erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Μηνολόγιο 2016-2017

ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 

2016-2017

ΙΟΥΛΙΟΣ 2017 


Το σχολείο μας για 1η φορά σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα

erasmus

 

enqclas

«Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 Aπό τις 9-14 Ιουλίου 2017, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η διευθύντρια Κ. Τσενέ, φιλόλογος, και η Φ. Παπαρήγα, φιλόλογος γαλλικής και γερμανικής,  παρακολούθησαν, με υποτροφία από το ΙΚΥ, επιμορφωτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της δράσης ERASMUS+ KA1. Το σεμινάριο, με τίτλο  The enquiring classroom”, οργανώθηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή στον Μαραθώνα, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού  προγράμματος με εταίρους από την Ελλάδα, τη Σουηδία και την Ιρλανδία. (Βλ. http://www.enquiring-project.eu/home.html)
Σκοπός του προγράμματος είναι να διαμορφώσει στρατηγικές που μπορούν βοηθήσουν  τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να εμπλακούν σε ένα διάλογο με περιεχόμενο δύσκολα ηθικά και φιλοσοφικά ζητήματα που σχετίζονται με ταυτότητα, θρησκείες και πεποιθήσεις, δημοκρατικές αξίες, διαφορετικότητα, βία και κοινότητα, με στόχο τη θεμελίωση ενός σχολείου που προωθεί τη συμπερίληψη και την ανεκτικότητα. Tο παραπάνω ζητήματα  κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικά στο πλαίσιο της σύγχρονης προσφυγικής κρίσης, του αυξανόμενου λαϊκισμού, του βίαιου εξτρεμισμού και του έντονου δημόσιου διαλόγου για θέματα ενσωμάτωσης.
 Στο σεμινάριο συμμετείχαμε εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων από την Ελλάδα, την Ιρλανδία και τη Σουηδία. Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε εισηγήσεις και βιωματικά εργαστήρια που αξιοποιούν καινοτόμες διδακτικές τεχνικές, καθώς και να δουλέψουμε σε ομάδες εργασίας πάνω σε θέματα σχολικής πολιτικής. Όλες οι ομάδες επέλεξαν να ασχοληθούν με το προσφυγικό και να διαμορφώσουν στρατηγικές υποδοχής και στη συνέχεια συμπερίληψης προσφύγων. 
 
Κωνσταντίνα Τσενέ, διευθύντρια, φιλόλογος

 

ΙΟΥΝΙΟΣ 2017 

Η σχολική χρονιά τελειώνει 

Το όνειρο θερινής νύκτας - Αποχαιρετισμοί...

 Παρασκευή 23 Ιουνίου. Η ομάδα θεάτρου και κινηματογράφου με υπεύθυνη την κα Φωτεινή Παπαρήγα, καθηγήτρια Γερμανικών στο σχολείο μας ανεβάζει με μεγάλη επιτυχία την κωμωδία του Σέξπιρ"Όνειρο θερινής νύκτας".Στο τέλος της παράστασης οι μαθητές της β' Γυμνασίου αποχαιρέτησαν την γ΄ Γυμνασίου και τον Φυσικό του σχολείου μας, κο Γιώργο Ανυφαντή που πάει μαζί τους "δίπλα", στο λύκειο του Αυλώνα... Δείτε και τις σχετικές φωτογραφίες.
DSC_0009
DSC_0020
DSC_0026
DSC_0039
DSC_0040
DSC_0046
DSC_0048
DSC_0052
DSC_0054
DSC_0063
DSC_0066
DSC_0072
DSC_0080
DSC_0087
DSC_0097
DSC_0104
DSC_0112
01/17 
bwd fwd
 

ΜΑΙΟΣ 2017 

 

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΟΝΟΗΜΕΡΗ!

01
02
03
04
05
06
07
08
09
11
12
13
14
01/13 
bwd fwd

 

