ζυμαρικά σε ένα ιταλικό εστιατόριο. Μετά το φαγητό, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας. Η κυρία Κέκη και η κυρία Τσενέ έμειναν να ξεκουραστούν, αλλά εμείς πήγαμε να αγοράσουμε ένα δώρο για εκείνες. Μετά τα ψώνια, ξεκουραστήκαμε και το βράδυ πήγαμε όλοι μαζί για φαγητό. Ήταν το τελευταίο βράδυ με τους Ιταλούς, οπότε εμείς δώσαμε τα δώρα που είχαμε αγοράσει για τους οικοδεσπότες μας και δώσαμε και αναμνηστικά από το δικό μας Erasmus. Φάγαμε και πάλι πίτσα. Στο τέλος, αποχαιρετήσαμε όσους Ιταλούς είχαν απομείνει, γιατί οι περισσότεροι είχαν φύγει και μετά πήγαμε πίσω στο ξενοδοχείο.
Day5: Η τελευταία μας ημέρα στην Ιταλία έφτασε. Η αλήθεια ήταν πως καμία μας δεν ήθελε να τελειώσει. Αφού φάγαμε και μαζέψαμε τις βαλίτσες μας, αποφασίσαμε να κάνουμε μια τελευταία βόλτα στο Παλέρμο και να αγοράσουμε ό,τι άλλο αναμνηστικό θέλαμε. Οι ώρες πέρασαν και έπρεπε να πάμε στο αεροδρόμιο. Μπήκαμε λοιπόν στο αεροπλάνο για Ρώμη και μετά από τη Ρώμη πήραμε κατευθείαν το αεροπλάνο για Ελλάδα. Ήμασταν όλες πολύ κουρασμένες. Προσγειωθήκαμε στην Ελλάδα γύρω στις 2 τα ξημερώματα και εκεί το ταξίδι μας στην Ιταλία με το Erasmus έφτασε στο τέλος του...

