erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Μηνολόγιο 2015-2016

 ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 

2015-2016

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2016

Μποτίλια στο πέλαγο
23/4/2016

botigla1


Ποιος είναι ο κύριος Κόρτσακ;
(14/4/2016)

Η ομάδα βιβλιοθήκης την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016 απόλαυσε τη θεατρική παράσταση: ?Ποιος είναι ο Δόκτωρ Κόρτσακ;? στο θέατρο Πόρτα. Το έργο αναφερόταν σε ένα πραγματικό πρόσωπο, τον παιδίατρο, πρωτοπόρο παιδαγωγό και ιδρυτή και διευθυντή ορφανοτροφείου, τον δόκτορα Κόρτσακ, πολωνοεβραϊκής καταγωγής, που αφιέρωσε τη ζωή του στα παιδιά, ένα πρόσωπο πολύ γνωστό στο εξωτερικό αλλά όχι στην Ελλάδα.  Η υπόθεση εξελίσσεται στο γκέτο της Βαρσοβίας όπου οι Γερμανοί ναζί είχαν περιορίσει τους Πολωνοεβραίους κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Εκεί έχει μεταφερθεί και ο ηλικιωμένος Κόρτσακ μαζί με τα ορφανά που προστατεύει?

Αυτός που δυσκολεύει τη ζωή στο ορφανοτροφείο του γκέτο είναι ο νεοφερμένος Άντζιο. Ο Άντζιο κάνει πάντα αυτό που θέλει άλλοτε με παρανομίες κι άλλοτε με επαναστατικά επιχειρήματα εναντίον των Γερμανών κατακτητών. Μπορεί να κάνει τη ζωή οποιουδήποτε από Γερμανού...έως Εβραίου, άνω-κάτω χωρίς να υποτάσσεται στους δημοκρατικούς κανόνες του ορφανοτροφείου, επειδή πιστεύει ότι είναι ο μόνος τρόπος επιβίωσης. Η Στεφανία, η βοηθός του δόκτορα Κόρτσακ, τον θεωρεί κακή επιρροή για τα ορφανά. Όμως στο τέλος, την κερδίζει η δυναμικότητα του χαρακτήρα του Άντζιο, αλλά και η εμφάνισή του.

Ο Κόρτσακ, μετά την διαμαρτυρία των ορφανών για την έλλειψη φυσικού περιβάλλοντος και καθαρού αέρα, στέλνει την Στεφανία και τον Άντζιο στην εκκλησία να ζητήσουν να επιτραπεί στα παιδιά μία επίσκεψη στον εκκλησιαστικό χώρο και πιο συγκεκριμένα στον κήπο. Ο παπάς όμως της εκκλησίας αρνείται τόσο από φόβο απέναντι στους Γερμανούς όσο και λόγω προκατάλειψης απέναντι στους Εβραίους. Ο Άντζιο αντιδρά  όμως λιθοβολώντας την εκκλησία και παρασύρει  και τη Στεφανία, η οποία μέχρι στιγμής ήταν πολύ ήπια. Αφού το έμαθε ο Κόρτσακ, απογοητεύτηκε και ζήτησε με λυπημένο ύφος συγνώμη ...

Το ορφανοτροφείο που αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα  από τους Γερμανούς κρατιόταν από τον Κόρτσακ με μεγάλη προσπάθεια?. Ώσπου μία μέρα αναγκάστηκαν να φύγουν? Να πάνε στο φρικτό στρατόπεδο συγκέντρωσης Τρεμπλίνκα όπου τους περίμενε ο θάνατός τους?Ο Κόρτσακ, ενώ μπορούσε να σωθεί, καθώς ήταν παγκόσμια γνωστός επιστήμονας, αρνήθηκε να εγκαταλείψει τα 200 αβοήθητα ορφανά, τα οποία  ακολούθησε πεθαίνοντας μαζί τους στη Τρεμπλίνκα. Δεν σκέφτηκε ποτέ να «προδώσει» τα παιδιά του? Ο Άντζιο και η Στεφανία δραπέτευσαν και γλίτωσαν. Ο σπουδαίος επιστήμονας και άνθρωπος Κόρτσακ, για να μην ξεχαστεί η ιστορία του και η ταλαιπωρημένη ζωή που βίωναν μυριάδες Εβραίοι, έκρυψε τα ημερολόγιά του, με την ελπίδα πως θα τα βρει κάποιος.

Οι ηθοποιοί ήταν εκπληκτικοί, το ίδιο και η ατμόσφαιρα. Ο ήχος της φυσαρμόνικας σε σκηνές αγωνίας, σκηνές δράματος ή ακόμα και σκηνές φόβου, κρατούσε το θεατή απορροφημένο. Τα σκηνικά απλά και λιτά αλλά ευρηματικά απέδιδαν τις αλλαγές του τόπου.

                                                                                                                              Κατερίνα Σαμπάνη

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ' Γυμνασίου στην αεροπορική βάση της Τανάγρας 
01
02
03
04
05
06
07
1/7 
bwd fwd

  
 Την Τετάρτη 13 Απριλίου  2016  στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού (ΣΕΠ), πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή της τρίτης τάξης του Γυμνασίου Αυλώνα στην 114 πτέρυγα μάχης της πολεμικής αεροπορίας στην Τανάγρα Βοιωτίας. Το πρόγραμμα αρχικά περιελάμβανε παρουσίαση των στρατιωτικών σχολών με εισηγητή αξιωματικό της πολεμικής αεροπορίας και ξενάγηση στον χώρο του αεροδρομίου με παράλληλη ενημέρωση των τεχνικών για τους τύπους και τις δυνατότητες των αεροσκαφών. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με  αεροπορικές επιδείξεις  που έκοβαν την ανάσα από την παγκοσμίου φήμης ομάδα των REDARROWS της Βρετανικής αεροπορίας. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με τους μαθητές να συμμετέχουν σε εικονική πτήση σε έναν από τους προσομοιωτές πτήσης που διέθετε η μονάδα. Η εκδρομή αξιολογήθηκε από τους μαθητές ως  μια από τις πιο επιτυχημένες εκδρομές της φετινής χρονιάς.  

Πετρογιάννης Γιώργος



Η Γ' Γυμνασίου πάει τριήμερη
(7/4/2016)

Την Πέμπτη  7 Απριλίου  2016 η Τρίτη τάξη του Γυμνασίου Αυλώνα  πραγματοποίησε τριήμερη εκδρομή στην Πελοπόννησο. Η εκδρομή είχε εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με την επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και γενικότερα στον αρχαιολογικό χώρο του Ασκληπιείου. Η επόμενη στάση ήταν στο γνωστό Παλαμήδι, ακολούθησε γεύμα  στο Ναύπλιο  και έπειτα αναχώρηση για την Σκαφιδιά Ηλείας και το ξενοδοχείο μας. Η Παρασκευή θα λέγαμε ότι ήταν μια καθαρά εκπαιδευτική μέρα με επισκέψεις στον φανταστικό αρχαιολογικό χώρο της  Ολυμπίας, καθώς και στο αρχαιολογικό μουσείο. Αυτό  που έκανε ξεχωριστή την Παρασκευή ήταν η παρουσία της ξεναγού από την οποία μάθαμε πολλές λεπτομέρειες όχι μόνο για τον χώρο αλλά και για την ιστορία των ολυμπιακών αγώνων. Η μέρα ολοκληρώθηκε με τους μαθητές να διασκεδάζουν στους χώρους του υπέροχου ξενοδοχείου. Η τρίτη μέρα (Σάββατο) ξεκίνησε με την αναχώρηση από το ξενοδοχείο και προορισμό το Mουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστας Κοτσανάς στο Κατάκολο. Εκεί είδαμε πολλά εκθέματα που δείχνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων, όπως το αυτόματο θέατρο του Ήρωνος και την αυτόματη υπηρέτρια  του Φίλωνος. Τελευταία στάση η πόλη της Πάτρας για γεύμα και σύντομη περιήγηση. Το απόγευμα, με ανάμεικτα συναισθήματα  όλοι επιβιβάστηκαν  στο λεωφορείο και αναχώρησαν για τον Αυλώνα.  Οι μαθητές  επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και είναι βέβαιο ότι θα έχουν  τις καλύτερες αναμνήσεις. 

