erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

backpackID logo

 

erasmus
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»



«Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες:
Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!»
 ή BACKPACK ID
 “Bridging languages and memories to foster multiple identities: “Never leave your backpack behind!”(BackpackID).

 Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα από το σχολικό έτος 2017 – 2018 συμμετέχει σε μία πολυμερή σχολική σύμπραξη που χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Erasmus+ ΚΑ2). Πρόκειται για ένα τριετές πρόγραμμα με συντονιστή το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. 

 Στο έργο αυτό το σχολείο μας έχει την τύχη να συνεργάζεται με επτά εταίρους από τέσσερις χώρες, που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς. Συγκεκριμένα συνεργάζεται με τρία πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης), μία δημοτική δομή Υποδοχής Προσφύγων του Linköping της Σουηδίας, ένα ερευνητικό κέντρο εκπαιδευτικής τεχνολογίας, το CARDET Κύπρου, το διεθνές δίκτυο SERN (SwedenEmilia-RomanaNetworkAssociazione) και τη ΜΚΟ Νόστος (Εταιρεία Κοινωνικής και Πολιτιστικής Στήριξης Παλιννοστούντων Ομογενών).

 Το BACKPACKID είναι μια καινοτόμος παρέμβαση για την προώθηση της συμπερίληψης παιδιών προσφύγων στα σχολεία τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία και Σουηδία), που και οι τέσσερις αντιμετωπίζουν έντονες αλλά και πολύ διαφορετικές προκλήσεις λόγω της προσφυγικής κρίσης που βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια.

 Παράλληλα το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη του εγγραμματισμού, καθώς και στην ενδυνάμωση όλων των μαθητών, προκειμένου να βελτιώσουν τόσο τις διαπροσωπικές τους σχέσεις όσο και τις σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών ομάδων στις οποίες ανήκουν. 

 Με την αξιοποίηση ποικίλων τεχνικών επιδιώκεται η ενδυνάμωση των μαθητών, προκειμένου:

¨  Να στραφούν προς τις πολιτιστικές, γλωσσικές και άλλες πηγές που διαμορφώνουν τις ταυτότητές τους

¨  Να στραφούν στην οικογένειά τους και στο άμεσο περιβάλλον

¨  Να σκύψουν πάνω στις προσωπικές τους εμπειρίες

¨  Να αναζητήσουν την ταυτότητά τους ως εφήβων 

¨  Να στοχαστούν πάνω στις ομοιότητες και διαφορές που έχουν μεταξύ τους ως μέλη ποικίλων κοινωνικών ομάδων

¨  Να τοποθετήσουν τις εμπειρίες τους σε ένα ευρύτερο πολυπολιτισμικό περιβάλλον

 Σε αυτό το πλαίσιο, το BACKPACKID ασχολείται με τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που λειτουργεί στην κατεύθυνση αυτή. Η προσέγγιση είναι διεπιστημονική και βασίζεται στην κοινωνική και την εξελικτική ψυχολογία, τη γλωσσολογία και την εκπαιδευτική θεωρία και πράξη. Αξιοποιεί πληθώρα τεχνικών με κυρίαρχη την παραγωγή από τους μαθητές αυτοβιογραφικών αφηγηματικών κειμένων. Σχεδιάζεται να δημιουργηθεί το εξής εκπαιδευτικό υλικό:

1.     Ηλεκτρονικό βιβλίο αφηγήσεων των μαθητών. Πρόκειται για μια συλλογή Προσωπικών Βιβλίων των μαθητών με ποικίλο υλικό (π.χ. γραπτές αφηγήσεις, φωτογραφίες, τραγούδια, μουσική, αφίσες, ταινίες, αγαπημένα παιχνίδια, συνταγές) που αντικατοπτρίζουν τις μνήμες, γλώσσες και πολλαπλές ταυτότητες των μαθητών.

