1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΥΛΩΝΑ 

ΤΑΙΝΙΕΣ, ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΒΙΝΤΕΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για το σχολείο μας

 

SAY GOODBYE TO THE WORLD YOU THOUGHT YOU LIVED IN:Η χορογραφία που κέρδισε το 1ο βραβείο σε μαθητικό διαγωνισμό


ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Η εκπαίδευση στο Γυμνάσιο Αυλώνα τον καιρό της πανδημίας

 


Οι κατωτέρω ηλεκτρονικές δημιουργίες έγιναν από παιδιά της ομάδας Βιβλιοθήκης της Γ' Γυμνασίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ERASMUS ΚΑ2 «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, Π. Ξεναρίου, Ν. Τσενέ)


Ιστοσελίδα με το υλικό (αφίσες, ιστορίες, βίντεο με οδηγίες ασφαλούς οδήγησης και πολλά άλλα...) που δημιούργησαν τα παιδιά της Α Γυμνασίου στο 
πλαίσιο δράσης στο μάθημα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων". Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πέπη Ξεναρίου, Κωστής Πετρογιάννης.


Οι παρακάτω ταινίες δημιουργήθηκαν από παιδιά με τη σκηνοθέτιδα Μαρία Λεωνίδα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος
“MigratED” σε συνεργασία με τον Καρπό και την ActionAid:


και τα 4 video στο πλαίσιο του Erasmus Backpack ID:

"Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς", μια εκδήλωση της ομάδας βιβλιοθήκης 2015

" Απο το ελάχιστο φτάνεις πιο σύντομα οπουδήποτε", χοροθεατρική ομάδα 
ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, 2012:

  "ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, Χοροθεατρικό δρώμενο από την εκδήλωση 
"ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες", που 
συνδιοργάνωσαν από 13 έως 15 Δεκ. 2012 στο Κρυονέρι Αττικής τα 
Γυμνάσια 1ο Αυλώνα, Καλάμου, Κρυονερίου και το Λύκειο Αυλώνα, για τα 
90 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

"Ένας μονόλογος για τη Γάζα", χοροθεατρική παράσταση,2011

erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

Το περιοδικό μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Μηνολόγιο 2014-2015

 ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

2014-2015

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015

 

 

Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς
Σάββατο 4 Απρίλη 2015
(Από τη μεριά του θεατή)

bscap0001
bscap0003
bscap0007
bscap0015
bscap0016
bscap0017
bscap0018
bscap0021
bscap0051
bscap0054
bscap0057
bscap0064
bscap0066
01/13 
bwd fwd

 

 

Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς ήταν ο τίτλος της καθιερωμένης πια ετήσιας εκδήλωσης-θεάματος του σχολείου μας ή καλύτερα των σχολείων μας? Ένα ταξίδι με το σουρρεαλιστικό τρενάκι του Πρεβέρ στη Φαντασία, τη Φύση, τη Χαρά των καθημερινών πραγμάτων, στα Συναισθήματα, στη Μουσική και τον Χορό, τα Χρώματα, την Ελπίδα και το Όνειρο?
Μηχανοδηγοί και επιβάτες? τα παιδιά? γυμνασιόπαιδα και λυκειόπαιδα?που σταμάτησαν στον σταθμό και ανέβασαν στο τρελό τρενάκι τους και μας τους θεατές, από νήπια μέχρι ηλικιωμένους και μας συνεπήραν?πήραν και σε ένα άλλο ταξίδι ?, στη χώρα των αληθινών υποσχέσεων και του ονειρικού σχολείου:Υποσχόμαστε να ανιχνεύουμε τα ταλέντά μας, να εκφραζόμαστε όπως μπορούμε, να παλεύουμε για προσωπική προκοπή αλλά και για έναν καλύτερο κόσμο, να αγκαλιάζουμε όλους τους συμμαθητές μας ανεξαρτήτως καταγωγής ή οτιδήποτε άλλου?
Ήταν ένα ταξίδι μεγάλο τελικά σ? όλα αυτά που μας συγκινούν, μας κάνουν ανθρώπους, μας δίνουν κουράγιο?
Καύσιμα του τρένου μας βέβαια τα κείμενα, η ποίηση, γνωστά και αγαπημένα τραγούδια, ο χορός, οι ζωγραφιές και οι κατασκευές των παιδιών. (Πατήστε εδώ για να δείτε το πρόγραμμα)
Παρόλο που μπορεί κάποιος να πει ?τι βλογάμε τα γένια μας ας σημειώσουμε ότι για άλλη μια φορά το θέαμα των παιδιών μας απέσπασε θετικά σχ?λια - τι θετικά, δηλαδή, διθυραμβικά να λες (π.χ. ούτε σε ιδιωτικά σχολεία δε γίνονται τέτοιες παραστάσεις!), ας μνημονεύσουμε την καταπληκτική τετράδα των κυριών Νάντιας Τ., Άννυς Κ., Ξένιας Ψ. και Αγγελικής Π., των διδασκαλισσών, δηλαδή δραματικών ποιητριών που έσκισαν σε όλα (σενάριο, σκηνοθεσία, τραγούδι, χορογραφία, κείμενα?) και ας επισημάνουμε ότι από πλευράς Γυμνασίου συμμετείχαν πάνω από τους μισούς μαθητές! Και βέβαια μην ξεχνάμε την ανεκτίμητη βοήθεια των γονιών που πάντα στηρίζουν και περιβάλλουν με αγάπη το σχολειό των παιδιών τους!

