1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΥΛΩΝΑ 

ΤΑΙΝΙΕΣ, ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΒΙΝΤΕΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για το σχολείο μας

 

SAY GOODBYE TO THE WORLD YOU THOUGHT YOU LIVED IN:Η χορογραφία που κέρδισε το 1ο βραβείο σε μαθητικό διαγωνισμό


ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Η εκπαίδευση στο Γυμνάσιο Αυλώνα τον καιρό της πανδημίας

 


Οι κατωτέρω ηλεκτρονικές δημιουργίες έγιναν από παιδιά της ομάδας Βιβλιοθήκης της Γ' Γυμνασίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ERASMUS ΚΑ2 «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, Π. Ξεναρίου, Ν. Τσενέ)


Ιστοσελίδα με το υλικό (αφίσες, ιστορίες, βίντεο με οδηγίες ασφαλούς οδήγησης και πολλά άλλα...) που δημιούργησαν τα παιδιά της Α Γυμνασίου στο 
πλαίσιο δράσης στο μάθημα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων". Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πέπη Ξεναρίου, Κωστής Πετρογιάννης.


Οι παρακάτω ταινίες δημιουργήθηκαν από παιδιά με τη σκηνοθέτιδα Μαρία Λεωνίδα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος
“MigratED” σε συνεργασία με τον Καρπό και την ActionAid:


και τα 4 video στο πλαίσιο του Erasmus Backpack ID:

"Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς", μια εκδήλωση της ομάδας βιβλιοθήκης 2015

" Απο το ελάχιστο φτάνεις πιο σύντομα οπουδήποτε", χοροθεατρική ομάδα 
ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, 2012:

  "ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, Χοροθεατρικό δρώμενο από την εκδήλωση 
"ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες", που 
συνδιοργάνωσαν από 13 έως 15 Δεκ. 2012 στο Κρυονέρι Αττικής τα 
Γυμνάσια 1ο Αυλώνα, Καλάμου, Κρυονερίου και το Λύκειο Αυλώνα, για τα 
90 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

"Ένας μονόλογος για τη Γάζα", χοροθεατρική παράσταση,2011

erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

Το περιοδικό μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Μηνολόγιο 2019-2020

       ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ  

     2019-2020

ΙΟΥΝΙΟΣ

Μια χρονιά τελειώνει για τους μαθητές από το Αφγανιστάν

  Τα περισσότερα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο τον Μάιο, οι πρόσφυγες όμως μαθητές και μαθήτριες από το Κέντρο Φιλοξενίας Μαλακάσας δεν μπόρεσαν να επιστρέψουν, γιατί παρέμειναν σε ένα είδος καραντίνας. Παρόλα αυτά δεν έχασαν την επαφή τους με το σχολείο. Όταν λοιπόν τελείωσαν τα μαθήματα και έληξε και η καραντίνα τους, ήρθαν στο σχολείο με χαρά ολοφάνερη.
  Την ίδια μέρα ήρθε και η σκηνοθέτης Μαρία Λεωνίδα με την οποία είχαν συνεργαστεί για τη δημιουργία της ταινίας «Έχεις φίλους;». Είχαν λοιπόν την ευκαιρία να δουν την ταινία που μόλις είχε ετοιμαστεί και να κουβεντιάσουν για την εμπειρία τους. Στη συνέχεια πήραν τους ελέγχους τους και συζήτησαν με τους καθηγητές για την πρόοδό τους. Βγάλαμε ομαδικές φωτογραφίες και ανταλλάξαμε ευχές για καλό καλοκαίρι και καλή αντάμωση χωρίς κορονοϊό.

 

01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd

Επιτέλους όλοι μαζί την τελευταία μέρα

 Παρά τον κορονοιό και την εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων, καταφέραμε να βρεθούμε όλα τα παιδιά της Γ’ Γυμνασίου μαζί και να γιορτάσουμε την αποφοίτησή μας. Μόνο που φέτος στην εκδήλωση αποφοίτησης δε συγκεντρώθηκαν όλα τα παιδιά του σχολείου, αλλά μόνο της Γ’ Γυμνασίου και λίγα παιδιά του Β1. Την εκδήλωση είχε αναλάβει να οργανώσει το Β1, τελικά όμως συμμετείχε μόνο το πενταμελές, για να αποφύγουμε τον συνωστισμό. Και βέβαια ήταν μαζί και όλοι οι καθηγητές μας καθώς και ο Σύλλογος Γονέων.
 Ξεκινήσαμε με την απονομή αναμνηστικών δώρων από τον Σύλλογο Γονέων και την προβολή βίντεο με φωτογραφικό υλικό από τα τρία χρόνια σχολικής ζωής στο γυμνάσιο. Συνεχίσαμε στην αυλή με διασκεδαστικά παιχνίδια, ζωγραφική στους τοίχους, μουσική, γλυκά και αναψυκτικά και φυσικά το καθιερωμένο … μπουγέλο.

01
02
03
04
05
06
07
08
1/8 
bwd fwd
 

 


Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα MigratED: Ένα πρόγραμμα που λέει όχι στον ρατσισμό!

  Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ MigratED που υλοποιεί η ActionAid Ελλάς και ο Καρπός από την Ελλάδα μαζί με οργανώσεις από 5 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και νέους έως 20 ετών και στοχεύει στη συνεργασία με μετανάστες και πρόσφυγες για τη δημιουργία μιας εκστρατείας ψηφιακής ευαισθητοποίησης για την προώθηση της πολιτισμικής διαφορετικότητας, της ενσωμάτωσης και της φιλοξενίας στην Ευρώπη. Το πρόγραμμα συντονίζει η ιταλική οργάνωση GVC και ο Δήμος της Μπολόνια.
 Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, μαθητές και μαθήτριες της ομάδας Βιβλιοθήκης του σχολείου μας, που φέτος έχει ως θέμα της την «Εφηβεία», παρακολούθησαν εργαστήρια οπτικοακουστικής έκφρασης και ειδικότερα εργαστήρια ντοκιμαντέρ, που οργάνωσε στο σχολείο η σκηνοθέτις Μαρία Λεωνίδα. Η ομάδα αποφάσισε να επικεντρωθεί στο θέμα «Εφηβεία και Φιλία» και άρχισε δουλειά, με στόχο τη δημιουργία του δικού της ντοκιμαντέρ. Συνεντεύξεις, φωτογραφίσεις, βιντεοσκοπήσεις … πειραματισμοί… Ξαφνικά, πριν ολοκληρωθεί το ντοκιμαντέρ, τα σχολεία έκλεισαν και η επικαιρότητα βρέθηκε να μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας. Ο κορονοϊός και η καραντίνα μπορούσαν να μην μας απασχολήσουν; Η δουλειά της ομάδας ντοκιμαντέρ πήρε λοιπόν νέα τροπή. Άρχισε, χρησιμοποιώντας τα νέα εργαλεία που μάθαμε με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να συνεργάζεται με διαδικτυακές διασκέψεις και με το κινητό τηλέφωνο, δουλεύοντας πάνω στο θέμα της καραντίνας. Τα αποτελέσματα της δουλειάς μας θα παρουσιαστούν τον Οκτώβριο του 2020 σε φεστιβάλ μαζί με τις ταινίες των άλλων σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Το φεστιβάλ ήταν προγραμματισμένο να γίνει στην Μπολόνια της Ιταλίας, το πιο πιθανό όμως είναι να γίνει μόνο διαδικτυακά, λόγω της πανδημίας. Μάλλον λοιπόν θα συνδεθούμε διαδικτυακά από το θέατρο του σχολείου μας στις 6 Οκτωβρίου για την πρώτη δημόσια προβολή των ταινιών. Μέχρι τότε μπορούμε να δούμε στο YouTube πολύ μικρά βίντεο (teasers).
 Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, βλ. https://karposontheweb.org/migra-ted/ και https://education.actionaid.gr/dunamikoi-ekpaideutikoi/migrated/

Ομάδα Ντοκιμαντέρ

 

Επιστροφή στο σχολείο

 