Γιώργος Πετρογιάννης



Εκδρομή στην Αργολίδα
(7/4/2016)

 
 
ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

Αντικαπνιστική ........... εκδρομή για την Τρίτη Γυμνασίου
15/3/2016

 
kapnismaΣτις 15.03.2016, η Τρίτη  τάξη του Γυμνασίου μας παρακολούθησε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Πλάκα, με τον τίτλο «Όχι στο κάπνισμα» που είχε σκοπό να μας ενημερώσει για την επιβλαβή συνήθεια του καπνίσματος.
Αρχικά, η βιολόγος και συνάμα υπεύθυνη ενός κέντρου αποτοξίνωσης με ειδικότητα στο κάπνισμα μάς μίλησε, κάνοντας μια εισαγωγή για το κάπνισμα και για τους διαφορετικούς τρόπους καπνίσματος που  πολλοί άνθρωποι επλέγουν να «χρησιμοποιήσουν». Έπειτα έδωσε στον καθένα από εμάς ένα χαρτάκι στο οποίο γράψαμε το όνομά  μας και κάτι που κάνουμε στον ελεύθερο χρόνο μας. Ο σκοπός αυτής της ενέργειας  ήταν να καταλάβουμε πως, αν καπνίζαμε, οι περισσότεροι θα αναγκαζόμασταν να αφήσουμε αυτό που αγαπούμε, (καθως οι περισσότεροι αναφέραμε μία αθλητική δραστηριότητα), διότι οι δυνατότητές μας, όσο καλές κι αν ήταν, θα περιορίζονταν από τις ουσίες του τσιγάρου, της πίπας, του ναργιλέ, και οποιουδήποτε άλλου υλικού.
Ύστερα από αυτό, μας είχαν ετοιμάσει μια παρουσίαση, την οποία παρακολουθήσαμε όλοι μας με πολλή προσοχή. Μας έκαναν πολλά πράγματα εντύπωση, όπως το ότι, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, κάθε 8 δευτερόλεπτα ένας άνθρωπος πεθαίνει λόγω του καπνίσματος. Από την παρουσίαση αυτή μας έγινε απολύτως σαφές ότι η συνήθεια αυτή δεν προσφέρει τίποτα θετικό ?όλοι πιστεύαμε πως το κάπνσμα προσφέρει ηρεμία και χαλάρωση, κάτι που δεν ισχύει γιατί οι άνθρωποι όταν καπνίζουν, απλώς παίρνουν, κοινώς, τη «δόση» τους καθώς  το τσιγάρο και οι άλλοι τρόποι καπνίσματος λειτουργούν σχεδόν ακριβώς όπως οι ναρκωτικές ουσίες.                                                              
  Αργότερα, παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα. Ο σκοπός αυτού του πειράματος ήταν να αποδείξουν τί ακριβώς συμβαίνει στους πνεύμονές μας που μοιάζουν με σφουγγάρια, όταν καπνίζουμε. Το θέαμα ήταν πραγματικά άσχημο, αφού οι δύο «πνεύμονες» που βλέπαμε μετά από 25 πακέτα τσιγάρων, είχαν γίνει κατάμαυροι και μόλις ο άνθρωπος που έκανε το πείραμα πίεσε τους δύο «πνεύμονες» έβγαλαν κανονική και ανεπεξέργαστη πίσσα.
  Τέλος, η ομιλήτρια, μάς έδωσε κάποια φυλλάδια που θα μας βοηθούσαν να εμπεδώσουμε τις ολέθριες συνέπειες του καπνίσματος, ώστε να μας αποτρέψουν όλους από το να καπνίσουμε.
 
Εβελίνα Καλύβα



Αποκριάτικο πάρτι 2016 11/3/2016

 
01
02
03
04
06
07
08
1/7 
bwd fwd

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2016

Μια μέρα του Φλεβάρη

 soufleΜμμμ!... Μια μυρωδιά έρχεται από τη βιβλιοθήκη. Κατευθύνομαι προς τα εκεί. Ανοίγω την πόρτα... . Σοκολάτα, βούτυρο?, φρεσκοψημένα σουφλέ ...., ο ενθουσιασμός είναι διάχυτος στο χώρο...., χαρούμενα πρόσωπα μαζί φυσικά με καλή διάθεση, όρεξη για δημιουργία, γεύσεις! Και πίσω από όλα αυτά, όπως συνήθως, η κ.Κέκη με τα γαλλικά της!  

Στεφανία Μάγκου 


Η Αντιγόνη του Σοφοκλή στο σχολείο μας
 

 

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
01/10 
bwd fwd

Τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016 ένας θίασος αποτελούμενος από 5 άτομα επισκέφτηκε το σχολείο μας. Οι τάξεις Γ? Γυμνασίου, Α? και Β? Λυκείου είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν την τραγωδία του Σοφοκλή «Αντιγόνη». Θέμα της είναι η προσπάθεια της Αντιγόνης να θάψει το νεκρό αδελφό της Πολυνείκη, παρά την αντίθετη εντολή του Κρέοντα, βασιλιά της Θήβας, θέτοντας την τιμή των θεών και την αγάπη για τον αδελφό της υπεράνω των ανθρώπινων νόμων.Η Αντιγόνη, παραβαίνοντας την απαγόρευση της πόλης, αφού έθαψε τον Πολυνείκη, πιάστηκε επ? αυτοφώρω και θανατώθηκε, αφού ο Κρέοντας την έκλεισε σε υπόγειο θάλαμο. Και ο Αίμονας,ο γιος του Κρέοντα, επειδή υπέφερε για την τύχη της λογω του έρωτά του προς αυτήν, επειδή υπέφερε για την τύχη της, αυτοκτόνησε με μαχαίρι. Για το θάνατό του και η μάνα του Ευρυδίκη αυτοκτόνησε.
 Η παράσταση ήταν πολύ καλή χάρη στην ερμηνευτική δυνατότητα των ηθοποιών. Αρκετά καλή, αν και κάπως υπερβολική η ερμηνεία της Αντιγόνης, αρκετά καλές και οι ερμηνείες των υπόλοιπων ηθοποιών. Λιτό σκηνικό, σκηνοθεσία που δίνει έμφαση στον λόγο του Σοφοκλή. Η μόνη σκηνοθετική «αδυναμία» η αποδυνάμωση του χορού, χάριν οικονομίας, αλλά και πάλι αξίζει τον κόπο να δει κάποιος αυτή την παράσταση.
                                                                                                                                                    
 Βασιλική Κολιμάτση Μαρία Μαντά
 

 



Ο Άγιος Βαλεντίνος ή μικρό αφιέρωμα στην ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη 

