erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Μηνολόγιο 2020-2021

 

ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

2020-2021


ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

Μια σχολική χρονιά τελειώνει!

 

  Τι χρονιά και η φετινή! Το μεγαλύτερο μέρος της κύλησε με τηλεκπαίδευση, χωρίς πολλές εκδρομές και με ένα σωρό διαγωνίσματα β’ τετραμήνου μόλις επιστρέψαμε μετά τις διακοπές του Πάσχα…

  Όμως στο κλείσιμό της μας επιφύλαξε πολλές ευχάριστες εκπλήξεις! Σε συνεργασία με τους δασκάλους οι συνελεύσεις των τμημάτων αποφάσισαν να διοργανώσουν διάφορες δραστηριότητες για τις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς. Έτσι το Α1 διοργάνωσε ένα κυνήγι θησαυρού στο οποίο συμμετείχαν εκ περιτροπής τα τμήματα (για τους ευνόητους λόγους), το Α2 ανέλαβε τη φωτογραφική αποτύπωση των δραστηριοτήτων και δημιουργία δύο απλών φωτογραφικών άλμπουμ για δύο αγαπημένες τους καθηγήτριες που συνταξιοδοτούνται φέτος, την κα Στέφου και την κα Αντωνάτου. Το Α3 προετοίμασε την υποδοχή των παιδιών της Α’ γυμνάσιου που θα έρθουν τον Σεπτέμβρη, το Β1 βοήθησε τον κο Πετρογιάννη στη διοργάνωση των αθλητικών δραστηριότήτων και το Β2 ανέλαβε κάποια φυτέματα… Το Β3 οργάνωσε τα διασκεδαστικά υπάιθρια παιχνίδια για την Γ΄ γυμνασίου που αποφοιτά. Το Γ2 ανέλαβε να βάψει τις κερκίδες του βόλεϊ, αλλά και να τραγουδήσει όλο μαζί πανέμορφα τραγούδια μαζί τον κο Κουρέτα, στο πλαίσιο της αποφοίτησης. Το Γ1 δοκίμασε (με επιτυχία) τις υποκριτικές του ικανότητες με ένα σατιρικό σκετς στο οποίο πρωταγωνιστούσαν οι καθηγητές του γυμνασίου. Το Γ1 και το Γ2 ανέβηκαν στην σκηνή τρεις φορές για να τραγουδήσουν και να παίξουν το σκέτς στους για τους γνωστούς ευνόητους λόγους!

Κάπως έτσι γράφτηκε ο επίλογος της σχολικής χρονιάς 2020-2021. Και του χρόνου! Χωρίς μάσκες και τηλεκπαίδευση!


 

01
02
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
28
29
30
31
32
34
35
36
37
38
39
40
01/37 
bwd fwd

 

Ταξίδι στην Αλεξάνδρεια

  Τη Δευτέρα 7 Ιουνίου τα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την Αλεξάνδρεια μέσα από ένα διαθεματικό μάθημα που σχεδίασε η κα Στέφου. Με τη βοήθεια των δασκάλων τους και επίκεντρο πάντα την πόλη της Αλεξάνδρειας, τη βιβλιοθήκη της και τον Φάρο της, τα παιδιά ασχολήθηκαν με την τεχνολογία των αρχαίων, την τέχνη του Φαγιούμ, την ταρίχευση και τα ταφικά εθιμα, την ποίηση και τα μαθηματικά και γενικά την επιστήμη. Έψαξαν πληροφορίες, συνέθεσαν δεδομένα, ζωγράφισαν, σχεδίασαν από συναρτήσεις μέχρι τεχνολογικά επιτεύγματα. Ήταν μια διαφορετική εμπειρία για όλους, παιδιά και δασκάλους, να βλέπουν να συνεργάζονται αρμονικά οι φιλόλογοι, η τεχνολόγος, η μαθηματικός, η βιολόγος και η μαθηματικός του σχολείου τόσο μέσα στα τμήματα όσο και στην ολομέλεια της Α΄γυμνασίου και οι μαθήτριες και οι μαθητές να ανταποκρίνονται με μεγάλη επιτυχία στα ζητούμενα αυτού του διαφορετικού μαθήματος….

  

 


Simple Picture Slideshow:
No images found in folder /unitswww1/unitswww11/att-anatol/gym-avlon/gymavlon/public_html/autosch/joomla15/images/stories/slideshow/alexandreia

 

 


Γράμμα στο τμήμα μου

 

Αγαπημένο μου Γ’2,

  Αυτή η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Για εμάς όμως ήταν η τελευταία μας στο γυμνάσιο. Όχι, δεν είμαστε σαν τα άλλα τμήματα. Είμαστε, ένα μοναδικό και δεμένο τμήμα.
 Αυτή η χρονιά δεν ήταν σαν τις άλλες. Σε λιγότερο από τρείς μήνες, κλείσαμε και αρχίσαμε τα τηλεμαθήματα. Εκεί δεθήκαμε για τα καλά. Στις στιγμές που ψαχνόμασταν για τα link (Τελικά ανέλαβα εγώ να τα στέλνω κι όταν τολμούσε να τα στείλει κάποιος άλλος «έβγαζα» καραμπίνα {έστελνα φωτογραφία με μια καραμπίνα και γελούσαμε όλοι}). Στις στιγμές που παίζαμε among us στα κενά και μιλούσαμε σε ομαδική κλήση. Και στις στιγμές που οργανώναμε διάφορα (ξέρετε εσείς).
  Ο τελευταίος μήνας του σχολείου ήταν και ο πιο ζόρικος. Διαγωνίσματα, ασκήσεις, διάβασμα....... Αλλά τα δώσαμε όλα και τα καταφέραμε. Τελειώσαμε τα διαγωνίσματα και η τελευταία εβδομάδα ήταν η καλύτερη απ’όλες. Παίξαμε βόλεϊ τα κορίτσια Γ - Γ και χάρη στ’ αγόρια που έκαναν την καλύτερη υποστήριξη από τις κερκίδες αλλά και το ομαδικό μας πνεύμα κερδίσαμε. Μας διοργάνωσαν οι άλλες τάξεις παιχνίδια και κερδίσαμε και εκεί με ομαδική δουλειά. Μεγαλύτερη σημασία είχε το γεγονός ότι περάσαμε ΤΕ-ΛΕΙ-Α. Φάγαμε πίτσα και παγωτό και παίξαμε μπουγέλο .
  Είμαι επίσης πολύ περήφανη που καταφέραμε να αφήσουμε το στίγμα μας στο σχολείο. Επειδή λόγω πανδημίας, δεν πήγαμε τριήμερη εκδρομή, είχαμε αρκετά χρήματα του ταμείου στην άκρη. Μετά από συνεδριάσεις και άπειρες προτάσεις, αποφασίσαμε με ένα μέρος των χρημάτων να αγοράσουμε μπογιές και να βάψουμε τις κερκίδες του σχολείου, των οποίων το χρώμα είχε ξεθωριάσει. Το’ παμε και το κάναμε λοιπόν! Με άλλο ένα μέρος των χρημάτων, αγοράσαμε τις πίτσες που φάγαμε, και η υπεύθυνή μας, η κ. Άννυ Κέκη, μαζί με το Β3, μας κέρασαν παγωτό. Τα υπόλοιπα χρήματα πήγαν στη Κιβωτό του Kόσμου. Η αίσθηση ότι μπορέσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά στη Κιβωτό γλύκανε πολύ την πίκρα της χαμένης εκδρομής.
  Δε θα ξεχάσω ποτέ τις στιγμές που περάσαμε μαζί, ούτε τα παιδιά στα οποία έπρεπε να πούμε αντίο από τώρα, αφού θα πάνε σε ΕΠΑΛ. Σας ευχαριστώ όλους για όλα και δεν θα σας ξεχάσω ποτέ!!!
Γ’2, είσαι τρέλα,
όποιο χρώμα κι αν έχει η φανέλα!!!
Η γραμματέας σας,
Έλενα
 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

 

