1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΥΛΩΝΑ 

ΤΑΙΝΙΕΣ, ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΒΙΝΤΕΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για το σχολείο μας

 

SAY GOODBYE TO THE WORLD YOU THOUGHT YOU LIVED IN:Η χορογραφία που κέρδισε το 1ο βραβείο σε μαθητικό διαγωνισμό


ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Η εκπαίδευση στο Γυμνάσιο Αυλώνα τον καιρό της πανδημίας

 


Οι κατωτέρω ηλεκτρονικές δημιουργίες έγιναν από παιδιά της ομάδας Βιβλιοθήκης της Γ' Γυμνασίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ERASMUS ΚΑ2 «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, Π. Ξεναρίου, Ν. Τσενέ)


Ιστοσελίδα με το υλικό (αφίσες, ιστορίες, βίντεο με οδηγίες ασφαλούς οδήγησης και πολλά άλλα...) που δημιούργησαν τα παιδιά της Α Γυμνασίου στο 
πλαίσιο δράσης στο μάθημα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων". Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πέπη Ξεναρίου, Κωστής Πετρογιάννης.


Οι παρακάτω ταινίες δημιουργήθηκαν από παιδιά με τη σκηνοθέτιδα Μαρία Λεωνίδα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος
“MigratED” σε συνεργασία με τον Καρπό και την ActionAid:


και τα 4 video στο πλαίσιο του Erasmus Backpack ID:

"Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς", μια εκδήλωση της ομάδας βιβλιοθήκης 2015

" Απο το ελάχιστο φτάνεις πιο σύντομα οπουδήποτε", χοροθεατρική ομάδα 
ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, 2012:

  "ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, Χοροθεατρικό δρώμενο από την εκδήλωση 
"ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες", που 
συνδιοργάνωσαν από 13 έως 15 Δεκ. 2012 στο Κρυονέρι Αττικής τα 
Γυμνάσια 1ο Αυλώνα, Καλάμου, Κρυονερίου και το Λύκειο Αυλώνα, για τα 
90 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

"Ένας μονόλογος για τη Γάζα", χοροθεατρική παράσταση,2011

erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

Το περιοδικό μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Το σχολείο μας για 1η φορά σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα

 

erasmus

enqclas

«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 Aπό τις 9-14 Ιουλίου 2017, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η διευθύντρια Κ. Τσενέ, φιλόλογος, και η Φ. Παπαρήγα, φιλόλογος γαλλικής και γερμανικής,  παρακολούθησαν, με υποτροφία από το ΙΚΥ, επιμορφωτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της δράσης ERASMUS+ KA1. Το σεμινάριο, με τίτλο  The enquiring classroom”, οργανώθηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή στον Μαραθώνα, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού  προγράμματος με εταίρους από την Ελλάδα, τη Σουηδία και την Ιρλανδία. (Βλ. http://www.enquiring-project.eu/home.html)
Σκοπός του προγράμματος είναι να διαμορφώσει στρατηγικές που μπορούν βοηθήσουν  τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να εμπλακούν σε ένα διάλογο με περιεχόμενο δύσκολα ηθικά και φιλοσοφικά ζητήματα που σχετίζονται με ταυτότητα, θρησκείες και πεποιθήσεις, δημοκρατικές αξίες, διαφορετικότητα, βία και κοινότητα, με στόχο τη θεμελίωση ενός σχολείου που προωθεί τη συμπερίληψη και την ανεκτικότητα. Tο παραπάνω ζητήματα  κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικά στο πλαίσιο της σύγχρονης προσφυγικής κρίσης, του αυξανόμενου λαϊκισμού, του βίαιου εξτρεμισμού και του έντονου δημόσιου διαλόγου για θέματα ενσωμάτωσης.
 Στο σεμινάριο συμμετείχαμε εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων από την Ελλάδα, την Ιρλανδία και τη Σουηδία. Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια που αξιοποιούν καινοτόμες διδακτικές τεχνικές, καθώς και να δουλέψουμε σε ομάδες εργασίας πάνω σε θέματα σχολικής πολιτικής. Όλες οι ομάδες επέλεξαν να ασχοληθούν με το προσφυγικό και να διαμορφώσουν στρατηγικές υποδοχής και στη συνέχεια συμπερίληψης προσφύγων. 
 Κωνσταντίνα Τσενέ, διευθύντρια, φιλόλογος