 
02Παρασκευή 12/2/2016. Μια νότα ρομαντισμού κι αγάπης αναδύεται στον αέρα. Μια παλιά ιστορία, μια ιστορία που ξεχειλίζει από έρωτα ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας μέσα από μια εκδήλωση που πραγματοποίησε η τρίτη γυμνασίου (Γ?2) σε συνεργασία με την κυρία Κοτσίκου. Αφορμή για αυτό το γεγονός στάθηκε το ποίημα της Μαρίας Πολυδούρη «Γιατί μ? αγάπησες» στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Στη γιορτή συνέβαλαν οι: Δήμητρα Ντερβίση η οποία ερμηνεύοντας το τραγούδι «Εγώ σ? αγάπησα εδώ» και απαγγέλοντας ένα απόσπασμα από το ποίημα «Γιατί μ? αγάπησες» κατάφερε να ενσαρκώσει τη Μαρία Πολυδούρη και να αναστήσει τα θαμμένα αισθήματά της για τον Κ. Καρυωτάκη. Η Βικτωρία Παλαιολόγου μαζί με την Έλλη Χοτζάι μας ενημέρωσαν για την ζωή και το έργο της ποιήτριας ενώ το τεχνικό κομμάτι της εκδήλωσης ανάλαβαν οι Μαριάννα Τσότα, ο Έντουαρντ Τσότα και ο Γιάννης Τζιοβάρας. Κλείνοντας λοιπόν, μέσα σε ένα κλίμα συγκίνησης για τον ανεκπλήρωτο έρωτα των δύο ανθρώπων αλλά και ενθουσιασμού για την υπέροχη γιορτή και αξιοθαύμαστη προσπάθεια των παιδιών να συντελέσουν στη δημιουργία ενός ενιαίου αποτελέσματος που θα άγγιζε τις ψυχές μας και ταυτόχρονα θα έθετε ερωτήματα σχετικά με το υποτιμημένο συναίσθημα της αγάπης ή μάλλον ?της φυλακισμένης αγάπης, αυτής που δεν την ομολογούμε ποτέ είτε γιατί πιστεύουμε πως έτσι εξασφαλίζουμε την ασφάλεια των ανθρώπων που αγαπάμε όπως ακριβώς και με τον Καρυωτάκη είτε γιατί απλώς φοβόμαστε, ακούσθηκαν τραγούδια που είχαν επιλεχθεί από τα παιδιά του τμήματος ανεβάζοντας τη διάθεσή μας αφού όλοι κινούμασταν στον ρυθμό της μουσικής ζαλισμένοι από τη ?γλύκα του έρωτα.  

Χριστίνα Σαμπάνη




 
Ο ποιητής και σκηνοθέτης Λευτέρης Ξανθόπουλος στο 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα

01
02
03
1/3 
bwd fwd

 Στις 11/2/2016 μας επισκέφθηκε ο συγγραφέας-σκηνοθέτης Λευτέρης Ξανθόπουλος. Αφορμή της πρόσκλησης και της  επίσκεψής του ήταν το ποίημα του Χρονικό το οποίο υπάρχει στο βιβλίο λογοτεχνίας της δευτέρας γυμνασίου. Όλοι μαζί καθίσαμε και συζητήσαμε για το συγκεκριμένο ποίημα, τη συγγραφική του δράση, δηλαδή πώς ξεκίνησε όλη η καριέρα του, τι τον εμπνέει για να γράψει, αν θέλει παρέα μαζί του όταν γράφει και άλλα πολλά. Επίσης,  μας μίλησε για το ιατρικό test-pap που αφορά την ανίχνευση του καρκίνου στις γυναίκες. Μας παρουσίασε το γνωστό ντοκιμαντέρ του που είχε να κάνει με αυτό το τεστ και βέβαια με τη ζωή του Γεώργιου Παπανικολάου του μεγάλου Έλληνα γιατρού που το εφηύρε. Η ιατρική αυτή εξέταση που δημιούργησε με τη στήριξη της γυναίκας του έσωσε χιλιάδες γυναικείες ζωές? Κλείσαμε την συζήτησή μας με μια συμβουλή προς όλους από τον κ. Ξανθόπουλο, η οποία ήταν να ακολουθούμε τα όνειρα μας και μια συμβουλή για τα κορίτσια μόνο, η οποία ήταν να κάνουμε το test-pap, όταν χρειάζεται.

            Λυδία Σταλίδη  


 

Επίσκεψη στην «ΕΣΤΙΑ»

  Την Τρίτη 2 Φεβρουάριου το Δεύτερο τμήμα της Πρώτης Γυμνασίου συνοδευόμενο από μερικούς γονείς, μία καθηγήτρια του Γυμνασίου, έναν καθηγητή του Λυκείου, τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και τον πρόεδρο του Δεκαπενταμελούς του Γυμνασίου επισκέφτηκαν το Κέντρο Κοινωνικής Φροντίδας για άτομα με νοητική υστέρηση, «ΕΣΤΙΑ».
  Η ΕΣΤΙΑ Ιδρύθηκε το 1982 από γονείς και φίλους ατόμων με νοητική υστέρηση, εδρεύει στο Νέο Ψυχικό και λειτουργεί με την άδεια και εποπτεία του κράτους ως φορέας παροχής υπηρεσιών φροντίδας και δια βίου υποστήριξης σε άτομα με νοητική υστέρηση. Σήμερα περίπου 85 άτομα εκπαιδεύονται καθημερινά στον χώρο αυτό σε κύκλους μαθημάτων υφαντουργίας, κεραμικής, μαγειρικής, ζαχαροπλαστικής και χειροτεχνίας, επίσης υπάρχει πρότυπο εργαστήριο κατασκευής ζυμαρικών. Το 1998 πιστοποιήθηκε ως εξειδικευμένο κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης και από τότε υλοποιεί ολοκληρωμένα προγράμματα. Έχει αδειοδοτηθεί για ίδρυση και λειτουργία Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης. Στους στόχους της ΕΣΤΙΑΣ είναι και η κατασκευή σπιτιών στα οποία θα μπορούν να διαμένουν τα παιδιά που δεν μπορούν να στηριχθούν από τις οικογένειές τους. Σήμερα η ΕΣΤΙΑ έχει ολοκληρώσει την κατασκευή 2 σπιτιών, ένα στο Ψυχικό (με δυνατότητα φιλοξενίας 4 ατόμων) και ένα στα Μελίσσια (δυνατότητα φιλοξενίας 4 ατόμων) και εκκρεμεί η ολοκλήρωση της κατασκευής ενός τρίτου στο Πικέρμι (δυνατότητα φιλοξενίας 8 ατόμων).  Παράλληλα εξειδικεύεται και αναπτύσσει δράσεις στην κοινότητα, υποστήριξη οικογενειών, δράσεις ερευνητικού και επιστημονικού περιεχομένου και δράσεις υποστήριξης της απασχόλησης.  Απευθύνεται σε νέα άτομα, από 18 ετών και άνω με ελαφριά ή μέτρια νοητική υστέρηση.
  Την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου δεκάδες πήλινοι χειροποίητοι κουμπαράδες συγκεντρώθηκαν στον προαύλιο χώρο της ΕΣΤΙΑΣ. Γονείς, εθελοντές, φίλοι, μέλη του σωματείου, γείτονες, απλοί πολίτες έδωσαν τα ρέστα τους,  για να υποστηρίξουν την Εστία και τη συνέχιση του δύσκολου έργου της προς τα άτομα με νοητική υστέρηση που φροντίζει καθημερινά. Μαζί και οι κουμπαράδες του σχολείου μας. Σε όλη τη διάρκεια του έτους η ΕΣΤΙΑ διοργανώνει διάφορα μπαζάρ και εκδηλώσεις που σκοπό έχουν την οικονομική ενίσχυση του συλλόγου και την ενημέρωση του κόσμου για το έργο της. Σε αυτό το έργο μπορεί να βοηθήσει ο καθένας μας προσφέροντας  διάφορα είδη, όπως ρουχισμό, βιβλία, είδη σπιτιού, αξεσουάρ κ.τ.λ. 
 