    8:00 η ώρα το πρωί (Δευτέρα 15 Μαΐου 2017) ήμασταν στο σχολείο περιμένοντας με αγωνία να ξεκινήσει η απίστευτη περιπέτεια της μονοήμερης εκδρομής. 8:45 ήρθε επιτέλους το πούλμαν! Αφού τρέξαμε και καθίσαμε στις θέσεις του λεωφορείου, ξεκίνησε το μαρτύριο των καθηγητών, λόγω της φασαρίας που γινόταν (όπως σε κάθε εκδρομή). 
  Το ταξίδι μας μέχρι το Δίστομο διήρκεσε περίπου μιάμιση ώρα. Έπειτα, αποβιβαστήκαμε από το πούλμαν και με μεγάλη προσμονή κατευθυνθήκαμε στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΥΜΑΤΩΝ της πόλης κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Εκεί, χωριστήκαμε σε δυο ομάδες για να ξεναγηθούμε ταυτόχρονα στους 2 ορόφους όπου υπήρχαν φωτογραφίες καθώς και φωτογραφίες από οστά των θυμάτων σε ένα εικονικό οστεοφυλάκιο. Αφού οι άνθρωποι του μουσείου μας μίλησαν σχετικά με την ιστορία του μουσείου και της περιοχής, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικό με την καταστροφή του Διστόμου από τους Γερμανούς εισβολείς, χάρη στο οποίο καταλάβαμε το δραματικό γεγονός της σφαγής του Διστόμου στις 10 Ιουνίου 1944 και ευαισθητοποιηθήκαμε πάνω στα τραγικά γεγονότα της πρόσφατης ιστορίας μας!  
  Αφού τελειώσαμε, ξεκινήσαμε για το μοναστήρι του Οσίου Λουκά. Φτάσαμε! Κάναμε ένα πικ-νικ στην όμορφη κοιλάδα του Ελικώνα όπου βρίσκεται η μονή. Αφού γεμίσαμε τα στομάχια μας, χωριστήκαμε σε τριάδες, όπου η κάθε ομάδα είχε το δικό της φύλλο εργασίας, και μπήκαμε στο μοναστήρι. Έτσι γνωρίσαμε την μονή του Οσίου Λουκά που αποτελεί ένα σημαντικό μνημείο της Βυζαντινής εποχής, τόσο για την αρχιτεκτονική της (το καθολικό της μονής είναι ο πρώτος ναός σε ρυθμό βασιλικής με τρούλο εγγεγραμμένος σε οκτάγωνο!), όσο και τα χρυσά ψηφιδωτά της.  
  Αφού συμπληρώσαμε  τα φυλλάδια και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας κατευθυνθήκαμε στην Αράχωβα, ώστε να φάμε κανονικό μεσημεριανό! Χορτάσαμε από το φαγητό και αφού  ολοκληρώσαμε τις βόλτες μας στην παραδοσιακή κωμόπολη της Αράχωβας με τα πετρόχτιστα σπίτια και τα στενά σοκάκια που είναι γεμάτα τουριστικά μαγαζιά και μάθαμε για την μάχη της Αράχωβας με τον Καραϊσκάκη (όχι θα γλιτώναμε!), φύγαμε για να ανακαλύψουμε τα όμορφα αξιοθέατα της Λειβαδιάς! Βγάλαμε πολλές φωτογραφίες στους καταρράκτες και καθίσαμε με τις παρέες μας στις καφετέριες. Γεμάτοι εμπειρίες και αξέχαστες αναμνήσεις, μπήκαμε στα πούλμαν και κατακουρασμένοι γυρίσαμε στον Αυλώνα! Αυτή η??(δεν ξέρουμε πώς να εκφραστούμε) μονοήμερη, έγινε λόγος συζήτησης την επόμενη μέρα στο σχολείο και εμείς ως μαθήτριες της Α1 Γυμνασίου, μετά από μια όμορφη μέρα, την οποία περάσαμε μαζί με συμμαθητές και καθηγητές, είμαστε τώρα έτοιμες για να αντιμετωπίσουμε το βασανιστήριο των εξετάσεων!
 
  
Θεοφανεία Γκιολέ, Σπυριδούλα  Ζαρογκίκα 

14/5/2017

Τα σχολειά χτίστε!

sxleia2017


Η Τρίτη Γυμνασίου στο μοναστήρι της Χρυσοπηγής (9/5/2017)


Η Τρίτη Γυμνασίου στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
01/10 
bwd fwd


 Την Πέμπτη 4 Μαΐου 2017 η τάξη της Γ Γυμνασίου συνοδευόμενη από τους καθηγητές του Γυμνασίου, τον κ. Ν. Τελιγάδα, τον κ. Κ. Πετρογιάννη και την κ. Ε. Κουτούκη , επισκέφτηκε το Κέντρο Πολιτισμού  -Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος  το οποίο φιλοξενεί την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας,  την Εθνική Λυρική Σκηνή μαζί με ένα φανταστικό συνδεδεμένο εννοιολογικά, λειτουργικά και τοπογραφικά Πάρκο.
 Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος θα εκσυγχρονίσει ένα θεσμό που χρονολογείται από το 1832, επιτρέποντάς της να ενισχύσει το ερευνητικό της τμήμα και ταυτόχρονα να επεκτείνει τη δράση της από αποκλειστικά ερευνητική βιβλιοθήκη σε δημόσιο μέσο χωρίς περιορισμούς χρήσης. Στον νέο της ρόλο, η Βιβλιοθήκη εξυπηρετεί επισκέπτες όλων των ηλικιών και μορφωτικών επιπέδων, από ακαδημαϊκούς ερευνητές, έως παιδιά και νεαρούς ενήλικες που θα αποτελέσουν τη νέα γενιά χρηστών.
 Η Εθνική Λυρική Σκηνή αποτελεί ένα συναρπαστικό προορισμό για λάτρεις τόσο της μουσικής όσο και της αρχιτεκτονικής, και το κτήριο που διαθέτει είναι ένας πολυλειτουργικός χώρος με δυνατότητα διοργάνωσης διαφορετικών καλλιτεχνικών παραστάσεων και εκδηλώσεων. Οι σκηνές της μπορούν να φιλοξενήσουν παραγωγές όπερας, μπαλέτου, παιδικές παραστάσεις, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις και πολυμεσικά προγράμματα τέχνης
 Το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος αποτελεί ένα ζωντανό και ζωτικό πνεύμονα πρασίνου, μια ανάσα ζωής για την Αθήνα και μια σημαντική προσθήκη σε μια πόλη με τους λιγότερους κατά κεφαλήν χώρους πρασίνου στην Ευρώπη. Λειτουργώντας ως ανάπαυλα από το τσιμέντο της πρωτεύουσας, το Πάρκο προσφέρει στο κοινό ευκαιρίες για μάθηση, καθώς και για αναψυχή, ξεκούραση και νέες εμπειρίες.
 Στη διάρκεια της επίσκεψής μας εκεί και αφού ξεκουραστήκαμε και χαλαρώσαμε δίπλα στο κανάλι με τα καταπράσινα δέντρα και καθίσαμε να φάμε στην Αγορά, μιας και ο καιρός ήταν ιδανικός, μπήκαμε στην υποδοχή και κατευθυνθήκαμε προς τον χώρο της Εθνικής Βιβλιοθήκης όπου, αφού μοιραστήκαμε σε δύο ομάδες συμμετείχαμε  ανά ομάδα σε  ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το ένα ονομαζόταν «Ηχητικά Τοπία» και το άλλο «Πολιτισμός στο Πράσινο». Στο πρώτο συζητήσαμε για την σημασία του ήχου και την επίδραση που έχει στην ζωή των ανθρώπων και την ψυχολογία μας.
 Ύστερα επισκεφτήκαμε την Εθνική Λυρική Σκηνή όπου μάθαμε για την μοντέρνα αρχιτεκτονική του χώρου και τις πρωτοποριακές αλλαγές που έγιναν στον χώρο, ώστε να είναι πιο εύχρηστος.
 Κατόπιν ανεβήκαμε στον Φάρο δηλαδή στο συμβολικό επιστέγασμα του δημοκρατικού ανοιχτού χώρου, το υψηλότερο σημείο του Κέντρου Πολιτισμού, 32 μέτρα από το έδαφος του πάρκου, όπου αποκαλύπτεται μία υπέροχη θέα της Αθήνας και του Σαρωνικού. Αξιοθαύμαστο είναι το γεγονός πως είναι ορατή η Ακρόπολη, ο Λυκαβηττός και το λιμάνι του Πειραιά! Τέλος φεύγοντας περάσαμε μέσα από τα νότια μονοπάτια και από τον Μεσογειακό Κήπο που απαρτίζεται μόνο από την χλωρίδα της Μεσογείου!
Ήταν μία φανταστική εκδρομή σε ένα μέρος που αξίζει να επισκεφτεί κανείς!
Καραγιάννη Δήμητρα 