   Πίσω στο σχολείο μετά από 2 μήνες! Μισοί μισοί όμως, με αποστάσεις, αντισηπτικό, απολύμανση…
  Έτσι και οι καθιερωμένες ομαδικές φωτογραφίες του τμήματος δεν είναι και τόσο ομαδικές φέτος, μια που εικονίζονται μόνο οι μισοί από τους μαθητές και μακριά ο ένας από τον άλλο.
b2
b3
g1
1/3 
bwd fwd

 

 

ΜΑΙΟΣ

«Μονόλογοι σε καραντίνα»

QuarantinePortrait12  Δύο μαθήτριες του σχολείου μας, η Παρντίς Φαρζάν (η οποία ζώγραφισε το σκίτσο που βλέπετε αριστερά)  και η Γκαζάλ Σάφι συμμετείχαν στη δράση «Μονόλογοι σε καραντίνα», που εμπνεύστηκε και οργάνωσε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;».
  Η δράση «Μονόλογοι σε καραντίνα» στοχεύει να δώσει φωνή σε έφηβους πρόσφυγες, που μένουν σε διάφορες δομές και περιοχές της χώρας και έζησαν από τον Μάρτιο έως τον Μάιο 2020, όπως όλος ο πληθυσμός, σε κατάσταση καραντίνας λόγω του COVID-19. Έτσι, οργανώθηκαν μια σειρά από διαδικτυακά εργαστήρια γραφής από λογοτέχνες , που έδωσαν την ευκαιρία σε έφηβους πρόσφυγες να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους το διάστημα της καραντίνας. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 24 έφηβοι 13-19 ετών που έγραψαν στη μητρική τους γλώσσα μικρές ιστορίες, αφηγήσεις, ημερολόγια ή ποιήματα, αλλά και ζωγράφισαν Τα εργαστήρια υποστηρίχτηκαν από 5 διερμηνείς και 17 ενήλικες (εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς) που λειτούργησαν ως σύνδεσμοι της δράσης.
  Τα κείμενα και οι ζωγραφιές των παιδών θα περιληφθούν σε ειδική έκδοση στα ελληνικά και αγγλικά, που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο, ενώ για το τέλος Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η παρουσίαση της δράσης σε ημερίδες σε διάφορες περιοχές της χώρας στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, βλ.  εδώ


Διαδικτυακός διάλογος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση


    Την Κυριακή 17-5-2020, παιδιά του σχολείου μας, κυρίως από το 15μελές, συμμετείχαν σε διαδικτυακή συζήτηση μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών γυμνασίων και λυκείων με θέμα: "Εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Τι νομίζουμε και πώς νιώθουμε για αυτήν;", που διοργάνωσε η Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12 σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην ΕκπαίδευσηΣτον διάλογο συμμετείχαν 90 άτομα, κυρίως μαθητές και εκπαιδευτικοί, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας: Αττική, Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή, Διδυμότειχο, Δράμα, Κοζάνη, Φλώρινα, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Καρδίτσα, Πάτρα, Κόρινθο, Καλαμάτα, Λέσβο και Χίο.
Έναυσμα για τη συζήτηση αποτέλεσαν τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας σχετικής με τις απόψεις των μαθητών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  Η συζήτηση είχε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος, 6 μαθητές, μεταξύ των οποίων ο Ορφέας Δούμουρας, και 2 εκπαιδευτικοί παρουσίασαν σκέψεις και συναισθήματα από την εμπειρία τους των τελευταίων δύο μηνών σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ακολούθησε χωρισμός σε 10 ομάδες στις οποίες ανταλλάχθηκαν απόψεις. Στο τρίτο μέρος παρουσιάστηκαν όσα συζητήθηκαν στην κάθε ομάδα και έγινε διάλογος.
   Ο χρόνος ήταν λίγος, αλλά η εμπειρία ήταν εξαιρετική, καθώς για πρώτη φορά τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν μέσω τηλεδιάσκεψης με μικρούς και μεγάλους από όλη τη χώρα και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
   Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα αποτελέσματα του διαλόγου, βλέπε στο: https://inart12.org/index.php/el/ola-ta-nea/172-ex-apostaseos-debate-2


ΜΑΡΤΙΟΣ

«Σχολεία για όλους»: ένας σύντομος απολογισμός

  Τη φετινή χρονιά τo σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα «Σχολεία για όλους», που έχει ως κύριο στόχο την προώθηση της συμπερίληψης προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία. Στο πλαίσιο του προγράμματος η διεύθυνση και εκπαιδευτικοί του σχολείου (Άννυ Κέκη, Λουκία Στέφου και Νάντια Τσενέ) αλλά και γονείς παιδιών του σχολείου μας (Βάσω Κωνσταντινοπούλου και Στέλλα Νικολάου) παρακολουθήσαμε την 1η Ακαδημία (τριήμερο επιμορφωτικό πρόγραμμα) στον Ίδρυμα Ερευνών «Δημόκριτο». Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία να γνωρίσουμε το πρόγραμμα και τους υπεύθυνούς του, να εξοικειωθούμε με τεχνικές συμπερίληψης μέσα από εργαστήρια, να γνωριστούμε με τους επιμορφωτές και συνεργάτες μας, να ανταλλάξουμε προβληματισμούς αλλά και ιδέες για δράσεις με συναδέλφους από τα άλλα σχολεία και τέλος να διαμορφώσουμε ένα σχέδιο δράσης για το σχολείο μας με στόχο τη συμπερίληψη.

Αργότερα, οργανώθηκε διήμερη ενδοσχολική επιμόρφωση σπό τις επιμορφώτριες-μέντορες για το σχολείο μας Εύα Παπαχριστοπούλου και Ντόρα Τσιαγκάνη. Με τη συμμετοχή έξι εκπαιδευτικών του σχολείου και δύο γονιών, εστιάσαμε σε τεχνικές επικοινωνίας και ενδυνάμωσης, καθώς και στην αξιολόγηση της πορείας και αναμόρφωση του σχεδίου δράσης μας. Παράλληλα, στο σχολείο αναπτύχθηκαν δράσεις στην κατεύθυνση της συμπερίληψης, όπως εικαστικές δράσες, δραματοποίηση αφηγήσεων με αφετηρία σύνθεση της θεατρικής ομάδας αναφορικά με το Ολοκαύτωμα και δημιουργική γραφή (εργαστήρια λίμερικ και χαϊκού). Το κλείσιμο όμως των σχολείων τον Μάρτιο και το γεγονός ότι τα προσφυγόπυλα παρέμειναν σε καραντίνα όλη τη χρονιά δεν επέτρεψε την ολοκλήρωση όλων των δράσεων.
Ραντεβού λοιπόν την επόμενη χρονιά με αναμορφωμένο το σχέδιο δράσης μας.