 Καραγιάννη Δήμητρα


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016

Παρασκευή 29-1-2016
(Οδοιπορικό στην Καππαδοκία- Η γιορτή των τριών Ιεραρχών- Κοπή πίτας)

01
02
03
04
05
06
1/6 
bwd fwd

Την Παρασκευή στις 29/01/2016 στο σχολείο μας έλαβε χώρα η καθιερωμένη ετήσια γιορτή των τριών Ιεραρχών Αγίων προστατών της εκπαίδευσης και των παιδιών. Το σήμα της εκκίνησης δόθηκε με ξεχωριστό τρόπο φέτος καθώς με την παρουσία του τίμησε το σχολείο μας ο κ.Κέκης καταξιωμένος ιατρός, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και συγγραφέας του βιβλίου «Η δικιά μας Καππαδοκία» με σκοπό να γνωρίσουμε οχι μόνο την γενέτειρα των Μεγάλου Βασιλείου και Γρηγορίου του Θεολόγου αλλά και μια χαμένη πατρίδα που απογυμνώθηκε από τον ελληνορθόδοξο πληθυσμό της μετά τη Mικρασιατική Kαταστροφή. Η γνωριμία μας έγινε μέσα από εικόνες και αποσπάσματα του βιβλίου με την παράλληλη καθοδήγηση του συγγραφέα. Την εικονική αυτή ξενάγηση ακολούθησε μια σύντομη και περιεκτική παρουσίαση του βίου και του έργου των τριών Αγίων καθώς και των μητέρων τους. Τη γιορτή πλαισίωσαν τα παραδοσιακά κάλαντα από τη σχολική χορωδία με υπεύθυνο καθηγητή τον κ.Βασιλάκο. Η εκδήλωση συνεχίστηκε με το κέρασμα παραδοσιακών καππαδοκικών γλυκών που μας άφησαν μια γεύση από την αγιασμένη αυτή γη. Η γιορτινή σχολική μέρα ολοκληρώθηκε με την κοπή της πίτας, το μοίρασμά της και την κλήρωση «φλουριών» με δώρα για καθηγητές και μαθητές!

Στεφανία Μάγκου 




«ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΚΑΙ ΦΤΩΧΟΙ»

ή «Η χειρότερη μορφή βίας είναι η φτώχεια»

  ftoxeiaΤην  Τετάρτη  17/02/2016  το σχολείο μας επισκέφθηκε για άλλη μια φορά το «ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ» με σκοπό να παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία οργανώνει και προσφέρει.

 Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη είναι πολιτιστικό και πνευματικό ίδρυμα το οποίο ιδρύθηκε το 2007 και βρίσκεται στον Πειραιά με πρόεδρο του τον Παναγιώτη Λασκαρίδη. Ανάμεσα στις δραστηριότητες του περιλαμβάνονται εκδόσεις μελετών, εκπαιδευτικά προγράμματα, λογοτεχνικοί διαγωνισμοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μνημόνια συνεργασίας και έρευνας με πανεπιστημιακά ιδρύματα, συντήρηση κτισμάτων, πανεπιστημιακές υποτροφίες, και ψηφιοποίηση και οργάνωση ιστορικού υλικού.

 Η τάξη της Α? Γυμνασίου παρακολούθησε και δραστηριοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος με τίτλο «ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΚΑΙ ΦΤΩΧΟΙ»

Στην συνάντησή μας, όλοι οι μαθητές μαζί με την βοήθεια του κου  Μάριου Κουκουνάρη ? Λιάγκη Λέκτορα της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών αναγνωρίσαμε και γνωρίσαμε  πτυχές αυτού του μεγάλου κοινωνικού και κυρίως προσωπικού προβλήματος:
  • Πλούσιοι και φτωχοί γίνονται εχθροί και όχι αδελφοί. Κάποιος θα βοηθήσει κάποιον άλλο μόνο από λύπηση, ή για να τον ξεφορτωθεί και όχι από αγάπη. Οι φτωχοί βλέπουν τους πλούσιους σαν τους μισητούς δυνάστες τους και οι πλούσιοι τους φτωχούς σας σαν ενοχλητικούς υπανθρώπους που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.
  • Και δυστυχώς τα πράγματα στις ημέρες μας παίρνουν μεγαλύτερες και σοβαρότερες διαστάσεις.
  • Το κοσμικό φρόνημα, βασανίζει τους πλούσιους, αλλά θα έλεγα, και τους φτωχούς. Οι πλούσιοι έχουν χρήματα και καταναλώνουν «αγαθά», οι φτωχοί δεν έχουν χρήματα και δεν καταναλώνουν, όμως όχι γιατί δεν θέλουν αλλά επειδή δεν μπορούν!
  • Ούτε η φτώχεια ούτε ο πλούτος από μόνα τους δεν είναι κάτι το καλό ή κακό. Το θέμα είναι εμείς πως θα αντιμετωπίσουμε τη φτώχεια μας ή τον πλούτο μας.
  • Ο κόσμος θεωρεί κατάρα τη φτώχεια και ευλογία τον πλούτο. Όμως τις περισσότερες φορές τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.
  • Το να είσαι πλούσιος δεν σημαίνει ότι είσαι κακός, το ότι είσαι φτωχός δεν σημαίνει ότι είσαι καλός και το αντίστροφο. Τα πάντα ειδικά στην πνευματική ζωή είναι σχετικά.
 Καθώς μαθαίναμε τι μας είναι απαραίτητο, τι δε μας είναι, κάναμε ένα διασκεδαστικό καιftoxeia2 διαδραστικό παιχνίδι. Αυτό το παιχνίδι μάς έδινε την ευκαιρία να είμαστε για μια μέρα εκατομμυριούχοι. Το κάθε παιδί προσπαθούσε να καταναλώσει όσα πιο πολλά χρήματα μπορούσε από ένα ποσό 1000000 ευρώ. Αργότερα το ποσό μειώθηκε στα 1000 ευρώ και στη συνέχεια στο 1 ευρώ. Διαπιστώσαμε, λοιπόν, ότι όσο μειωνόντουσαν τα προς διάθεση χρήματα τόσο  ελαττωνόταν το ενδιαφέρον βοήθειας για τον συνάνθρωπό μας και αντιθέτως, άρχισε να αυξάνεται για τον εαυτό μας.
 Έτσι, φεύγοντας  είχαμε κατανοήσει ότι η εξάλειψη της φτώχειας αφορά τον κάθε ένα προσωπικά, αρκεί να  αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και να προκαλούμε μικρές αλλαγές, που μπορεί να επιφέρουν ακόμη μεγαλύτερες.

Δήμητρα Κατσίλα


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2015

 

Όλο το σχολείο στη χριστουγεννιάτικη γιορτή (23 Δεκεμβρίου)


01
02
03
04
1/4 
bwd fwd

  

8:30 το πρωί. Όλοι ήμασταν στην εκκλησία. Καθώς πλησίαζαν οι  γιορτές πήγαμε στον καθιερωμένο εκκλησιασμό για να παρακολουθήσουμε τη θεία λειτουργία 2 μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Μερικά παιδιά μάλιστα είχαν νηστέψει για να κοινωνήσουν. Στις 9:20 η λειτουργία είχε τελειώσει και έπρεπε να πάμε στο σχολείο γιατί θα γινόταν στις 10:00 η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του Γυμνασίου και του Λυκείου. Όταν μαζεύτηκαν όλα τα παιδιά πήγε κάθε τμήμα στις τάξεις του και πήραν απουσίες. Στη συνέχεια, ήρθαν οι γονείς των παιδιών και όλοι πήγαν στο θέατρο του σχολείου για να παρακολουθήσουν αυτή την γιορτή που με τόσο κόπο είχαν οργανώσει τα παιδιά του σχολείου. Η γιορτή άρχισε με ένα χορευτικό από τέσσερα κορίτσια της Γ? Λυκείου. Ύστερα είχε σειρά ένα μικρό αλλά ευχάριστο σκετσάκι της Γ? Λυκείου, με θέμα «Το σπίτι της Κοκκώνας», στο οποίο τα παιδία παρουσίασαν μια ιστορία για ένα στοιχειωμένο σπίτι. Σειρά είχε το Γυμνάσιο με την χορωδία του κύριου Βασιλάκου. Ακούστηκαν 3 τραγούδια: τα Μοραΐτικα κάλαντα, τα Βυζαντινά κάλαντα και Ο Άγιος Βασίλης. Στη συνέχεια τα παιδιά της Α? & Β΄ Λυκείου παρουσίασαν ένα θεατρικό με τίτλο «Ο Ακάλαντος» στο οποίο μας έδειξαν ενηλίκους που δεν άφηναν τα παιδιά να πουν τα κάλαντα εκτός από τους άστεγους και τους φτωχούς που ήθελαν να ακούσουν τα παιδιά να λένε τα κάλαντα για να χαρούν τις μέρες αυτές και να μην στενοχωριούνται στην κατάσταση που είναι εκείνοι και οι οικογένειές τους. Έπειτα ακολούθησαν μερικά βίντεο με επιμέλεια των παιδιών του Λυκείου για τα παιδιά με νοητική στέρηση ή προβλήματα ακοής και τα παιδιά στην Κιβωτό του Κόσμου. Ακολούθησε ένα βίντεο από τα παιδία της Γ? Λυκείου που δεν ήταν μέσα στο πρόγραμμα της γιορτής. Στην τελευταία τους χρονιά στο σχολείο ήθελαν να κάνουν ένα αφιέρωμα σε έναν πολύ ξεχωριστό καθηγητή τον κύριο Λώλη. Αν και υπήρξαν τεχνικά προβλήματα με το βίντεο αυτό, καταφέραμε να το δούμε και πραγματικά μας συγκίνησε πάρα  πολύ και γι  αυτό μερικοί καθηγητές και παιδιά έκλαψαν κιόλας. Μετά από τόση συγκίνηση έπρεπε και να διασκεδάσουμε λίγο και γι? αυτό τα παιδιά του Β2 του Γυμνασίου με επιμέλεια της κυρίας Γιαννόγκωνα, καθηγήτριας Θρησκευτικών, μας παρουσίασαν ένα σκετσάκι με τίτλο «Αληθινά Χριστούγεννα». Τι να σημαίνουν άραγε στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα; Αυτό το ερώτημα μάς λύθηκε βλέποντας αυτό το θεατρικό. Μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι Χριστούγεννα δεν είναι μόνο δώρα, παιχνίδι και τηλεόραση. Μας έκανε να σκεφτούμε αλλιώς. Η γιορτή έκλεισε με την αγγλική χορωδία του Γυμνασίου με υπεύθυνη την κυρία Αντωνάτου καθηγήτρια αγγλικών. Ακούστηκαν ευχάριστα κομμάτια  που μας διασκέδασαν. Τελευταίο και σε διαφορετικό κλίμα ήταν οι χριστουγεννιάτικοι μπουφέδες του Γυμνασίου που ήταν πραγματικά υπέροχοι και πεντανόστιμοι!

