erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

backpackID logoerasmus
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»



«Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες:
Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!»
 ή BACKPACK ID
 “Bridging languages and memories to foster multiple identities: “Never leave your backpack behind!”(BackpackID).

 Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα από το σχολικό έτος 2017 – 2018 συμμετέχει σε μία πολυμερή σχολική σύμπραξη που χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Erasmus+ ΚΑ2). Πρόκειται για ένα τριετές πρόγραμμα με συντονιστή το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. 

 Στο έργο αυτό το σχολείο μας έχει την τύχη να συνεργάζεται με επτά εταίρους από τέσσερις χώρες, που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς. Συγκεκριμένα συνεργάζεται με τρία πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης), μία δημοτική δομή Υποδοχής Προσφύγων του Linköping της Σουηδίας, ένα ερευνητικό κέντρο εκπαιδευτικής τεχνολογίας, το CARDET Κύπρου, το διεθνές δίκτυο SERN (SwedenEmilia-RomanaNetworkAssociazione) και τη ΜΚΟ Νόστος (Εταιρεία Κοινωνικής και Πολιτιστικής Στήριξης Παλιννοστούντων Ομογενών).

 Το BACKPACKID είναι μια καινοτόμος παρέμβαση για την προώθηση της συμπερίληψης παιδιών προσφύγων στα σχολεία τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία και Σουηδία), που και οι τέσσερις αντιμετωπίζουν έντονες αλλά και πολύ διαφορετικές προκλήσεις λόγω της προσφυγικής κρίσης που βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια.

 Παράλληλα το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη του εγγραμματισμού, καθώς και στην ενδυνάμωση όλων των μαθητών, προκειμένου να βελτιώσουν τόσο τις διαπροσωπικές τους σχέσεις όσο και τις σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών ομάδων στις οποίες ανήκουν. 

 Με την αξιοποίηση ποικίλων τεχνικών επιδιώκεται η ενδυνάμωση των μαθητών, προκειμένου:

¨  Να στραφούν προς τις πολιτιστικές, γλωσσικές και άλλες πηγές που διαμορφώνουν τις ταυτότητές τους

¨  Να στραφούν στην οικογένειά τους και στο άμεσο περιβάλλον

¨  Να σκύψουν πάνω στις προσωπικές τους εμπειρίες

¨  Να αναζητήσουν την ταυτότητά τους ως εφήβων 

¨  Να στοχαστούν πάνω στις ομοιότητες και διαφορές που έχουν μεταξύ τους ως μέλη ποικίλων κοινωνικών ομάδων

¨  Να τοποθετήσουν τις εμπειρίες τους σε ένα ευρύτερο πολυπολιτισμικό περιβάλλον

 Σε αυτό το πλαίσιο, το BACKPACKID ασχολείται με τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που λειτουργεί στην κατεύθυνση αυτή. Η προσέγγιση είναι διεπιστημονική και βασίζεται στην κοινωνική και την εξελικτική ψυχολογία, τη γλωσσολογία και την εκπαιδευτική θεωρία και πράξη. Αξιοποιεί πληθώρα τεχνικών με κυρίαρχη την παραγωγή από τους μαθητές αυτοβιογραφικών αφηγηματικών κειμένων. Σχεδιάζεται να δημιουργηθεί το εξής εκπαιδευτικό υλικό:

1.     Ηλεκτρονικό βιβλίο αφηγήσεων των μαθητών. Πρόκειται για μια συλλογή Προσωπικών Βιβλίων των μαθητών με ποικίλο υλικό (π.χ. γραπτές αφηγήσεις, φωτογραφίες, τραγούδια, μουσική, αφίσες, ταινίες, αγαπημένα παιχνίδια, συνταγές) που αντικατοπτρίζουν τις μνήμες, γλώσσες και πολλαπλές ταυτότητες των μαθητών.

 2.     Συλλογή από βίντεο με βάση τα Προσωπικά Βιβλία

 3.     Ανθολογία με αφηγήσεις και ερμηνευτικές αναλύσεις

 4.     Οδηγός του εκπαιδευτικού με καλές και καινοτόμες πρακτικές

 Το 2017-2018 πρόκειται να δημιουργηθούν τα Προσωπικά Βιβλία και στη συνέχεια το Ηλεκτρονικό Βιβλίο αφηγήσεων των μαθητών και μέρος των βίντεο. Από το σχολείο μας υπεύθυνοι για την παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού είναι οι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, καθηγήτρια γαλλικών. Φ. Παπαρήγα, καθηγήτρια γερμανικών, και Κ. Τσενέ, δ/ντρια του σχολείου, φιλόλογος.