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2017


ΜΑΡΤΙΟΣ 2017 

 

Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός

  Tην Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017 ο κ. Θεόδωρος Ρηγόπουλος, Υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Πποσανατολισμού στο ΚΕΣΥΠ ΑΧΑΡΝΩΝ, ήταν ομιλητής σε ημερίδα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού διάρκειας 2 ωρών που έγινε στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου μας στα πλαίσια ενημέρωσης των μαθητών σε θέματα που άπτονται της σταδιοδρομίας τους. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε, με θέμα εισήγησης: «Γνωρίζω και αποφασίζω για τις εκπαιδευτικές διαδρομές μου». 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 6-3-2017 έως 10-3-2017 

Το πρόγραμμα (εδώ),

οι φωτογραφίες...

1η και 2η Μέρα

01
02
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
IMG_6386
01/24 
bwd fwd


Μέρα 

01
02
03
04
05
06
1/6 
bwd fwd


4η Μέρα

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd


5η Μέρα

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
01/11 
bwd fwd
   

και το ρεπορτάζ....

 

 6 με 10 Μαρτίου του 2017 οι καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα διοργάνωσαν μια ξεχωριστή εβδομάδα που περιλάμβανε δραστηριότητες, εκπαιδευτικά βίντεο και πολλές εκπλήξεις με σκοπό οι μαθητές να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με κοινωνικά θέματα και πολλά ακόμα που τους ενδιέφεραν. 
 Πιο συγκεκριμένα αυτή την εβδομάδα τα θέματα με τα οποία  ασχολήθηκαν οι μαθητές ήταν σχετικά με τη διατροφή, τους εθισμούς και τις εξαρτήσεις και τις έμφυλες ταυτότητες. 
 Στο κομμάτι της διατροφής τα παιδιά του Γυμνασίου συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο και κατέγραψαν τα αποτελέσματα, δημιούργησαν αφίσες και μεγάλα πανό, έστησαν μπακάλικο και έμαθαν πώς να επιλέγουν προϊόντα και να αναγνωρίζουν τα συστατικά τους. Πληροφορήθηκαν για την αξία του πρωινού, τη μεσογειακή διατροφή και το πώς να υπολογίζουν τις θερμίδες της τροφής τους. Ακόμα παρακολούθησαν διάφορα βίντεο με θέμα τον υπερκαταναλωτισμό, τη σπατάλη των τροφίμων στις πλούσιες χώρες και τη σπανιότητα της τροφής σε αρκετές φτωχές. Έμαθαν τρόπους να αντιμετωπίσουν τη σπατάλη και πώς να βοηθήσουν τους ανθρώπους που στερούνται την τροφή. Τέλος δημιούργησαν εβδομαδιαία προγράμματα ιδανικής διατροφής και έμαθαν για την βιολογική γεωργία. 
 Το δεύτερο και πολύ σημαντικό θέμα που εξετάστηκε ήταν αυτό των εθισμών και των εξαρτήσεων. Οι μαθητές μπόρεσαν να καταλάβουν τη σοβαρότητα του θέματος και να μην πέσουν στην παγίδα να εξαρτηθούν ιδιαίτερα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Παρακολούθησαν αρκετά εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τις εξαρτήσεις από το διαδίκτυο, από το κινητό, από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και από το τσιγάρο και το αλκοόλ. Έκαναν έρευνες με ερωτηματολόγιο και παρακολούθησαν μια θεατρική παράσταση παραγωγής του ιδρύματος Κακογιάννη με τίτλο «Ποιος θέλεις να γίνεις»(PoiosTheleisNaGineis.com),που εντυπωσίασε τα παιδιά με τη δράση και τα καλοφτιαγμένα σκηνικά που τους τράβηξαν την προσοχή και τα καθήλωσαν σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Ακόμα η κάθε τάξη έφτιαξε τραγούδια με θέματα κατά του εθισμού και της εξάρτησης τα οποία παρουσίασαν σε όλο το σχολείο. 
 Τρίτο και τελευταίο θέμα ήταν οι έμφυλες ταυτότητες. Οι μαθητές αντιλήφθηκαν σφαιρικά  την έννοια του φύλου, τους κοινωνικούς ρόλους όπως διαφαίνονται μέσα από τη γλώσσα και την καθημερινή ζωή. Επιπλέον  έμαθαν για τη θέση της γυναίκας από την Ομηρική εποχή έως τις μέρες μας. Γνώρισαν σπουδαίες γυναίκες από τον χώρο της ιστορίας και της επιστήμης! Έμαθαν επίσης για τα δικαιώματα και την ισότητα των ανδρών και των γυναικών και δημιούργησαν σκετσάκια τα οποία παρουσίασαν μεταξύ τους. Συμμετείχαν σε εργαστήρια για την αγάπη, τον έρωτα  και τη φιλία στη λογοτεχνία!
 Η Θεματική εβδομάδα είχε τεράστια επιτυχία επειδή όλοι οι μαθητές έμαθαν για πρώτη φορά σχετικά με πολλά και επίκαιρα θέματα που θα συναντήσουν στη ζωή τους μέσα και έξω από το σχολείο. Καθηγητές και μαθητές συνεργάστηκαν, ώστε να ωφεληθούν  πλήρως από αυτό το πρόγραμμα και  όλοι ανυπομονούν για μια ακόμη Θεματική Εβδομάδα το επόμενο έτος.  