Μιλώντας μέσα από ταινίες και συζητώντας για ταινίες

01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd
 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων, λίγες μέρες αργότερα, αφιερώσαμε ένα δίωρο για να παρακολουθήσουμε διαδικτυακά μαθητικές ταινίες με θέμα τη μετανάστευση/προσφυγιά και τη συνύπαρξη ανθρώπων διαφορετικής προέλευσης. Οι ταινίες που παρακολουθήσαμε δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus KA2 MigratED που υλοποιεί η ActionAid Ελλάς και ο Καρπός μαζί με οργανώσεις από 5 άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και νέους και στοχεύει στη συνεργασία με μετανάστες και πρόσφυγες για μια εκστρατεία ψηφιακής ευαισθητοποίησης για την προώθηση της πολιτισμικής διαφορετικότητας, της αποδοχής του ‘άλλου’ και της φιλοξενίας στην Ευρώπη.
Η διαδικτυακή μας αυτή εκδήλωση έγινε σε συνεργασία με τον Καρπό και με την υποστήριξη της ActionAid. Είδαμε ταινίες από την Πορτογαλία (Boom), την Ιταλία (A recipe for the future) και την Ελλάδα (Παιχνίδι ρόλων-Οι κυνηγημένοι, 8ο Γυμνάσιο Αχαρνών και Έχεις φίλους; από το σχολείο μας). Και οι δύο ελληνικές ταινίες δημιουργήθηκαν με τη συνεργασία των παιδιών με τη σκηνοθέτη Μαρία Λεωνίδα τη χρονιά που πέρασε. Παρακολουθήσαμε λοιπόν τις ταινίες αυτές και παράλληλα συζητήσαμε για τα θέματα που θίγονται, αλλά και για τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε ταινία. Στο τέλος, εμπνευσμένοι από την ιταλική ταινία A recipe for the future, φτιάξαμε κι εμείς τη δική μας συνταγή της συνύπαρξης.

 

Η συνταγή του γλυκού της συνύπαρξης
 (για ένα σχολείο: 200 μερίδες)
 
3 κιλά υπομονή
3 κιλά ανεκτικότητα
300 γρ. δημιουργικότητα
1 κιλό επιμονή
6 κιλά αγάπη
1 κιλό συνεργασία
500 γρ. ελευθερία
10 κιλά διεκδικητικότητα
2 κ.σ ενσυναίσθηση
4 κιλά θέληση
4 κιλά αυτοπεποίθηση
0,01225446 γρ. ειλικρίνεια
300 γρ. κατανόηση
500 γρ ενθουσιασμό
2 κιλά πίστη
5 κιλά σκέψη
300 γρ. υποστήριξη
1 κιλό ευχαρίστηση
10 κιλά ταπεινότητα
10 κιλά σεβασμό
2 κιλά ψυχραιμία
1 κιλό ανθρωπιά
3 κιλά σκληρή δουλειά
100 γρ. χαρά
3 κιλά αντίληψη
1,5 κιλό βοήθεια
1 κιλό εμπιστοσύνη
 Τα παραπάνω υλικά χρειάζονται: 15 λεπτά ροκ χτύπημα και ψήσιμο στους 200ο νεανικής κουζίνας!!!
 
Από τη Γ’ Γυμνασίου
 
 Κλείνοντας, τραβήξαμε φωτογραφίες που εκφράζουν τις εντυπώσεις μας από τη διαδικτυακή μας αυτή συνάντηση και τα θέματα που μας απασχόλησαν, όπως η μοναξιά, η φιλία, η αποδοχή, και ανεβάσαμε τις φωτογραφίες μας σε ένα padlet που δημιούργησε η Μαρία Λεωνίδα.
Μπορείτε να δείτε τις ελληνικές ταινίες: https://www.youtube.com/watch?v=KDLSouEZijo&list=PLQ1tS8V1KIZE97gR4eLHuSy8_RsZ5VRrz&index=1
Μπορείτε να δείτε και τα 18 συνεργατικά βίντεο: http://migratedvideos.eu/


 erasmus                        iky

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 3η διαδικτυακή συνάντηση

  Την Παρασκευή, 16 Απριλίου 2021 οι παρακάτω μαθήτριες και μαθητές της Β΄τάξης του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα: Αναστασία Σαμπάνη, Βίκυ Αλιτσκόλλι, Μαριάντζελα Γούβα, Νεφέλη Λιάτη, Δημήτρης Σαμπάνης, Δημήτρης Ζαχαρίας και Γιάννης Σαμπάνης σε συνεργασία με τη διευθύντρια, Νάντια Τσενέ, την υποδιευθύντρια Άννυ Κέκη και τις καθηγήτριες Λουκία Στέφου και Φωτεινή Παπαρήγα, συμμετείχαν στην 3η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage», που οργάνωσαν οι γερμανοί εταίροι.
  Στη συνάντηση συμμετείχαν 35 μαθήτριες και μαθητές καθώς και καθηγητές και από τις πέντε χώρες του project. Το θέμα της συνάντησης; Η τεχνολογία για την επικοινωνία. Μέσα από ένα ευφάνταστο ερωτηματολόγιο δοκιμάσαμε τις γνώσεις μας πάνω σε αυτό πεδίο της σύγχρονης εποχής. Ήταν αστείο και πολύ διασκεδαστικό.
MUS3 SIN


Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 ΚΑΙ 07)


Στο Μαθηματικό Φεστιβάλ

 

 mathimatikoΣτις 8 Απριλίου 2021 πραγματοποιήθηκε το 1ο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ. Οι μαθητές που επέλεξαν να συμμετέχουν παρακολούθησαν και τα δύο μέρη του φεστιβάλ. Στο πρώτο μέρος μίλησαν αρκετοί καθηγητές μαθηματικών για την μάθηση και για τους στόχους μας κάνοντας μας να καταλάβουμε πως η μάθηση είναι δημιουργία. Στο δεύτερο μέρος κάθε παιδί ανάλογα με την τάξη του έλυσε ένα σύνολο γρίφων από τράπεζα θεμάτων. Κάθε μαθητής που ξεπέρασε το 80/100 έλαβε αριστείο διάκρισης μέσω e-mail. Πιστεύω πως ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία για όλους καθώς ακούσαμε ενδιαφέροντα πράγματα και κάναμε ένα μικρό τεστ στον εαυτό μας για τις γνώσεις μας στα μαθηματικά. Θα το ξαναέκανα σίγουρα αν μου δινόταν η ευκαιρία!


Ελευθερία Αποστολέρη

 

 


Με το «Κάτι τρέχει» στο «Σκασιαρχείο»

 

  Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την ημέρα αυτή η βιβλιοθήκη της παιδαγωγικής ομάδας Το Σκασιαρχείο οργάνωσε διαδικτυακή εκδήλωση στην οποία παρουσιάστηκε από τη Φωτεινή Παπαρήγα ως παράδειγμα καλής πρακτικής μία δράση κινηματογραφημένης δραματοποίησης ποιήματος από παιδιά του σχολείου μας που είχε πραγματοποιηθεί προ τριετίας. Το 2017 στο σχολείο μας πειραματιζόμασταν με διάφορους τρόπους με το εργαλείο «ο κινηματογράφος στην υπηρεσία του σχολείου». Σκεφτήκαμε λοιπόν να δοκιμάσουμε να κινηματογραφήσουμε ένα ποίημα… Το ομώνυμο ποίημα της συλλογής «Κάτι τρέχει» του Λευτέρη Ξανθόπουλου, που μόλις είχε εκδοθεί, ήταν μια πρόταση.
Στο εισαγωγικό σημείωμα της συλλογής «Κάτι τρέχει» διαβάσαμε ότι πρόκειται για ποιήματα – «τραγούδια» που παραβιάζουν τη λογική, είναι «παλαβά». Εντάσσονται σε μια παράδοση (τη nonsense poetry και τη παιγνιώδη ποίηση γενικότερα). Θα προσθέταμε βέβαια ότι τα 14 ποιήματα δεν είναι μόνο «παλαβά τραγουδάκια» που θες να πεις τον σκοπό τους, είναι και χορός που σε παρασύρει. Παίρνουν σβάρνα και την ίδια την ποίηση και τη ρίχνουν κάτω από το βάθρο της σοβαρότητάς της.
Ο Ξανθόπουλος με το «Κάτι τρέχει» ξορκίζει τη βαρυθυμία μας και μας συνδέει με ό,τι επιχείρησαν κι άλλοι ποιητές, όπως ο Ελύτης στα Ρω του Έρωτα μέσα στη δικτατορία (1972) ή νωρίτερα ο Γκάτσος με τα Παιχνίδια του.
Πιθανόν κάποια μέρα τα ποιήματα του «Κάτι τρέχει» να σημαίνουν πολλά περισσότερα απ’ όσα σήμερα η ευαισθησία μας μπορεί να συλλάβει. Όπως και να έχει, τα προτείναμε στους εφήβους μαθητές μας και μας επέστρεψαν ένα βιντεάκι που είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε σε εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων.
                                                Φωτεινή Παπαρήγα
καθηγήτρια Γαλλικών και Γερμανικών