 Αυλώνας, Οκτώβριος 2017

Η διευθύντρια
Νάντια Τσενέ


erasmusbackpackID logo







 «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»



Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στην 1η διεθνή συνάντηση Erasmus+ στο Ρέθυμνο




rethymno


 

     Τον Νοέμβριο εκπρόσωποι του σχολείου μας συμμετείχαν στην 1η διεθνή συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ2) με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ήBACKPACKID.

     Στη συνάντηση αυτή, που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το σχολείο μας και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, να γνωρίσουμε τους εταίρους μας, να μοιραστούμε εμπειρίες και προβλήματα και να σχεδιάσουμε τα πρώτα βήματα της δράσης μας.

     Είχαμε την τύχη και την τιμή να συνεργαστούμε με τους επτά εταίρους μας από τέσσερις χώρες, που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς. Συγκεκριμένα, γνωρίσαμε τους συνεργάτες μας από τρία πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης), τη δημοτική δομή Υποδοχής Προσφύγων του Linköping της Σουηδίας, το ερευνητικό κέντρο εκπαιδευτικής τεχνολογίας CARDET Κύπρου, το διεθνές δίκτυο SERN (SwedenEmilia-RomanaNetworkAssociazione) και τη ΜΚΟ Νόστος (Εταιρεία Κοινωνικής και Πολιτιστικής Στήριξης Παλιννοστούντων Ομογενών).

   Το πρόγραμμα BACKPACKID είναι ένα τριετές πρόγραμμα. Προωθεί τη συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα σχολεία τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία και Σουηδία), που και οι τέσσερις αντιμετωπίζουν έντονες προκλήσεις λόγω της προσφυγικής κρίσης που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ταυτόχρονα προωθεί την ανάπτυξη του εγγραμματισμού, καθώς και την ενδυνάμωση όλων των μαθητών. Το πρόγραμμα εστιάζει στην παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού που αποτελείται από αυτοβιογραφικά αφηγηματικά κείμενα των μαθητών με τη μορφή Προσωπικών Βιβλίων Αφηγήσεων, Ηλεκτρονικών Βιβλίων (ebook) και βίντεο.

   Σε αυτή τη φάση το σχολείο μας ανέλαβε:

Α) Να διαμορφώσει εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, προκειμένου οι μαθητές να δημιουργήσουν ‘Προσωπικά Βιβλία’ με ποικίλο υλικό (π.χ. γραπτές αφηγήσεις, φωτογραφίες, τραγούδια, μουσική, αφίσες, ταινίες, αγαπημένα παιχνίδια, συνταγές), που αντικατοπτρίζουν τις μνήμες, τις γλώσσες και τις πολλαπλές ταυτότητές τους.

Β) Να εφαρμόσει πιλοτικά με ομάδα μαθητών τους προτεινόμενους σχεδιασμούς, ώστε στη συνέχεια να αξιοποιηθούν από άλλα ελληνικά σχολεία αλλά και σε σχολεία του εξωτερικού.

Γ) Να ετοιμάσει μία σειρά ‘Προσωπικών Βιβλίων’ και Ηλεκτρονικών Βιβλίων.

Στο πλαίσιο αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί στο σχολείο μας σχετικό πολιτιστικό πρόγραμμα. Την υλοποίηση του προγράμματος ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, καθηγήτρια γαλλικών. Φ. Παπαρήγα, καθηγήτρια γερμανικών, και Κ. Τσενέ, δ/ντρια του σχολείου, φιλόλογος.

 

Αυλώνας, Νοέμβριος 2017

Η διευθύντρια

Νάντια Τσενέ




erasmusafisa









  «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στη 2η διεθνή συνάντηση Erasmus+ στη Λευκωσία

 

 Τον Μάιο του 2018 εκπρόσωποι του σχολείου μας συμμετείχαν στη 2η διεθνή συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ2) με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ή «BACKPACKID».

     Πρόκειται για το τριετές πρόγραμμα με συντονιστή το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας με επτά εταίρους (πανεπιστήμια, δήμο, ερευνητικό κέντρο, δίκτυο, ΜΚΟ) από τέσσερις χώρες. Το BACKPACKID προωθεί τη συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα σχολεία τεσσάρων ευρωπαϊκών χωρών (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία και Σουηδία). Ταυτόχρονα προωθεί την ανάπτυξη του εγγραμματισμού, καθώς και την ενδυνάμωση όλων των μαθητών.