 Βιβή  Μάλλιαρη      

                                                                                                                                                                                                                               

 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2017 

 

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο
01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd
   

 

Επίσκεψη στο Ίδρυμα Λασκαρίδη

  Στις 13 Φεβρουαρίου του 2017, το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα επισκέφτηκε το ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά. Εκεί η κάθε τάξη ασχολήθηκε με διαφορετικές δραστηριότητες.
  Η πρώτη τάξη του Γυμνασίου είχε την τιμή να γνωρίσει από κοντά τη γνωστή ηθοποιό και συγγραφέα, Ξένια Καλογεροπούλου.
 Η ίδια μας διηγήθηκε τρεις υπέροχες ιστορίες. Η μία από αυτές έχει γραφεί ήδη σε βιβλίο ενώ οι άλλες δύο θα εκδοθούν σε βιβλίο τον Απρίλιο. Έπειτα όλοι μαζί συζητήσαμε σχετικά με τις ιστορίες που διαβάσαμε και μπορέσαμε να καταλάβουμε το πραγματικό νόημα της καθεμιάς.
 Τέλος, η Ξένια Καλογεροπούλου μάς έμαθε πάρα πολλά σχετικά με τη ζωή της και την καριέρα της ως ηθοποιού και συγγραφέα. Όλα τα παιδιά εντυπωσιαστήκαμε για το γεγονός ότι το να είναι κάποιος ηθοποιός και συγγραφέας έχει πολλές απαιτήσεις αλλά συγχρόνως είναι συναρπαστικό γιατί μπορείς να διευρύνεις τις γνώσεις σου και έχεις την ευκαιρία να συνεργαστείς με ενδιαφέροντες  και ταλαντούχους ανθρώπους. 

Βιβή Μάλλιαρη

 

Ο σκηνοθέτης, ποιητής και συγγραφέας Λευτέρης Ξανθόπουλος
πάλι στο σχολείο μας (3/2/2017)

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2017 

Για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων
27/1/2017


«Αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης στην οδική συμπεριφορά»
Ενημέρωση από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς
 
odiki1 Με σκοπό την ενημέρωση των μαθητών για θέματα οδικής συμπεριφοράς, το σχολείο μας υποδέχτηκε στις 13 Ιανουαρίου 2017, τον συνεργάτη του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς.
 Η παρουσίαση ήταν ηλεκτρονική και λεκτική και διήρκησε 2 ώρες. Κατά την διάρκειά της ενημερωθήκαμε για τους τρόπους οδικής συμπεριφοράς με το αυτοκίνητο, όπως να φοράμε ζώνη, να μην απασχολούμαστε με το κινητό τηλέφωνο ή οτιδήποτε άλλο, να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ. και να μην οδηγούμε υπό την επήρεια του αλκοόλ. Επίσης μάθαμε πως  θα πρέπει να φοράμε κατάλληλο εξοπλισμό και να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ..
odiki2
Αλλά και με το ποδήλατο να είμαστε έχουμε υποχρέωση να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ., δηλαδή να φοράμε κράνος, να έχουμε φώτα στο ποδήλατο κ.α.. Οι κανόνες οδικής συμπεριφοράς δεν είναι μόνο για τους οδηγούς αλλά και για τους καθώς θα πρέπει να τηρούμε τις πινακίδες και τα σήματα καθώς περπατάμε, ενώ θα πρέπει να ξέρουμε πότε έχουμε προτεραιότητα και πότε όχι. Βέβαια μας έδειξαν και κάποια βιντεάκια, τα οποία μας βοήθησαν να καταλάβουμε καλύτερα όλα αυτά που μας είπαν. Έπειτα ακούσαμε για τα ατυχήματα που συμβαίνουν, καθώς και για το πώς μπορούμε να τα περιορίσουμε.
  Έτσι, αν όλοι μας λάβουμε όλα αυτά υπόψη μας και τα εφαρμόσουμε, θα καταφέρουμε να γίνουμε σωστοί οδηγοί, προστατεύοντας τους εαυτούς μας και τους γύρω μας, αλλά και πετυχαίνοντας η χώρα μας να πάψει να είναι πρώτη σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.       
                                                                                                                                                                             Θεοφανεία Γκιολέ