Πόσο όμορφα ήταν τα κορίτσια και τα αγόρια μας! Μηχανοδηγοί και επιβάτες αντάμα! Πόσο όμορφα χόρευαν, τραγουδούσαν, έπαιζαν όργανα, συντονίζονταν! Και πόσο ικανά και τα παιδιά στα παρασκήνια και την υποστήριξη! Μαγική βραδιά? Σ? ευχαριστούμε Γυμνάσιο και Λύκειό μας?

Και άλλες φωτογραφίες από την προετοιμασία της εκδήλωσης-γιορτής

04
06
08
11
14
15
16
17
18
1/9 
bwd fwd

Nίκος Tελιγάδας

 

ΜΑΡΤΙΟΣ 2015

 

 

Η Τριήμερη της Τρίτης Γυμνασίου!

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd
 

 

Τρίτη Γυμνασίου! Ναι, επιτέλους Τρίτη Γυμνασίου! Ίσως πολλά παιδιά ανυπομονούν για διάφορους λόγους να φτάσουν στην Τρίτη γυμνασίου, ένας εξ΄αυτών είναι και η καθιερωμένη τριήμερη εκδρομή που πραγματοποιείται προς το τέλος της σχολικής χρονιάς. Έτσι λοιπόν κι εμείς είχαμε τη δέουσα ανυπομονησία, τον απαραίτητο ενθουσιασμό για την εκδρομή μας μέχρι να πραγματοποιηθεί. Οι μέρες, όμως, κύλησαν γρήγορα κάτω από τους ταχύτατους ρυθμούς της καθημερινότητας, έτσι ήρθε η 19η Μαρτίου, ημέρα Πέμπτη. Δεν υπήρχε καλύτερη! Αυτή η μέρα κουβαλούσε κάτι το μοναδικό, κάτι το ξεχωριστό, κάτι το πρωτόγνωρο. Ήταν η μέρα για την οποία είχαν γίνει από πριν πολλές διαδικασίες, είχε προκληθεί αρκετό άγχος και κάποια αγωνία και σίγουρα είχαν γίνει πολλές προετοιμασίες. Ήταν η μέρα που θα αναχωρούσαμε για την προγραμματισμένη μας τριήμερη στην Καλαμπάκα (και τις γύρω περιοχές).
Έτσι λοιπόν πρωί πρωί ο προαύλιος χώρος του σχολείου γέμισε από μαθητές (που θα συμμετείχαν στην εκδρομή), γονείς που συνόδευσαν τα παιδιά τους για να τα αποχαιρετήσουν, καθηγητές και φυσικά πολλές αποσκευές. Όλοι ενθουσιασμένοι με την καλύτερη διάθεση και με το χαμόγελο της νέας εμπειρίας που σε προκαλεί να τη ζήσεις να ζωγραφίζεται στα πρόσωπά μας, αφού τακτοποιήσαμε τις αποσκευές μας επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν και ήμασταν έτοιμοι για αναχώρηση. Η διαδρομή ευχάριστη και ενδιαφέρουσα. Χαζεύοντας τα τοπία και τις νέες περιοχές, συζητώντας και κάνοντας πλάκα, ακούγοντας μουσική και βγάζοντας φωτογραφίες πέρασε γρήγορα η ώρα και μετά από κάποιες στάσεις φτάσαμε στον προορισμό μας τη Λίμνη Πλαστήρα.
Ενθουσιασμένοι και έτοιμοι για εξερεύνηση αρχίσαμε την εκδρομή μας με την ξενάγηση στον Βοτανικό κήπο (έκταση 10 στρεμμάτων γύρω από τη λίμνη με ποικιλία σπάνιων φυτών) όπου γνωρίσαμε πολλά είδη φυτών και απολαύσαμε το «πράσινο της περιοχής. Χωρισμένοι όπως ήμασταν σε ομάδες απαθανατίσαμε τις στιγμές με πολλές φωτογραφίες. Ακολούθησε περίπατος γύρω από τη Λίμνη που είχαμε την ευκαιρία να την απολαύσουμε και να τη γνωρίσουμε καλύτερα. Έπειτα από μια εντυπωσιακή διαδρομή σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο, βλέποντας τη λίμνη από ψηλά, από διάφορες γωνίες και στις ωραιότερες αποχρώσεις του πράσινου και του γαλάζιου πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη μας στάση στο φράγμα της Λίμνης. Η θέα μαγική κι εμείς εντυπωσιασμένοι απολαμβάνουμε την ομορφιά της φύσης και χαζεύουμε στα τουριστικά μαγαζάκια. Ύστερα από εκεί ακολούθησε πολύωρη μεν, όμορφη δε διαδρομή. Περάσαμε από διάφορα πετρόχτιστα, γραφικά χωριουδάκια ώσπου φτάσαμε στην πανέμορφη πόλη της Καρδίτσας για φαγητό και σύντομη ξεκούραση. Κάπως έτσι τελείωσε η πρώτη μας μέρα, αφού μετά το τέλος αυτής της στάσης στην Καρδίτσα πήραμε το δρόμο για το ξενοδοχείο για την απαραίτητή μας ανάπαυση.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με την ίδια διάθεση για γνώση και εξερεύνηση. Έτσι πρώτη μας στάση ήταν η επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και μανιταριών στην Καλαμπάκα με θέα τα Μετέωρα. Εκεί είδαμε πολλά είδη βαλσαμωμένων ζώων και πουλιών κατανεμημένα σύμφωνα με το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζουν και μάθαμε πολλά για τη ζωή τους.   