     Στη συνάντηση αυτή, που πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου, οι εταίροι σε πρώτη φάση ενημερώσαμε για τη δουλειά μας κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

     Οι εκπρόσωποι του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα παρουσιάσαμε την πιλοτική εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού που υλοποιήσαμε. Συγκεκριμένα, είχαμε αναλάβει να διαμορφώσουμε και στη συνέχεια να εφαρμόσουμε πιλοτικά διδακτικούς σχεδιασμούς για την παραγωγή αυτοβιογραφικών πολυτροπικών κειμένων από τους μαθητές, πιλοτική εφαρμογή που έγινε με μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας και με μαθητές της Α’ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Σκάλας Ωρωπού, με το οποίο υπήρξε συνεργασία σε αυτή τη φάση. Παρουσιάσαμε επίσης δείγματα των ‘Προσωπικών Βιβλίων’ που δημιούργησαν οι μαθητές με πυρήνα τις αυτοβιογραφικές τους αφηγήσεις. Η παρουσίαση έγινε από τις καθηγήτριες που υλοποιούν το πρόγραμμα, Ά. Κέκη, Φ. Παπαρήγα και Ν. Τσενέ και από δύο μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου, τη Δ. Κατσίλα  και την Ά. Μακρή, που συμμετείχαν στην αποστολή. 

     Παράλληλα, είχαμε την ευκαιρία να δούμε δείγματα από τη δουλειά άλλων ελληνικών, ιταλικών και σουηδικών σχολείων. Αφού ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες, οι εταίροι συζητήσαμε για την τελική μορφή των Προσωπικών αυτών Βιβλίων, καθώς και των Ηλεκτρονικών Βιβλίων Αφηγήσεων, που θα παρουσιάσουμε στην επόμενη διεθνή συνάντηση τον Σεπτέμβριο 2018.

      

     Αυλώνας, Μάιος 2018

Η διευθύντρια

Νάντια Τσενέ


erasmusbackpackID logo




 



«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Το σχολείο μας σε διημερίδα για την Παιδαγωγική Φρενέ


afisafrene

  Το σχολείο μας συμμετείχε σε διημερίδα με τίτλο «Εμπειρίες από την Πιλοτική Εφαρμογή της Παιδαγωγικής Φρενέ 2016-2018» που πραγματοποιήθηκε στις 18 και 19 Ιουνίου 2018 στη Σιβιτανίδειο Σχολή. Τη διημερίδα διοργάνωσε η Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας» και αφορούσε το εκπαιδευτικό πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής της παιδαγωγικής Φρενέ (Freinet) που πραγματοποιήθηκε στα δημόσια σχολεία.
 Το σχολείο μας που συμμετέχει στο Δίκτυο σχολείων για την Παιδαγωγική Freinet, παρουσίασε στη διημερίδα εισήγηση με τίτλο: «Μην ξεχάσεις να πάρεις το σακίδιό σου!», των εκπαιδευτικών του σχολείου Άννυ Κέκη, Φωτεινή Παπαρήγα, Νάντια Τσενέ. Στην εισήγηση παρουσιάστηκε το ERASMUS+ (KA2) με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ήBACKPACKID, που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας και αποτέλεσε κατάλληλη συνθήκη εφαρμογής της τεχνικής Freinet «ελεύθερο κείμενο». Το «ελεύθερο κείμενο» είναι μια διαδικασία αυτογνωσίας που έχει όμως και κοινωνικό χαρακτήρα, «νομιμοποιεί» αξίες από διάφορα κοινωνικά περιβάλλοντα
.Στην εισήγηση παρουσιάσαμε τη δουλειά μας και τα αποτελέσματά της με ομάδα μαθητών που συνέθεσαν αυτοβιογραφικά πολυτροπικά κείμενα και δημιούργησαν τα δικά τους ‘προσωπικά βιβλία’.

 

Αυλώνας, Ιούνιος 2018

 

Η διευθύντρια

 

Νάντια Τσενέ




fotofrene




erasmusbackpackID logo



 



«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Με το σακίδιό μας … στο Πόρτο
 Στο Πόρτο της Πορτογαλίας είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το ERASMUS+ KA2 που υλοποιούμε στο σχολείο μας, με τίτλο: «Γεφυρώνοντας γλώσσες, μνήμες και ταυτότητες: Ποτέ μην αφήνεις το σακίδιό σου πίσω!» ήBACKPACKID.
  Η παρουσίαση έγινε στις 8/8/2018 από τις κ. Νάντια Τσενέ και Φωτεινή Παπαρήγα σε επιμορφωτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς. Τοπρόγραμμαμετίτλο: “Project management for cross-cultural exchange projects in Europe” πραγματοποιήθηκεστοπλαίσιοERASMUS+ KA1. Την παρουσίασή μας παρακολούθησαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον οι εκπαιδευτικοί από την Αυστρία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία που συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα.
 Αυλώνας, Αύγουστος 2018 
Νάντια Τσενέ 
Φωτεινή Παπαρήγα