 

 

Φωτογραφίες από την Πορτογαλία (Erasmus+ K1, K2)
01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd

 

 erasmus

 «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στο αγγλόφωνο επιμορφωτικό σεμινάριο Erasmus+, δράση ΚΑ1, στο Πόρτο

  Από τις 5 Αυγούστου έως τις 10 Αυγούστου 2018 δύο εκπρόσωποι του σχολείου μας συμμετείχαν στο αγγλόφωνο σεμινάριο επιμόρφωσης καθηγητών στο πλαίσιο του Erasmus+, συγκεκριμένα της δράσης ΚΑ1, που πραγματοποιήθηκε στο Πόρτο. Το σεμινάριο, που είχε θέμα την εκπόνηση και τη διαχείριση προγραμμάτων Erasmus, διοργανώθηκε από το γερμανικό ινστιτούτο επιμόρφωσης καθηγητών Ifel-Institut και είχε τίτλο “Projectmanagementforcross-culturalexchangeprojectsinEurope”.

 Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες εργάστηκαν πάνω σε θέματα που αφορούσαν διαπολιτισμικά έργα Erasmus+, δράσεων ΚΑ1 και ΚΑ2, είτε ατομικά είτε ομαδικά, έχοντας προηγουμένως λάβει από το Ifel-Institut και μελετήσει κάποιες βασικές πληροφορίες και βιβλιογραφία, σχετικά με τη διαχείριση προγραμμάτων και τη διαπολιτισμική επικοινωνία.   Επίσης, κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης υπήρχε η δυνατότητα ατομικής συμβουλευτικής.
 Η επιμόρφωση πάνω σε θέματα εκπόνησης και διαχείρισης προγραμμάτων Erasmus αποσκοπούσε στη βελτίωση των συμμετεχόντων πάνω σε θέματα σχεδιασμού, ανάπτυξης, προγραμματισμού και διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων και περιελάμβανε:
 -          επισκόπηση των επιδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων
 -          πηγές πληροφόρησης και χρήσιμους δείκτες ανάλυσης της πληροφορίας σχετικά με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διαχείριση ευρωπαϊκών έργων
 -          τρόπους αναζήτησης εταίρων
 -          κατανομή αρμοδιοτήτων κατά τη διαχείριση του προγράμματος
 -          οικονομική διαχείριση του έργου και εργαλεία
 -          τρόπους βελτίωσης ενός έργου
 -          στρατηγικές αξιολόγησης, διάχυσης και αξιοποίησης ενός έργου
 -          συχνά προβλήματα και τρόποι αποφυγής τους
 -          στρατηγικές διαπολιτισμικής επικοινωνίας
 -          πρακτική εφαρμογή της διαπολιτισμικής μεθοδολογίας για τις μαθησιακές και διδακτικές ανάγκες, καθώς και για τη διαχείριση ενός έργου και την εφαρμογή του
 Η επιμόρφωση παρείχε στους συμμετέχοντες υλικό σύμφωνα με τη σύγχρονη καινοτόμα μεθοδολογία. Επίσης, κατά τη διάρκεια της ίδιας της επιμόρφωσης οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να βιώσουν τη μεθοδολογία αυτή, καθώς τις διαλέξεις και τα εργαστήρια εμψύχωσαν καλά καταρτισμένοι επιμορφωτές, προερχόμενοι από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.
 Η επιμόρφωση είχε διάρκεια 48 ώρες και δεν παρείχε μόνο θεωρητική κατάρτιση αλλά και πρακτικές δραστηριότητες. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε βασίστηκε στη συγχώνευση θεωρίας και πράξης, καθώς και στην ανταλλαγή εμπειριών και την ανάλυση περιπτώσεων. Εφαρμόστηκαν οι παρακάτω μέθοδοι:
 -          ολομέλεια
 -          συζητήσεις ανά δύο ή σε μικρές ομάδες
 -          ομαδικές εργασίες
 -          παιχνίδια ρόλων
 -          δημιουργία αφίσας
 -          εργαστήρια
 -          μελέτη περιπτώσεων
 -          παρουσιάσεις
 -          καταιγισμός ιδεών
 Οι δύο συμμετέχουσες στην επιμόρφωση, η Διευθύντρια του Γυμνασίου Αυλώνα, Νάντια Τσενέ, και η καθηγήτρια Γερμανικών, Φωτεινή Παπαρήγα, έχουν δεσμευτεί να οργανώσουν ημερίδα παρουσίασης της επιμόρφωσης και διάχυσης των αποτελεσμάτων της.
 Αυλώνας, Αύγουστος 2018
                                                                                                                                                                                     Φωτεινή Παπαρήγα,
καθηγήτρια γερμανικών και γαλλικών