 2.     Συλλογή από βίντεο με βάση τα Προσωπικά Βιβλία

 3.     Ανθολογία με αφηγήσεις και ερμηνευτικές αναλύσεις

 4.     Οδηγός του εκπαιδευτικού με καλές και καινοτόμες πρακτικές

 Το 2017-2018 πρόκειται να δημιουργηθούν τα Προσωπικά Βιβλία και στη συνέχεια το Ηλεκτρονικό Βιβλίο αφηγήσεων των μαθητών και μέρος των βίντεο. Από το σχολείο μας υπεύθυνοι για την παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού είναι οι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, καθηγήτρια γαλλικών. Φ. Παπαρήγα, καθηγήτρια γερμανικών, και Κ. Τσενέ, δ/ντρια του σχολείου, φιλόλογος.

 Αυλώνας, Οκτώβριος 2017

Η διευθύντρια
Νάντια Τσενέ


erasmusbackpackID logo







 «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»



Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στην 1η διεθνή συνάντηση Erasmus+ στο Ρέθυμνο




rethymno


 

     Τον Νοέμβριο εκπρόσωποι του σχολείου μας συμμετείχαν στην 1η διεθνή συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ2) με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ήBACKPACKID.

     Στη συνάντηση αυτή, που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το σχολείο μας και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, να γνωρίσουμε τους εταίρους μας, να μοιραστούμε εμπειρίες και προβλήματα και να σχεδιάσουμε τα πρώτα βήματα της δράσης μας.

     Είχαμε την τύχη και την τιμή να συνεργαστούμε με τους επτά εταίρους μας από τέσσερις χώρες, που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς. Συγκεκριμένα, γνωρίσαμε τους συνεργάτες μας από τρία πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης), τη δημοτική δομή Υποδοχής Προσφύγων του Linköping της Σουηδίας, το ερευνητικό κέντρο εκπαιδευτικής τεχνολογίας CARDET Κύπρου, το διεθνές δίκτυο SERN (SwedenEmilia-RomanaNetworkAssociazione) και τη ΜΚΟ Νόστος (Εταιρεία Κοινωνικής και Πολιτιστικής Στήριξης Παλιννοστούντων Ομογενών).

   Το πρόγραμμα BACKPACKID είναι ένα τριετές πρόγραμμα. Προωθεί τη συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα σχολεία τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία και Σουηδία), που και οι τέσσερις αντιμετωπίζουν έντονες προκλήσεις λόγω της προσφυγικής κρίσης που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ταυτόχρονα προωθεί την ανάπτυξη του εγγραμματισμού, καθώς και την ενδυνάμωση όλων των μαθητών. Το πρόγραμμα εστιάζει στην παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού που αποτελείται από αυτοβιογραφικά αφηγηματικά κείμενα των μαθητών με τη μορφή Προσωπικών Βιβλίων Αφηγήσεων, Ηλεκτρονικών Βιβλίων (ebook) και βίντεο.

   Σε αυτή τη φάση το σχολείο μας ανέλαβε:

Α) Να διαμορφώσει εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, προκειμένου οι μαθητές να δημιουργήσουν ‘Προσωπικά Βιβλία’ με ποικίλο υλικό (π.χ. γραπτές αφηγήσεις, φωτογραφίες, τραγούδια, μουσική, αφίσες, ταινίες, αγαπημένα παιχνίδια, συνταγές), που αντικατοπτρίζουν τις μνήμες, τις γλώσσες και τις πολλαπλές ταυτότητές τους.

Β) Να εφαρμόσει πιλοτικά με ομάδα μαθητών τους προτεινόμενους σχεδιασμούς, ώστε στη συνέχεια να αξιοποιηθούν από άλλα ελληνικά σχολεία αλλά και σε σχολεία του εξωτερικού.

Γ) Να ετοιμάσει μία σειρά ‘Προσωπικών Βιβλίων’ και Ηλεκτρονικών Βιβλίων.

Στο πλαίσιο αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί στο σχολείο μας σχετικό πολιτιστικό πρόγραμμα. Την υλοποίηση του προγράμματος ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, καθηγήτρια γαλλικών. Φ. Παπαρήγα, καθηγήτρια γερμανικών, και Κ. Τσενέ, δ/ντρια του σχολείου, φιλόλογος.