Ήταν κάτι το εντυπωσιακό! Επίσης είδαμε και εκθέματα πολλών μανιταριών, μιλήσαμε για τα οφέλη τους στον άνθρωπο αλλά και για τον τεράστιο αριθμό που ευδοκιμεί στη χώρα μας. Βγαίνοντας από το μουσείο είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε την έκλειψη ηλίου που συνέβαινε φορώντας κάποια ειδικά γυαλιά για τα οποία είχε φροντίσει ο συνοδός καθηγητής της Φυσικής, ο κύριος Ανυφαντής. Ύστερα από αυτό πήραμε το δρόμο για το τοξωτό γεφύρι του Αγίου Βησσαρίωνα του Πορταϊκού ποταμού στην Πύλη Τρικάλων. Η αίσθηση που νιώσαμε   όταν φτάσαμε ήταν απίστευτη! Ο κρύος αέρας να φυσά και ο ήχος του ποταμού που έρρεε ανέμελος να χαϊδεύει τα αυτιά μας. Βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες, απολαύσαμε το υπέροχο ορεινό τοπίο, ανεβήκαμε το γεφύρι και περάσαμε στην απέναντι όχθη και μετά από αρκετή ώρα, αφού είχαμε εξερευνήσει καλά όλη την περιοχή ήρθε η ώρα να αφήσουμε κι αυτό το όμορφο μέρος και να επιβιβαστούμε στο πούλμαν. Πήραμε το δρόμο για ένα εξίσου εντυπωσιακό μέρος που μας υποσχόταν σίγουρη διασκέδαση. Δεν ήταν άλλο από το χιονοδρομικό κέντρο Περτουλίου. Η πρώτη αίσθηση με το που κατεβήκαμε ήταν αυτή του τσουχτερού κρύου! Όμως δεν μας πτόησε. Τυλιγμένοι με σκουφιά και γάντια ξεχυθήκαμε τρέχοντας κι αρχίσαμε να παίζουμε χιονοπόλεμο ανέμελοι. Γι? ακόμη μια φορά το τοπίο μαγικό και πιο ορεινό από ποτέ, γεμάτο χιονισμένα έλατα μάς συγκλόνισε. Ακολούθησε στάση στην πανέμορφη Ελάτη για φαγητό και βόλτα. Μετά από εκεί τραβήξαμε για το ξενοδοχείο. Η μέρα έκλεισε όμορφα με βραδινή διασκέδαση στην πόλη των Τρικάλων. Ο χορός, η μουσική και το κέφι ήταν στο ζενίθ!
Κάπως έτσι φτάσαμε στην τρίτη και τελευταία μέρα. Ανάμεικτα τα συναισθήματα! Από τη μία στεναχώρια που θα φεύγαμε αλλά από την άλλη ανυπομονησία γιατί τα καλύτερα έρχονταν. Αφού φορτώσαμε τις αποσκευές στο πούλμαν και τακτοποιηθήκαμε κι εμείς κατευθυνθήκαμε προς το σπήλαιο της Θεόπετρας λίγο πιο έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στο ξενοδοχείο. Μοναδική εμπειρία! Το ύψος αρκετό, η θέα στον Θεσσαλικό κάμπο και τα Μετέωρα ασύλληπτη, η περιοχή ολάνθιστη και πολύχρωμη. Κάναμε ξενάγηση εντός του σπηλαίου, θαυμάσαμε τα εκθέματα και εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από τα ανθρώπινα αποτυπώματα παλαιολιθικής εποχής που υπήρχαν. Επόμενή μας στάση ήταν επιτέλους τα Μετέωρα. Η διαδρομή ήταν υπέροχη και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τη θέα από διαφορετικές πλευρές. Όταν φτάσαμε μείναμε εντυπωσιασμένοι από την τρομερή θέα που σε συνδυασμό με το μεγάλο υψόμετρο σού εξέπεμπε μια αίσθηση ελευθερίας. Για άλλη μια φορά οι φωτογραφικές και οι κάμερες «πήραν φωτιά». Στη συνέχεια μπήκαμε στο εσωτερικό της μονής Μεγάλου Μετεώρου και πραγματοποιήθηκε ξενάγηση. Είδαμε χώρους του μοναστηριού, εσωτερικά μουσεία με εκκλησιαστικά εκθέματα, χώρους που χρησιμοποιούν οι μοναχοί στην καθημερινή τους ζωή και γνωρίσαμε πολλά πράγματα για τη λειτουργία του μοναστηριού και την ιστορία των Μετεώρων. Όταν πια η περιήγησή μας στη μονή έφτασε στο τέλος της πήραμε το δρόμο για την τελευταία μας στάση στην πόλη των Τρικάλων.
Η εικόνα που αντικρίσαμε μπαίνοντας στην πόλη συγκλονιστική! Εκεί που η μαγεία της παλιάς πόλης σμίγει με το μεγαλείο του σύγχρονου πολιτισμού δημιουργείται μια εικόνα αστείρευτης ομορφιάς, η πόλη των Τρικάλων. Κι αυτή η ομορφιά μεγαλώνει με τον ποταμό Ληθαίο να διχοτομεί την πόλη χαρίζοντας της τον απαραίτητο ρομαντισμό. Τα συναισθήματα μας ανάλογα με αυτή την εικόνα. Στα Τρίκαλα λοιπόν αφού φάγαμε είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε βόλτα, να χαζέψουμε στα καταστήματα, να εξερευνήσουμε κάθε γωνιά της πόλης και σαφώς να τραβήξουμε άπειρες φωτογραφίες απαθανατίζοντας τις υπέροχες αυτές στιγμές. Σιγά σιγά η εκδρομή μας έφτασε στο τέλος της, όταν συγκεντρωθήκαμε στο προκαθορισμένο σημείο συνάντησης και επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν για τελευταία φορά! Έτσι πήραμε το δρόμο της επιστροφής!
Αυτό ήταν λοιπόν! Αυτή η εμπειρία, αυτή η πρόκληση είχε φτάσει στο τέλος της! Σίγουρα αποκομίσαμε πολλά: γνώσεις, εμπειρίες, συναισθήματα, αναμνήσεις. Μοναδικά, ξεχωριστά, πρωτόγνωρα! Είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε νέους τόπους, να θαυμάσουμε υπέροχα τοπία, να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους, να δεθούμε όλοι μεταξύ μας μαθητές και καθηγητές, να γνωριστούμε καλύτερα, να περάσουμε στιγμές χαλάρωσης, ξεκούρασης, χαράς, έκπληξης, ενθουσιασμού, να μοιραστούμε σκέψεις και ιδέες, απόψεις και συναισθήματα. Νομίζω πως αυτή η τριήμερη εκδρομή θα μείνει σε όλους αξέχαστη σαν κάτι παραπάνω από μια απλή τριήμερη. Θα λάμπει για πάντα στην καρδιά και στο μυαλό μας σαν μια ονειρική ανάμνηση των ωραιότερών μας χρόνων!
Έφη Λέκκα
 