01ska
02ska
01ska
02ska
1/2 
bwd fwd



ΜΑΡΤΙΟΣ 2021

Τι σημαίνει να είμαι γονιός σε περίοδο πανδημίας

01 koukouli
02 koukouli
01 koukouli
02 koukouli
1/2 
bwd fwd

 

 Σε μία δύσκολη εποχή που πολλοί γονείς αναρωτιούνται πώς θα συμπεριφερθούν  στα παιδιά τους, οι συμβουλές από ειδικούς αποτελούν μία σημαντική πηγή για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Για αυτόν τον λόγο το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα διοργάνωσε το σεμινάριο για γονείς και εκπαιδευτικούς με θέμα: Τι σημαίνει να είμαι γονιός σε περίοδο πανδημίας με εισηγήτρια την κυρία  Κουκούλη Ελένη, ψυχολόγο-εκπαιδευτικό της Δ/νσης Δευτ/θμιας Αν. Αττικής.  
 Η εισηγήτρια έδωσε πολύτιμες συμβουλές για τη διαχείριση των συναισθημάτων μας και των συναισθημάτων των παιδιών μας. Πολύ σημαντικές ήταν οι επισημάνσεις της και οι συμβουλές της όχι μόνο για την ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων αλλά και για τη σωματική ευεξία τους που είναι αλληλένδετη βέβαια με την ψυχική τους διάθεση. Κανόνες, όρια, σωστή διατροφή, παράδειγμα,  ύπνος,  κατανόηση,  παραδοχή ότι δεν μπορεί να είμαστε τέλειοι, χρήση της οθόνης, κοινωνικά δίκτυα, άσκηση ήταν κάποιες από τις λέξεις, φράσεις - κλειδιά των  συμβουλών της κυρίας Κουκούλη. 
 Την εισήγηση παρακολούθησαν 50 περίπου γονείς και εκπαιδευτικοί που συνειδητοποίησαν ότι η πλαισίωση της οικογενειακής ζωής και, ιδιαίτερα, της ζωής των παιδιών με κανόνες έχει μεγαλύτερη ίσως σημασία στις συνθήκες που επιβάλλει η πανδημία παρά στις κανονικές συνθήκες. Αν σκεφτούμε μάλιστα ότι ως γονείς ή και εκπαιδευτικοί έχουμε την τάση να χαλαρώνουμε υπερβολικά τα ὀρια και την επιβολή των κανόνων μερικές φορές, κάτω από το βάρος της πανδημίας,  η συνειδητοποίηση αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία και μας βοηθάει να σχηματίσουμε ένα πλαίσιο συμπεριφοράς για να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία την πρόκληση της πανδημίας μέσα στην οικογένεια.
Ν.Τ

25η Μαρτίου

 

   ΤΕΤΑΡΤΗ 24/3/2021. Ημέρα γιορτής. Μια ημέρα γιορτής που τίποτε δε θύμιζε από τα παλιά. Με σχολειά κλειστά, με μαθητές και καθηγητές στα σπίτια μας, μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή. Ποιος περίμενε, όταν στις 9 Νοεμβρίου 2020 έκλεισαν τα σχολεία λόγω της πανδημίας, ότι δε θα είχαμε ανοίξει για τη μεγάλη, πολυαναμενόμενη γιορτή… Να, όμως, που η μέρα αυτή, παρά τις δύσκολες συνθήκες, πήρε χρώμα γαλανόλευκο, όπως άρμοζε στη σπουδαία περίσταση, τη συμπλήρωση 200 χρόνων από τον Εθνικό Ξεσηκωμό του 1821.
ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Οι κυρίες Στέφου Λουκία (φιλόλογος) και Παπαρήγα Φωτεινή
( καθηγήτρια Γαλλικής και Γερμανικής φιλολογίας), που είχαν αναλάβει την οργάνωση της γιορτής.
Η ΙΔΕΑ: Να δημιουργηθεί μια διαδικτυακή εκπομπή, στην οποία δύο παρουσιαστές θα φιλοξενούν ειδικούς- επιστήμονες (οθωμανολόγο, ιστορικούς, κοινωνιολόγο, ελληνιστή, ψυχολόγο, νομικό, θεατρολόγο), για να εκθέσουν, ο καθένας από τη δική του σκοπιά, πτυχές της Επανάστασης.
ΟΙ ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ: Μια ομάδα μαθητριών και μαθητών του σχολείου μας, που έδωσαν φωνή στις λέξεις: Μπέλλος Βαγγέλης, Σατζίντ Μαρυάμ, Τζαλοκώστας Διονύσης, Αποστολέρη Ελευθερία, Πανουργιά Έλενα, Περικλίου Ρουντίνα, Προντάνι Σάρα, Τσαραμπάρη Χριστίνα, Πάντου Δέσποινα, Γιαννουκάκος Ανδρέας, Λιάκος Δημήτρης, Μώρος Δημήτρης, Σινγκ Τζασέν, Θεοδωροπούλου Ευαγγελία, Σιδέρης Δημήτρης (από τη Γ’ τάξη), Βεκρής Άγγελος, Αλίτσκολλι Βίκυ, Γούβα Μαριάντζελα, Σαμπάνη Αναστασία (από τη Β’ τάξη).       
ΤΟ ΥΛΙΚΟ: Αποσπάσματα από το « Μεγάλο μας τσίρκο» του Ι. Καμπανέλλη κι από τους « Διαλόγους Επτά» («Διάλογος Πέμπτος») του Μ. Χουρμούζη. Το κείμενο της εκπομπής πλαισίωσε τα θεατρικά αποσπάσματα, με έμφαση στην ανάδειξη των αξόνων του Αγώνα που είναι: ο εθνισμός, ο Διαφωτισμός, οι Μεγάλες Δυνάμεις, η προσπάθεια για πολιτική οργάνωση και διαμόρφωση δημοκρατικών συνταγματικών κειμένων, ο Φιλελληνισμός, η δημοτική γλώσσα, η Ορθοδοξία, η δημιουργία ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, τα προβλήματα κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος του Αγώνα.
ΤΟ ΜΕΣΟ: Η πλατφόρμα webex, που γέμισε μελωδίες και φωτεινά πρόσωπα.
    Το εγχείρημα δύσκολο. Οι πρόβες πολύωρες μέσω zoom, οι προετοιμασίες πυρετώδεις. Η κυρία Παπαρήγα επέλεξε τα αποσπάσματα, επιμελήθηκε και σκηνοθέτησε τις θεατρικές ομάδες, ενώ ετοίμασε και ένα ερωτηματολόγιο, που θα συνόδευε την εκπομπή. Ανέλαβε, επίσης, την κινηματογράφηση της εκπομπής και το μοντάζ, ώστε να πάρει σάρκα και οστά η όλη προσπάθεια. Η σύνταξη, η διδασκαλία και η ανάπλαση των κειμένων έγιναν από την κυρία Στέφου με τον κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά. Τα παιδιά έκαναν ενδιαφέρουσες προτάσεις και συνεργάστηκαν δημιουργικά μεταξύ τους και με τις καθηγήτριές τους.
Όταν ολοκληρώθηκε η προετοιμασία, έπρεπε πια να σιγουρευτούμε ότι ο ήχος ακούγεται δυνατά, ότι η εικόνα δεν «παγώνει»…Νέες πρόβες από τους συναδέλφους. Ευτυχώς, η τεχνολογία δεν μας πρόδωσε αυτήν τη φορά. Τα πάντα κύλησαν ομαλά. Η αρχική αγωνία γρήγορα έδωσε τη θέση της στην ανακούφιση κι έτσι είδαμε να ξετυλίγεται μπροστά μας ένα «μάθημα», που δεν ήταν μάθημα…Διατήρησε αμείωτη την προσοχή μας ως το τέλος, όταν τα παιδιά έδειξαν πόσο δυναμικοί θεατές και ακροατές υπήρξαν, με τις απαντήσεις τους στο ερωτηματολόγιο και με τα σχόλια τους.
Κρατάμε, λοιπόν, τις όμορφες στιγμές, τη συγκίνηση από την υπερπροσπάθεια όλων, την αμεσότητα και την αγάπη με την οποία εργαστήκατε, ξεπερνώντας τις αντιξοότητες, για να τιμηθεί με τον καλύτερο τρόπο η Μεγάλη μέρα. Σας ευχαριστούμε!