Δήμητρα Σαρακηνού

 

Η Γιορτή της Φλόγας!

(21/12/2015 στο θέατρο του σχολείου)

floga1

 
 Πώς νιώθουμε όλοι εμείς όταν δεν παίρνουμε αυτό που πραγματικά επιθυμούμε; Δεν νιώθουμε λύπη και δυστυχία, μερικές φορές μάλιστα σαν κάτι τρομερό να έχει συμβεί; Πώς νιώθουν, όμως, αλήθεια τα παιδιά με ψυχικά ή σωματικά προβλήματα υγείας ή όταν ζουν σε εμπόλεμη ζώνη ή όταν ζουν στον δρόμο; Τα βάσανα αυτών των παιδιών ώθησαν τα παιδιά της βιβλιοθήκης να γίνουν οι φωνές τους και με πολλή αγάπη και σκληρή δουλειά να πραγματοποιήσουν μια γιορτή. Ασχοληθήκαμε λοιπόν με όλα του πόνου του παιδιά σε όλον τον κόσμο. Ιδιαίτερα ασχοληθήκαμε με τα παιδιά που έχουν καρκίνο και με τη Φλόγα, τον  Σύλλογο Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια. Ο σκοπός της γιορτής ήταν η ευαισθητοποίηση των θεατών απέναντι στα σοβαρά προβλήματα υγείας που μπορεί να αντιμετωπίζουν εκατομμύρια παιδιά κάτι που καταφέραμε με πολύ μεγάλη επιτυχία. Η γιορτή είχε ως αρχή μια παρουσίαση με ένα βίντεο στο οποίο γνωρίσαμε τη Φλόγα. Ακολούθησαν αληθινές μαρτυρίες παιδιών των οποίων η φωνή ακούστηκε από τα στόματα των παιδιών της βιβλιοθήκης. Η εκδήλωση συνεχίστηκε με την αναγγελία των δικαιωμάτων του παιδιού σε μορφή σκετς. Η εκπληκτική ερμηνεία των παιδιών και τα μαγευτικά σκηνικά είχαν ως αποτέλεσμα ένα έντονο χειροκρότημα. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με την ερμηνεία ενός ορφανού με δυσβάστακτα παιδικά χρόνια. Ο εικοσάχρονος νεαρός μάς άγγιξε με το συγκινητικό του τραγούδι και εξαιτίας της ταλαιπωρίας που υπέστη στα παιδικά του χρόνια, απέκτησε ως δώρο από τους κριτές στο σόου που συμμετείχε πρόσβαση σε εκπαιδευτική σχολή τραγουδιού για να αξιοποιήσει το ταλέντο του. Η εκδήλωση τελείωσε με τη σχολική χορωδία και  τη χορωδία του ΚΑΠΗ και του πολιτιστικού συλλόγου ΣΑΛΕΣΙ που τραγούδησαν τον ύμνο της φλόγας, ο οποίος έχει τραγουδηθεί από παιδιά  του Γυμνασίου Αυλώνα σε σι-ντι του συλλόγου ΦΛΟΓΑ .   
 Στη γιορτή αυτή βοήθησαν η Νεφέλη Περήφανου, ο Μάριος Γκέκας, η Δήμητρα Πάντου, παιδιά του Λυκείου, καθώς και η χορωδία του Πολιτιστικού Συλλόγου το Σάλεσι και το ΚΑΠΗ του Αυλώνα και φυσικά οι υπεύθυνες της βιβλιοθήκης κ. Κέκη και κ. Τσενέ  που ήταν πάντα μαζί μας και δεν φύγανε λεπτό από κοντά μας.


Ύμνος της Φλόγας

Μικρό και ανέμελο παιδί που μοιάζεις αγγελούδι
άσε του πόνου το κλαδί και πιάσε το τραγούδι?
Όλα του πόνου τα παιδιά 
κρύβουν την πίκρα στην καρδιά και για ζωή παλεύουν 
Όνειρα κάνουν τη νυχτιά 
μιλούν στο αστέρι του Νοτιά και την αυγή χορεύουν? 
Ματιές που στέλνουνε φωτιά και αγάπη ξεχειλίζουν 
Ανάβουν την Φλόγα βιολετιά και από χαρά δακρύζουν 
Όλοι μαζί με μια φωνή
Μικροί μεγάλοι στην σκηνή 
και η αγάπη θα νικήσει 
Κάνετε τα κορμιά γροθιά 
δέστε τα χέρια αρμαθιά η φλόγα να μην σβήσει
.

Αντέλα Μπιτσάκου  Άσπα Μακρή  



Από το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα στα παιδιά της Ουγκάντας με αγάπη! 
(Η επίσκεψη του πατέρα Εφραίμ στο σχολείο μας)