  

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα MigratED: Ένα πρόγραμμα που λέει όχι στον ρατσισμό!

 

  Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ MigratED που υλοποιεί η ActionAid Ελλάς και ο Καρπός από την Ελλάδα μαζί με οργανώσεις από 5 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και νέους έως 20 ετών και στοχεύει στη συνεργασία με μετανάστες και πρόσφυγες για τη δημιουργία μιας εκστρατείας ψηφιακής ευαισθητοποίησης για την προώθηση της πολιτισμικής διαφορετικότητας, της ενσωμάτωσης και της φιλοξενίας στην Ευρώπη. Το πρόγραμμα συντονίζει η ιταλική οργάνωση GVC και ο Δήμος της Μπολόνια.
 Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, μαθητές και μαθήτριες της ομάδας Βιβλιοθήκης του σχολείου μας, που φέτος έχει ως θέμα της την «Εφηβεία», παρακολούθησαν εργαστήρια οπτικοακουστικής έκφρασης και ειδικότερα εργαστήρια ντοκιμαντέρ, που οργάνωσε στο σχολείο η σκηνοθέτις Μαρία Λεωνίδα. Η ομάδα αποφάσισε να επικεντρωθεί στο θέμα «Εφηβεία και Φιλία» και άρχισε δουλειά, με στόχο τη δημιουργία του δικού της ντοκιμαντέρ. Συνεντεύξεις, φωτογραφίσεις, βιντεοσκοπήσεις … πειραματισμοί… Ξαφνικά, πριν ολοκληρωθεί το ντοκιμαντέρ, τα σχολεία έκλεισαν και η επικαιρότητα βρέθηκε να μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας. Ο κορονοϊός και η καραντίνα μπορούσαν να μην μας απασχολήσουν; Η δουλειά της ομάδας ντοκιμαντέρ πήρε λοιπόν νέα τροπή. Άρχισε, χρησιμοποιώντας τα νέα εργαλεία που μάθαμε με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να συνεργάζεται με διαδικτυακές διασκέψεις και με το κινητό τηλέφωνο, δουλεύοντας πάνω στο θέμα της καραντίνας. Τα αποτελέσματα της δουλειάς μας θα παρουσιαστούν τον Οκτώβριο του 2020 σε φεστιβάλ μαζί με τις ταινίες των άλλων σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Το φεστιβάλ ήταν προγραμματισμένο να γίνει στην Μπολόνια της Ιταλίας, το πιο πιθανό όμως είναι να γίνει μόνο διαδικτυακά, λόγω της πανδημίας. Μάλλον λοιπόν θα συνδεθούμε διαδικτυακά από το θέατρο του σχολείου μας στις 6 Οκτωβρίου για την πρώτη δημόσια προβολή των ταινιών. Μέχρι τότε μπορούμε να δούμε στο YouTube πολύ μικρά βίντεο (teasers).
Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, βλ. https://karposontheweb.org/migra-ted/ και https://education.actionaid.gr/dunamikoi-ekpaideutikoi/migrated/

Ομάδα Ντοκιμαντέρ