 

Κοτσίκου Γαρυφαλιά

 

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ (από την κυρία Στέφου Λουκία)

 

«Δεν είναι μόνο ότι φέτος συμπληρώνονται 200 χρόνια από το πιο καθοριστικό γεγονός της Νεοελληνικής Ιστορίας. Είναι ότι μέσα στον ιστορικό χρόνο, που όλα μικραίνουν και συρρικνώνονται, όλοι αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται ανάμεσά μας και περπατάμε δίπλα - δίπλα! Ας ακούσουν, λοιπόν, ότι τουλάχιστον τους θυμόμαστε και τους μνημονεύουμε, ότι κατανοούμε τον αγώνα τους και έχουμε και μεις εμβολιαστεί από την ίδια λαχτάρα: να ζούμε ελεύθερα στο χώμα της ψυχής μας... Αν έχεις πατρίδα, την παίρνεις μαζί σου, τη σέβεσαι και την τιμάς, όπου κι αν είσαι!»

Οι φωτογραφίες από την Εκπομπή ...

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
01/10 
bwd fwd


«Ζει ο βασιλιάς Καρνάβαλος;»

mosxos 2
mosxos1
mosxos3
1/3 
bwd fwd

 

  Την Παρασκευή 12 Μαρτίου τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου πήραν μέρος σε μια βιωματική δράση με τίτλο «Ζει ο βασιλιάς Καρνάβαλος;». Η δράση πραγματοποιήθηκε από τον νομικό Γιώργο Μόσχο, που συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια με το σχολείο για θέματα που συνδέονται με τα δικαιώματα του παιδιού, τις μαθητικές κοινότητες και τη δημοκρατία στο σχολείο.
 Τα παιδιά, αφού άκουσαν τον εμχυχωτή να τους διηγείται μια φανταστική ιστορία που διαδραματίζεται τις Απόκριες σε μια κωμόπολη, με πρωταγωνιστές μαθητές και μαθήτριες ενός μακρινού γυμνασίου, χωρίστηκαν σε ομάδες των πέντε και έπιασαν δουλειά. Κάθε ομάδα κλήθηκε να λειτουργήσει ως πενταμελές και να προτείνει μία δράση θετική για την κοινότητα στην οποία ζει.
  «Σκεφτείτε δράσεις για το περιβάλλον, τη χρήση δημόσιων χώρων, την αλληλεγγύη και την υποστήριξη αδυνάτων (παππούδων, αναπήρων, προσφύγων, αστέγων κ.α), για την ομορφιά του σχολείου ή της πόλης μας, για την τέχνη και τον πολιτισμό, για την παράδοση, για την επικοινωνία, για τη γνωριμία με τη φύση, ή ό,τι άλλο θέλετε.», παρακινήθηκαν τα παιδιά.
  Μετά από μισή ώρα ανταλλαγής απόψεων και διαπραγματεύσεων, κάθε ομάδα παρουσίασε τις απόψεις της στην ολομέλεια. Οι ομάδες είχαν πολλές διαφορετικές ιδέες. Ειδικότερα:
Ομάδα 1: «Κορονοστολισμός»: Θα αναλάβουμε να στολίσουμε το χωριό μας και να φτιάξουμε γιορτινό αποκριάτικο κλίμα, σατιρίζοντας και τον κορονοϊό. Θα συγκεντρώσουμε μια ομάδα παιδιών, ιδίως αυτών που βαριούνται και θα κάνουμε έκπληξη στους κατοίκους του χωριού. Θα βάλουμε και μουσική με μεγάφωνα το πρωί για ωραίο ξύπνημα, λέγοντάς τους και μερικά ευχάριστα λόγια για να τους φτιάξουμε την ψυχολογία.
Ομάδα 2: «Οι σκούπες»: θα αναλάβουμε να καθαρίσουμε το χωριό ιδίως κάποια μέρη που πετάει ο κόσμος σκουπίδια και δεν μαζεύονται εύκολα. Θα βάλουμε παντού αφίσες για να διαδώσουμε την ιδέα και να προτείνουμε και στους κατοίκους να συμμετέχουν.
Ομάδα 3: «Κανένας δεν μένει μόνος»: Θα αναλάβουμε να υποστηρίζουμε παιδιά και μεγάλους που είναι απομονωμένοι. Θα βάλουμε αφίσες στο σχολείο και σε άλλα σημεία της πόλης και θα προτείνουμε στα παιδιά στο σχολείο να φροντίζουν τους καινούριους συμμαθητές και τα παιδιά που είναι μόνα, και στους κατοίκους να φροντίζουν τους μοναχικούς γείτονές τους.
Ομάδα 4: «Τα λιπάσματα»: Θα φροντίσουμε όλα τα δέντρα των δημόσιων χώρων του χωριού μας και θα φυτέψουμε και καινούρια σε συνεννόηση με τον δήμαρχο. Θα κρεμάσουμε και ένα πανό και θα στείλουμε μηνύματα με διάφορους τρόπους για να επηρεάσουμε όλους τους κατοίκους.
Ομάδα 5: «Ο θίασος του Καραγκιόζη»: Θα ετοιμάσουμε μία ομάδα που θα παίζει στην αυλή του σχολείου παραστάσεις Καραγκιόζη, όπου θα παίζουμε τους ρόλους ως ηθοποιοί. Θα καλούμε τα παιδιά και τους μεγάλους να βλέπουν και θα έχουμε ένα μικρό εισιτήριο. Τα χρήματα θα τα δώσουμε σε ένα ορφανοτροφείο ή οικοτροφείο με παιδιά που έχουν ανάγκη. Θα έχουμε και πάγκο με ποπ-κόρν. Τη δράση μας αυτή θα τη διαδώσουμε με διάφορους τρόπους, στο site του σχολείου, στα κοινωνικά δίκτυα, με αφίσες κλπ.
Ομάδα 6: «Οι πράσινοι φυτευτές»: Θα ξεκινήσουμε με το περιβάλλον του σχολείου, να προσθέσουμε λουλούδια και πράσινο και θα βάψουμε τοίχους με σχέδια μαθητών, σε συνεννόηση με τη διεύθυνση. Ύστερα θα κάνουμε αντίστοιχες δράσεις και στο χωριό μας. Για κάθε δέντρο που φυτεύουμε ή που προστατεύουμε θα διαλέγουμε ένα όνομα και θα βάζουμε μία ταμπέλα με το όνομά του.
Ομάδα 7: «Οι μασκαράδες που φροντίζουν τα αδέσποτα». Στόχος μας είναι να φροντίζουμε τα αδέσποτα ζώα της περιοχής μας, φροντίζοντας για τη στείρωση και το φαγητό τους. Θα κάνουμε ανακοινώσεις σε κοινωνικά δίκτυα και θα πηγαίνουμε παντού στο χωριό όπου κυκλοφορούν για να τα εντοπίζουμε και να τους δίνουμε τη φροντίδα που χρειάζονται.
Ομάδα 8: «Εμβολιαστές». Μια και αυτό τον καιρό γίνεται πολύ λόγος για τον εμβολιασμό, θέλουμε να βοηθήσουμε και μείς στο να εμβολιαστούν όλοι. Θα βάλουμε αφίσες και θα μοιράσουμε ενημερωτικά φυλλάδια και θα βοηθήσουμε να κλείσουν όλοι ραντεβού και να εμβολιαστούν.
  Μετά τις παρουσιάσεις των ομάδων έγινε μια ωραία συζήτηση την οποία συντόνισαν δύο παιδιά. Κάποιες από τις απόψεις που ξεχώρισαν:
-       -    Πολλά από όσα αναφέρθηκαν θα μπορούσαν να γίνουν και στον Αυλώνα (δενδροφύτευση, παραστάσεις, καθαριότητα, ζωγραφιές στους τοίχους, υποδοχή και υποστήριξη νέων μαθητών, φροντίδα για τις μπασκέτες του σχολείου, συλλογή από καπάκια, φροντίδα αδέσποτων, κ.α.)
-        -   Να γίνουν περισσότερες τέτοιες δράσεις στο σχολείο μας και να μάθουμε να δουλεύουμε σε ομάδες.
-       -    Να μιλήσουμε με τους καθηγητές - υπεύθυνους των τάξεων ώστε να ενθαρρύνουν τέτοιες ομάδες.
-      -     Να θέσουμε τις προτάσεις μας στη συνέλευση τμήματος.
-        -   Εκτός από το 15μελές και τα προαιρετικά προγράμματα, να λειτουργήσουν και άλλες μικρές πιο ευέλικτες ομάδες με παιδιά από όλες τις τάξεις με ειδικές αποστολές.
-         -  Να προωθήσουμε σχετική ενημέρωση με το site του σχολείου. Να γράφουν και παιδιά σε αυτό.
-         -  Να οργανώσουμε και κανένα πάρτι με μουσική, μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες.
  Συνοψίσαμε, λέγοντας ο καθένας και η καθεμία από μία λέξη που μας έμεινε στο μυαλό ύστερα από τη δραστηριότητα αυτή. Κάποιες λέξεις ακούστηκαν δύο ή τρεις φορές (συνεργασία) αλλά η ποικιλία ήταν μεγάλη. Οι λέξεις μας:
Εμπιστοσύνη, συνεργασία, συμμαθητές, θίασος, σημειώσεις, συνομιλία, μαθητές, ομαδικότητα, κοινότητα, συνεργάτες, κατσαρίδες, τραγούδι, διασκέδαση, δενδροφύτευση, αλληλοβοήθεια, οργάνωση, διαφορετικότητα, ιδέες, βιβλίο, περιβάλλον, καρέκλα, ομαδούλες, Καραγκιόζης, ευγένεια, αισιοδοξία, ανταλλαγή, χαμόγελο, ιδιοφυής, δημιουργικότητα, αδέσποτα, υπολογιστής, εθελοντισμός, ειλικρίνεια, χαρά, επικοινωνία, κορονοστολισμός, συζήτηση, υπομονή…
  Με υπομονή λοιπόν, περιμένουμε να ανοίξουν τα σχολεία κανονικά για να δούμε κάποιες από όλες αυτές τις ιδέες να υλοποιούνται