 

Αυλώνας, Νοέμβριος 2017

Η διευθύντρια

Νάντια Τσενέ




erasmusafisa









  «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 2η διεθνή συνάντηση Erasmus+ στη Λευκωσία


second_meeting-1
second_meeting-2
second_meeting-1
second_meeting-2
1/2 
bwd fwd

 

 Τον Μάιο του 2018 εκπρόσωποι του σχολείου μας συμμετείχαν στη 2η διεθνή συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ2) με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ή «BACKPACKID».

     Πρόκειται για το τριετές πρόγραμμα με συντονιστή το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας με επτά εταίρους (πανεπιστήμια, δήμο, ερευνητικό κέντρο, δίκτυο, ΜΚΟ) από τέσσερις χώρες. Το BACKPACKID προωθεί τη συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα σχολεία τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία και Σουηδία). Ταυτόχρονα προωθεί την ανάπτυξη του εγγραμματισμού, καθώς και την ενδυνάμωση όλων των μαθητών.

     Στη συνάντηση αυτή, που πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου, οι εταίροι σε πρώτη φάση ενημερώσαμε για τη δουλειά μας κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

     Οι εκπρόσωποι του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα παρουσιάσαμε την πιλοτική εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού που υλοποιήσαμε. Συγκεκριμένα, είχαμε αναλάβει να διαμορφώσουμε και στη συνέχεια να εφαρμόσουμε πιλοτικά διδακτικούς σχεδιασμούς για την παραγωγή αυτοβιογραφικών πολυτροπικών κειμένων από τους μαθητές, πιλοτική εφαρμογή που έγινε με μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας και με μαθητές της Α’ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Σκάλας Ωρωπού, με το οποίο υπήρξε συνεργασία σε αυτή τη φάση. Παρουσιάσαμε επίσης δείγματα των ‘Προσωπικών Βιβλίων’ που δημιούργησαν οι μαθητές με πυρήνα τις αυτοβιογραφικές τους αφηγήσεις. Η παρουσίαση έγινε από τις καθηγήτριες που υλοποιούν το πρόγραμμα, Ά. Κέκη, Φ. Παπαρήγα και Ν. Τσενέ και από δύο μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου, τη Δ. Κατσίλα  και την Ά. Μακρή, που συμμετείχαν στην αποστολή. 

     Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να δούμε δείγματα από τη δουλειά άλλων ελληνικών, ιταλικών και σουηδικών σχολείων. Αφού ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες, οι εταίροι συζητήσαμε για την τελική μορφή των Προσωπικών αυτών Βιβλίων, καθώς και των Ηλεκτρονικών Βιβλίων Αφηγήσεων, που θα παρουσιάσουμε στην επόμενη διεθνή συνάντηση τον Σεπτέμβριο 2018.

      

     Αυλώνας, Μάιος 2018

Η διευθύντρια

Νάντια Τσενέ


erasmusbackpackID logo




 



«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Το σχολείο μας σε διημερίδα για την Παιδαγωγική Φρενέ


afisafrene

  Το σχολείο μας συμμετείχε σε διημερίδα με τίτλο «Εμπειρίες από την Πιλοτική Εφαρμογή της Παιδαγωγικής Φρενέ 2016-2018» που πραγματοποιήθηκε στις 18 και 19 Ιουνίου 2018 στη Σιβιτανίδειο Σχολή. Τη διημερίδα διοργάνωσε η Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας» και αφορούσε το εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής της παιδαγωγικής Φρενέ (Freinet) που πραγματοποιήθηκε στα δημόσια σχολεία.
 Το σχολείο μας που συμμετέχει στο Δίκτυο σχολείων για την Παιδαγωγική Freinet, παρουσίασε στη διημερίδα εισήγηση με τίτλο: «Μην ξεχάσεις να πάρεις το σακίδιό σου!», των εκπαιδευτικών του σχολείου Άννυ Κέκη, Φωτεινή Παπαρήγα, Νάντια Τσενέ. Στην εισήγηση παρουσιάστηκε το ERASMUS+ (KA2) με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ήBACKPACKID, που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας και αποτέλεσε κατάλληλη συνθήκη εφαρμογής της τεχνικής Freinet «ελεύθερο κείμενο». Το «ελεύθερο κείμενο» είναι μια διαδικασία αυτογνωσίας που έχει όμως και κοινωνικό χαρακτήρα, «νομιμοποιεί» αξίες από διάφορα κοινωνικά περιβάλλοντα
.Στην εισήγηση παρουσιάσαμε τη δουλειά μας και τα αποτελέσματά της με ομάδα μαθητών που συνέθεσαν αυτοβιογραφικά πολυτροπικά κείμενα και δημιούργησαν τα δικά τους ‘προσωπικά βιβλία’.