 

efrem1Στις 15/12/2015 λίγο πριν αρχίσουν οι διακοπές των Χριστουγέννων, το σχολείο μας επισκέφτηκε ο πατήρ Εφραίμ, με την συνοδεία δύο ακόμα γυναικών. Οι καθηγητές μάς είπαν πως το θέμα για το οποίο θα μας μιλούσαν ήταν ένα ταξίδι που είχαν κάνει μαζί με πολλούς άλλους ανθρώπους στην Ουγκάντα, με σκοπό να βοηθήσουν στο πλαίσιο της ιεραποστολής της μονής Χρυσοπηγής Καπανδριτίου.
  Έχοντας ακούσει πολλές φορές για «καημένα παιδάκια που δεν έχουν ούτε να φάνε» από τους γονείς και τους παππούδες μας, φυσικό ήταν να περιμένουμε να ακούσουμε κάτι αντίστοιχο. Αυτό δεν συνέβη. Αν και ο πατήρ Εφραίμ αναφέρθηκε στην έλλειψη αγαθών που εμείς θεωρούμε δεδομένα και στη γεμάτη μόχθο καθημερινότητα των ανθρώπων στην Ουγκάντα, αδιανόητη για μας, δεν έμεινε εκεί. Δεν χαρακτήρισε τα παιδιά που ζουν εκεί καημένα, ούτε μας έκανε να νιώσουμε τύψεις για τη δική μας, ευκολότερη ζωή. Αντίθετα, μας έκανε να νιώσουμε ευγνωμοσύνη για αυτά που έχουμε και να θέλουμε να φανούμε αντάξιοι της ζωής που μας έχει δοθεί.
 Η ομιλία του ξεκίνησε κάνοντάς μας όλους να απορήσουμε με τον ανοιχτόκαρδο, ευδιάθετο τρόπο του. Οι ιερείς και μοναχοί δεν είναι συνήθως σοβαροί και λιγομίλητοι; Ε, λοιπόν αν είναι έτσι, εκείνος δεν είχε καμία σχέση! Νομίζω πως μας κέρδισε όλους αργά ή γρήγορα, ακόμα και τους πιο άτακτους και αδιάφορους.
 Αφού μας μίλησε για την κατάσταση στην Ουγκάντα, μοιράζοντας μαζί μας προσωπικές του εμπειρίες, έδωσε την θέση του στις κυρίες που μας διηγήθηκαν τα πιο σημαντικά για εκείνες περιστατικά από το ταξίδι τους. Πρέπει να πω πως οι εθελοντές  με την σκληρή δουλειά τους έχουν καταφέρει να κάνουν μεγάλη διαφορά στη ζωή κάποιων ανθρώπων, η οποία, αν και παραμένει δύσκολη, είναι αισθητά καλύτερη.
 Ύστερα ακολούθησε μια προβολή φωτογραφιών που μας έδειχνε το καταφύγιο στο οποίο βοηθούσαν οι efrem3επισκέπτες μας και τους ανθρώπους εκεί. Αυτό που προσωπικά με συγκλόνισε ήταν η συνειδητοποίηση πως τα παιδιά εκεί δεν είναι δυστυχισμένα. Τα χαμόγελά τους μάλιστα είναι πιο φωτεινά, πιο μεγάλα και πιο αληθινά από τα δικά μας. Έχουν καταλάβει πως η ζωή είναι μικρή και πρέπει να την χαρούμε, όσο δύσκολη ή σκληρή κι αν είναι, κάτι που εμείς μάλλον δεν θα καταλάβουμε ποτέ απόλυτα.
 Φεύγοντας από την αίθουσα στο τέλος της ομιλίας, δεν μπορούσα να συγκρατήσω το αχνό χαμόγελό μου. Η στάση των ανθρώπων σε μια μακρινή χώρα μάς έμαθε πολλά και η γνώση πως κάπου οι άνθρωποι δεν είναι άπληστοι και εγωιστές κατάφερε, κάπως, να μας γεμίσει ελπίδα.
 Να σημειώσουμε ακόμα ότι με την ευκαιρία αυτής της επίσκεψης στο σχολείο μας βοηθήσαμε υλικά στο μέτρο των δυνατοτήτων μας τα αδέλφια μας στην Ουγκάντα!  

                                                                                                                                                                                Λυδία Περήφανου
 

Στην Κιβωτό του Κόσμου για άλλη μία φορά


01

 Φιλανθρωπία...φιλανθρωπία είναι οι πράξεις που κάνει κάποιος ώστε να προσφέρει βοήθεια σε άλλους ανθρώπους. Όλοι γνωρίζουμε την έννοια αυτής της λέξης, αλλά ελάχιστοι προσφέρουν τη βοήθεια τους ώστε να κάνουν τους αδύναμους ανθρώπους να χαμογελάσουν! Εμείς, τα παιδιά, προσπαθούμε να το αλλάξουμε αυτό και να δώσουμε το καλό παράδειγμα και στους μικρούς αλλά και στους μεγάλους. Στην προσπάθεια αυτή η Α? Λυκείου με τη συνοδεία παιδιών και από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, επισκεφτήκαμε την Κιβωτό του Κόσμου, ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό ειδικής μέριμνας και προστασίας της μητέρας και του παιδιού. Ξημέρωσε Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015 όταν όλοι μας, μετά την προσευχή, με κέφι και μεράκι μεταφέραμε στο λεωφορείο παιχνίδια, ρούχα και τρόφιμα που συγκεντρώσαμε για τα παιδιά της Κιβωτού. Έπειτα επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο που θα μας πήγαινε εκεί. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής επικρατούσε έντονος ενθουσιασμός και όλοι ρωτούσαμε πότε επιτέλους θα φτάναμε! Η διαδρομή ήταν σχετικά μικρή αλλά η ανυπομονησία που είχαμε την έκανε να φαίνεται πολύ χρονοβόρα! Ωστόσο η διαδρομή κύλησε ευχάριστα και όταν επιτέλους φτάσαμε, μεταφέραμε τα αντικείμενα για τη δωρεά στην αποθήκη της Κιβωτού. Αφού τελείωσε η μεταφορά αυτή, εισήλθαμε στο κτίριο της Κιβωτού και από εκεί κατευθυνθήκαμε σε μια αίθουσα όπου η κοινωνική λειτουργός της Κιβωτού μάς μίλησε για το πώς ξεκίνησε η προσπάθειά τους και για το έργο τους. Όταν πια μας διηγήθηκε την ιστορία της Κιβωτού και μας έλυσε τις απορίες την ακολουθήσαμε σε μια περιήγηση στο κτίριο. Το κτίριο ήταν γεμάτο χρώμα. Οι πανέμορφες χειροτεχνίες των παιδιών γέμιζαν τον χώρο δημιουργώντας ένα πολύ άνετο και φιλικό κλίμα. Το πολυώροφο αυτό οικοδόμημα περιείχε όλων των ειδών αίθουσες: αίθουσες διδασκαλίας, τραπεζαρία, αίθουσες γεμάτες παιχνίδια κ.α. Έπειτα από την περιήγηση αυτή κατευθυνθήκαμε στον παιδικό σταθμό της Κιβωτού. Όλοι μας με μικρά δωράκια για τα παιδιά στο χέρι, μπήκαμε στον παιδικό σταθμό γεμάτοι ενθουσιασμό και συγκίνηση. Τα μικρά παιδάκια μάς παρατηρούσαν τόσο γλυκά που όλοι μας αναρριγήσαμε και συγκινηθήκαμε βαθιά από την παιδικότητα και την τρυφερότητα που νιώθαμε μέσα μας και γύρω μας. Ήταν ένα απίστευτο και ανεξήγητο συναίσθημα! Τότε, οι παιδαγωγοί κρατώντας μια λίστα φώναζαν κάθε μικρό παιδάκι και τότε ο καθένας μας έπαιρνε το παιδί τρυφερά  από το χεράκι και πήγαιναν σε ένα μεγάλο τραπέζι για να ανοίξουν τα δωράκια τους,
04
Τα παιδάκια άνοιγαν τα δώρα τους και αμέσως ένα χαμόγελο φώτιζε τα πρόσωπα τους! Έπαιζαν με εμάς μέχρι που εμφανίστηκε και ο Άγιος Βασίλης να τους ευχηθεί και να σιγουρευτεί πως τα παιδάκια απολάμβαναν το παιχνίδι! Όλα τα παιδάκια ενθουσιάστηκαν με τη μικρή αυτή έκπληξη που τους είχε ετοιμάσει η Α' Λυκείου, αλλά δεν ήταν μόνο αυτή! Μια παράσταση κουκλοθέατρου ήταν στη λίστα μας για να τα ευχαριστήσουμε. Έπειτα από την παράσταση, όλοι μαζί τραγουδήσαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια με τη συνοδεία κιθάρας και, τέλος, τα μικρά παιδάκια έπαιξαν μουσικές καρέκλες. Όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε, παρακαλούσαμε να μας ''ξεχάσουν'' εκεί. Δεν έλειψαν, βέβαια, τα δάκρυα συγκίνησης από τον αποχαιρετισμό αυτό. Αλλά δυστυχώς είχε έρθει η ώρα της αναχώρησης! Τα παιδάκια μάς αποχαιρέτησαν τον καθένα μας ξεχωριστά με μια ζεστή αγκαλιά...