 Γιώργος Μόσχος, νομικός, πρ. Συνήγορος του Παιδιού


 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Και πάλι εξόρμηση στο βουνό

(Όλα τα τμήματα του σχολείου από 4/2/μέχρι και 8/2)

01 spilia
03
04
05
06
07
08
09
1/8 
bwd fwd

  Την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021, το Γ’2 πήγε περίπατο στην Αγία Τριάδα, με συνοδό την κα Αντωνάτου. Ο καθένας είχε φέρει το κατιτίς του και κάναμε ένα μεγάλο και απολαυστικό πικνικ. Μερικοί από τους συμμαθητές μας ακολούθησαν ένα μονοπάτι που τους ‘έβγαλε’ σε μία σπηλιά. Οι υπόλοιποι καθίσαμε, συζητήσαμε και λίγο αργότερα πήγαμε μια μικρή βόλτα στη γύρω περιοχή. Περάσαμε υπέροχα! Φάγαμε, μιλήσαμε, παίξαμε μήλα και βόλεϊ και χάσαμε... τα κιλά της καραντίνας (αν και μπορεί να τα ξαναπήραμε με τόσο που φάγαμε)! Βγάλαμε άπειρες φωτογραφίες και περάσαμε χρόνο όλοι μαζί. Ήταν από τις καλύτερες εκδρομές που έχουμε πάει!!!

                                                                                                                                                    Έλενα Πανουργιά

erasmus                    iky

«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 2η διαδικτυακή συνάντηση

 Την Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2021, μια ομάδα μαθητών της β΄ γυμνασίου, συγκεκριμένα οι: Αναστασία Σαμπάνη, Βίκυ Αλιτσκόλλι, Μαριάντζελα Γούβα, Νεφέλη Λιάτη, Δημήτρης Σαμπάνης, Δημήτρης Ζαχαρίας και Γιάννης Σαμπάνης σε συνεργασία με τη διευθύντρια, Νάντια Τσενέ, την υποδιευθύντρια Άννυ Κέκη και τις καθηγήτριες Λουκία Στέφου και Φωτεινή Παπαρήγα, οργάνωσαν και συντόνισαν τη 2η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage».

giapadl

 Το θέμα της συνάντησης ήταν «Το Σχολείο». Οι μαθητές και από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες (Τουρκία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία και Ελλάδα) μοιράστηκαν σχολικές εμπειρίες, όμορφες αλλά και δυσάρεστες, αντάλλαξαν ιδέες και σκέφτηκαν αλλαγές, τις οποίες κατέγραψαν στο παρακάτω padlet:

padl 

 

Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 ΚΑΙ 07)

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

erasmus

                                iky


Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στην 1η διαδικτυακή συνάντηση


1 SINANTISI

 

   Στις 27.11.2020, ημέρα Παρασκευή, μία ομάδα μαθητών από την Αυστρία οργάνωσαν και συντόνισαν με τη βοήθεια του καθηγητή τους, Alexander Wöhrer, την 1η διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage». Το θέμα της συνάντησης ήταν «το αγαπημένο μας αντικείμενο». Γύρω στους 30 μαθητές και από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Τουρκία και Ελλάδα, συνομιλήσαμε για τις προτιμήσεις μας.
  Παρά την αμηχανία που υπήρχε αρχικά καθηγητές και μαθητές με καλή διάθεση καταφέραμε να σπάσουμε τον πάγο, να γνωριστούμε καλύτερα και να συμπαθήσει ο ένας τον άλλον πάρα πολύ. Από τότε έχουμε δεθεί όλοι και έχουμε γίνει μία πάρα πολύ δυνατή ομάδα και ευχόμαστε ότι αυτή η σχέση και η αγάπη που έχει ο ένας για τον άλλον να κρατήσει για πάντα.
  (Από την Ελλάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Αναστασία Σαμπάνη, Βίκυ Αλιτσκόλλι, Μαριάντζελα Γούβα, Νεφέλη Λιάτη, Δημήτρης Ζαχαρίας και Γιάννης Σαμπάνης, και οι καθηγητές: Νάντια Τσενέ, Άννυ Κέκη, Λουκία Στέφου και Φωτεινή Παπαρήγα.)

  Μαριάντζελα Γούβα – Αναστασία Σαμπάνη



Η γιορτή του Πολυτεχνείου

 

  Η φετινή γιορτή για την επέτειο της 17ης Νοέμβρη έγινε με κλειστά τα σχολεία την ημέρα εκείνη, όμως, τα παιδιά ήταν μπροστά στις οθόνες τους για να τιμήσουν από το σπίτι αυτή τη σημαντική επέτειο της πρόσφατης ιστορίας μας.

  Η γιορτή άρχισε με την προβολή του βίντεο Αντιστέκομαι...άρα υπάρχω; που σκηνοθέτησε και επιμελήθηκε η καθηγήτρια του σχολείου μας Παπαρήγα Φωτεινή και βασίστηκε κυρίως σε αποσπάσματα από το γνωστό βιβλίο του συγγραφέα Περικλή Κοροβέση Ανθρωποφύλακες, σε συνέντευξη του ίδιου συγγραφέα σε τηλεοπτικό σταθμό και στο ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη Αν θέλεις να λέγεσαι Άνθρωπος. Ένα βίντεο για τη φρίκη των βασανιστηρίων που βίωσαν οι κρατούμενοι της χούντας (και βιώνουν διαχρονικά οι άνθρωποι από τα αυταρχικά καθεστώτα), αλλά και το μεγαλείο της αντίστασης που προέβαλλαν οι ίδιοι κρατούμενοι απέναντι στους βασανιστές τους. Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας, σε διδασκαλία της κας Παπαρήγα (υπεύθυνη θεατρικής ομάδας), συμμετείχε στο βίντεο αποδίδοντας τα σχετικά κείμενα. Ευτυχώς, το θεατρικό κομμάτι είχε ολοκληρωθεί πριν από το κλείσιμο των σχολείων τον Νοέμβρη και έτσι έγινε κατορθωτό οι μαθητές να παρακολουθήσουν την όμορφη, συγκινητική υποκριτική πλαισίωση της γιορτής από τους συμμαθητές/τριες τους (Αποστολέρη Ε., Θεοδωροπούλου Ε., Λιάκο Δ., Μώρο Δ., Πανουργιά Ε., Περικλίου Ρ., Προντάνι Σ.).