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016  

 

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή του 2016

 

Βόλτα στην Πάρνηθα

parnitha1
parnitha11 (2)
parnitha2
parnitha3
parnitha4
1/5 
bwd fwd

  Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου η Γ' Γυμνασίου συνοδευόμενη από καθηγητές του Γυμνασίου, επισκέφτηκε τον εθνικό δρυμό  της Πάρνηθας. Πρώτη στάση στο μικρό Μουσείο της Πάρνηθας που βρίσκεται στο σταθμό του τελεφερίκ στους πρόποδες του βουνού. Η ξενάγηση στο Μουσείο με το αφηγηματικό και οπτικοακουστικό υλικό μάς έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε το οικοσύστημα της  Πάρνηθας και τη σημασία του για ολόκληρη την Αττική και την Ελλάδα, να μάθουμε για τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής και  να ευαισθητοποιηθούμε σχετικά με το μέλλον του πλανήτη και τη δική μας συνεισφορά  σε αυτό.
  Έπειτα ανεβαίνοντας την πλαγιά με το τελεφερίκ ήμασταν πανέτοιμοι να περιηγηθούμε  στο βουνό και να απολαύσουμε το  μοναδικό τοπίο αλλά και την πανοραμική θέα του λεκανοπεδίου της Αττικής με την Αθήνα και όλα της τα προάστια.
  Δεν αργήσαμε, κατά τη διάρκεια της πεζοπορικής διαδρομής μας  να ανακαλύψουμε  το πρώτο χιόνι της χρονιάς  που στο χωριό μας θα φτάσει, αν φτάσει, πολύ αργότερα. Γι' αυτό  αποφασίσαμε να το χαρούμε με την ψυχή μας. Ήμασταν τόσο  ενθουσιασμένοι που κατέστη  αδύνατο να ακούσουμε ή να πειθαρχήσουμε σε οποιαδήποτε συμβουλή που μας δόθηκε σε σχέση με την ασφάλεια μας.
  Αφού χορτάσαμε το χιόνι κατευθυνθήκαμε στο εγκαταλελειμμένο Σανατόριο της Πάρνηθας  και το Πάρκο των Ψυχών. Μας έδωσε την αίσθηση  ότι κάποιος  σκαλίζει τη δική μας ψυχή  με τον ίδιο τρόπο που σκάλισε το ξύλο ο άνθρωπος  δημιουργώντας τα γλυπτά του. Αυτό το πρωτότυπο πάρκο μάς συνέδεσε με μια άλλη εποχή που οι άνθρωποι ζούσαν κάτω από την τυραννία μιας αρρώστιας, της φυματίωσης, την οποία έτρεμαν και απέκλειαν τους φορείς της.
  Το Πάρκο των Ψυχών βρίσκεται, καθόλου τυχαία, απέναντι από το Σανατόριο καθώς ο καλλιτέχνης μέσα από τα γλυπτά του ξυπνάει μνήμες των συναισθηματικών βιωμάτων των τροφίμων του Σανατορίου  γιατί πιστεύω του είναι ότι αν ξεχνάμε το παρελθόν αυτό επιστρέφει πιο σκληρό και πιο άγριο.
 "Το μέρος έχει πολύ βαριά ιστορία άρα και πολύ ενέργεια, τόσοι άνθρωποι έζησαν εκεί, πόνεσαν, απελπίστηκαν, περίμεναν ένα καλό νέο, φλέρταραν και πιθανότατα ερωτεύτηκαν" είναι τα λόγια του γλύπτη που εξηγούν την πηγή της έμπνευσής του.
   Συναντήσαμε επίσης τα πανέμορφα και σχετικά εξοικειώμενα με τους ανθρώπους  ελάφια της Πάρνηθας, ένα από τα σημαντικότερα είδη της τοπικής πανίδας.
   Η εκδρομή αυτή τελικά μας αναζωογόνησε καθώς μας έβγαλε από την καθημερινότητα του σχολείου και των μαθημάτων, μας  έφερε πιο κοντά στην φύση, μας έδωσε αφορμή να  χαρούμε το τοπίο και τέλος μας ενέπνευσε.
 