 

Αυλώνας, Ιούνιος 2018

 

Η διευθύντρια

 

Νάντια Τσενέ




fotofrene




erasmusbackpackID logo



 



«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Με το σακίδιό μας … στο Πόρτο
 Στο Πόρτο της Πορτογαλίας είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το ERASMUS+ KA2 που υλοποιούμε στο σχολείο μας, με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ήBACKPACKID.
  Η παρουσίαση έγινε στις 8/8/2018 από τις κ. Νάντια Τσενέ και Φωτεινή Παπαρήγα σε επιμορφωτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς. Τοπρόγραμμαμετίτλο: “Project management for cross-cultural exchange projects in Europe” πραγματοποιήθηκεστοπλαίσιοERASMUS+ KA1. Την παρουσίασή μας παρακολούθησαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον οι εκπαιδευτικοί από την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία που συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα.
 Αυλώνας, Αύγουστος 2018 
Νάντια Τσενέ 
Φωτεινή Παπαρήγα


Φωτογραφίες από την Πορτογαλία (Erasmus+ K1, K2)
01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd


erasmus

«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»


Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 3η συνάντηση στη Σουηδία


third_meeting
third_meeting1
third_meeting
third_meeting1
1/2 
bwd fwd

 Η τρίτη συνάντηση των εταίρων του ErasmusKA2 «BACKPACK ID» πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στη Σουηδία στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου 2018 και φιλοξενήθηκε στο Δημαρχείο της πόλης Linköpings. Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι: Νάντια Τσενέ, διευθύντρια του σχολείου, η Άννυ Κέκη, καθηγήτρια Γαλλικών, η Φωτεινή Παπαρήγα, καθηγήτρια Γερμανικών, που υλοποιούν το πρόγραμμα. Συμμετείχαν επίσης ο Νεκτάριος Ασπρούκος, καθηγητής Πληροφορικής και η Λώρα Τάσση, απόφοιτη, που είχαν ασχοληθεί με την ψηφιοποίηση του υλικού.
 Η τρίτη συνάντηση είχε ως στόχο να παρακολουθήσει την πορεία του έργου και συγκεκριμένα την πρόοδο της δημιουργίας του e-book με τις αφηγήσεις μαθητών/τριών. Κάθε εταίρος παρουσίασε, λοιπόν, τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκε και τα κριτήρια που διαμόρφωσε, προκειμένου να επιλέξει από το ήδη παραχθέν υλικό, αυτό το υλικό που θα συμπεριληφθεί στο e-book. Στη συνέχεια, έγινε προγραμματισμός για την επόμενη φάση, τη δημιουργία βίντεο. Στο Linköpings είχαμε επίσης την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να ξεναγηθούμε στη δομή υποδοχής προσφύγων του δήμου, στην οποία λειτουργούν τμήματα προετοιμασίας για τους πρόσφυγες. Στα τμήματα αυτά φοιτούν οι πρόσφυγες για διάστημα ενός μήνα, πριν από την εγγραφή τους στο σχολείο. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, γιατί μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε πώς αντιμετωπίζονται από μια άλλη χώρα ζητήματα που απασχολούν και τη χώρα μας.
 Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Αντιδήμαρχος Ρεθύμνου κ. Στέλιος Σπανουδάκης, ο οποίος περιέγραψε την κατάσταση στην Κρήτη σε σχέση με τη μετανάστευση και τη διαδικασία που ακολουθεί όταν καλωσορίζει τους πρόσφυγες στο Ρέθυμνο.
 Στο τέλος αυτής της συνάντησης, οι εταίροι επιβεβαίωσαν την επόμενη συνάντησή τους που θα πραγματοποιηθεί στην Ιταλία.