  Ακολούθησε μία παρουσίαση που επιμελήθηκε ο κος Τελιγάδας. Η σύντομη χαρἀ της απελευθέρωσης από τους Γερμανούς, τα αποτελέσματα του Εμφυλίου, η αυστηρή δημοκρατία, το Παλάτι, οι συνωμοσίες, η δικτατορία, η αντίσταση σε αυτήν, η τραγωδία της Κύπρου, η δημοκρατία και η Μεταπολίτευση  πλαισίωσαν το μεγάλο γεγονός της εξέγερσης του Πολυτεχνείου τον Νοέμβρη του ’73. Παρά τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, με τη βοήθεια των παρουσιαστών διδασκόντων, οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου μας μπόρεσαν να παρακολουθήσουν μία παρουσίαση με λόγο, εικόνα και ήχο που αποτύπωνε μια δύσκολη ιστορική περίοδο της πατρίδας μας.

  Τα παιδιά απάντησαν στο τέλος της παρουσίασης και ένα ερωτηματολόγιο για να αξιολογηθεί η εμπέδωση των βασικών ζητημάτων που τέθηκαν με το βίντεο και την παρουσίαση. Την επιμέλεια της γιορτής είχαν η κα Παπαρήγα, ο κος Τελιγάδας και η κα Τσενέ.

N.T.

 Οι εξ αποστάσεως φωτογραφίες της γιορτής...

01
02
03
04
1/4 
bwd fwd

                                                 

  ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020

Η γιορτή της 28ης εν μέσω πανδημίας


30 okrovrioy

   Ο εορτασμός της φετινής 28η Οκτωβρίου ήταν διαφορετικός. Το θέατρο του σχολείου παρέμεινε άδειο και έρημο, χωρίς τα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου, χωρίς τους δασκάλους και τους γονείς τους χωρίς τις πρόβες, τη φασαρία, το άγχος της προετοιμασίας, τον έλεγχο της μικροφωνικής, του φωτισμού και των πάσης φύσεως λεπτομερειών.  Κάθε τμήμα στην αίθουσά του με τα παιδιά και τους δασκάλους να φοράνε τις μάσκες.  Αυτό, όμως, δεν εμπόδισε να τιμηθεί όμορφα και με τον σεβασμό που απαιτείται η επέτειος του ΟΧΙ. Οι μαθητές και οι υπεύθυνοι διδάσκοντες παρακολούθησαν μία, άρτια τεχνικά, κατατοπιστική παρουσίαση που είχε ετοιμάσει η φιλόλογος του σχολείου Γ.  Κοτσίκου με την πολύτιμη βοήθεια της κας Κέκη.  Η ιστορική "περιήγηση" μάς ταξίδεψε στα γεγονότα, τους αγώνες, τις εικόνες,  τους ήχους  και τις αγωνίες της περιόδου 1940- 44.  Αν και απούσα η εορταστική ατμόσφαιρα του θεάτρου μας,  το στενό πλαίσιο της αίθουσας υπηρέτησε την ανάγκη να υπάρξει  ένας ουσιαστικός διάλογος για τα γεγονότα εκείνης της εποχής και τα παιδιά να φύγουν από το σχολείο έχοντας αποκομίσει κάτι καινούργιο για αυτά. 

Ν.Τ.




Το Α2 πάει περίπατο στο βουνό

 

  Την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου του 2020 ο πρόεδρος της τάξης μας μαζί με τους καθηγητές μας διοργάνωσαν ένα πολύ όμορφο περίπατο στο βουνό!
  Ξεκινήσαμε όλοι μαζί από την πλατεία του χωριού προς τον Άι-Γιώργη. Καθώς ανεβαίναμε σταματήσαμε στη Μεγάλη Βρύση, για να ξεκουραστούμε.  Ήπιαμε νερό και μετά παίξαμε μπάλα, κρυφτό και κυνηγητό. Επίσης, όσοι πείναγαν έφαγαν πολύ λίγο. Όταν φύγαμε από τη Μεγάλη Βρύση κατευθυνθήκαμε στον Άι-Γιώργη. Στην πορεία ανταλλάξαμε και χαιρετισμούς με το Γ2 που ήταν απέναντι στο άλλο ξωκλήσι, την Παναγία! Βλέπετε λόγω κορωνοϊού οι εκδρομές γίνονται ανά τμήματα και σε διαφορετικές μέρες και μέρη!
  Μόλις φτάσαμε φάγαμε όλοι τα φαγητά μας και μετά παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια. Ασχοληθήκαμε, επίσης, με τον καθαρισμό του χώρου γύρω από το εκκλησάκι. Φορέσαμε τα γάντια μας, πήραμε τις σακούλες μας και μαζέψαμε αυτά που κάποιοι ανάγωγοι είχαν αφήσει πίσω τους.
  Αργότερα πήγαμε στα Μελίσσια. Η κυρία Κακουροπούλου μάς έδειξε λίγα είδη φυτών, ενώ ταυτόχρονα παίζαμε και ένα παιχνίδι γνώσεων σχετικό με τα φυτά.
  Κατά τις 13:30 ξεκινήσαμε να κατηφορίζουμε για το σχολείο μας βγάζαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και ήμασταν πολύ χαρούμενοι για το πόσο όμορφα περάσαμε το πρωινό μας. Εύχομαι να μας ξαναδοθεί η ευκαιρία όχι μόνο για άλλη μια τέτοια εκδρομή (στην Αγία Τριάδα... αυτή τη φορά!) αλλά και για κάποια εκπαιδευτική εκδρομή χωρίς κορωνοϊό!
                                                                                                              Χρήστος Καραμάνης

Φωτογραφίες από το βουνό (Α2 & Γ2)
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
01/10 
bwd fwd


H Ώρα του κώδικα

01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd

 Το παγκόσμιο κίνημα “Ώρα του κώδικα” φιλοδοξεί να συμμετέχουν οι μαθητές όλου του κόσμου σε δραστηριότητες Προγραμματισμού Υπολογιστών με στόχο όλα τα παιδιά να έρθουν πιο κοντά με την επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και τον Προγραμματισμό.

 Με σύνθημα All can code όλες οι τάξεις του Γυμνασίου Αυλώνα μπήκαν σε πλατφόρμες και προγραμμάτισαν, στο εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου με την καθηγήτριά τους Τρουπή Ελένη. Συγκεκριμένα η πρώτη τάξη προγραμμάτισε με τον Marco στην πλατφόρμα https://runmarco.allcancode.com/, η Δευτέρα τάξη εξερεύνησε και έχτισε σε υποθαλάσσιους υδάτινους κόσμους μέσω του αγαπημένου Minecraft  https://code.org/minecraft και η Τρίτη Γυμνασίου προγραμμάτισε με το Angry Bird στην πλατφόρμα https://studio.code.org/hoc/1


Ελένη Τρουπή


 Μια αλλιώτικη γενική συνέλευση

 

01
02
03
1/3 
bwd fwd
 

 