 

"Όχι Σκουπίδια, Όχι Πλαστικά σε Θάλασσες και Ακτές"

 helmepa2Η Α? τάξη του Γυμνασίου Αυλώνα πραγματοποίησε την τελευταία εκπαιδευτική επίσκεψη του έτους  στην Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (Hellenic Marine Environmental Protection Association) την Τετάρτη 11 Μαρτίου.
Η HELMEPA αποτελεί μια πρωτοποριακή εθελοντική δέσμευση Ελλήνων ναυτικών και πλοιοκτητών για την προστασία των θαλασσών από τη ρύπανση των πλοίων. Με σύνθημα «Να Σώσουμε τις Θάλασσες» διακήρυξαν το 1982 από τον Πειραιά τη θέλησή τους να εξαφανίσουν τη θαλάσσια ρύπανση που προέρχεται από τα πλοία και να ανυψώσουν το επίπεδο ασφάλειας επάνω σε αυτά?
Εκεί, λοιπόν, οι μαθητές ξεναγηθήκαμε στο χώρο που διέθετε προθήκες και διαδραστικές οθόνες και πληροφορήθηκαμε για τον τομέα της ναυτιλίας αλλά κυρίως για τους κινδύνους που διατρέχει η θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα από τη ρύπανση των θαλασσών. Όλες αυτές οι πληροφορίες σκοπό είχαν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίησή μας και τη δέσμευσή μας να κάνουμε πράξη το μήνυμα της HELMEPA: "Όχι Σκουπίδια, Όχι Πλαστικά σε Θάλασσες και Ακτές"