 Στην διαδρομή μας για την επιστροφή συζητούσαμε για την Κιβωτό και μοιραστήκαμε τις εντυπώσεις μας με τους καθηγητές που μας συνόδευαν. Κοιτώντας τις φωτογραφίες που είχαμε τραβήξει αναπολούσαμε την επίσκεψή μας. Σίγουρα αυτή η μέρα θα χαραχθεί μέσα μας για πάντα?Μας πρόσφερε μια εμπειρία που μας έκανε να δούμε τον κόσμο με άλλο μάτι, αφού είδαμε και την άλλη πλευρά της ζωής? 

 

                                                                                                    Άσπα Μακρή

 

Ένα διαφορετικό μάθημα.

 

 bu01 Ένα διαφορετικό από όλα τα άλλα μαθήματα παρακολούθησαν στις 7/12/2015 στο σχολείο μας οι τάξεις  Β1, Β2 και Β3 από  τη θεατροπαιδαγωγική ομάδα του ιδρύματος Λασκαρίδη. Ήταν ένα μάθημα για την ενημέρωσή μας για το μπούλινγκ, όχι όμως όπως όλα τα συνηθισμένα...  Αυτή τη φορά ήταν μια ιστορία, μια ιστορία στην οποία επεμβαίναμε και την αλλάζαμε εμείς οι μαθητές... Ήταν η ιστορία ενός μαθητή, διαφορετικού από όλους τους άλλους και ο οποίος υπήρξε θύμα μπούλινγκ λόγω της διαφορετικότητάς του. Εμείς, λοιπόν, έπρεπε να επιλέξουμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση μετά το κάθε περιστατικό βίας που αντιμετώπιζε αυτός ο διαφορετικός μαθητής.
  Αρχικά ρίξαμε μια ματιά στην τσάντα του πρωταγωνιστή μας και από ό,τι βρήκαμε μέσα προσπαθήσαμε να τον ψυχολογήσουμε και να βρούμε κάποια στοιχεία για τον χαρακτήρα του. Ύστερα ζήσαμε μια μέρα από τη ζωή του Γιάννη (του πρωταγωνιστή), για να δούμε την καθημερινότητά του. Αφού, λοιπόν, κατανοήσαμε πλήρως τον χαρακτήρα του, έπρεπε να καταλάβουμε και τι γινόταν στο σχολείο του. Εκεί ήρθαμε αντιμέτωποι με τον εκφοβισμό που δεχόταν ο Γιάννης από την ομάδα των «νταήδων» του σχολείου, επειδή δεν ήταν σαν κι αυτούς. Μετά από αυτό, η εικόνα πάγωσε και έπρεπε να διαλέξουμε εμείς τη συνέχεια, αν το παιδί θα έπαιρνε το μέρος της συμμορίας με σκοπό να γινει αποδεκτός ή να «πολεμήσει» για την διαφορετικότητα. Αυτή η ιστορία  δεν είχε τέλος? μας άφησαν να το σκεφτούμε εμείς ... 
 
Μουρατάι Ιωάννα


Η κλασική εκπαιδευτική εκδρομή στα Μουσεία της Αθήνας

(4 Δεκεμβρίου)

Η Α' Γυμνασίου στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

01
02
03
04
05
06
1/6 
bwd fwd

 

  8:10. Το κουδούνι χτύπησε και και έπειτα από την προσευχή επιβιβάστηκαμε στο πούλμαν που θα μας πήγαινε στο μουσείο. Η διαδρομή ήταν ευχάριστη καθώς είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τους συμμαθητές μας για κάτι άλλο εκτός από τα μαθήματα...  Επιτέλους φτάσαμε! Η ώρα ήταν 9:55. Πριν από την είσοδό μας στο μουσείο τρέξαμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε για να δούμε το Πολυτεχνείο. Είδαμε την παλιά είσοδο του πεσμένη και ακουμπισμένη μόνο ως ένα μικρό "αξιοθέατο". Οι καθηγητές μάς υπενθύμισαν την ιστορία του Πολυτεχνείου και έπειτα, χωρίς καμιά καθυστέρηση, γυρίσαμε στο μουσείο. Με τα φύλλα εργασίας μας στο χέρι και χωρισμένοι σε ομάδες μπήκαμε στο μουσείο. Και τώρα ξεκινά το παιχνίδι της αναζήτησης. Περιηγηθήκαμε γύρω από όλες τις προθήκες. Η κάθε ομάδα σε διαφορετικό έκθεμα. Γνωρίζαμε τα εκθέματα του κυκλαδικού και του μυκηναϊκού πολιτισμού ενώ ταυτόχρονα συμπληρώναμε και τα ερωτήματα της άσκησης.Ήμασταν όλοι εντυπωσιασμένοι.Τα έκθεματα αυτά φαινόντουσαν στα μάτια μας τόσο...μοναδικά! Όταν, λοιπόν, όλοι μας είχαμε συμπληρώσει το φυλλάδιο,ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε πίσω στο σχολείο. Έτσι,επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν για την επιστροφή μας. Καθώς επιστρέφαμε αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή στάση για να φάμε κάτι.Φυσικά,ύστερα από μια επίσκεψη στο μουσείο, τι καλύτερο από ένα γεύμα; Κατεβήκαμε όλοι από το πούλμαν και τρεξαμε να παραγγείλουμε το γεύμα μας. Αφού φάγαμε, φύγαμε και από εκεί και  χορτάτοι τώρα γυρίσαμε στο σχολείο με τις καλύτερες εντυπώσεις από την επίσκεψη αυτή!

                                                                                                     Άσπα Μακρή


Επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο

 Την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου επισκεφτήκαμε, εμείς η  Β? Γυμνασίου, τον χώρο του Βυζαντινού Μουσείου, στο πλαίσιο του μαθήματος της ιστορίας.Τα αντικείμενα που μας άρεσαν περισσότερο ήταν τα παιδικά ρούχα και τα παπούτσια, καθώς και τα κοσμήματα, όπως τα περιλαίμια, τα δαχτυλίδια, τα βραχιόλια και τα σκουλαρίκια. Επίσης υπήρχαν βάζα και κουζινικά σκεύη, που τα κύρια χρώματά τους ήταν καφέ και σκούρο πράσινο. Το ψηφιδωτό που απεικόνιζε, μεταξύ άλλων, τον Ιουστινιανό βρισκόταν στον προθάλαμο του μουσείου και  ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Επίσης υπήρχαν και εικονίσματα ελαφρώς φθαρμένα. Τα νομίσματα ήταν παρά πολλά, από κάθε αυτοκράτορα. Είδαμε επίσης και έναν τάφο με μερικά κτερίσματα. Tέλος είδαμε μια πανοπλία ενός στρατιώτη, η οποία ήταν πολύ εντυπωσιακή. Αυτή η εκπαιδευτική εκδρομή, κατά την γνώμη μας, ήταν πολύ ωραία και θα θέλαμε να πάμε και σε αλλά τέτοια μουσεία, για να γνωρίσουμε την ιστορία του πολιτισμού μας καλύτερα.