sxol2020


ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Η αποκριάτικη γιορτή 2020

Στις 28 Φεβρουαρίου έγινε στο σχολείο μας η αποκριάτικη γιορτή που είχε αναλάβει να οργανώσει το Γ1. Τα παιδιά του Γ1 είχαν ετοιμάσει 2 διαγωνισμούς, έναν διαγωνισμό μεταμφίεσης και έναν διαγωνισμό τραγουδιού. Είχε προηγηθεί σχετική προετοιμασία. Μέ κλήρωση, κάθε τμήμα είχε αναλάβει να ντυθεί σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα. Το Α1 Mεσαίωνας, το Α2 διαβολάκια, το Α3 εξωγήινοι, το Β1 ειδικές δυνάμεις, το Β2 Ινδιάνοι, το Γ1 τουρίστες και το Γ1 καθαριστές/στριες Το Γ1 είχε στολίσει την αίθουσα θεάτρου και είχαν τοποθετήσει οργανωμένα τα τρόφιμα που είχαν φέρει τα παιδιά.
Τα παιδιά κάθε τμήματος, ντυμένα με συγκεκριμένο θέμα, έκαναν εντυπωσιακή είσοδο στο θέατρο. Στην συνέχεια, κάποιοι συγκεκριμένοι δάσκαλοι μετά από ψηφοφορία ανακοίνωσαν ως νικητή του διαγωνισμού μεταμφίεσης το Γ2, με έπαθλο 10 πίτσες. Ακολούθησε και δεύτερος διαγωνισμός, διαγωνισμός τραγουδιού. Και αυτός ο διαγωνισμός ήταν ανάμεσα στα τμήματα. Κάθε τμήμα άκουγε ένα τραγούδι που σταματούσε ξαφνικά και, όταν σταμάταγε το τραγούδι, έπρεπε να συνεχίσουν τα λόγια. Όποιο τμήμα συνέχιζε 5 τραγούδια πήγαινε τελικό. Νικήτρια τάξη αναδείχθηκε το Β1 με έπαθλο μια φωτογραφία του τμήματος.
Ήταν ένα διασκεδαστικό αποκριάτικο πάρτυ με πολύ και γέλιο και διασκέδαση. Βέβαια νομίζω ότι χρειαζόταν λίγο πιο καλή οργάνωση. Έπρεπε να είναι ήδη ενημερωμένα τα τμήματα για την είσοδό τους στο θέατρο, ώστε να είναι περισσότερο προετοιμασμένα και να μη χαθεί χρόνος. Έπρεπε επίσης να ήταν μικρότερη η διάρκεια των διαγωνισμών, ώστε να μας μείνει χρόνος να διασκεδάσουμε όλοι μαζί με τραγούδι και χορό. Παρόλα αυτά, η γιορτή ήταν πλούσια με πολλές ιδέες και εκπλήξεις.
Ντέμπορα Τζακολάρι, Α1


Αποκριάτικος χορός Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου

Μόλις που προλάβαμε! Λίγες μέρες πριν αρχίσει η καραντίνα έγινε το αποκριάτικο πάρτι που οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σε ταβέρνα στη Μαλακάσα. Γονείς, καθηγητές και παιδιά ξεφάντωσαν. Ο χορός κράτησε ώρες και ώρες, λες και ξέραμε ότι ήταν μια από τις τελευταίες μας ευκαιρίες για διασκέδαση φέτος.

ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ!!! ΑΞΕΧΑΣΤΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ!!!

Μια από τις καλύτερες στιγμές ήταν όταν το Δ. Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων παρουσίασαν το χορευτικό τους σε χορογραφία και διδασκαλία της μαθήτριας Άσπας Γεωργίου.

IMG-3283
IMG-3288
IMG-3299
1/3 
bwd fwd


Τσικνοπέμπτη 2020

 

 Και φέτος γιορτάσαμε στην αυλή του σχολείου μας όλοι μαζί την Τσικνοπέμπτη την τελευταία ώρα των μαθημάτων και μετά το σχόλασμα. Τη διοργάνωση αυτή τη φορά ανέλαβε το Γ2, που είχε προτείνει να οργανώσει και κάτι καινούριο: Διαγωνισμό παραδοσιακού χορού ανάμεσα στα τμήματα. Τα περισσότερα τμήματα ανταποκρίθηκαν και οι καθηγητές- κριτές, κατόπιν συζήτησης και ψηφοφορίας, έδωσαν την πρωτιά στο Γ1. Πράγματι τα παιδιά είχαν κάνει πολλές πρόβες και είχαν καταφέρει να διδάξουν και στους συμμαθητές τους από άλλες χώρες να χορεύουν ρουμπαγιά.
 Η μεγαλύτερη πάντως επιτυχία της διοργάνωσης είναι ότι φέτος για πρώτη φορά κατάφεραν να φάνε όλοι!!! Τις προηγούμενες χρονιές είχαμε μικροπροβληματάκια … πείνα … και γκρίνια … Η φετινή μας επιτυχία οφείλεται στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς ανέλαβαν το ψήσιμο οι ίδιοι οι γονείς!



IMG-3202
IMG-3209
IMG-3214
IMG-3217
IMG-3233
IMG-3238
IMG-3246
IMG-3250
IMG-3253
IMG-3257
01/10 
bwd fwd


erasmus

«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

Το σχολείο μας στην έκτη συνάντηση στο Βερολίνο


meeting berlin

  Η 6η συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματοςBackpack IDπραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Βερολίνο ατις 13 και 14 Φεβρουαρίου 2020 στο σχολείο Athene - Grundschule. Από τους καθηγητές του σχολείου μας, συμμετείχαν η διευθύντρια Νάντια Τσενέ και η υποδιευθύντρια Άννυ Κέκη.
  Μια ωραία έκπληξη, κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης, ήταν η συμμετοχή των μαθητών/τριών του σχολείου, που μας καλωσόρισαν και μας μίλησαν για το σχολείο τους σε όλες τις γλώσσες των εταίρων του προγράμματος (αγγλικά, γερμανικά, ελληνικά, ιταλικά και σουηδικά). Στη συνέχεια, μια άλλη ομάδα παιδιών μάς ξενάγησε στο σχολείο και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τις εγκαταστάσεις και τις πρωτότυπες λύσεις που είχαν εφαρμοστεί. Είδαμε, για παράδειγμα, το κλειστό τους γυμναστήριο, στο οποίο ο εξοπλισμός, όπως τέρματα, μπασκέτες, φιλέ, κρέμονταν από την οροφή και κατέβαιναν με μηχανισμούς. Με αυτόν τον τρόπο, ο ίδιος χώρος μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για πολλά αθλήματα, για χορό και για ποικίλα παιχνίδια. Πολύ μεγάλη εντύπωση μας έκανε και η ταράτσα του σχολείου που είχε διαμορφωθεί ως πάρκο, με γήπεδο κυκλοφοριακής αγωγής, ποδηλατοδρόμιο, γήπεδα και καθιστικά.
  Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Cardet (Κύπρος) παρουσίασε το έργο που ολοκληρώθηκε κατά το α’ εξάμηνο, και συγκεκριμένα τον τόμο της «Ανθολογίας», καθώς και την πλατφόρμα στο σύνολό της. Στη συνέχεια, το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) παρουσίασε την πρότασή του για το επόμενο έργο που έχουμε να ετοιμάσουμε, τον «Οδηγό του Εκπαιδευτικού». Ανταλλάξαμε απόψεις σχετικά με την πρότασή τους, προκειμένου ο Οδηγός να είναι εύχρηστος και λειτουργικός.
  Κλείνοντας, προγραμματίσαμε την επόμενη συνάντησή μας, που θα είναι και η τελευταία. Θα πραγματοποιηθεί εκεί όπου όλα ξεκίνησαν, πριν τρία χρόνια, στο Ρέθυμνο της Κρήτης, στις 22 και 22 Μαΐου 2020.
  Η συνάντηση θα συνδυαστεί με την τελική Ημερίδα Διάχυσης όπου θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του προγράμματος στην εκπαιδευτική κοινότητα και άλλους ενδιαφερόμενους. Η ημερίδα θα γίνει στις 23 Μαΐου. Συμφωνήθηκε το σχολείο μας να οργανώσει βιωματικό εργαστήριο από μαθητές/τριες που συμμετείχαν στην διαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού.
Νάντια Τσενέ
Διευθύντρια, φιλόλογος

 Πλανητάριο-Ίδρυμα Νιάρχου

14/2/2020

   Το Ευγενίδειο Πλανητάριο είναι ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα πλανητάρια στον κόσμο. Υποδέχθηκε για πρώτη φορά το κοινό τον Νοέμβριο του 2003. Είναι ένας αμφιθεατρικός χώρος 945 τ.μ και χωρητικότητας 278 θέσεων. Το σχολείο μας επισκέφτηκε τον χώρο στις 14 Φεβρουαρίου του 2020. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, καθώς τα παιδιά απόλαυσαν την ταινία και έκαναν αγορές οργάνων παρατήρησης.
Μόλις μπήκαμε στην αίθουσα και κοιτάξαμε τον θόλο, νιώσαμε ότι ήταν σαν κάποιος να κάρφωσε το σύμπαν στο ταβάνι. Παρακολουθήσαμε την ψηφιακή παράσταση "Διαστημικές Καταιγίδες και Βόρειο Σέλας". Ταξιδέψαμε και απολαύσαμε τα πιο εντυπωσιακά και βίαια καιρικά φαινόμενα του ηλιακού μας συστήματος. Από τους ανέμους στον Ποσειδώνα περάσαμε στον γιγάντιο αντικυκλώνα του Δία που στο εσωτερικό του θα χωρούσαν δυο πλανήτες σαν την γη μας. Πόσο τυχεροί είμαστε που ζουμε στη γη! Μετά είδαμε τις ηλιακές καταιγίδες που μπορούν να βραχυκυκλώσουν τους τηλεπικοινωνιακούς μας δορυφόρους προκαλώντας προβλήματα στην ηλεκτροδότηση.
Το πιο συγκλονιστικό είναι το φαινόμενο που προκύπτει απο την αλληλεπίδραση όλων αυτών με το μαγνητικό πεδίο της γης. Πρόκειται για το Πολικό Σέλας. Μοναδικό θέαμα, φανταστική εμπειρία που την απόλαυσαν όλοι συζητώντας γι’ αυτήν στη διαδρομή για τον επόμενο προορισμό, που ήταν το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος.