 Δήμητρα Καραγιάννη, Βερόνικα Αντέμι

 

Πλάτων, αρχαιότητες και αιώνιος έρως

 

platon01
platon02
platon03
platon04
1/4 
bwd fwd

 

Στις 3/3/2015 η Β΄ τάξη του Γυμνασίου μας επισκέφθηκε τη σχολή του Πλάτωνος καθώς και ένα θέατρο με το όνομα του αρχαίου φιλοσόφου για να παρακολουθήσουμε το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Η εκδρομή άρχισε με την επιβίβαση των μαθητών και των υπεύθυνων καθηγητών στα λεωφορεία και την αποχώρηση από το σχολικό χώρο. Όταν φτάσαμε, αντικρίσαμε ένα καταπράσινο τοπίο γεμάτο ζωή, δέντρα και γήινα χρώματα που αιτιολογούσαν πλήρως τον χαρακτηρισμό επίγειος παράδεισος. Στη συνέχεια είδαμε αρχαία ερείπια των χώρων της σχολής, όπως το λουτρό και το γυμναστήριο. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε σχετικά με την Πλατωνική Ακαδημία και τον Πλάτωνα ή μάλλον ? Αριστοκλή, όπως μάθαμε! Η περιήγηση στη σχολή έληξε με την αναπαράσταση ενός αγώνα άλματος από τους ίδιους τους μαθητές καθώς και τη στέψη του νικητή με κλαδί ελιάς από δυο ιέρειες. Αργότερα, ο υπεύθυνος του θεάτρου μάς οδήγησε στο χώρο όπου θα παρακολουθούσαμε την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Το έργο πραγματευόταν από μια διαφορετική οπτική γωνία την αγνή αγάπη που δημιουργείται ανάμεσα στο Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, δυο νεαρούς που αφήνουν πίσω τους τις χρόνιες διενέξεις των οικογενειών τους και ενώνονται με τα δεσμά του γάμου. Ακόμη και μετά την αυτοκτονία τους η αγάπη τους παραμένει ζωντανή. Τα σχόλια των παιδιών ήταν αντιφατικά λόγω της τολμηρής επιλογής του σκηνοθέτη να παρουσιάσει μια σύγχρονη εκδοχή του πασίγνωστου έργου του Σέξπιρ. Ακολούθησε μια σύντομη βόλτα στην πλατεία της περιοχής και επιστροφή στο σχολείο?

Στεφανία Μάγκου

 

 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015

 

Η εκδρομή μας στον 9.84
(26/2/2015)

 

  9841Η μέρα μας ξεκίνησε όπως συνήθως, μόνο που νιώθαμε μεγάλη προσμονή για το τι θα επακολουθούσε, καθώς είχε προγραμματιστεί εκπαιδευτική εκδρομή για τα παιδιά της Γ΄ γυμνασίου στον ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας 9.84.
  Στις 9.00 ξεκινήσαμε από τον Αυλώνα και μετά από μια ευχάριστη και αρκετά σύντομη διαδρομή αποβιβαστήκαμε από το πούλμαν μπροστά στον ραδιοφωνικό σταθμό?
  Ύστερα από μια ήρεμη και ευχάριστη βόλτα φτάσαμε στον σταθμό Θησείου, από εκεί κατεβήκαμε στο Μοναστηράκι σε ομάδες περιπλανώμενοι και συζητώντας χαλαρά μπροστά από τις βιτρίνες? Μετά από αυτή τη διασκεδαστική ώρα που πέρασε ιδιαίτερα γρήγορα, γυρίσαμε στο σημείο συνάντησης που είχαμε καθορίσει. Έπειτα από μια σύντομη αναδιοργάνωση, ξεκινήσαμε για τον ραδιοφωνικό σταθμό. Μετά από μια ολιγόλεπτη αναμονή μάς υποδέχτηκε η γνωστή δημοσιογράφος Τζέλα Παυλάκου η όποια μας έκανε μια πολύ χρήσιμη αναδρομή στην ιστορία του κτηρίου, του τόπου και του ραδιοφώνου. Αργότερα μας ξενάγησε στον σταθμό και μας εξήγησε τη δομή και τη λειτουργία του. 9843Ξεναγηθήκαμε στην αίθουσα σύνταξης, όπου είδαμε τους δημοσιογράφους να εργάζονται στους κανονικούς και ταχύτατους ρυθμούς τους συντάσσοντας τις πληροφορίες που συλλέγουν από τα διεθνή ΜΜΕ. Επόμενη στάση ήταν το studio και το control του σταθμού. Εκεί η κ.Παυλάκου και οι συνεργάτες της μας εξήγησαν τη χρησιμότητα του control που συντάσσεται το ημερήσιο πρόγραμμα και είδαμε από κοντά τη συνεργασία, την αλληλουχία θα λέγαμε, μεταξύ των ατόμων που εργάζονται στο studio, ώστε να μην σπαταληθεί χρόνος, πράγμα που θα έθετε το πρόγραμμα εκτός ρυθμού.
  Αφού ακούσαμε το ελληνο-αγγλικό δελτίο ειδήσεων και διατυπώσαμε τις ερωτήσεις μας, αποχαιρετήσαμε το προσωπικό και υπό βροχή γυρίσαμε στο λεωφορείο και μιλώντας για τις εντυπώσεις μας πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Εκεί ήταν που αναλάβαμε και αυτήν την παρουσίαση για την εκπαιδευτική εκδρομή μας!
 