Φωτογραφίες από την Πορτογαλία (Erasmus+ K1, K2)
01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd

erasmus

«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

Το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στο αγγλόφωνο επιμορφωτικό σεμινάριο Erasmus+, δράση ΚΑ1, στο Πόρτο

 

 Από τις 5 Αυγούστου έως τις 10 Αυγούστου 2018 δύο εκπρόσωποι του σχολείου μας συμμετείχαν στο αγγλόφωνο σεμινάριο επιμόρφωσης καθηγητών στο πλαίσιο του Erasmus+, συγκεκριμένα της δράσης ΚΑ1, που πραγματοποιήθηκε στο Πόρτο. Το σεμινάριο, που είχε θέμα την εκπόνηση και τη διαχείριση προγραμμάτων Erasmus, διοργανώθηκε από το γερμανικό ινστιτούτο επιμόρφωσης καθηγητών Ifel-Institut και είχε τίτλο “Projectmanagementforcross-culturalexchangeprojectsinEurope”.
 Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες εργάστηκαν πάνω σε θέματα που αφορούσαν διαπολιτισμικά έργα Erasmus+, δράσεων ΚΑ1 και ΚΑ2, είτε ατομικά είτε ομαδικά, έχοντας προηγουμένως λάβει από το Ifel-Institut και μελετήσει κάποιες βασικές πληροφορίες και βιβλιογραφία, σχετικά με τη διαχείριση προγραμμάτων και τη διαπολιτισμική επικοινωνία.   Επίσης, κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης υπήρχε η δυνατότητα ατομικής συμβουλευτικής.
 Η επιμόρφωση πάνω σε θέματα εκπόνησης και διαχείρισης προγραμμάτων Erasmus αποσκοπούσε στη βελτίωση των συμμετεχόντων πάνω σε θέματα σχεδιασμού, ανάπτυξης, προγραμματισμού και διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων και περιελάμβανε:
 -          επισκόπηση των επιδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων
 -          πηγές πληροφόρησης και χρήσιμους δείκτες ανάλυσης της πληροφορίας σχετικά με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διαχείριση ευρωπαϊκών έργων
 -          τρόπους αναζήτησης εταίρων
 -          κατανομή αρμοδιοτήτων κατά τη διαχείριση του προγράμματος
 -          οικονομική διαχείριση του έργου και εργαλεία
 -          τρόπους βελτίωσης ενός έργου
 -          στρατηγικές αξιολόγησης, διάχυσης και αξιοποίησης ενός έργου
 -          συχνά προβλήματα και τρόποι αποφυγής τους
 -          στρατηγικές διαπολιτισμικής επικοινωνίας
 -          πρακτική εφαρμογή της διαπολιτισμικής μεθοδολογίας για τις μαθησιακές και διδακτικές ανάγκες, καθώς και για τη διαχείριση ενός έργου και την εφαρμογή του
 Η επιμόρφωση παρείχε στους συμμετέχοντες υλικό σύμφωνα με τη σύγχρονη καινοτόμα μεθοδολογία. Επίσης, κατά τη διάρκεια της ίδιας της επιμόρφωσης οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να βιώσουν τη μεθοδολογία αυτή, καθώς τις διαλέξεις και τα εργαστήρια εμψύχωσαν καλά καταρτισμένοι επιμορφωτές, προερχόμενοι από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.
 Η επιμόρφωση είχε διάρκεια 48 ώρες και δεν παρείχε μόνο θεωρητική κατάρτιση αλλά και πρακτικές δραστηριότητες. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε βασίστηκε στη συγχώνευση θεωρίας και πράξης, καθώς και στην ανταλλαγή εμπειριών και την ανάλυση περιπτώσεων. Εφαρμόστηκαν οι παρακάτω μέθοδοι:
 -          ολομέλεια
 -          συζητήσεις ανά δύο ή σε μικρές ομάδες
 -          ομαδικές εργασίες
 -          παιχνίδια ρόλων
 -          δημιουργία αφίσας
 -          εργαστήρια
 -          μελέτη περιπτώσεων
 -          παρουσιάσεις
 -          καταιγισμός ιδεών
 Οι δύο συμμετέχουσες στην επιμόρφωση, η Διευθύντρια του Γυμνασίου Αυλώνα, Νάντια Τσενέ, και η καθηγήτρια Γερμανικών, Φωτεινή Παπαρήγα, έχουν δεσμευτεί να οργανώσουν ημερίδα παρουσίασης της επιμόρφωσης και διάχυσης των αποτελεσμάτων της.
 
Αυλώνας, Αύγουστος 2018
                                                                                                                                                                                     Φωτεινή Παπαρήγα,
καθηγήτρια γερμανικών και γαλλικών