Σεπτέμβριος 2018
Η διευθύντρια
Νάντια Τσενέ

 
erasmus

evropiikyekpabpid


«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»


Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 5η συνάντηση στην Αθήνα

 Η 5η συνάντηση των εταίρων του Erasmus KA2 «BACKPACK ID» πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην Αθήνα στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου 2019. Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν στο κτίριο του Ιστορικού Αρχείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη Σκουφά 45, Κολωνάκι.
 Από το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα συμμετείχαν οι: Νάντια Τσενέ, φιλόλογος και διευθύντρια του σχολείου, η Άννυ Κέκη, καθηγήτρια Γαλλικών, Αγγλικών και υποδιευθύντρια, η Λουκία Στέφου, φιλόλογος, και η Φωτεινή Παπαρήγα, καθηγήτρια Γερμανικών και Γαλλικών, που υλοποιούν το πρόγραμμα. Συμμετείχαν επίσης, η Αγλαΐα Κακουροπούλου, καθηγήτρια Βιολογίας, ο Νεκτάριος Ασπρούκος, καθηγητής Πληροφορικής και η Λώρα Τάσση, απόφοιτη.
 Οι εργασίες της 5ης συνάντησης ξεκίνησαν με τη γνωριμία των νέων εταίρων από τη Γερμανία, (συγκεκριμένα από το δημοτικό σχολείο AtheneGrundschuleστο Βερολίνο) και την παρουσίαση του υλικού που ετοίμασαν οι συμμετέχοντες μαθητές του σχολείου τους.
Στη συνέχεια, οι υπόλοιποι εταίροι παρουσίασαν την εφαρμογή του υλικού του e-book και των videoστις αίθουσες διδασκαλίας και συζήτησαν για τις εντυπώσεις των δασκάλων, των καθηγητών και των μαθητών που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή. Η γενική εντύπωση ήταν ότι πρόκειται για υλικό δημιουργικό και πρωτότυπο, διότι βασίζεται σε αφηγήσεις μαθητών. Συνήθως στο σχολείο οι μαθητές δουλεύουν πάνω σε αφηγήσεις μεγάλων συγγραφέων, ποιητών ή διάσημων ιστορικών, αλλά ποτέ πάνω σε έργα συνομιλήκων τους. Επίσης, οι μαθητές που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή επέδειξαν ενδιαφέρον να μάθουν για άλλους πολιτισμούς και συνειδητοποίησαν ότι τα παιδιά σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Από την άλλη, ανέπτυξαν γλωσσικές και ερευνητικές δεξιότητες. Τέλος, οι εταίροι τόνισαν το γεγονός ότι η πολυτροπικότητα του υλικού ήταν πολύ βοηθητική.
 Τη 2η μέρα εργασιών, έπειτα από συζήτηση ορίστηκε τι θα είναι και τι θα περιέχει η επίτομη ανθολογία που θα δημιουργηθεί. Συμφωνήθηκε η ανθολογία να περιλαμβάνει διδακτικά σενάρια, ενδεικτικά έργα των μαθητών και εντυπώσεις μαθητών και να είναι γραμμένη στην εθνική γλώσσα κάθε εταίρου, αλλά και στα αγγλικά.
 Στο τέλος της 5ης συνάντησης, οι εταίροι επιβεβαίωσαν την επόμενη συνάντησή τους που θα πραγματοποιηθεί στη Γερμανία, στο Βερολίνο, στις 13 και 14 Φεβρουαρίου.

                                                                                     Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07)