Μπαλόκας Ανδρέας, Λαχανάς Ιάσων

 
9844
 
 

 9.84 και πάλι...

 

9846Ξημέρωσε Πέμπτη 26 Ιανουαρίου. Τι ωραία μέρα! Ήταν η μέρα που θα πηγαίναμε την προγραμματισμένη μας εκδρομή στην Τεχνόπολη για ξενάγηση στο ραδιοφωνικό σταθμό 9.84 και για περίπατο στο Θησείο και στο Μοναστηράκι.
Μετά από μια ενδιαφέρουσα διαδρομή (δεν είχε και πολύ κίνηση) με ευχάριστη διάθεση μες στο πούλμαν φτάσαμε στον προορισμό μας, την Τεχνόπολη. Όμως η ξενάγησή μας ήταν προγραμματισμένη για αργότερα κι έτσι ξεκινήσαμε με τον περίπατο στο γραφικό Θησείο και στο φημισμένο Μοναστηράκι. Στην πορεία περάσαμε από τον εντυπωσιακό αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού που τον θαυμάσαμε αρκετή ώρα και συζητώντας για ιστορία βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες. Ανέμελοι και με όρεξη για εξερεύνηση συνεχίσαμε τον περίπατό μας θαυμάζοντας τα νεοκλασικά κτίρια, ώσπου φτάσαμε στο Θησείο. Οι καθηγητές μάς άφησαν ελεύθερους να απολαύσουμε τη γοητεία και τα αποτυπώματα μακραίωνης ιστορίας που αναβλύζει η περιοχή. Έτσι αφού κάναμε την βόλτα μας ξεχυθήκαμε στα γραφικά μαγαζιά με σουβενίρ και στα υπέροχα καταστήματα φαγητού με τις πεντανόστιμες και φημισμένες λιχουδιές (σουβλάκι! κ.α ) που όλοι απολαύσαμε. Κατά τη διάρκεια της βόλτας οι φωτογραφικές μηχανές και οι κάμερες των κινητών είχαν πάρει φωτιά απαθανατίζοντας την περιοχή και την υπέροχη θέα στην Ακρόπολη. Κάπως έτσι ήρθε η ώρα να τελειώσουμε τον ευχάριστο περίπατο μας κατευθυνόμενοι προς τον ραδιοφωνικό σταθμό στην Τεχνόπολη.
Μόλις φτάσαμε μας υποδέχτηκε με χαρά η διευθύντρια του ραδιοφωνικού σταθμού, η γνωστή δημοσιογράφος κ.Τζέλα Παυλάκου η οπαία ήταν και ξεναγός μας. Για αρκετή ώρα συζητήσαμε μαζί της για την ιστορία του ραδιοφωνικού σταθμού, για την περιοχή εκεί, για την δουλειά του δημοσιογράφου και τη σημασία της καθώς και τις προϋποθέσεις που πρέπει πληροί κάποιος για να ασκήσει αυτό το απαιτητικό επάγγελμα. Η συζήτηση έγινε πιο ενδιαφέρουσα κατά τη γνώμη μου, όταν πέρασε σε μια πιο φιλοσοφική διάσταση μιλώντας για τον άνθρωπο και τις αρετές που πρέπει να έχει για να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες του.Ύστερα από αυτή την εισαγωγική και εποικοδομητική κουβέντα αρχίσαμε την ξενάγηση στο εσωτερικό του σταθμού. Είδαμε όλα τα πόστα του ραδιοφωνικού. Πρώτα, με πολύ ησυχία, επισκεφτήκαμε την αίθουσα σύνταξης όπου συντάσσονται οι ειδήσεις, ύστερα κατευθυνθήκαμε στον κάτω όροφο που είδαμε το τηλεφωνικό κέντρο, τον χώρο όπου εργάζεται ο τεχνικός και τέλος το στούντιο που γίνονται οι ζωντανές εκπομπές. Σε κάθε πόστο ο καθένας μας έλεγε λίγα λόγια για τη δουλειά του κι έτσι είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πολλά πράγματα για τη λειτουργία ενός ραδιοφωνικού σταθμού.
Η ξενάγηση μας αυτή στον ραδιοφωνικό σταθμό ήταν μια πρωτόγνωρη και μοναδική εμπειρία, που σε συνδυασμό με την απολαυστική βόλτα στο γραφικό Μοναστηράκι έκαναν την εκδρομή αξέχαστη!
Έφη Λέκα