 Στέλλα Τσώνου, Α1

 

H επέτειος του Ολοκαυτώματος στο 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα
Κεραμεικός, 4 Φεβρουαρίου 2020

kerameikos2020

  Με τη θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, η οποία αποτελείται από μαθητές και από τις τρεις τάξεις του γυμνασίου και αριθμεί 30 παιδιά, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιανουάριο επεξεργαστήκαμε τις έννοιες «γκέτο», «εκτοπισμένος», «δίωξη», «προκατάληψη», «καταπίεση», «ανθρώπινα δικαιώματα», «δημοκρατία», καθώς και τις έννοιες του «Πολίτη» με δικαιώματα, έτσι όπως εμφανίζεται στο έργο του Περικλή «Επιτάφιος», και την έννοια του «απόλιδος», δηλαδή εκείνου που στερείται όλων των δικαιωμάτων, όπως την αναφέρει ο Αριστοτέλης στα «Πολιτικά» και η Χάνα Άρεντ στα κείμενά της «Το ‘έθνος των μειονοτήτων’ και ο άπατρις λαός» και «Οι περιπλοκές των δικαιωμάτων του ανθρώπου». Επίσης, εργαστήκαμε πάνω σε κείμενα που αποσκοπούσαν στο να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές το πρόβλημα της ρατσιστικής θεωρίας, της στέρησης των δικαιωμάτων και του πολέμου, όπως «Η Εβραία» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, αποσπάσματα από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (που αφορούν στον νόμο, στο δικαίωμα ταφής, στην αγάπη κτλ.) και από τον «Επιτάφιο» του Θουκυδίδη, καθώς επίσης και στίχους από τις συλλογές της Τασούλας Καραγεωργίου «Η χελώνα του Κεραμεικού» και του Paul Celan «Το κανενός το Ρόδο», τα οποία θεατρικοποίησε η ομάδα. Τέλος, το τελικό προϊόν παρουσιάστηκε έξω από τον Κεραμεικό (τόπο ταφής των «Πολιτών») και πολύ κοντά στο Μνημείο του Ολοκαυτώματος, το Αστέρι του Δαυίδ, που βρίσκεται πάνω από τον Κεραμεικό (μνημείο αφιερωμένο στους «απόλιδες»). Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με δύο μνημεία της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.
  Το δρώμενο αυτό παρακολούθησαν οι υπόλοιποι μαθητές του γυμνασίου (120). καθώς και περαστικοί. Επίσης, κινηματογραφήθηκε και μελλοντικά θα αποτελέσει ερέθισμα προβληματισμού για το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα και την παιδαγωγική ομάδα «Το Σκασιαρχείο».
  Το σχέδιο εργασίας αυτό είχε σκοπό να εμπλέξει έναν μεγάλο αριθμό μαθητών επί πέντε μήνες, να επιτευχθεί η βαθιά κατανόηση περίπλοκων θεμάτων, όπως είναι το Ολοκαύτωμα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, να επέλθει μια αλλαγή της στάσης των μαθητών και να γνωρίσουν σημαντικά κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Επίσης, η έξοδος από το σχολείο στην κοινότητα αποσκοπούσε στην εξοικείωση των μαθητών με μνημεία της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.

Στον σύνδεσμο το βίντεο με το δρὠμενο:https://drive.google.com/file/d/12a_h5UT21AWXTpmQJu8YBg9btyv0Y0yC/view?usp=sharing
                                                                                 Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07)