Αικατερίνη Φλωρεντία Φαρούτζα & Πρανβέρα Χότζα



Στο Εθνικό-Ιστορικό Μουσείο

  Την Παρασκευή 4/12/2015 η τάξη μας, η Γ? Γυμνασίου, επισκέφθηκε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο της  Αθήνας στον χώρο της παλιάς Βουλής με συνοδούς καθηγητές την κυρία Τσενέ και τον κύριο Τελιγάδα. Πριν, όμως, από την επίσκεψή μας στο Μουσείο είδαμε και κάποια άλλα μέρη. Αρχικά, περπατήσαμε την οδό Πανεπιστημίου και επισκεφθήκαμε την καθολική  Εκκλησία του Αγίου Διονυσίου, στην οποία ξεναγηθήκαμε σύντομα μαθαίνονταςγια τη λειτουργία της, την ιστορία της, τις διαφορές της με μία ορθόδοξη εκκλησία και μένοντας εντυπωσιασμένοι με την κατασκευή της. Έπειτα επισκεφθήκαμε και την Εθνική Βιβλιοθήκη όπου, εκτός προγράμματος, μας δέχτηκαν με ευγένεια και  η υπεύθυνη μάς μίλησε για το κτήριο και για την ιστορία της Βιβλιοθήκης, αλλά και για το πώς μπορούμε να την επισκεφθούμε όταν ενηλικιωθούμε. Επίσης, δίπλα είδαμε τα νεοκλασικά κτήρια του Πανεπιστημίου, της Ακαδημίας και (λίγο παραπάνω) του Νομισματικού Μουσείου μαθαίνοντας παράλληλα και  την αρχιτεκτονική τους ιστορία. Σε διαφορετικό στυλ από τα προηγούμενα το οικοδόμημα του Οφθαλμιατρείου. Μετά, κάναμε μια βόλτα στο Σύνταγμα και αφού περπατήσαμε λίγα λεπτά ακόμα, φτάσαμε στο Μουσείο. Εκεί, αφού πρώτα είδαμε τον χώρο της παλιάς Βουλής, με τη βοήθεια της ξεναγού παρακολουθήσαμε την ιστορία της Νεότερης Ελλάδας από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας έως και την καταστροφή της Σμύρνης από τους Τούρκους. Στο Μουσείο υπάρχουν εκθέματα κάθε είδους, όπως όπλα και λάβαρα, ακρόπρωρα πλοίων, έγγραφα και σημαντικά κείμενα που αφορούν την πατρίδα μας? μέχρι και η καρδιά του πυρπολητή Κωνσταντίνου Κανάρη που είναι τοποθετημένη μέσα σε ένα ασημένιο κύπελλο, κάτι που έκανε σε όλους μας ιδιαίτερη εντύπωση και προκάλεσε μεγάλη συγκίνηση. Μόλις  ολοκληρώθηκε η επίσκεψή μας  επιδοθήκαμε σε έναν αγώνα δρόμου να βρούμε το λεωφορείο μας, να επιβιβαστούμε και να επιστρέψουμε στο σχολείο μας. 

Στέφανος Αλιφιεράκης


ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2015


Μια μέρα στο θέατρο (10 Νοεμβρίου)

 
 
01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd
 
 
Εκπαίδευση. Όλοι μας μπορούμε να ερμηνεύσουμε τον όρο. Μόνο μερικοί όμως μπορούν να τον ερμηνεύσουν σωστά. Εκπαίδευση δε σημαίνει μόνο η παροχή γνώσεων στους μαθητές. Είναι ο τρόπος με τον οποίο θα οδηγήσεις τους μαθητές στην πνευματική καλλιέργεια, στην αληθινή παιδεία! Είμαστε τυχεροί που οι καθηγητές μας ανήκουν στους «μερικούς» και όχι στο σύνολο και έτσι έχουμε τη δυνατότητα μέσα από πολυάριθμα ερεθίσματα, όπως οι εκδρομές εκπαιδευτικού περιεχομένου, να εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας και να ψυχαγωγούμαστε (με την πλατιά σημασία του όρου) παράλληλα.
 Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο μας πραγματοποίησε άλλη μια εκδρομή σε ένα σημαντικό θέατρο όπως το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Το σύνθημα της αφετηρίας δόθηκε όπως πάντα με την επιβίβαση μας στα λεωφορεία και την άφιξη στον Πειραιά. Μετά από μια σύντομη βόλτα στα μαγαζιά έφτασε η ώρα να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα. Αρχικά, οι υπεύθυνοι του θεάτρου μας υποδέχτηκαν στο «πρώτο φουαγιέ» όπως ονομάζεται ο χώρος υποδοχής των επισκεπτών, όπου πληροφορηθήκαμε για την ιστορία και την αρχιτεκτονική του κτίσματος. Αναλυτικότερα, μάθαμε πως συνδυάζει τρεις ρυθμούς τον δωρικό, τον ιωνικό και τον κορινθιακό, όπως επίσης πως αποτελεί το στολίδι του Πειραιά αφού προσομοιάζει στον Παρθενώνα. Στη συνέχεια, οδηγηθήκαμε στο «άνω φουαγιέ» όπου ολοκληρώθηκε η επιμόρφωση σχετικά με τη δομή του θεάτρου και τα μηχανήματα υποστήριξης των έργων. Ιδιαίτερα, έγινε αναφορά «στο χώρο των θεατών» αλλά και «στον χώρο των ηθοποιών». Αργότερα, παρακολουθήσαμε μια μονόπρακτη παράσταση με πρωταγωνίστρια την Όλια Λαζαρίδου που είχε ως σκοπό κυρίως την εμπέδωση των πληροφοριών που ακούσαμε.
 Τέλος, δε θα σας κουράσω με τα συνηθισμένα πως η εκδρομή αυτή χαράχτηκε ανεξίτηλα στη μνήμη μας ή πως ήταν η καλύτερη? Αυτό που μπορώ να πω με ειλικρίνεια είναι πως πέρασα υπέροχα και είμαι χαρούμενη που ήμουν εκεί γιατί σε τελευταία ανάλυση οι σχολικές στιγμές δε γυρίζουν πίσω!   
                                                                                                       
                                                                                                                                                                                     Στεφανία Μάγκου


8 Νοεμβρίου

 Πού αλλού;... στον Μαραθώνα ήμασταν...

 

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
01/10 
bwd fwd

 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015

5 Οκτωβρίου: Μέρα Σχολικού Αθλητισμού

 Πολλά ευχάριστα γεγονότα συνέβησαν στην πρόσφατη εκδρομή του σχολείου μας! Αρχικά, καθώς ήταν Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, παρακολουθήσαμε σε βίντεο στιγμιότυπα από αθλητικούς αγώνες με θέμα το πνεύμα αλληλεγγύης που πρέπει να υπάρχει στον αθλητισμό. Αμέσως μετά, ξεκινήσαμε για την όμορφη εκδρομή μας. Ο προορισμός μας ήταν το πάρκο Ανδρέα Παπανδρέου. Εκεί μας υποδέχτηκε ένας αστυνομικός που μας ενημέρωσε σχετικά με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν οποιαδήποτε απορία τους. Μετά την ενημέρωση δανειστήκαμε κάποια ποδήλατα του πάρκου και κληθήκαμε να γνωρίσουμε οι ίδιοι ορισμένα σήματα. Κατευθυνθήκαμε σε ένα χώρο που ήταν ειδικά διαμορφωμένος και κατάλληλος για να μπορέσουμε να κάνουμε ποδήλατο! Αφού βιώσαμε όλα τα παιδιά αυτή την εμπειρία και ολοκληρώσαμε με επιτυχία αυτή τη δραστηριότητα, το κάθε παιδί ήταν ελεύθερο να παίξει όποιο παιχνίδι ήθελε και να κάνει οποιαδήποτε δραστηριότητα! Αμέσως και με μεγάλη όρεξη όλα τα παιδιά κατευθυνθήκαμε σε διάφορα παιχνίδια. Κάναμε τραμπολίνο, ανεβήκαμε σε μια μεγάλη γέφυρα, σκαρφαλώσαμε σε διάφορα σχοινιά και παίξαμε μπάλα! Τα αγόρια μάλιστα συμμετείχαν σε αγώνες ποδοσφαίρου με νικήτρια τη Β? τάξη. Έπειτα από όλα αυτά, γευματίσαμε σε μία καντίνα μέσα στο πάρκο. Η συγκεκριμένη εκδρομή, κατά την γνώμη μου, ήταν πολύ συναρπαστική και πιστεύω πως λάβαμε αρκετές και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Oι εμπειρίες που βιώσαμε θα μας μείνουν αξέχαστες!

Ζέτα Μακροδημήτρη

ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ 2014-2015