Δήμητρα Καραγιάννη,  Ιωάννα Μουρατάι,  Ελένη Σαμπάνη

 
Η ομάδα βίντεο και κινηματογράφου πάει Φεστιβάλ! 
4-6/12/2016

 

 

Δεκέμβριος, Τα μουσεία της Αθήνας  (1/12/2016)

Βυζαντινό...


bizantini2016

 

 Στις 1/12/16 η Β' Γυμνασίου επισκέφτηκε το Βυζαντινό Μουσείο στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Όταν φτάσαμε, οι συνοδοί καθηγητές μας  μας δώσανε φυλλάδια εργασίας για να συμπληρώσουμε κατά τηη ξενάγηση. Υπήρχαν διάφορες αίθουσες με διαφορετικό θέμα από τη Βυζαντινή και τη Χριστιανική Ιστορία: Παλαιές Μορφές-νέα σύμβολα, Τα εγκόσμια, Οι ναοί της νεας θρησκείας, Χριστιανική Αίγυπτος, Κοπτική Τέχνη, "Τόπος Αναψύξεως", Εξουσία και Διοίκηση, Λατρεία και Τέχνη και τέλος, Όψεις δημοσίου και ιδιωτικού βίου. Αφού περάσαμε από όλες αυτές τις αίθουσες και συμπληρώσαμε το φυλλάδιο η ξενάγησή μας στο Μουσείο είχε τελειώσει. Εκτός από τις θαυμάσιες εικόνες και τοιχογραφίες ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν τα κοσμήματα και τα ρούχα που είχαν εκείνη την εποχή. Ήταν πολύ όμορφα. Την προσοχή μας τράβηξαν βέβαια και τα σκεύη καθημερινής χρήσης που χρησιμοποιούσαν οι Βυζαντινοί. Θαυμάσαμε,επίσης, τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό ο οποίος απεικονιζόταν σε ένα ψηφιδωτό.
  Όταν φύγαμε από το Μουσείο, συνεχίσαμε με τα πόδια μέχρι τον Εθνικό Κήπο. Για να τελειώσει ακόμα πιο ευχάριστα αυτή η εκδρομή πήγαμε στο Σύνταγμα όπου ήμασταν ελεύθεροι μέχρι κάποια συγκεκριμένη ώρα. Κατά τις 13:00 φύγαμε και γυρίσαμε στο σχολείο. Αυτή η εκδρομή ήταν πολύ ωραία γιατί αφενός κατακτήσαμε πνευματικά αγαθά και αφετέρου ψυχαγωγηθήκαμε χαλαρώνοντας για λίγο στο κέντρο της πρωτεύουσας.
                                                                               Σαρακηνού Δήμητρα


Αρχαιολογικό...



ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2016 


Οι γνωστοί εθελοντές στον μεγάλο Μαραθώνιο της Αθήνας! 

(12 &13/11/2016)

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
01/11 
bwd fwd

 

  Φέτος, όπως και τα προηγούμενα 5 χρόνια, το σχολείο μας συνέβαλε στην πραγματοποίηση του Αυθεντικού Μαραθωνίου προσφέροντας εθελοντική βοήθεια.  
   Για μια ακόμη φορά, όλα τα παιδιά ξύπνησαν ξημερώματα με όρεξη και κέφι για την κουραστική δουλειά που τα περίμενε. Η διαδικασία ήταν πολύ διασκεδαστική. Οι εθελοντές έτρεχαν πάνω κάτω σαν τρελοί για να μπορέσουν να επαναεφοδιαστούν και να εξυπηρετήσουν τους πάντες. Όποιον και αν εντόπιζες, σίγουρο είναι πως θα τον άκουγες να φωνάζει σαν ένας τρισευτυχισμένος μανιακός: "Ξέρει κανείς πού είναι οι σακούλες;!","Όχι κύριε, πρέπει να πάτε να μιλήσετε με τα info", "Γιατί στο καλό τελειώνουν τόσο γρήγορα τα νερά;!". Και ανάμεσα σε όλα αυτά άκουγες γέλια και καλοσυνάτα, φωναχτά "Καλημέρα!" και "Καλή επιτυχία!". Όλοι έπαιρναν την δουλειά τους στα σοβαρά. Εξάλλου πώς θα μπορούσαν να κάνουν το αντίθετο; Όταν είσαι υπεύθυνος για τόσο κόσμο, δεν έχεις επιλογή. 
  Και για μια ακόμη φορά διαπίστωσαν πόσο χαρούμενος μπορείς να γίνεις όντας μέρος ενός πράγματος μεγαλύτερου από εσένα τον ίδιο. Χωρίς απτή ανταμοιβή. Τίποτα παρά την ευχαρίστηση του να συνεισφέρεις, να είσαι ανάμεσα σε τόσους υπέροχους διαφορετικούς ανθρώπους και να βλέπεις το ευγενικό χαμόγελό τους όταν κάνεις κάτι τόσο απλό όσο το να πεις καλημέρα ή να τους προσφέρεις μια πλαστική σακούλα.  
  Ίσως για αυτό συνεχίζουμε να βοηθάμε στον  Μαραθώνιο, γιατί αυτός και το σχολείο μας προσφέρουν τα ίδια πράγματα. Και είμαστε περήφανοι να ανήκουμε στο σύνολο αυτών των δύο.
 Λυδία Περήφανου 


Επίσκεψη στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης! 
(8/11/2016)