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020

erasmustouyrkia2

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 2η συνάντηση στην Τουρκία


  Η 2η συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο: «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία στις 13, 14, 15, 16 και 17 Ιανουαρίου 2020. Πρόκειται για ένα διετές πρόγραμμα σύμπραξης σχολείων από τις εξής χώρες: Γερμανία, που είναι η συντονίστρια του προγράμματος (Sekundarschule στο Zörbig), Ελλάδα (1ο Γυμνάσιο Αυλώνα), Αυστρία (Höhere Technische Bundeslehr-und Versuchsanstalt Wiener Neustadt στη Βιένη), Ιταλία (Liceo Cannizzaro στη Σικελία) και Τουρκία (Manisa Sosyal Bilimler Lisesi στη Μανίσα/Μαγνησία). Το πρόγραμμα αφορά στη δημιουργία μουσείων που αφορούν στον πολιτισμό, στην τεχνολογία, στη μετανάστευση και στην καθημερινή ζωή των σύγχρονων εφήβων.
Από το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη συνάντηση συμμετείχαν οι καθηγήτριες: Νάντια Τσενέ, διευθύντρια, φιλόλογος, Άννυ Κέκη, υποδιευθύντρια, καθηγήτρια Γαλλικών και Αγγλικών και Φωτεινή Παπαρήγα, καθηγήτρια Γερμανικών και Γαλλικών, καθώς και οι μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου: Άσπα Γεωργίου, Μαριάντα Δόξα, Βιολένα Δούμουρα, Στέλλα Ζαπουνίδη, Ζένια Κακολύρη και Νέλα Κότσι. Ο τόπος συνάντησης ήταν η Μανίσα. Η ελληνική ομάδα έμεινε στο ξενοδοχείο, η επαφή μας όμως με τους οικοδεσπότες μας ήταν πολύ στενή, καθώς τούρκικες οικογένειες είχαν αναλάβει από έναν μαθητή η κάθε μία. Κάθε απόγευμα, λοιπόν, όταν τελείωνε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι οικοδεσπότες παραλάμβαναν τα παιδιά από το σχολείο, τα μετέφεραν στο σπίτι τους, έτρωγαν μαζί το βραδινό τους και τα συνόδευαν στις βραδινές εξόδους. Έτσι τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συναναστραφούν στενά και να ψυχαγωγηθούν, ενώ παράλληλα δεν έλειψαν οι καθαρά εκπαιδευτικές δράσεις και οι πειηγήσεις. Πιο συγκεκριμένα:
Τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου, το ταξίδι μας, του οποίου ο τελικός προορισμός ήταν η Σμύρνη, περιλάμβανε στάση στην Κωνσταντινούπολη. Φτάσαμε στο γιγαντιαίο αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης κι από εκεί μέσα σε λίγες ώρες, με τη βοήθεια του ξεναγού-οδηγού μας, καταφέραμε να επισκεφτούμε τον Ιππόδρομο με τη στήλη των Όφεων και του Θεοδοσίου (Τούθμωσι Γ΄), την πλατεία Σουλτάν Αχμέτ, την Αγία Σοφία, το Υδραγωγείο του Ιουστινιανού, την αγορά, και από τη Γέφυρα του Γαλατά να κάνουμε βόλτα με πλοιάριο στον Βόσπορο. Δυστυχώς, τα μουσεία αργούν Δευτέρες και δεν καταφέραμε να επισκεφτούμε κάποιο.
 Το βράδυ ταξιδέψαμε αεροπορικά για τη Σμύρνη και στη συνέχεια για τη Μανίσα, που ήταν ο τελικός μας προορισμός. Στην είσοδο του ξενοδοχείου, μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Παρά το προχωρημένο της ώρας, οι τουρκικές οικογένειες που είχαν αναλάβει τις έξι μαθήτριες μάς υποδέχτηκαν θερμά. Ήταν μια στιγμή ενθουσιασμού που έδωσε τον τόνο για τις υπόλοιπες μέρες.
Την Τρίτη 14 Ιανουαρίου, πρώτη ημέρα εργασιών, επισκεφτήκαμε το Λύκειο Κοινωνικών Επιστημών, 15 χιλιόμετρα βόρεια της Μανίσα. Οι μαθητές του προγράμματος συναντήθηκαν για πρώτη φορά και άρχισαν να γνωρίζονται μεταξύ τους μέσα από παιχνίδια γνωριμίας που τα οργάνωναν μεγαλύτεροι μαθητές στα αγγλικά. Είχαν επίσης την ευκαιρία να παρακολουθήσουν κάποια μαθήματα του σχολείου μαζί με τους τούρκους συνομήλικούς τους. Το ίδιο διάστημα, οι καθηγητές πήγαμε στο Δημαρχείο όπου μας υποδέχτηκαν ο Δήμαρχος και ο υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων. Στη συνέχεια, επιστρέφοντας στο σχολείο, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και γνωριστήκαμε με τον Διευθυντή. Το μεσημέρι γευματίσαμε όλοι μαζί στο εστιατόριο του σχολείου. Στη συνέχεια, έγιναν οι παρουσιάσεις των σχολείων των εταίρων στην αίθουσα εκδηλώσεων, καθώς και η παρουσίαση του μουσείου που είχαν ετοιμάσει οι τούρκοι εταίροι μας. Το θέμα τους ήταν τα επαγγέλματα και πιο συγκεκριμένα το επάγγελμα του μπαρμπέρη. Σε μια ειδικά διαμορφωμένη λοιπόν αίθουσα είχαν ετοιμάσει το μουσείο τους, όπου παρουσίαζαν μέσα από μία ποικιλία αντικειμένων την εξέλιξη του επαγγέλματος στον χρόνο. Παράλληλα στην αίθουσα αυτή γινόταν προβολή ενός ντοκιμαντέρ των μαθητών με θέμα την καθημερινότητα ενός κομμωτή. Οι υπόλοιπες δραστηριότητες της ημέρας είχαν ως επίκεντρο το πρώτο αυτό μουσείο. Έτσι, σε εργαστήρια που εμψύχωναν οι καθηγητές του τουρκικού σχολείου αλλά και μαθητές, τα παιδιά έμαθαν να φτιάχνουν σαπούνι και αλοιφή περιποίησης, να ξυρίζουν, να φτιάχνουν μουστάκι. Όταν τελείωσαν οι εκπαιδευτικές δράσεις, τα παιδιά πήγαν στα σπίτια των τουρκικών οικογενειών που τα φιλοξενούσαν και το βράδυ ψυχαγωγήθηκαν παίζοντας τένις και bowling σε ένα κέντρο δραστηριοτήτων.
Την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκε ημερήσια εκδρομή. Αρχικά επισκεφτήκαμε ένα μικρό μοναστήρι κοντά στην Έφεσο, όπου πιστεύεται ότι βρισκόταν η τελευταία κατοικία της Παναγίας. Είναι ένας τόπος που ενώνει χριστιανούς και μουσουλμάνους, καθώς και το Κοράνι αποδέχεται την αγιότητα της Παναγίας. Έπειτα επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου. Ξεναγηθήκαμε από αγγλόφωνο ξεναγό στα μνημεία του χώρου, το Ωδείο, την οδό των Κουρητών, τη Βιβλιοθήκη του Κέλσου, το Μεγάλο θέατρο (χωρητικότητας 24000 ατόμων), το Πρυτανείο, τον ναό του Αδριανού κ.ά. Στη συνέχεια, πήγαμε στο χωριό Σελτζούκ και μετά το γεύμα μας μεταβήκαμε στο Κιρκιτζέ (στα τούρκικα Σιρίντζε), πρώην ελληνικό χωριό, μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco και τόπος καταγωγής της Διδώς Σωτηρίου, όπου επισκεφτήκαμε τον διατηρητέο οικισμό, τις ορθόδοξες εκκλησιές του Αγίου Ιωάννη και του Αγίου Δημητρίου και το σχολείο. Όταν επιστρέψαμε στη Μανίσα, τα παιδιά ακολούθησαν και πάλι το πρόγραμμα των οικογενειών που τα φιλοξενούσαν και το βράδυ συναντήθηκαν και πάλι όλοι μαζί και διασκέδασαν με καραόκε.
Την Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου, η ημέρα για τους μαθητές ξεκίνησε στο σχολείο, όπου δουλεύοντας σε μικρές ομάδες παρουσίασαν τα ευρήματα της έρευνάς τους σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου και στη συνέχεια συμμετείχαν σε εργαστήρια εκμάθησης τουρκικών παραδοσιακών χορών. Για τους καθηγητές η μέρα άρχισε με επίσκεψη στον χώρο που στεγάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου μας υποδέχτηκε ο προϊστάμενος για να συζητήσουμε. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στο σχολείο και συμμετείχαμε κι εμείς οι καθηγητές σε εργαστήρι εξοικείωσης με τους τουρκικούς παραδοσιακούς χορούς. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε όλοι μαζί στο Λύκειο τουριστικών επαγγελμάτων της Μανίσα, όπου γευματίσαμε στον χώρο του. Εκεί, τα παιδιά ασχολήθηκαν και με την επιλογή του logo του προγράμματος, ψηφίζοντας ποιο τους άρεσε περισσότερο από όσα είχαν ήδη ετοιμαστεί από κάθε χώρα.Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε στη Μανίσα. Επισκεφτήκαμε το τζαμί και το σύμπλεγμά του, τον μεντρεσέ, το ιμαρέτ, το νοσοκομείο και τα λουτρά, καθώς και το Μουσείο Ιατρικής. Το βράδυ είχαμε το αποχαιρετιστήριο δείπνο σε κεντρικό ξενοδοχείο, με παραδοσιακούς τουρκικούς χορούς από βραβευμένη χορευτική ομάδα, με διαγωνισμό τουρκικών παραδοσιακών χορών (όπου νικήσαμε οι καθηγητές!!!) με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού για το logo του προγράμματος, την απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής στη συνάντηση του προγράμματος και με αναμνηστικά δώρα. Τέλος, όλοι επιβεβαιώσαμε την επόμενη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στο Παλέρμο στη Νότια Ιταλία από τις 4 έως τις 8 Μαΐου 2020.
Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 17 Ιανουαρίου, ημέρα επιστροφής, ξεκινήσαμε από τη Μανίσα για τη Σμύρνη, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία στον χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας να ξεναγηθούμε στην πόλη με τον ελληνόφωνο κύριο Αλί. Επισκεφτήκαμε την αποβάθρα της Σμύρνης και το ελληνικό Προξενείο, όπου ζήσαμε μια ευχάριστη στιγμή, καθώς ένας υπάλληλος του Προξενείου ήταν πρώην μαθητής της Διευθύντριας κ. Τσενέ, και μεσολάβησε για να μας υποδεχτεί και να μας ξεναγήσει στο κτίριο του ελληνικού Προξενείου η Πρόξενος, κ. Αργυρώ Παπούλια. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε την πρώην ελληνική συνοικία, τον Ναό Αγίου Βουκόλου Σμύρνης, αφιερωμένο στον Άγιο Βουκόλο, τον πολιούχο της πόλης, την Αγία Φωτεινή και τέλος την παλιά αγορά της Σμύρνης.
Από την αρχή έως το τέλος του ταξιδιού επικράτησε από την πλευρά των παιδιών ενθουσιασμός, που κανένα δυσάρεστο γεγονός δεν αμαύρωσε. Ήταν ένα ταξίδι πλούσιο σε εμπειρίες και σε διαπολιτισμικές συναντήσεις.
Ακολουθούν οι φωτογραφίες:
1.ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
2.ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΗΝ ΜΑΝΙΣΑ
3. ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΞΗΤΕΣ (ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ)
4.ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
5.ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
6.ΕΠΙΣΗΜΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΗΣ ΜΑΝΙΣΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ Κας ΝΑΝΤΙΑΣ ΤΣΕΝΕ
7.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΦΕΣΣΟΥ
8.ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΕΣΣΟ
9.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΜΥΡΝΗΣ
10.ΥΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΞΕΝΟ ΣΜΥΡΝΗΣ Κα ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΟΥΛΙΑ ΠΡΟΞΕΝΟ
11. ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ Κα ΠΡΟΞΕΝΟ
12. ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΛΩΝΙΤΗ Κο Π ΛΕΚΚΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΜΥΡΝΗΣ
13. Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
14. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
15. ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΧΟΡΟΥ

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
01/15 
bwd fwd



 Φωτεινή Παπαρήγα

καθηγήτρια Γαλλικών & Γερμανικών

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Η Α' Γυμνασίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
01/11 
bwd fwd

 

Την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου η Α’ Γυμνασίου επισκέφτηκε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Εφοδιασμένοι οι μαθήτες με γνώσεις και πληροφόρηση βρέθηκαν και απόλαυσαν όμορφες εικόνες. Ο πρώτος χώρος της ξενάγησης ήταν η αίθουσα που ονομάζεται ‘’Οι αμέτρητες όψεις του ώραιου‘’ στην οποία υπάρχουν εκθέματα του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Αγάλματα, κοσμήματα, αγγεία, ειδώλια έκαναν τους μαθήτες να θαυμάσουν το ωραίο και να μυρίσουν Αρχαίες συνταγές αρωμάτων. Οι μαθήτες εξοπλισμένοι με ένα φυλλάδιο – ερωτηματολόγιο αναζητούσαν, ανακάλυπταν και παρατηρούσαν απο κοντά όλα τα εκθέματα απο τον Κυκλαδικό, τον Μινωϊκό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό. Έγιναν οι ίδιοι ξεναγοί και βίωσαν την επίσκεψη με ενθουσιασμό. Μοναδική εμπειρία με τους μαθητές να πρωταγωνιστούν και να συνδέονται με όσα βλέπουν.

Τσώνου Στέλλα
Σιδέρη Αλεξάνδρα

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Εκπαιδευτικά Προγράμματα στο Ίδρυμα Λασκαρίδη 
(εκπαιδευτική εκδρομή την Τρίτη 19/11/2019)

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ
(Α΄ Γυμνασίου)
   a1Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής εκδρομής που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19/11/2019, οι μαθητέςa2
των Α’,Β’ και Γ’ τάξεων του Γυμνασίου επισκέφτηκαν το ίδρυμα Λασκαρίδη στον Πειραιά.
   Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, οι μαθητές της Α’ τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, με εισηγητή τον κ. Χάρη Καβακάκη (Φυσικό, ΜSc Διαχείρισης αποβλήτων, Εκπαιδευτικό). Τα παιδιά προσπάθησαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις/ σπαζοκεφαλιές μέσα από πειράματα που πραγματοποίησαν οι ίδιοι, τα οποία είχαν σχέση με τις γνώσεις τους πάνω στο διάστημα και κυρίως τη Φυσική. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν διάφορα παράξενα φαινόμενα που, πέραν από τη Φυσική, χρειάστηκε και λογική προκειμένου να απαντηθούν σωστά.Υπήρχε επίσης και ένας κάποιος συναγωνισμός, αφού οι μαθητές ήταν χωρισμένοι σε ομάδες,και έτσι το πρόγραμμα έγινε αρκετά ενδιαφέρον.
   Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Προσωπικά, μπορώ να πω ότι μου έκανε καλή εντύπωση και ότι το ευχαριστήθηκα αρκετά.

 Σεραφείμ Λιάκος


ΕΝΑΣ ΚΥΚΛΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΙΜΩΛΙΑ: Κάπως έτσι γεννήθηκε το θέατρο
(Β'Γυμνασίου)

01
02
03
04
1/4 
bwd fwd

 

 Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019, το σχολείο μας επισκέφτηκε το ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Μέσα σε αυτό το νεοκλασσικό επιβλητικό κτήριο κάναμε το πρόγραμμά μας μαζί με τον κύριο Νίκα, έναν γνωστό ηθοποιό. Το πρόγραμμα ήταν διασκεδαστικό και ενδιαφέρον. Πρώτα, βάλαμε τις καρέκλες μας σε έναν κύκλο. Έπειτα, έπρεπε να μαντέψουμε ποια είναι τα απαραίτητα πράγματα που χρειαζόμαστε για να πούμε πως έχουμε θέατρο. Ύστερα περάσαμε στα βασικά συναισθήματα και προσπαθήσαμε να τα εκφράσουμε κάνοντας μια χειραψία με τον διπλανό μας και λέγοντας ένα "καλημέρα" στο κατάλληλο ύφος και τόνο. Μετά από αυτή τη διαδικασία, είπαμε όλοι τα μικρά μας ονόματα και μία λέξη η οποία έπρεπε να αρχίζει με το πρώτο γράμμα του ονόματός μας. Τέλος φτιάξαμε μια ιστορία χρησιμοποιώντας τις  λέξεις που είχαμε διαλέξει εξ αρχής. Το αστείο και περίεργο αυτής της ιστορίας ήταν ότι δεν είχε κάποιο συγκεκριμένο ή σαφές νόημα.
      Αυτή η εκδρομή ήταν πολύ ωραία και διασκεδαστική. Πιστεύω  πως όλοι περάσαμε καλά και γελάσαμε με την ψυχή μας.
Νικολέτα Μπάρδα


ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑ: Διαπολιτισμική επικοινωνία, γλωσσικές πράξεις και γλωσσικά στερεότυπα
(Γ'Γυμνασίου)

01
04
05
1/3 
bwd fwd

 Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το σχολείο μου επισκέφτηκε το πνευματικό και πολιτιστικό ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη το οποίο ιδρύθηκε το 2007 και βρίσκεται στον Πειραιά. Ανάμεσα στις πολλές υπηρεσίες που προσφέρει αυτό το ίδρυμα(πολιτιστικές μελέτες , ψηφιοποίηση υλικού κ.α.), ιδιαίτερη θέση έχουν τα εκπαιδευτικά του προγράμματα στα οποία το σχολείο μαςσυμμετέχει κάθε χρόνο. Ως μαθητής της Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησα μαζί με τους συμμαθητές μου ένα πρόγραμμα σχετικά με την επικοινωνία και τα στερεότυπα με τον τίτλο: ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑ Διαπολιτισμική επικοινωνία, γλωσσικές πράξεις και γλωσσικά στερεότυπα. Η κυρία Βλάχου που μας παρουσίασε αυτό το πρόγραμμα πριν αρχίσει την παρουσίαση μάς έδωσε ένα φύλλο εργασίας με ερωτήσεις οι οποίες μπορούσαν να απαντηθούν μόνο ανάλογα με το πώς σκεφτόταν ο καθένας μας. Οπότε έτσι μάθαμε κάτι παραπάνω ο ένας για τον άλλον, που μπορεί να μην ξέραμε. Μετά άρχισε πραγματικά το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του οποίου  μάθαμε πολλά που θα μας βοηθήσουν στην ζωή μας.Μια γεύση από την παρουσίαση της κ. Βλάχου:είδαμε φωτογραφίες ανθρώπων και ακούσαμε συνομιλίες με ξένους και μας ρωτούσε τι σκεφτόμασταν για αυτό. Από τον πρώτο κιόλας άνθρωπο τα στερεότυπα που είχαμε στο κεφάλι μας τύφλωσαν την κρίση μας και μας άφηναν να βλέπουμε μόνο ό,τι θέλανε εκείνα, χωρίς να μας αφήσουν να ψάξουμε την αλήθεια πίσω από έναν άνθρωπο(π.χ. είδαμε ένα άντρα με μυώδη μπράτσα και υποθέσαμε ότι μπορεί να παίρνει αναβολικά,ότι είναι γκάνγκστερ, πορτιέρης κ.α., ενώ αυτός έκανε την επιλογή στη ζωή του να υιοθετήσει ένα παιδί). Η επίσκεψή μας στο ίδρυμα Λασκαρίδη ήταν μια ευχάριστη εμπειρία που μας έμαθε πολλά και θα μας μάθαινε ακόμα πιο πολλά αν δεν μας πίεζε ο χρόνος. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά που θα το επισκεφτούν να μπορέσουν να βιώσουν όλη την αλήθεια για τη ζωή γύρω μας που προσφέρουν τα προγράμματά του και όχι μόνο να ψυχαγωγηθούν αλλά και να μορφωθούν.