 

  

 

Μια βόλτα στην Τεχνόπολη

 

 

01
02
03
04
05
06
07
08
09
1/9 
bwd fwd

 

 Σήμερα 26/02/2015 ξεκινήσαμε μια ομάδα μαθητών με πούλμαν από το σχολείο, προορισμός μας η Τεχνόπολη. Σε όλη την διαδρομή αναρωτιόμουν τι ακριβώς θα αντίκριζα όταν θα φτάναμε εκεί. Έπειτα από μία ώρα περίπου αγωνίας, φτάσαμε στον προορισμό μας.  Όλοι μαζί πήραμε τον δρόμο για το Βιομηχανικό Μουσείο. Ξάφνου βρεθήκαμε μπροστά στην είσοδο του χώρου αυτού. Μετά από μισή ώρα ποιοτικού παιχνιδιού στο καφέ του Μουσείου, ο ξεναγός συγκέντρωσε όλους τους μαθητές.
 «Ελάτε, ξεκινάμε» φώναξε.Ο κ. Βασίλης, αφού μας οργάνωσε, μας έδωσε χρήσιμες πληροφορίες, κάνοντας μια εισαγωγή για την ιστορία του Μουσείου. Ένας κόσμος γκρι και μαύρος ανοιγόταν μπροστά μου. Τεράστιοι σε μήκος φούρνοι που άγγιζαν τα τρία μέτρα στόλιζαν τον χώρο του μουσείου. Οι εργάτες στα περασμένα χρόνια τοποθετούσαν μέσα σε αυτούς ένα ορυκτό καύσιμο, το οποίο το άφηναν σε θερμοκρασία των 1000 βαθμών κελσίου για τέσσερις με πέντε ώρες. Κατόπιν προέκυπτε ένα άλλο καύσιμο το οποίο ονομαζόταν κοκ. Εντυπωσιασμένοι όλοι οι μαθητές κάναμε συνεχώς ερωτήσεις σε όλη τη διάρκεια της ξενάγησης που συνεχίστηκε και σε άλλους χώρους. Από την εμπειρία μου αυτή κατάλαβα ότι το εργοστάσιο ήταν πολύ σημαντικό για τη φωταγώγηση της πόλης, εκείνο που δεν μου άρεσε ήταν η περίεργη μυρωδιά του χώρου και το γεγονός οτι κάποτε το εργοστάσιο ήταν πηγή ρύπων. Ένα πράγμα με στεναχώρησε περισσότερο, η φράση «Κανείς δεν προλάβαινε να βγει στην σύνταξη» που είπε ο ξεναγός .  
  Κατά την επιστροφή μας στο σχολείο όλοι ήμασταν προβληματισμένοι και συζητούσαμε μεταξύ μας και με τους συνοδούς καθηγητές μας τα οφέλη άλλα περισσότερο το κόστος που είχε το εργοστάσιο για την κοινωνία (περιβαλλοντικά και ανθρώπινα).

Γιώργος Βλαχάκης

 

  

Αποκριάτικο πάρτυ
(20/3/2015)

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
01/12 
bwd fwd
 

  Πλέον έχει γίνει παράδοση στο σχολείο μας να αναλαμβάνει η Β' Γυμνασίου τη διοργάνωση του πάρτυ και όπως κάθε χρονιά τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.
Το πάρτυ ήταν γεμάτο δραστηριότητες, υπήρχαν διαγωνισμοί χορού, τραγουδιού και στολής· οι δύο πρώτοι δυστυχώς δεν υπήρξαν και πολύ δημοφιλείς, αφού η συμμετοχή ήταν πολύ μικρή, μόλις μία ή δύο σε καθεμία. Αυτό βέβαια δε μας χάλασε το κέφι, αλλά και διευκόλυνε όχι μόνο τους κριτές, διότι δεν υπήρξε καμία δυσκολία στο να πάρουν τη σωστή και πιο δίκαιη απόφαση αλλά και τους διαγωνιζόμενους, οι οποίοι δεν είχαν έντονο το άγχος του ανταγωνισμού. Εξαίρεση βέβαια αποτέλεσε ο διαγωνισμός στολής, ο οποίος αποκτάει κάθε χρονιά όλο και περισσότερους υποστηρικτές.
Ποτέ όμως δεν έχει λείψει από καμία διοργάνωση και το φαγητό και έτσι η φετινή χρονιά δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Κάθε τμήμα έφτιαξε πολύ πλούσιους μπουφέδες με όλων των ειδών τα σνακ και πεντανόστιμα σπιτικά κέικ.
Εν κατακλείδι το αποκριάτικο πάρτυ υπήρξε μεγάλη επιτυχία, αφού διασκεδάσαμε όλοι πάρα πολύ και χορέψαμε στους ρυθμούς της μουσικής μέχρι τελικής πτώσεως.                                                                      

