erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Μηνολόγιο 2019-2020

       ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ  

     2019-2020

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Πλανητάριο-Ίδρυμα Νιάρχου
14/2/2020

Επίσκεψη στον Κεραμεικό της Αθήνας
4/2/2020

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Η Α' Γυμνασίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
01/11 
bwd fwd

 

Την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου η Α’ Γυμνασίου επισκέφτηκε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Εφοδιασμένοι οι μαθήτες με γνώσεις και πληροφόρηση βρέθηκαν και απόλαυσαν όμορφες εικόνες. Ο πρώτος χώρος της ξενάγησης ήταν η αίθουσα που ονομάζεται ‘’Οι αμέτρητες όψεις του ώραιου‘’ στην οποία υπάρχουν εκθέματα του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Αγάλματα, κοσμήματα, αγγεία, ειδώλια έκαναν τους μαθήτες να θαυμάσουν το ωραίο και να μυρίσουν Αρχαίες συνταγές αρωμάτων. Οι μαθήτες εξοπλισμένοι με ένα φυλλάδιο – ερωτηματολόγιο αναζητούσαν, ανακάλυπταν και παρατηρούσαν απο κοντά όλα τα εκθέματα απο τον Κυκλαδικό, τον Μινωϊκό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό. Έγιναν οι ίδιοι ξεναγοί και βίωσαν την επίσκεψη με ενθουσιασμό. Μοναδική εμπειρία με τους μαθητές να πρωταγωνιστούν και να συνδέονται με όσα βλέπουν.

 

Τσώνου Στέλλα
Σιδέρη Αλεξάνδρα


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Εκπαιδευτικά Προγράμματα στο Ίδρυμα Λασκαρίδη 
(εκπαιδευτική εκδρομή την Τρίτη 19/11/2019)

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ
(Α΄ Γυμνασίου)
   a2Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής εκδρομής που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19/11/2019, οι μαθητές των Α’,Β’ και Γ’a1
τάξεων του Γυμνασίου επισκέφτηκαν το ίδρυμα Λασκαρίδη στον Πειραιά.
   Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, οι μαθητές της Α’ τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, με εισηγητή τον κ. Χάρη Καβακάκη (Φυσικό, ΜSc Διαχείρισης αποβλήτων, Εκπαιδευτικό). Τα παιδιά προσπάθησαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις/ σπαζοκεφαλιές μέσα από πειράματα που πραγματοποίησαν οι ίδιοι, τα οποία είχαν σχέση με τις γνώσεις τους πάνω στο διάστημα και κυρίως τη Φυσική. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν διάφορα παράξενα φαινόμενα που, πέραν από τη Φυσική, χρειάστηκε και λογική προκειμένου να απαντηθούν σωστά.Υπήρχε επίσης και ένας κάποιος συναγωνισμός, αφού οι μαθητές ήταν χωρισμένοι σε ομάδες,και έτσι το πρόγραμμα έγινε αρκετά ενδιαφέρον.
   Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Προσωπικά, μπορώ να πω ότι μου έκανε καλή εντύπωση και ότι το ευχαριστήθηκα αρκετά.

 Σεραφείμ Λιάκος


ΕΝΑΣ ΚΥΚΛΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΙΜΩΛΙΑ: Κάπως έτσι γεννήθηκε το θέατρο
(Β'Γυμνασίου)

01
02
03
04
1/4 
bwd fwd

 

 Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019, το σχολείο μας επισκέφτηκε το ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Μέσα σε αυτό το νεοκλασσικό επιβλητικό κτήριο κάναμε το πρόγραμμά μας μαζί με τον κύριο Νίκα, έναν γνωστό ηθοποιό. Το πρόγραμμα ήταν διασκεδαστικό και ενδιαφέρον. Πρώτα, βάλαμε τις καρέκλες μας σε έναν κύκλο. Έπειτα, έπρεπε να μαντέψουμε ποια είναι τα απαραίτητα πράγματα που χρειαζόμαστε για να πούμε πως έχουμε θέατρο. Ύστερα περάσαμε στα βασικά συναισθήματα και προσπαθήσαμε να τα εκφράσουμε κάνοντας μια χειραψία με τον διπλανό μας και λέγοντας ένα "καλημέρα" στο κατάλληλο ύφος και τόνο. Μετά από αυτή τη διαδικασία, είπαμε όλοι τα μικρά μας ονόματα και μία λέξη η οποία έπρεπε να αρχίζει με το πρώτο γράμμα του ονόματός μας. Τέλος φτιάξαμε μια ιστορία χρησιμοποιώντας τις  λέξεις που είχαμε διαλέξει εξ αρχής. Το αστείο και περίεργο αυτής της ιστορίας ήταν ότι δεν είχε κάποιο συγκεκριμένο ή σαφές νόημα.
      Αυτή η εκδρομή ήταν πολύ ωραία και διασκεδαστική. Πιστεύω  πως όλοι περάσαμε καλά και γελάσαμε με την ψυχή μας.
Νικολέτα Μπάρδα


ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑ: Διαπολιτισμική επικοινωνία, γλωσσικές πράξεις και γλωσσικά στερεότυπα
(Γ'Γυμνασίου)

01
04
05
1/3 
bwd fwd

 Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το σχολείο μου επισκέφτηκε το πνευματικό και πολιτιστικό ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη το οποίο ιδρύθηκε το 2007 και βρίσκεται στον Πειραιά. Ανάμεσα στις πολλές υπηρεσίες που προσφέρει αυτό το ίδρυμα(πολιτιστικές μελέτες , ψηφιοποίηση υλικού κ.α.), ιδιαίτερη θέση έχουν τα εκπαιδευτικά του προγράμματα στα οποία το σχολείο μαςσυμμετέχει κάθε χρόνο. Ως μαθητής της Γ΄ Γυμνασίου παρακολούθησα μαζί με τους συμμαθητές μου ένα πρόγραμμα σχετικά με την επικοινωνία και τα στερεότυπα με τον τίτλο: ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑ Διαπολιτισμική επικοινωνία, γλωσσικές πράξεις και γλωσσικά στερεότυπα. Η κυρία Βλάχου που μας παρουσίασε αυτό το πρόγραμμα πριν αρχίσει την παρουσίαση μάς έδωσε ένα φύλλο εργασίας με ερωτήσεις οι οποίες μπορούσαν να απαντηθούν μόνο ανάλογα με το πώς σκεφτόταν ο καθένας μας. Οπότε έτσι μάθαμε κάτι παραπάνω ο ένας για τον άλλον, που μπορεί να μην ξέραμε. Μετά άρχισε πραγματικά το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του οποίου  μάθαμε πολλά που θα μας βοηθήσουν στην ζωή μας.Μια γεύση από την παρουσίαση της κ. Βλάχου:είδαμε φωτογραφίες ανθρώπων και ακούσαμε συνομιλίες με ξένους και μας ρωτούσε τι σκεφτόμασταν για αυτό. Από τον πρώτο κιόλας άνθρωπο τα στερεότυπα που είχαμε στο κεφάλι μας τύφλωσαν την κρίση μας και μας άφηναν να βλέπουμε μόνο ό,τι θέλανε εκείνα, χωρίς να μας αφήσουν να ψάξουμε την αλήθεια πίσω από έναν άνθρωπο(π.χ. είδαμε ένα άντρα με μυώδη μπράτσα και υποθέσαμε ότι μπορεί να παίρνει αναβολικά,ότι είναι γκάνγκστερ, πορτιέρης κ.α., ενώ αυτός έκανε την επιλογή στη ζωή του να υιοθετήσει ένα παιδί). Η επίσκεψή μας στο ίδρυμα Λασκαρίδη ήταν μια ευχάριστη εμπειρία που μας έμαθε πολλά και θα μας μάθαινε ακόμα πιο πολλά αν δεν μας πίεζε ο χρόνος. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά που θα το επισκεφτούν να μπορέσουν να βιώσουν όλη την αλήθεια για τη ζωή γύρω μας που προσφέρουν τα προγράμματά του και όχι μόνο να ψυχαγωγηθούν αλλά και να μορφωθούν.