Κωνσταντίνος Λιάκουρης


37ος Μαραθώνιος: Για 9η χρονιά εθελοντές

01
02
03
04
05
06
08
09
10
11
12
13
14
15
16
01/15 
bwd fwd

 

  Ο κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, όπως όλοι ξέρουμε, είναι ένα μεγάλο ετήσιο αθλητικό γεγονός αφιερωμένο στη μνήμη του μαραθωνοδρόμου-ειρηνιστή βουλευτή και γιατρού Γρηγόρη Λαμπράκη. Στον φετινό Μαραθώνιο έλαβαν μέρος περίπου 20.000 αθλητές από 107 διαφορετικές χώρες που ξεκίνησαν τον αγώνα τους από το στάδιο του Μαραθώνα με στόχο να τερματίσουν στο Παναθηναϊκό Στάδιο καλύπτοντας μια απόσταση 42,195 μέτρων
 Το σχολείο μας έχει τιμή να συμμετέχει με χαρά και ενθουσιασμό σε ένα τέτοιο λαμπρό γεγονός εδώ και 9 χρόνια, προσφέροντας τις πολύτιμες υπηρεσίες του με εθελοντική προσφορά. Χάρη στην συνεργασία του ΣΕΓΑΣ με την κυρία Νάντια Τσενέ και την κυρία Άννυ Κέκη οι εθελοντές του σχολείου μας (μαθητές β’ και γ ’ γυμνασἰου, γονείς, καθηγητές και απόφοιτοι) κατάφεραν και φέτος να φέρουν σε πέρας το έργο που τους ανατέθηκε. Η δουλειά που μας ανατίθεται ως εθελοντές κρίνεται από τις γνώσεις μας και την εμπειρία που έχουμε για τον Μαραθώνιο με κύριο στόχο να βοηθήσουμε τους αθλητές, να αυξήσουμε την άνεση και την ευχαρίστηση τους και να μειώσουμε τις δυσκολίες που θα συναντήσουν.
 Μερικοί από τους εθελοντές έχουν τελειώσει το σχολείο αλλά αυτό δεν στέκεται εμπόδιο στη θέλησή τους για να βοηθήσουν και αποτελεί απόδειξη πως δεν το κάνουμε μόνο και μόνο για να δείξουμε πως απλά είμαστε κάποιοι και θέλουμε να φανούμε ή να γίνουμε αρεστοί σε κάποιους. Εγώ όπως και πολλοί άλλοι εθελοντές του Μαραθωνίου το βλέπουμε σαν μια μεγάλη ευκαιρία για να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, να βγάλουμε τον μέσα μας εαυτό, να αποδείξουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας και τη διάθεση για προσφορά. Επίσης μας δίνει την ευκαιρία να αποδείξουμε πολλά που μέσα από το σχολείο πολλές φορές δεν μπορείς. Τυχερούλης θα έλεγα πως είμαι δηλαδή από τους λίγους που απολαμβάνουν τέτοιο δώρο... Κατά την άποψη μου ο Μαραθώνιος είναι μια δεύτερη ματιά στον έξω κόσμο, μια ματιά που σου επιτρέπει να δεις έστω μια φορά την καλή μεριά του κόσμου, ένα κλειδί που ξεκλειδώνει πόρτες για κόσμους φανταστικούς και απερίγραπτους. Για εμένα ο Μαραθώνιος είναι και θα είναι μια ΑΞΕΧΑΣΤΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ!
Αιμιλιανός Γεωργακόπουλος
Επιμέλεια: Γιώργος Αγιομαυρίτης 
 

 

«Σχολεία για όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία»:
ένα καινούριο πρόγραμμα ξεκινά

 sxoleiagiaolousΤo σχολείο μας φέτος συμμετέχει στο πρόγραμμα «Σχολεία για όλους». Τo έργο «Σχολεία για όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία» είναι ένα τριετές πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση του σχολικού δημοκρατικού πολιτισμού. Προσφέρει επιστημονική επιμόρφωση και διαρκή υποστήριξη σε διευθυντές, διευθύντριες, εκπαιδευτικούς σχολείων και γονείς για θέματα που αφορούν τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη, τη συμπερίληψη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland (EWC) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).


Για περισσότερα, βλ. https://schoolsforall.org/news-from-our-schools/.


ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

28η Οκτωβρίου 2019

01
02
03
04
05
06
06 (2)
07
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd

  Στον φετινό εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου η Θεατρική Ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα ανέβασε 6 από τα 24 μονόπρακτα που απαρτίζουν το έργο «Τρόμος και αθλιότητα του Γ΄ Ράιχ» του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Συγκεκριμένα, παίχτηκαν οι εξής «σκηνές»: «Προδοσία» (Κωνσταντίνα Ούτρα, Δημήτρης Λιάκος), «Σπιούνος» (Άσπα Γεωργίου, Νικολέτα Γεωργίου, Δήμητρα Μπόρση, Δημήτρης Μώρος), «Εβραία» (Ελευθερία Αποστολέρη, Κωνσταντίνος Λιάκουρης), «Οι Φυσικοί» (Σάρα Προντάνι, Ελένη Πανουργιά), «Τα μαύρα παπούτσια» (Ευαγγελία Θεοδωροπούλου, Μαριλένα Αργυροπούλου), «Το Δημοψήψισμα» (Ερέν Ντέντε, Ρουντίνα Περικλίου, Βιολένα Δούμουρα). 
  Ο Μπρεχτ έγραψε αυτά τα μονόπρακτα από το 1933 έως το 1937, όταν ακόμη ο χιτλερισμός δεν είχε αναπτύξει το ακραίο σατανικό του πρόσωπο. Τα εμπνεύστηκε από μαρτυρίες διαφόρων ανθρώπων και από τα νέα στις εφημερίδες, όπου διαφαίνονταν η σταδιακή εδραίωση του ναζιστικού καθεστώτος σε διάφορους χώρους της γερμανικής κοινωνίας: στο δικαστήριο, στο σχολείο, στο νοσοκομείο, στα ερευνητικά κέντρα, στον τύπο κ.ά. Στις 24 «σκηνές», όπως τις ονομάζει, προσπαθεί ο γερμανός δραματουργός να καταδείξει πώς η πολιτική εισχωρεί στον ιδιωτικό βίο και ότι είναι αδύνατο να υπάρξει μια απολιτική στάση. Τη λέξη «σκηνή» πρέπει να την εννοήσουμε σε αντιπαράθεση με το παρασκήνιο, δηλαδή ως προσκήνιο. Ένας άνθρωπος αλλιώς φέρεται όταν δεν τον βλέπουν, κι αλλιώς φέρεται επί σκηνής. Στη σκηνή θα συμπεριφερθεί σύμφωνα με τις κοινωνικές επιταγές, όπως οι άλλοι περιμένουν. Μέσα στο δωμάτιο του σπιτιού του όμως οι μάσκες πέφτουν, εκεί είναι ο πραγματικός του εαυτός. Τα 24 μονόπρακτα του Μπρεχτ θα λέγαμε λοιπόν ότι είναι «έργα δωματίου», πλην όμως τα πρόσωπα του έργου δεν είναι μόνα τους και ασφαλή στον ιδιωτικό τους χώρο. Συμπεριφέρονται μέσα στα σπίτια τους λες και κάποιος τα παρακολουθεί. Η καχυποψία για τον συνάνθρωπο έχει εισβάλει παντού και οδηγεί τους ήρωες σε σύγκρουση με τη συνείδησή τους. Ο Φριτς, ο σύζυγος της «Εβραίας», θα ήθελε να αποτρέψει τη φυγή της γυναίκας του, υπό τον φόβο του καθεστώτος παραιτείται. «Οι Φυσικοί» μελετούν κρυφά τις νέες ανακαλύψεις του Αινστάιν και φωναχτά τις απορρίπτουν, οι εργάτες στο «Δημοψήφισμα» κρύβονται πίσω από τις ιαχές των οπαδών του Χίτλερ για να μιλήσουν ελεύθερα και να συντάξουν μια προκήρυξη…
  Οι 15 μαθήτριες και μαθητές της Θεατρικής Ομάδας ανέλαβαν με υπευθυνότητα το εγχείρημα και έφεραν σε πέρας την παράσταση των έξι σκηνών μέσα σε είκοσι ημέρες με όρεξη, ζωντάνια, φαντασία, δημιουργικότητα και ταλέντο. Τους ευχαριστούμε για την απόλαυση που μας προσέφεραν. Ευχαριστούμε επίσης τον κ. Κώστα Πετρογιάννη για το σκηνικό κα τη γενικότερη υποστήριξη.
 