01
02
03
04it
05
06
07
08
09
28
30
31
32
33
34
35
37
38
39
01/19 
bwd fwd

Νεφέλη Λιάτη, Γ2


Με την Dream Team στην Αυστρία 

Η πέμπτη συνάντηση των εταίρων του προγράμματος έγινε στο Neustadt στην Αυστρία, μια σύγχρονη πόλη σε απόσταση μιας ώρας από τη Βιέννη. Το σχολείο που μας υποδέχτηκε ήταν το Höhere Technische Bundeslehr-und Versuchsanstalt Wiener Neustadt, ένα Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο που θεωρείται από τα καλύτερα της ευρύτερης περιοχής. Από όλα τα σχολεία που είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε στο ERASMUS, αυτό μας άφησε πραγματικά άφωνους. Ιδιαίτερα μας εντυπωσίασε η υποδομή του σχολείου και το κλίμα που επικρατούσε. Όλοι - πάνω από 1.000 μαθητές - ολημερίς (8.00 – 17.00) εργάζονταν σε ένα ήρεμο και ευχάριστο περιβάλλον. Το κτήριο ήταν μοντέρνο, καλοσυντηρημένο και πεντακάθαρο με εξαιρετικό εξοπλισμό. Υπήρχαν υπολογιστές σε κάθε θρανίο, φωτοτυπικά και εκτυπωτές παντού, σε κάθε αίθουσα και στους διαδρόμους με ελεύθερη χρήση, φιλόξενη και καλαίσθητη βιβλιοθήκη, υπέροχο κυλικείο και, βέβαια, εργαστήρια πέρα από κάθε φαντασία, για ποικίλες εργασίες, όπως ξυλουργική, δομικά έργα, ρομποτική, σιδηρουργική … Εντύπωση μας έκανε και η επίσκεψή μας στο δημαρχείο της πόλης όπου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη δημοτική αρχή και τους υπεύθυνους για την εκπαιδευτική πολιτική του δήμου.
 Σε αυτό το αξιοζήλευτο περιβάλλον είχαμε τη μεγάλη χαρά να δούμε τους κόπους μας να παίρνουν σάρκα και οστά. Στα υπέροχα εργαστήρια του σχολείου με μέντορες τους μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές του Τμήματος Πληροφορικής του σχολείου, τα παιδιά μας κατάφεραν να ψηφιοποιήσουν τα υλικά μας και να δημιουργήσουν το ελληνικό μουσείο στην ειδική ιστοσελίδα του προγράμματος (https://amuse-u-ment.htlwrn.ac.at/ ). Είχαμε μαζί μας μια ομάδα DreamTeam που κατάφερε σε χρόνο ρεκόρ να στήσει τις τρεις ενότητες του μουσείου μας. Ήταν ο Άγγελος Βεκρής, ο Δημήτρης Ζαχαρίας, ο Γιάννης Κατσιγιάννης, ο Δημοσθένης Κατσιγιάννης, ο Δημήτρης Σαμπάνης, ο Κωνσταντίνος Τσαραμπάρης και ο Παντελής Χριστοδούλου, όλοι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, θορυβώδεις και ταυτόχρονα άξιοι και δημιουργικοί. Από πλευράς εκπαιδευτικών η Άννυ Κέκη, η Πέπη Ξεναρίου και η Νάντια Τσενέ ενορχήστρωσαν τη μεγάλη προσπάθεια.
 Φυσικά, είχαμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στο Neustadt αλλά και στην υπέροχη Βιέννη, να επισκεφτούμε μουσεία, να περπατήσουμε σε λεωφόρους και σε σοκάκια, να αναζητήσουμε τα χνάρια των Ελλήνων στην πόλη αυτή που, πιστέψτε μας, είναι πολύ περισσότερα από όσα γνωρίζαμε. Μπήκαμε σε τρένα, λεωφορεία και μετρό, περπατήσαμε πραγματικά ατελείωτες ώρες, φάγαμε σε βιενέζικα εστιατόρια τυπικό βιενέζικο φαγητό, αλλά και σε πάρκα φαγητό του δρόμου. Την τελευταία μέρα, επισκεφτήκαμε ένα ορεινό χωριό, όπου γευτήκαμε αυστριακή κουζίνα σε παραδοσιακή ταβέρνα, απολαύσαμε παραδοσιακά αυστριακά τραγούδια και χορούς και ξεφαντώσαμε χορεύοντας και οι ίδιοι στην αποχαιρετιστήρια αυτή βραδιά. Οι Αυστριακοί εταίροι κατάφεραν να οργανώσουν τη διαμονή μας εξαιρετικά, η περιποίηση ήταν συγκινητική και η εμπειρία μοναδική.
19au
20au
22au
23
24
25
28
30au
31au
33au
34
01/11 
bwd fwd