   Την Τρίτη 8/11/2016 το Γυμνάσιο επισκέφθηκε τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Στην Ακρόπολη είδαμε μερικά από τα μοναδικά αρχαία μνημεία όπως τον Παρθενώνα, το Ερέχθειο, τον ναό της Αθηνάς Νίκης, τα Προπύλαια κ.α. Επίσης είδαμε από ψηλά το Ηρώδειο, το θέατρο του Διονύσου και τα ερείπια μιας αρχαίας στοάς που βρίσκονται στη νότια κλιτύ της Ακρόπολης.Όλα τα μνημεία που είδαμε είναι καταπληκτικά και επιβλητικά και δείχνουν πόσο σπουδαίος ήταν ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Και να φανταστείτε ότι κάποια δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν!  Να σημειώσουμε βέβαια ότι χιλιάδες  τουρίστες από όλο τον κόσμο έρχονται στην  Ελλάδα για να θαυμάσουν τα συγκεκριμένα μνημεία μας πάνω και γύρω από την Ακρόπολη.
   Στην  Ακρόπολη μπορείς να κάνεις πολύ ενδιαφέρουσες σχολικές εργασίες και η επίσκεψη αυτή να είναι πραγματικά εκπαιδευτική, πραγμα που κάναμε και εμείς.Ήδη πριν από την επίσκεψη είχαμε ενημερωθεί αναλυτικά για το τι θα δούμε, ώστε να μπορούμε ευκολότερα να συμπληρώσουμε τα φύλλα εργασίας με ερωτήσεις και ασκήσεις σχετικά με την Ακρόπολη. Τα φύλλα εργασίας μάς τα μοίρασαν οι καθηγητές μας το πρωί όταν μπήκαμε στα πούλμαν. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες οι οποίες είχαν έναν αφηγητή, ένα γραμματέα, ένα φωτογράφο και έναν παιδονόμο-σύνδεσμο με τον υπεύθυνο καθηγητή. Κατά την διάρκεια της περιήγησης στην Ακρόπολη ο αφηγητής διάβαζε το φυλλάδιο και τις ενημερωτικές πινακίδες, ο γραμματέας συμπλήρωνε τα φυλλάδια, ο φωτογράφος φωτογράφιζε την Ακρόπολη σύμφωνα με τις οδηγίες και ο παιδονόμος συγκέντρωνε την ομάδα και ενημέρωνε ή έπαιρνε βοήθεια από τον καθηγητή!
  Είχαμε επίσης την ευκαιρία να δούμε την Αθήνα από ψηλά και να ακούσουμε λίγα λόγια για την Αρχαία Αγορά, τον Άρειο Πάγο και τον ναό του Ηφαίστου. Να δούμε τον λόφο του Φιλοπάππου και της Πνύκας κ.α.
  Όταν φύγαμε από την Ακρόπολη πήγαμε  στον πεζόδρομο του Διονυσίου Αρεοπαγίτου για μια σύντομη βόλτα. Οι καθηγητές κάθισαν όλοι σε μια καφετερία, μερικοί μαθητές κάνανε βόλτα, άλλοι πήγαν σε καφετερίες και άλλοι σε μαγαζιά για να φάνε. Καθίσαμε εκεί περίπου μια ώρα μέχρι να φύγουμε. Ήταν μια υπέροχη αξέχαστη εκδρομή! 

 Κωνσταντίνος Αμπραχίμ    

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016 

 Τα κορίτσια του σχολείου ενημερώνονται στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας

 

 Στις 21/10/2016 δύο μαίες από το Κέντρο Υγείας Καπανδριτίου επισκέφτηκαν το σχολείο μας με σκοπό την ενημέρωση των κοριτσιών του σχολείου μας για γυναικολογικά θέματα όπως την περίοδο, την γονιμοποίηση ωαρίων και γενικά ό,τι αφορά μια γυναίκα. Μαζί τους λύσαμε πολλές απορίες και μάθαμε πράγματα που δεν ξέραμε. Ενημερώσεις σαν αυτή πρέπει να γίνονται συχνά στα σχολεία γιατί είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε το σώμα μας και τι πρέπει να κάνουμε για να είναι υγιές. Τέτοιες ενημερώσεις θα πρέπει να γίνονται και για τα αγόρια.

            Λυδία Σταλίδη 

Πανελλήνια Hμέρα Σχολικού Αθλητισμού (5/10)

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd

 

  Στις 5 Οκτωβρίου (Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού)  το πρώτο Γυμνάσιο Αυλώνα πραγματοποίησε την πρώτη εκπαιδευτική εκδρομή του στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου και στο στάδιο του Μαραθώνα.                                           
  Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στο μουσείο τα παιδιά (χωρισμένα σε ομάδες) είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να δουν τα ανεκτίμητα προσωπικά αντικείμενα, μετάλλια και βραβεία αλλά και να ακούσουν την ιστορία της νίκης του Σπύρου Λούη, του διάσημου νερουλά από το Μαρούσι. Όπως όλοι ξέρουμε ο θρυλικός Έλληνας  κέρδισε τον Μαραθώνιο δρόμο στους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες της σύγχρονης εποχής το 1896 στην Αθήνα. Στη συνέχεια ακολούθησε μια ιδιαίτερα λεπτομερής αναφορά στο κατόρθωμα του μεγάλου μας αθλητή Στέλιου Κυριακίδη με καταγωγή από την Κύπρο. Ο συγκεκριμένος αθλητής κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες νίκησε σε έναν από τους σημαντικότερους μαραθώνιους που διεξάγονται στον κόσμο, τον Μαραθώνιο της Βοστώνης, στην Αμερική το 1946. Μια νίκη που τίμησε ιδιαίτερα τη χώρα μας σε μια δύσκολη εποχή· στο Μουσείο είδαμε διάφορα ενθυμήματα από τη ζωή, τις νίκες και την απίστευτη παρουσία του Κυριακίδη στη Βοστώνη. Είδαμε ακόμη προσωπικά αντικείμενα, κύπελλα και βραβεία μεγάλων αθλητών από όλον τον κόσμο που τα έχουν προσφέρει στο Μουσείο του Μαραθωνίου Δρόμου.
  Αργότερα το πρόγραμμα συνεχίστηκε με ένα σύντομο ιστορικό βίντεο με κεντρικό θέμα την καθιέρωση του Μαραθώνιου Δρόμου, ένα βίντεο που ένωνε τον Φειδιππίδη του 490 π.Χ με τον αγωνιστή της ειρήνης Γρηγόρη Λαμπράκη του 1963 μ.Χ., σε ανάμνηση του οποίου διεξάγεται ο σημερινός Μαραθώνιος της Αθήνας. Τα παιδιά μπόρεσαν έτσι να πλουτίσουν τις λιγοστές γνώσεις που είχαν για το θέμα.
  Στη συνέχεια η αξιοθαύμαστη ολυμπιονίκης της ξιφομαχίας Δήμητρα Μαγκανουδάκη μάς παρουσίασε με τον δικό της ξεχωριστό και παραστατικό τρόπο το άθλημα στο οποίο έχει διακριθεί. Μας μίλησε για τις πιο σημαντικές κινήσεις που κάνει ένας ξιφομάχος σε έναν αγώνα, για τη γαλλική ορολογία του αθλήματος .. Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες πολλοί μαθητές δοκίμασαν την εμπειρία του αθλήματος.
  Συνεπαρμένοι από τις πληροφορίες και τις εμπειρίες που είχαμε από το μουσείο ήρθε η ώρα να κάνουμε και τους  δικούς μας  αγώνες στο στάδιο του Μαραθώνα λίγο πιο κάτω. Τα παιδιά έπαιξαν μπάσκετ, έτρεξαν και διαγωνίστηκαν στο δρόμο και πολλοί δοκίμασαν την τύχη τους στο άλμα εις ύψος.  Όσοι (λίγοι) δεν ήθελαν να πάρουν μέρος απολάμβαναν τη λιακάδα με τους φίλους τους ξαπλωμένοι στον χλοοτάπητα του σταδίου.
  Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι γιορτάσαμε με τον καλύτερο τρόπο την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού!
 