                                                 Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07): υπεύθυνη Θεατρικής Ομάδας
  

Ο ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

(Με αφορμή την απελευθέρωση της Αθήνας 12/10/1944)

15 10 1
15 102
15 10 1
15 102
1/2 
bwd fwd

  Για τον εορτασμό της απελευθέρωσης της Αθήνας, στις 12 Οκτωβρίου 1944, ημέρα μνήμης και σεβασμού στα θύματα της ναζιστικής Κατοχής, ανθρώπους δηλαδή διαφορετικών κοινωνικών και ιδεολογικών καταβολών, διαφορετικής ηλικίας και φύλου, που αντιστάθηκαν στον κατακτητή, επιχειρήσαμε να αναδείξουμε, πέραν της Ιστορίας, το ουσιαστικό νόημα της συλλογικής συνείδησης και μνήμης. Έτσι, αφού φέραμε στο προσκήνιο τόπους μνήμης, όπως τα Καλάβρυτα και το Δίστομο, προσπαθήσαμε να τα «δούμε» ως σύμβολα που λειτουργούν διαμεσολαβητικά ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Τέλος, θεωρώντας ότι το βασικότερο «μάθημα» σε τέτοιες επετείους είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τον ρόλο του σχολείου στο πλαίσιο της ειρηνοποιού λειτουργίας του, επιχειρήσαμε να συνθέσουμε από κοινού τόσο το αποτέλεσμα της ανίχνευσης της δημόσιας Ιστορίας για την Κατοχή και την Αντίσταση όσο και μια αποτύπωση του τρόπου ζωής ενός πολίτη, που μέσα από τη σχολική εκπαίδευση, θα προσπαθεί να αποκτήσει αυτογνωσία, να οραματιστεί το μέλλον του, να ορίσει ξεκάθαρους και αυθεντικούς στόχους, να αναπτύξει δημιουργική σκέψη και στρατηγικές για τη επίτευξή τους, να ενισχύσει θετικά συναισθήματα και δεξιότητες, να αποκτήσει αυτοπεποίθηση, να ξεπεράσει εμπόδια, φραγμούς και αποδυναμωτικές πεποιθήσεις, ώστε αφενός να εκπληρώσει την προσωπική και επαγγελματική του ανάπτυξη και αφετέρου να μη γίνει ποτέ θύμα πλύσης εγκεφάλου και χειραγώγησης, αλλά αντίθετα να είναι πάντοτε εναργής και ελεύθερη συνείδηση.

 

 Σιδηροδρομική ασφάλεια

1
2
3
1/3 
bwd fwd

 

Η πρώτη εκδρομή της χρονιάς στο

Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd

 

 Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδρομή της σχολικής μας χρονιάς. Προορισμός της… το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου, το οποίο πού αλλού θα μπορούσε να βρίσκεται;… μα φυσικά στον Μαραθώνα, αφού από αυτόν προέρχονται οι όροι Μαραθωνοδρόμοι και Μαραθώνιος.
 Κατά τις 10.30 φτάσαμε στο μουσείο όπου μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη του μουσείου. Στην είσοδο του μουσείου είχε προσωπικά αντικείμενα (τα πρώτα μετάλλια τους, κύπελλα αλλά και διάφορα έντυπα από αθλητικές εφημερίδες της εποχής) από τον πρώτο Έλληνα μαραθωνοδρόμο που έτρεξε στη Βοστόνη μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο, Στέλλιο Κυριακίδη αλλά και τον νικητή στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 Έλληνα μαραθωνοδρόμο Σπύρο Λούη. Μόλις τελειώσαμε την ξενάγηση πήγαμε στην αίθουσα προβολών στην οποία παρακολουθήσαμε μια ταινία σχετικά με την Μάχη του Μαραθώνα αλλά και την μετεξέλιξη της σε Μαραθώνιο Δρόμο. Έπειτα υποδεχτήκαμε δύο αθλητές μαραθωνίου δρόμου τον Δημήτρη Θεοδωρακάκο και την ολυμπιονίκη Σοφία Ρήγα. Οι δύο αθλητές μας μίλησαν γενικά για τον αθλητισμό και ιδιαίτερα το τρέξιμο τα προτερήματά του ως άθλημα αλλά και τα οφέλη του για τον άνθρωπο.
 Επόμενη στάση: Στάδιο του Μαραθώνα λίγα μέτρα πιο κάτω από το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου. Προχωρήσαμε με τα πόδια μέχρι εκεί, όπου ασχοληθήκαμε με διάφορα αθλήματα κυρίως στίβου αλλά και μπάσκετ και ποδόσφαιρο. Δυστυχώς όμως, λόγω κακοκαιρίας δεν μείναμε αρκετή ώρα στο στάδιο και συνεχίσαμε τα αθλήματα (στίβου) διαφορετική μέρα στο γήπεδο του σχολείου μας.
Τελικά όμως περάσαμε αρκετά καλά και δημιουργικά παρά τις καιρικές δυσκολίες που συναντήσαμε.
Άσπα Γεωργίου
Σταυρούλα Πολιουδάκη


Η θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα συμμετέχει στο πρόγραμμα Crocus

crocus

 

 Ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός για το Ολοκαύτωμα στην Ιρλανδία (HETI) παρέχει κίτρινους βολβούς κρόκων για να φυτευτούν το φθινόπωρο στη μνήμη των παιδιών τα οποία ήταν θύματα των ναζιστικών θηριωδιών, εβραιόπουλων και άλλων. Τα κίτρινα λουλούδια είναι μια υπόμνηση των κίτρινων Αστεριών του Δαυίδ τα οποία αναγκάστηκαν να φορούν οι Εβραίοι υπό τις ναζιστικές προσταγές. Οι κρόκοι ανθίζουν στα τέλη Ιανουαρίου ή στις αρχές Φεβρουαρίου, κοντά στη Διεθνή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος (27 Ιανουαρίου). 
  Η θεατρική ομάδα του 1ο Γυμνασίου Αυλώνα συμμετέχει σε αυτή τη δράση του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος. Τα μέλη της φύτεψαν κρόκους στον κήπο του σχολείου ως μια συμβολική πράξη τιμής προς τα παιδιά-θύματα της μισαλλοδοξίας και των ρατσιστικών δοξασιών. Η συμμετοχή στη δράση Crocusεντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο εργασίας σχετικά με τα δικαιώματα του «πολίτη» και τη θέση του «άπολι», που εκπονεί η ομάδα θεάτρου σε συνεργασία με όλους τους μαθητές του σχολείου και θα παρουσιαστεί στον χώρο έξω από τον Κεραμικό, στο Μνημείο Ολοκαυτώματος, στα τέλη Ιανουαρίου…

Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07): υπεύθυνη Θεατρικής Ομάδας