 Μια διαφορετική  συνέλευση πριν από την εκλογή των μελών του δεκαπενταμελούς συμβουλίου του γυμνασίου πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων, εξαιτίας της πανδημίας.  
Οι κανονισμοί που όριζαν τη διαδικασία τηρήθηκαν όπως κάθε χρόνο. Οι αντιξοότητες που προκάλεσε ο Covid-19  ενεργοποίησαν τη δημιουργικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών που αξιοποίησαν την τεχνολογία, για να ολοκληρωθούν επιτυχώς οι εκλογές. Στην πρώτη φάση της γενικής συνέλευσης, έγινε συζήτηση σε κάθε τμήμα για τα προβλήματα του σχολείου και διατυπώθηκαν προτάσεις για βελτίωση. Στην επόμενη φάση της συνέλευσης, οι μαθητές παρακολούθησαν από προτζέκτορα στις τάξεις τους τον εκπρόσωπο κάθε τμήματος να παρουσιάζει τα προβλήματα και τις προτάσεις που είχαν συζητηθεί. Με τον ίδιο τρόπο, παρακολούθησαν τους υποψηφίους για το 15μελές να παρουσιάζονται. Στη συνέχεια, δόθηκαν οι απαραίτητες πληροφορίες για τη διαδικασία και ακολούθησε η ψηφοφορία. Οι ψήφοι συγκεντρώθηκαν σε κουτιά και ορίστηκαν μαθητές που θα τα μετέφεραν στο γραφείο της διευθύντριας για καταμέτρηση. Με τις μάσκες μας και με την παρουσία της διευθύντριας Κωνσταντίνας Τσενέ, της εκπαιδευτικού Λουκίας Στέφου και των μαθητών που εκπροσωπούσαν τα τμήματα καταμετρήθηκαν οι ψήφοι. 
   Μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους. Όλοι κατάφεραν να προσαρμοστούν και να δείξουν τη σοβαρότητα που αρμόζει σε μια επίσημη διαδικασία. Οι μάσκες έκρυβαν τα χαμόγελα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο ενθουσιασμός δεν κρύβεται.  

 

Στέλλα Τσώνου, γραμματέας 15μελούς

 


Διαδικτυακή συζήτηση με θέμα «Η σχολική δημοκρατία σε καιρούς πανδημίας»:
«Οι μάσκες μας να περιορίσουν τον ιό και όχι τον διάλογο και τη δημοκρατία»

 

 sxoldimokr

 

  Μαθήτριες και καθηγήτριες του σχολείου μας συμμετείχαμε στη διαδικτυακή συζήτηση που διοργανώθηκε από την Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12 σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στις 16 Οκτωβρίου. Στη συζήτηση αυτή συμμετείχαν μαθητές / μαθήτριες από 6 γυμνάσια και 6 λύκεια της χώρας, φοιτητές/φοιτήτριες, εκπαιδευτικοί και τα ιδρυτικά μέλη της ΠΡΩΤΑ.12. Η συζήτηση ξεκίνησε με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της διαδικτυακής έρευνας που διοργάνωσε η ΠΡΩΤΑ.12 με θέμα τη δημοκρατία στο σχολείο την περίοδο της πανδημίας. Ύστερα, 6 μαθητές / μαθήτριες από διαφορετικά σχολεία, ανάμεσα στα οποία και από το σχολείο μας, μιλήσαμε για τις εμπειρίες και τις σκέψεις τους σχετικά με το θέμα. Στο δεύτερο μέρος, χωριστήκαμε σε ομάδες και συζητήσαμε με βάση συγκεκριμένα ερωτήματα/ζητήματα. Στο τρίτο μέρος, εκπρόσωποι των ομάδων παρουσιάσαμε στην ολομέλεια όσα συζητήθηκαν στις ομάδες μας και μια σειρά από προτάσεις.
  Η εμπειρία μας από τη συμμετοχή μας ήταν υπέροχη. Μάθαμε για τα δικαιώματά μας. Είχαμε την ευκαιρία να εκφραστούμε. Συζητήσαμε για το αν τηρούνται τα δικαιώματά μας στο σχολείο μας και αν ακούγεται η γνώμη μας. Μάθαμε τι γίνεται σε άλλα σχολεία, συγκρίναμε το σχολείο μας με τα άλλα και ξαφνιαστήκαμε όταν διαπιστώσαμε ότι σε άλλα σχολεία δεν ακούγεται καθόλου η άποψη των παιδιών. Αυτό μας έκανε να σκεφτούμε ότι χρειάζεται όλοι να συνειδητοποιούμε τα δικαιώματά μας, αλλά και να απαιτούμε από τους άλλους να τα σεβαστούν. Προσπαθήσαμε λοιπόν να βρούμε λύσεις και να κάνουμε κάποιες προτάσεις χρήσιμες για τα παιδιά που στο σχολείο τους δεν μπορούν να εκφράσουν τις απόψεις τους. Το ότι επικοινωνήσαμε, έστω και διαδικτυακά με παιδιά άλλων σχολείων από διάφορες περιοχές της χώρας, με φοιτητές και με εκπαιδευτικούς, ήταν μια καινούρια εμπειρία για μας. Ζήσαμε στιγμές έντασης αλλά και στιγμές χαλάρωσης. Η επικοινωνία αυτή διεύρυνε τον πνευματικό μας ορίζοντα και καλλιέργησε το ομαδικό πνεύμα.
  Στην ιστοσελίδα του ΠΡΩΤΑ.12 έχουν καταγραφεί οι προτάσεις που διατυπώθηκαν από μαθητές και εκπαιδευτικούς για την ενίσχυση της δημοκρατίας στο σχολείο. (https://inart12.org/images/Documents/Debate_School_Democracy_in_Pandemic.pdf)

Ευαγγελία Θεοδωροπούλου, Ρουντίνα Περικλίου, Σάρα Προντάνι


Διαδικτυακό φεστιβάλ MigratED

 Στις 8 Οκτωβρίου 2020, παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το διαδικτυακό φεστιβάλ του ευρωπαϊκού προγράμματος MigratED, όπου παρακολούθησαν τα video που είχαν δημιουργηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος. Στο θέατρο του σχολείου μας, παιδιά που ενδιαφέρονται για τον κινηματογράφο παρακολούθησαν ταινίες μαθητών και μαθητριών που ζουν στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, την Πορτογαλία και τη Σλοβενία.

 

01
02
03
04
1/4 
bwd fwd


 To festival με τις ταινίες που διοργανώθηκε ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Τα παιδιά που συμμετείχαν στη δράση συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων, με αποστάσεις, και περιμέναμε να συνδεθούμε στο zoom και να αρχίσει η εκδήλωση. Αφού οργανωθήκαμε, εμείς και παιδιά από άλλα σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ευρώπης αρχίσαμε να παρακολουθούμε τις ταινίες που φτιάξαμε.
Τα αποτελέσματα ήταν φανταστικά! Παρόλο που κάποιες ταινίες ήταν επαγγελματικά φτιαγμένες και άλλες ερασιτεχνικά, μέσα από όλες φάνηκε ο κόπος και η προσπάθεια που είχαμε καταβάλει. Προσωπικά μου άρεσε πολύ μια ταινία στην οποία παρουσιαζόταν η ζωή ενός μπασκετμπολίστα, ο οποίος αν και μετανάστης, με σκληρή δουλειά και ταλέντο, κατάφερε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.
Όταν ήρθε η ώρα να δούμε τις δικές μας ταινίες, ενθουσιαστήκαμε όλοι πολύ. Βλέποντας το αποτέλεσμα που προέκυψε μέσα από πολλές δυσκολίες νιώσαμε χαρά και ικανοποίηση.
Πιστεύω πως το φεστιβάλ των ταινιών μάς ένωσε, όχι μόνο μεταξύ μας, αλλά και με παιδιά από άλλα σχολεία. Ήταν μια δράση στην οποία συνεργαστήκαμε ομαδικά και είπαμε τις ιδέες μας ελεύθερα. Χαίρομαι που πήρα μέρος στη δράση αυτή και θα το ξαναέκανα ευχαρίστως.
                                                                                    Χριστίνα Τσαραμπάρη, Γ2
 
  Πριν λίγο καιρό παρακολουθήσαμε ένα εντυπωσιακό φεστιβάλ με θέμα τη μετανάστευση. Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο είναι η προσπάθεια που έχουν καταβάλει όλα τα παιδιά σε διαφορετικά μέρη της Ευρώπης και το πώς ενωθήκαμε όλοι για ένα σκοπό. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια από τις ταινίες, καθώς αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα ήταν αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς από τους συμμετέχοντες. Λάτρεψα αυτό το project. Μας έδωσε την ευκαιρία να πάρουμε μέρος σε κάτι ξεχωριστό.
                                                                                    Δέσποινα Πάντου, Γ2
 
