erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Μηνολόγιο 2019-2020

           ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

2019-2020

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

28η Οκτωβρίου 2019

01
02
03
04
05
06
06 (2)
07
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd

  Στον φετινό εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου η Θεατρική Ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα ανέβασε 6 από τα 24 μονόπρακτα που απαρτίζουν το έργο «Τρόμος και αθλιότητα του Γ΄ Ράιχ» του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Συγκεκριμένα, παίχτηκαν οι εξής «σκηνές»: «Προδοσία» (Κωνσταντίνα Ούτρα, Δημήτρης Λιάκος), «Σπιούνος» (Άσπα Γεωργίου, Νικολέτα Γεωργίου, Δήμητρα Μπόρση, Δημήτρης Μώρος), «Εβραία» (Ελευθερία Αποστολέρη, Κωνσταντίνος Λιάκουρης), «Οι Φυσικοί» (Σάρα Προντάνι, Ελένη Πανουργιά), «Τα μαύρα παπούτσια» (Ευαγγελία Θεοδωροπούλου, Μαριλένα Αργυροπούλου), «Το Δημοψήψισμα» (Ερέν Ντέντε, Ρουντίνα Περικλίου, Βιολένα Δούμουρα). 
  Ο Μπρεχτ έγραψε αυτά τα μονόπρακτα από το 1933 έως το 1937, όταν ακόμη ο χιτλερισμός δεν είχε αναπτύξει το ακραίο σατανικό του πρόσωπο. Τα εμπνεύστηκε από μαρτυρίες διαφόρων ανθρώπων και από τα νέα στις εφημερίδες, όπου διαφαίνονταν η σταδιακή εδραίωση του ναζιστικού καθεστώτος σε διάφορους χώρους της γερμανικής κοινωνίας: στο δικαστήριο, στο σχολείο, στο νοσοκομείο, στα ερευνητικά κέντρα, στον τύπο κ.ά. Στις 24 «σκηνές», όπως τις ονομάζει, προσπαθεί ο γερμανός δραματουργός να καταδείξει πώς η πολιτική εισχωρεί στον ιδιωτικό βίο και ότι είναι αδύνατο να υπάρξει μια απολιτική στάση. Τη λέξη «σκηνή» πρέπει να την εννοήσουμε σε αντιπαράθεση με το παρασκήνιο, δηλαδή ως προσκήνιο. Ένας άνθρωπος αλλιώς φέρεται όταν δεν τον βλέπουν, κι αλλιώς φέρεται επί σκηνής. Στη σκηνή θα συμπεριφερθεί σύμφωνα με τις κοινωνικές επιταγές, όπως οι άλλοι περιμένουν. Μέσα στο δωμάτιο του σπιτιού του όμως οι μάσκες πέφτουν, εκεί είναι ο πραγματικός του εαυτός. Τα 24 μονόπρακτα του Μπρεχτ θα λέγαμε λοιπόν ότι είναι «έργα δωματίου», πλην όμως τα πρόσωπα του έργου δεν είναι μόνα τους και ασφαλή στον ιδιωτικό τους χώρο. Συμπεριφέρονται μέσα στα σπίτια τους λες και κάποιος τα παρακολουθεί. Η καχυποψία για τον συνάνθρωπο έχει εισβάλει παντού και οδηγεί τους ήρωες σε σύγκρουση με τη συνείδησή τους. Ο Φριτς, ο σύζυγος της «Εβραίας», θα ήθελε να αποτρέψει τη φυγή της γυναίκας του, υπό τον φόβο του καθεστώτος παραιτείται. «Οι Φυσικοί» μελετούν κρυφά τις νέες ανακαλύψεις του Αινστάιν και φωναχτά τις απορρίπτουν, οι εργάτες στο «Δημοψήφισμα» κρύβονται πίσω από τις ιαχές των οπαδών του Χίτλερ για να μιλήσουν ελεύθερα και να συντάξουν μια προκήρυξη…
  Οι 15 μαθήτριες και μαθητές της Θεατρικής Ομάδας ανέλαβαν με υπευθυνότητα το εγχείρημα και έφεραν σε πέρας την παράσταση των έξι σκηνών μέσα σε είκοσι ημέρες με όρεξη, ζωντάνια, φαντασία, δημιουργικότητα και ταλέντο. Τους ευχαριστούμε για την απόλαυση που μας προσέφεραν. Ευχαριστούμε επίσης τον κ. Κώστα Πετρογιάννη για το σκηνικό κα τη γενικότερη υποστήριξη.
 
                                                 Φωτεινή Παπαρήγα (ΠΕ05 και ΠΕ07): υπεύθυνη Θεατρικής Ομάδας
  

Ο ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

(Με αφορμή την απελευθέρωση της Αθήνας 12/10/1944)

15 10 1
15 102
15 10 1
15 102
1/2 
bwd fwd

Σιδηροδρομική ασφάλεια

1
2
3
1/3 
bwd fwd

 

Η πρώτη εκδρομή της χρονιάς στο

Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd

 

 Την Τρίτη 8 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδρομή της σχολικής μας χρονιάς. Προορισμός της… το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου, το οποίο πού αλλού θα μπορούσε να βρίσκεται;… μα φυσικά στον Μαραθώνα, αφού από αυτόν προέρχονται οι όροι Μαραθωνοδρόμοι και Μαραθώνιος.
 Κατά τις 10.30 φτάσαμε στο μουσείο όπου μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη του μουσείου. Στην είσοδο του μουσείου είχε προσωπικά αντικείμενα (τα πρώτα μετάλλια τους, κύπελλα αλλά και διάφορα έντυπα από αθλητικές εφημερίδες της εποχής) από τον πρώτο Έλληνα μαραθωνοδρόμο που έτρεξε στη Βοστόνη μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο, Στέλλιο Κυριακίδη αλλά και τον νικητή στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 Έλληνα μαραθωνοδρόμο Σπύρο Λούη. Μόλις τελειώσαμε την ξενάγηση πήγαμε στην αίθουσα προβολών στην οποία παρακολουθήσαμε μια ταινία σχετικά με την Μάχη του Μαραθώνα αλλά και την μετεξέλιξη της σε Μαραθώνιο Δρόμο. Έπειτα υποδεχτήκαμε δύο αθλητές μαραθωνίου δρόμου τον Δημήτρη Θεοδωρακάκο και την ολυμπιονίκη Σοφία Ρήγα. Οι δύο αθλητές μας μίλησαν γενικά για τον αθλητισμό και ιδιαίτερα το τρέξιμο τα προτερήματά του ως άθλημα αλλά και τα οφέλη του για τον άνθρωπο.
 Επόμενη στάση: Στάδιο του Μαραθώνα λίγα μέτρα πιο κάτω από το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου. Προχωρήσαμε με τα πόδια μέχρι εκεί, όπου ασχοληθήκαμε με διάφορα αθλήματα κυρίως στίβου αλλά και μπάσκετ και ποδόσφαιρο. Δυστυχώς όμως, λόγω κακοκαιρίας δεν μείναμε αρκετή ώρα στο στάδιο και συνεχίσαμε τα αθλήματα (στίβου) διαφορετική μέρα στο γήπεδο του σχολείου μας.
Τελικά όμως περάσαμε αρκετά καλά και δημιουργικά παρά τις καιρικές δυσκολίες που συναντήσαμε.
Άσπα Γεωργίου
Σταυρούλα Πολιουδάκη