Νάντια Τσενέ, διευθύντρια



Τελική συνάντηση εταίρων: Ντεσάου Γερμανίας

  Τον Μάιο όλες οι χώρες είχαν ολοκληρώσει τα μουσεία τους, οπότε η συνάντηση αυτή είχε κυρίως κοινωνικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα για τα παιδιά, ενώ οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν παράλληλα για την τελική έκθεση του προγράμματος που έπρεπε να υποβληθεί. Στο ταξίδι στη Γερμανία συμμετείχαν οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης: Φαίη Μπαλώκα, Αλεξάνδρα Σιδέρη και Κατερίνα Σίδερη και οι εκπαιδευτικοί Άννυ Κέκη και Νάντια Τσενέ.
Στις 15 Μαΐου ξεκίνησε το ταξίδι μας με προορισμό τη Γερμανία. Μείναμε στην υπέροχη αυτή χώρα για έξι μέρες συνολικά και κάναμε πολλά πράγματα.
  Αρχικά επισκεφτήκαμε το Βερολίνο, την όμορφη πρωτεύουσα της Γερμανίας. Οι μέρες μας στο Βερολίνο, αν και λίγες, ήταν γεμάτες, καθώς επισκεφτήκαμε και είδαμε πολλά ιστορικά μέρη και περπατήσαμε πολύ εξερευνώντας την πόλη. Κάποια από τα σημαντικά μέρη που είδαμε ήταν η Πύλη του Βρανδεμβούργου, το Checkpoint Charlie και το τείχος του Βερολίνου, που κάποτε δίχασε την Γερμανία, τους φίλους και τις οικογένειές που ζούσαν σε αυτή. Επισκεφτήκαμε επίσης και ένα ιδιαίτερο μουσείο, εκείνο του Ολοκαυτώματος όπου αντικρίσαμε εκθέματα που παρουσιάζονται με τρόπο που διέφερε από τον συνηθισμένο στα μουσεία.
  Πέρα από το ατελείωτο περπάτημα όμως που σχετιζόταν με την ιστορία, κάναμε και άλλα πράγματα. Πήγαμε βαρκάδα στον ποταμό Σπρέε του Βερολίνου, όπως και στον ζωολογικό κήπο, όπου περάσαμε καταπληκτικά βλέποντας και μαθαίνοντας για διαφόρων ειδών ζώα που κατοικούσαν εκεί. Δοκιμάσαμε επίσης φαγητά όπως το περίφημο "currywurst" και τα νόστιμα "hot dogs".
Στη συνέχεια, αφού αφήσαμε πίσω το Βερολίνο, επισκεφτήκαμε μια άλλη πόλη, το Dessau. Εκεί γνωρίσαμε τους άλλους καθηγητές και μαθητές, με τους οποίους γίναμε φίλοι και περάσαμε όμορφα. Κατά τη διαμονή μας στο Dessau επισκεφτήκαμε το μουσείο Bauhaus και ένα κτηριακό συγκρότημα με αρχιτεκτονικής Bauhaus. Μια ακόμη πόλη που είδαμε ήταν το Wittenberg, όπου επισκεφτήκαμε εκκλησίες και μουσεία που σχετίζονταν άμεσα με τον Μαρτίνο Λούθηρο και την θρησκευτική του μεταρρύθμιση. Τέλος, είδαμε από κοντά στη Λειψία το μνημείο που χτίστηκε προς τιμήν της Μάχης των Εθνών, όπου ο Ναπολέοντας είχε την πρώτη του μεγάλη ήττα.
  Άλλα μέρη που πήγαμε, και κατά την γνώμη μου ήταν τα πιο ευχάριστα, ήταν το θεματικό πάρκο "Belantis" και ο χώρος όπου έγινε η γιορτή κατά την οποία θα βλέπαμε τους ξένους φίλους μας για μια τελευταία φορά πριν από την λήξη του προγράμματος. Στην γιορτή φάγαμε, χορέψαμε και ακούσαμε ζωντανή μουσική από την σχολική μπάντα του σχολείου της Γερμανίας, "lifve". Πιστεύω πως η βραδιά εκείνη ήταν η πιο συναισθηματική, καθώς δεθήκαμε περισσότερο, καθηγητές και μαθητές, μεταξύ μας και ύστερα αποχωριστήκαμε.
  Σε γενικές γραμμές, θεωρώ πως το ταξίδι που μας πρόσφερε το Erasmus ήταν μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες της ζωής μου. Ήταν μια ευκαιρία να ταξιδέψουμε, να κάνουμε φίλους, να μάθουμε πολλά και να πάρουμε μια γεύση από την γερμανική κουζίνα. Μέσα από το ταξίδι επίσης διαπιστώσαμε πόσο πράσινη είναι η Γερμανία, παρά τη μεγάλη βιομηχανική της παραγωγή. Θα έδινα τα πάντα για να ξαναζήσω μια παρόμοια εμπειρία, και πιστεύω πώς θα ήταν ευχάριστη και ξεχωριστή για οποιονδήποτε έκανε ένα ταξίδι σαν αυτό που κάναμε και εμείς.
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
15
16
17
01/16 
bwd fwd

Φαίη Μπαλώκα, Γ3