  Αρχικά, η ιδέα του να δημιουργήσουμε το δικό μας ντοκιμαντέρ φάνταζε δύσκολη, αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερη. Στην πορεία, συνειδητοποιήσαμε ότι δεν είναι κάτι το τόσο τεράστιο ή δύσκολο. Χρειάστηκε καλή οργάνωση και να αφιερώσουμε αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο μας. Ξεκινήσαμε κάποια γυρίσματα στο σχολείο, άλλοτε μόνοι μας και άλλοτε με τη βοήθεια της κυρίας Λεωνίδα. Όμως, ξαφνικά, τον Μάρτιο άρχισε η καραντίνα και μέσω webex και διαφόρων άλλων μέσων προέκυψε το «During the lockdown». Στον καιρό της καραντίνας η συνεννόηση έγινε δυσκολότερη, αλλά είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να καταγράψουμε το πώς βιώσαμε όλη αυτή την κατάσταση και πόσο μας άλλαξε. Τελικά, ήταν μια υπέροχη εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη.
Ανάμεσα σε όλες τις ταινίες, ξεχώρισα την πρώτη ταινία που μιλούσε για ένα παιδί στην Αλβανία που ονειρευόταν να γίνει παίκτης σε ομάδα μπάσκετ, όμως η ζωή τού κατέστρεψε τα όνειρα, όταν αναγκάστηκε να γίνει πρόσφυγας. Η ταινία αυτή μου άρεσε γιατί μας έδειξε ότι δεν πρέπει να τα παρατάμε, αλλά να κυνηγάμε τα όνειρά μας παρά τις αντίξοοες συνθήκες.
                                                                                    Νικολέτα Μπάρδα, Γ1
 

 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020

 

Το σχολείο μας επικοινωνεί

  Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτέμβρη επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κύριος Γιώργος Μόσχος, νομικός και εγκληματολόγος, που ασχολείται κυρίως με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού. Ο κ. Μόσχος ήταν για 15 χρόνια ο Συνήγορος του Παιδιού, που είναι τμήμα του Συνήγορου του Πολίτη. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος της κίνησης «Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12» (ΠΡΩΤΑ.12) που αποβλέπει στη διάδοση και εφαρμογή του άρθρου 12  της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, δηλαδή του δικαιώματος όλων των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους και η γνώμη τους να λαμβάνεται υπόψη σε όλα τα θέματα που τα αφορούν.
  Μαζί του, μας έκανε την τιμή να παρευρεθεί και μία φοιτήτρια που συνεργάζεται μαζί του από τα μαθητικά της χρόνια, όταν ο κ. Μόσχος επισκεπτόταν το σχολείο της για να βοηθήσει στη λειτουργία της μαθητικής τους κοινότητας.
  Σκοπός της επίσκεψής τους ήταν να μας δείξουν την αξία της επικοινωνίας και να μας προτείνουν τους ιδανικούς τρόπους επικοινωνίας και συνεργασίας των μαθητών μέσα στη σχολική κοινότητα. Μέσα στο πλαίσιο αυτής της επίσκεψης εντάχθηκε και η προώθηση της ομαδικότητας καθώς και η γνωριμία στην πράξη με τον τρόπο συνεδριάσεων των 5μελών και του 15μελούς συμβουλίου της μαθητικής κοινότητας.
  Η δράση ξεκίνησε με βιωματικά παιχνίδια. Αφού κάναμε ποικίλα παιχνίδια επικοινωνίας, μετά αρχίσαμε μια συνέλευση. Χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες και συζητήσαμε για το πώς θα ομορφύνουμε την τάξη μας. Κάθε ομάδα παρουσίασε στη συνέχεια τις ιδέες της και ψηφίζαμε όσες μας φαίνονταν καλές και επιθυμούσαμε να τις συζητήσουμε περισσότερο.Η ιδέα που τελικά επικράτησε ανάμεσα σε άλλες ενδιαφέρουσες ήταν να αφήσουμε το αποτύπωμά μας στους τοίχους.
  Η συνάντηση αυτή μας ωφέλησε όλους, καθώς νομίζω ότι μπορεί να αλλάξει τη νοοτροπία όλων μας.
01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd
Χαρά Λέκκα, Α1

Διεθνές συνέδριο Συμβουλίου της Ευρώπης: Το ταξίδι μας ξεκινά

  H ερευνήτρια, που συνεργάζεται με το Συμβούλιο της Ευρώπης, Δώρα Κατσαμώρη, την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020 επισκέφθηκε το σχολείο μας, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με καθηγητές και μαθητές για το πώς βίωσαν την περίοδο του lockdown, αλλά και για την εμπειρία από τη συμμετοχή τους στη δημιουργία της ταινίας “During the lockdown”. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο έρευνας που διεξάγεται από τη Δώρα Κατσαμώρη σχετικά με καλές πρακτικές που έγιναν από σχολεία την εποχή του lockdown, και πιο συγκεκριμένα σχετικά με πρακτικές που αποσκοπούσαν στην ενδυνάμωση της φωνής των μαθητών. Μία δράση σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η ταινία μας “During the lockdown”, που θα παρουσιαστεί από την ερευνήτρια σε διεθνές συνέδριο του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ουνέσκο, με θέμα την ενίσχυση της φωνής των μαθητών και την ενεργητική τους συμμετοχή στα κοινά στην ψηφιακή εποχή. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να μιλήσουμε με την ερευνήτρια για τη δουλειά μας για τη συγκεκριμένη ταινία με τη σκηνοθέτη Μαρία Λεωνίδα στο πλαίσιο του Erasmus Migrated, αλλά και για άλλες δράσεις μας που ενισχύουν τη φωνή των παιδιών, όπως είναι η συμμετοχή τους σε διαδικτυακές συζητήσεις για τα δικαιώματά τους και η δημιουργία ενός μουσείου του σημερινού έφηβου.

01
02
01
02
1/2 
bwd fwd

Νάντια Τσενέ



erasmus


evropiikyekpabpid

 

BACKPACK ID στον καιρό του COVID-10: Τελική συνάντηση
των εταίρων
BACKPACK-finalmeeting
 
   Όλοι βιώνουμε δύσκολες στιγμές φέτος λόγω της πανδημίας … Ωστόσο η ομάδα μας συνέχισε να λειτουργεί, καθώς το πρόγραμμα έφτανε στο τέλος του. Η συνάντηση που είχαμε προγραμματίσει για τον Μάιο 2020 στο Ρέθυμνο δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί. Σε πρώτη φάση, αναβλήθηκε για τις 3 και 4 Σεπτεμβρίου 2020. Ούτε αυτή όμως η συνάντηση έγινε. Και καθώς το έργο έπρεπε να ολοκληρωθεί, η τελευταία μας συνάντηση στην Κρήτη δυστυχώς ματαιώθηκε και έγινε διαδικτυακά. Εξάλλου, διαδικτυακές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας, προκειμένου να επανασχεδιάσουμε τη δράση μας με βάση τα νέα δεδομένα.
Η τελευταία, λοιπόν, συνάντηση έγινε διαδικτυακά στις 11 Σεπτεμβρίου 2020. Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Άννυ Κέκη, Λουκία Στέφου και Νάντια Τσενέ.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκε ο «Οδηγός του εκπαιδευτικού» που είχε ολοκληρωθεί το προηγούμενο διάστημα. Στη συνέχεια, το Πανεπιστήμιο Κρήτης παρουσίασε με λεπτομέρειες την πρότασή του για την εσωτερική αξιολόγηση του προγράμματος. Συζητήσαμε πάνω στην πρόταση και δεσμευτήκαμε να υποβάλουμε γραπτά τις ιδέες μας και να συγκεντρώσουμε υλικό για τη διενέργεια της εωτερικής αξιολόγησης από τον φορέα μας.
Είχαμε, επίσης, την ευκαιρία να ανακεφαλαιώσουμε τις εργασίες του προγράμματος και να σκεφτούμε τη συνολική δουλειά που έγινε τα τρία αυτά χρόνια, σε ένα γιορταστικό κλίμα, παρά τους περιορισμούς της εξ αποστάσεως επικοινωνίας μας.
 Νάντια Τσενέ
Διευθύντρια, φιλόλογος