Κωνσταντίνος Λιάκουρης




37ος Μαραθώνιος: Για 9η χρονιά εθελοντές

01
02
03
04
05
06
08
09
10
11
12
13
14
15
16
01/15 
bwd fwd

 

  Ο κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, όπως όλοι ξέρουμε, είναι ένα μεγάλο ετήσιο αθλητικό γεγονός αφιερωμένο στη μνήμη του μαραθωνοδρόμου-ειρηνιστή βουλευτή και γιατρού Γρηγόρη Λαμπράκη. Στον φετινό Μαραθώνιο έλαβαν μέρος περίπου 20.000 αθλητές από 107 διαφορετικές χώρες που ξεκίνησαν τον αγώνα τους από το στάδιο του Μαραθώνα με στόχο να τερματίσουν στο Παναθηναϊκό Στάδιο καλύπτοντας μια απόσταση 42,195 μέτρων
 Το σχολείο μας έχει τιμή να συμμετέχει με χαρά και ενθουσιασμό σε ένα τέτοιο λαμπρό γεγονός εδώ και 9 χρόνια, προσφέροντας τις πολύτιμες υπηρεσίες του με εθελοντική προσφορά. Χάρη στην συνεργασία του ΣΕΓΑΣ με την κυρία Νάντια Τσενέ και την κυρία Άννυ Κέκη οι εθελοντές του σχολείου μας (μαθητές β’ και γ ’ γυμνασἰου, γονείς, καθηγητές και απόφοιτοι) κατάφεραν και φέτος να φέρουν σε πέρας το έργο που τους ανατέθηκε. Η δουλειά που μας ανατίθεται ως εθελοντές κρίνεται από τις γνώσεις μας και την εμπειρία που έχουμε για τον Μαραθώνιο με κύριο στόχο να βοηθήσουμε τους αθλητές, να αυξήσουμε την άνεση και την ευχαρίστηση τους και να μειώσουμε τις δυσκολίες που θα συναντήσουν.
 Μερικοί από τους εθελοντές έχουν τελειώσει το σχολείο αλλά αυτό δεν στέκεται εμπόδιο στη θέλησή τους για να βοηθήσουν και αποτελεί απόδειξη πως δεν το κάνουμε μόνο και μόνο για να δείξουμε πως απλά είμαστε κάποιοι και θέλουμε να φανούμε ή να γίνουμε αρεστοί σε κάποιους. Εγώ όπως και πολλοί άλλοι εθελοντές του Μαραθωνίου το βλέπουμε σαν μια μεγάλη ευκαιρία για να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, να βγάλουμε τον μέσα μας εαυτό, να αποδείξουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας και τη διάθεση για προσφορά. Επίσης μας δίνει την ευκαιρία να αποδείξουμε πολλά που μέσα από το σχολείο πολλές φορές δεν μπορείς. Τυχερούλης θα έλεγα πως είμαι δηλαδή από τους λίγους που απολαμβάνουν τέτοιο δώρο... Κατά την άποψη μου ο Μαραθώνιος είναι μια δεύτερη ματιά στον έξω κόσμο, μια ματιά που σου επιτρέπει να δεις έστω μια φορά την καλή μεριά του κόσμου, ένα κλειδί που ξεκλειδώνει πόρτες για κόσμους φανταστικούς και απερίγραπτους. Για εμένα ο Μαραθώνιος είναι και θα είναι μια ΑΞΕΧΑΣΤΗ ΑΝΑΜΝΗΣΗ!
Αιμιλιανός Γεωργακόπουλος
Επιμέλεια: Γιώργος Αγιομαυρίτης  

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

28η Οκτωβρίου 2019

01
02
03
04
05
06
06 (2)
07
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd

  Στον φετινό εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου η Θεατρική Ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα ανέβασε 6 από τα 24 μονόπρακτα που απαρτίζουν το έργο «Τρόμος και αθλιότητα του Γ΄ Ράιχ» του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Συγκεκριμένα, παίχτηκαν οι εξής «σκηνές»: «Προδοσία» (Κωνσταντίνα Ούτρα, Δημήτρης Λιάκος), «Σπιούνος» (Άσπα Γεωργίου, Νικολέτα Γεωργίου, Δήμητρα Μπόρση, Δημήτρης Μώρος), «Εβραία» (Ελευθερία Αποστολέρη, Κωνσταντίνος Λιάκουρης), «Οι Φυσικοί» (Σάρα Προντάνι, Ελένη Πανουργιά), «Τα μαύρα παπούτσια» (Ευαγγελία Θεοδωροπούλου, Μαριλένα Αργυροπούλου), «Το Δημοψήψισμα» (Ερέν Ντέντε, Ρουντίνα Περικλίου, Βιολένα Δούμουρα). 
  Ο Μπρεχτ έγραψε αυτά τα μονόπρακτα από το 1933 έως το 1937, όταν ακόμη ο χιτλερισμός δεν είχε αναπτύξει το ακραίο σατανικό του πρόσωπο. Τα εμπνεύστηκε από μαρτυρίες διαφόρων ανθρώπων και από τα νέα στις εφημερίδες, όπου διαφαίνονταν η σταδιακή εδραίωση του ναζιστικού καθεστώτος σε διάφορους χώρους της γερμανικής κοινωνίας: στο δικαστήριο, στο σχολείο, στο νοσοκομείο, στα ερευνητικά κέντρα, στον τύπο κ.ά. Στις 24 «σκηνές», όπως τις ονομάζει, προσπαθεί ο γερμανός δραματουργός να καταδείξει πώς η πολιτική εισχωρεί στον ιδιωτικό βίο και ότι είναι αδύνατο να υπάρξει μια απολιτική στάση. Τη λέξη «σκηνή» πρέπει να την εννοήσουμε σε αντιπαράθεση με το παρασκήνιο, δηλαδή ως προσκήνιο. Ένας άνθρωπος αλλιώς φέρεται όταν δεν τον βλέπουν, κι αλλιώς φέρεται επί σκηνής. Στη σκηνή θα συμπεριφερθεί σύμφωνα με τις κοινωνικές επιταγές, όπως οι άλλοι περιμένουν. Μέσα στο δωμάτιο του σπιτιού του όμως οι μάσκες πέφτουν, εκεί είναι ο πραγματικός του εαυτός. Τα 24 μονόπρακτα του Μπρεχτ θα λέγαμε λοιπόν ότι είναι «έργα δωματίου», πλην όμως τα πρόσωπα του έργου δεν είναι μόνα τους και ασφαλή στον ιδιωτικό τους χώρο. Συμπεριφέρονται μέσα στα σπίτια τους λες και κάποιος τα παρακολουθεί. Η καχυποψία για τον συνάνθρωπο έχει εισβάλει παντού και οδηγεί τους ήρωες σε σύγκρουση με τη συνείδησή τους. Ο Φριτς, ο σύζυγος της «Εβραίας», θα ήθελε να αποτρέψει τη φυγή της γυναίκας του, υπό τον φόβο του καθεστώτος παραιτείται. «Οι Φυσικοί» μελετούν κρυφά τις νέες ανακαλύψεις του Αινστάιν και φωναχτά τις απορρίπτουν, οι εργάτες στο «Δημοψήφισμα» κρύβονται πίσω από τις ιαχές των οπαδών του Χίτλερ για να μιλήσουν ελεύθερα και να συντάξουν μια προκήρυξη…
  Οι 15 μαθήτριες και μαθητές της Θεατρικής Ομάδας ανέλαβαν με υπευθυνότητα το εγχείρημα και έφεραν σε πέρας την παράσταση των έξι σκηνών μέσα σε είκοσι ημέρες με όρεξη, ζωντάνια, φαντασία, δημιουργικότητα και ταλέντο. Τους ευχαριστούμε για την απόλαυση που μας προσέφεραν. Ευχαριστούμε επίσης τον κ. Κώστα Πετρογιάννη για το σκηνικό κα τη γενικότερη υποστήριξη.
 