    Φαίδρα Λαχανά, Έφη Καδέτση         


ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2016

Το Β1 στο Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα! (29/9/2016)


01
02
02 (2)
03
04
05
08
09
1/8 
bwd fwd

 Πολλά ευχάριστα γεγονότα συνέβησαν στην πρόσφατη εκδρομή του τμήματός μας στο Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα. Πρώτα απ᾿  όλα να τονίσουμε τη θερμή υποδοχή που μας έκαναν κατά την άφιξή μας οι οικοδεσπότες του μουσείου. Ακολούθησε  η πρώτη δραστηριότητά μας: ένας στοιχειώδης τρύγος. Αφού συγκεντρώσαμε τα σταφύλια φορώντας τα ψάθινα καπελάκια μας, προχωρήσαμε με το πάτημα των σταφυλιών. Ξεχωριστή και άγνωστη εμπειρία για πολλούς από εμάς. Χωρισμένοι σε αγόρια και κορίτσια μπήκαμε στο πατητήρι (αφού πλύναμε τα πόδια μας!) από όπου, γελώντας και χαχανίζοντας, βγάλαμε τον μούστο. Έπειτα φορέσαμε και πάλι τα ζεστά μας υποδήματα και κατευθυνθήκαμε  σε ένα δωμάτιο με δύο μεγάλα ξύλινα τραπέζια. Εκεί συζητήσαμε με τους υπεύθυνους για τον μούστο και τις χρήσεις του και μετέπειτα πλάσαμε κουλουράκια σε ένα ιδιαίτερα ζεστό και φιλικό κλίμα. Κάθε μαθητής είχε τη δυνατότητα να φτιάξει δύο κουλουράκια με αποτέλεσμα να γεμίσουμε δύο μεγάλα ταψιά γεμάτα μουστοκούλουρα-το καθένα ξεχωριστό στο σχήμα. Αφού τα κουλουράκια ακολούθησαν τον δρόμο τους για τον φούρνο εμείς γευματίσαμε κάνοντας πικ-νικ με τα σπιτικά φαγητά που ο κάθε μαθητής είχε φέρει. Σίγουρα ήταν η πιο οργανωμένη δραστηριότητα! Αφού τελειώσαμε ακολούθησε περιήγηση στο μουσείο. Με αυτό τον τρόπο μάθαμε για τους προγόνους μας που είχαν την ατυχία ή ίσως την τύχη να ζουν χωρίς την τεχνολογία που κατέχει αυτή η γενιά. Η ζωή τότε φαίνεται να ήταν πιο ανέμελη και ανθρώπινη παρ' όλες τις δυσκολίες σε σύγκριση με σήμερα που ο άξονας της καθημερινότητάς μας είναι η τεχνολογία. Προφανώς αυτού του είδους η ζωή ήταν παντελώς άγνωστη στα μάτια μας... Αφού τελειώσαμε με την περιήγηση στο παλιό νοικοκυριό-μουσείο, ευχαριστήσαμε τους ξεναγούς μας και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Ήταν, αναμφισβήτητα, μία αξέχαστη εμπειρία που κατάφερε να σφίξει ακόμα πιο πολύ τους δεσμούς μας και να μας ωθήσει να μπούμε στον σχολικό στίβο με ακόμη περισσότερο δυναμισμό.
 Να σημειώσουμε ότι αυτή η επίσκεψή του τμήματός μας αποτελούσε επιβράβευση για την περσινή του επίδοση στον τομέα της συνέπειας και της οργάνωσης!
 
                                                                       Άσπα Μακρή 

 

Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά  (12/9/2016)


7/9/2016

seminario

ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2015-2016