                                                 Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07): υπεύθυνη Θεατρικής Ομάδας
  

Ο ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

(Με αφορμή την απελευθέρωση της Αθήνας 12/10/1944)

15 10 1
15 102
15 10 1
15 102
1/2 
bwd fwd

Σιδηροδρομική ασφάλεια

1
2
3
1/3 
bwd fwd

 

Η πρώτη εκδρομή της χρονιάς στο

Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd

 

 Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδρομή της σχολικής μας χρονιάς. Προορισμός της… το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου, το οποίο πού αλλού θα μπορούσε να βρίσκεται;… μα φυσικά στον Μαραθώνα, αφού από αυτόν προέρχονται οι όροι Μαραθωνοδρόμοι και Μαραθώνιος.
 Κατά τις 10.30 φτάσαμε στο μουσείο όπου μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη του μουσείου. Στην είσοδο του μουσείου είχε προσωπικά αντικείμενα (τα πρώτα μετάλλια τους, κύπελλα αλλά και διάφορα έντυπα από αθλητικές εφημερίδες της εποχής) από τον πρώτο Έλληνα μαραθωνοδρόμο που έτρεξε στη Βοστόνη μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο, Στέλλιο Κυριακίδη αλλά και τον νικητή στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 Έλληνα μαραθωνοδρόμο Σπύρο Λούη. Μόλις τελειώσαμε την ξενάγηση πήγαμε στην αίθουσα προβολών στην οποία παρακολουθήσαμε μια ταινία σχετικά με την Μάχη του Μαραθώνα αλλά και την μετεξέλιξη της σε Μαραθώνιο Δρόμο. Έπειτα υποδεχτήκαμε δύο αθλητές μαραθωνίου δρόμου τον Δημήτρη Θεοδωρακάκο και την ολυμπιονίκη Σοφία Ρήγα. Οι δύο αθλητές μας μίλησαν γενικά για τον αθλητισμό και ιδιαίτερα το τρέξιμο τα προτερήματά του ως άθλημα αλλά και τα οφέλη του για τον άνθρωπο.
 Επόμενη στάση: Στάδιο του Μαραθώνα λίγα μέτρα πιο κάτω από το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου. Προχωρήσαμε με τα πόδια μέχρι εκεί, όπου ασχοληθήκαμε με διάφορα αθλήματα κυρίως στίβου αλλά και μπάσκετ και ποδόσφαιρο. Δυστυχώς όμως, λόγω κακοκαιρίας δεν μείναμε αρκετή ώρα στο στάδιο και συνεχίσαμε τα αθλήματα (στίβου) διαφορετική μέρα στο γήπεδο του σχολείου μας.
Τελικά όμως περάσαμε αρκετά καλά και δημιουργικά παρά τις καιρικές δυσκολίες που συναντήσαμε.
Άσπα Γεωργίου
Σταυρούλα Πολιουδάκη


Η θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα συμμετέχει στο πρόγραμμα Crocus

crocus

 

 Ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός για το Ολοκαύτωμα στην Ιρλανδία (HETI) παρέχει κίτρινους βολβούς κρόκων για να φυτευτούν το φθινόπωρο στη μνήμη των παιδιών τα οποία ήταν θύματα των ναζιστικών θηριωδιών, εβραιόπουλων και άλλων. Τα κίτρινα λουλούδια είναι μια υπόμνηση των κίτρινων Αστεριών του Δαυίδ τα οποία αναγκάστηκαν να φορούν οι Εβραίοι υπό τις ναζιστικές προσταγές. Οι κρόκοι ανθίζουν στα τέλη Ιανουαρίου ή στις αρχές Φεβρουαρίου, κοντά στη Διεθνή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος (27 Ιανουαρίου). 
  Η θεατρική ομάδα του 1ο Γυμνασίου Αυλώνα συμμετέχει σε αυτή τη δράση του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος. Τα μέλη της φύτεψαν κρόκους στον κήπο του σχολείου ως μια συμβολική πράξη τιμής προς τα παιδιά-θύματα της μισαλλοδοξίας και των ρατσιστικών δοξασιών. Η συμμετοχή στη δράση Crocusεντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο εργασίας σχετικά με τα δικαιώματα του «πολίτη» και τη θέση του «άπολι», που εκπονεί η ομάδα θεάτρου σε συνεργασία με όλους τους μαθητές του σχολείου και θα παρουσιαστεί στον χώρο έξω από τον Κεραμικό, στο Μνημείο Ολοκαυτώματος, στα τέλη Ιανουαρίου…

Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07): υπεύθυνη Θεατρικής Ομάδας