Τζένη Γκιούζη

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015

 

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών και η κοπή της πίτας για το 2015

 

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
01/11 
bwd fwd

 

  Στις 30-1-2015 έγινε στο σχολείο μας η γιορτή για τους Τρεις Ιεράρχες αλλά και η κοπή πίτας για το 2015. Η γιορτή ήταν πάρα πολύ προσεγμένη και συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές.
 Υπεύθυνη για τη γιορτή ήταν η κ. Γιαννόγκωνα, η θεολόγος του Γυμνασίου. Επιπλέον, όπως προαναφέραμε, οι μαθητές του Β1 βρήκαν πληροφορίες και έκαναν εργασίες για τους Τρεις Ιεράρχες που πλαισίωσαν με τη μορφή παρουσιάσεων την όλη εκδήλωση. Συγκλονιστική, για ακόμα μια φορά, η ερμηνεία της μαθήτριας του Λυκείου Δήμητρας Δήμα που έψαλλε το απολυτίκιο για τους Αγίους της Γνώσης. Οι μαθητές του Γ2, σε συνεργασία με την κ. Νταβαρία Γιούλη, χόρεψαν παραδοσιακά τραγούδια της Καππαδοκίας με τους μαθητές να βγαίνουν στη σκηνή κρατώντας φαναράκια. Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου κ. Βασίλης Καραγιάννης ανακοίνωσε τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου. Έπειτα οι υπεύθυνοι καθηγητές των τάξεων κλήρωσαν το «φλουρί» για κάθε τμήμα. Ο κάθε τυχερός δεν θα χρειαστεί να πληρώσει για τη «μεγάλη» εκδρομή της τάξης του! Μετά κάθε μαθητής πήρε από ένα κομμάτι πεντανόστιμης βασιλόπιτας η οποία ήταν φτιαγμένη από τα μέλη του Συλλόγου. Από τη βασιλόπιτα που κόπηκε για τους καθηγητές τυχερός αναδείχθηκε ο καθηγητής πληροφορικής κ. Νεκτάριος Ασπρούκος που εκτός από το φλουρί κέρδισε και μια δωροεπιταγή αξίας πενήντα ευρώ από γνωστό πολυκατάστημα! Μαζί με την πίτα προσφέρθηκε και το παραδοσιακό ισλί της Καππαδοκίας που έφτιαξαν οι μαθητές της Α? Γυμνασίου με τη βοήθεια των γονιών τους.
 
Δημήτρης Καραθανάσης, Στέφανος Αλιφιεράκης

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014

Εθελοντική Αιμοδοσία στο Γυμνάσιο

 

aimodosia03aimodosia122014 (2)  Με επιτυχία έγινε και φέτος στις 18 Δεκεμβρίου η εθελοντική αιμοδοσία που οργανώνει το σχολείο μας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Για τρίτη φορά ο Διευθυντής του αρμόδιου τμήματος του ΝΙΜΙΤΣ κ. Κατέβας με το κλιμάκιό του ήρθαν στο σχολείο μας, την ημέρα της επίδοσης των ελέγχων στους γονείς. Όχι μόνο έκαναν αιμοληψία από τους αιμοδότες ενήλικες, αλλά κουβέντιασαν και με μαθητές, τους μελλοντικούς αιμοδότες, ευαισθητοποιώντας τους στο τόσο σημαντικό ζήτημα.

                                                               Ομάδα βιβλιοθήκης

 

 

 

Βυζαντινό Μουσείο

   01Στις 09/12/2014 οι μαθητές της Β΄ γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο με σκοπό να αποκρυσταλλώσουν άποψη σχετικά με τις συνθήκες, τις τέχνες και γενικότερα τον πολιτισμό της Βυζαντινής εποχής. Η μεγαλειώδης είσοδος του μουσείου κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις των μαθητών αφού ήταν στολισμένη με τεράστιες αφίσες που παρίσταναν βυζαντινές εικόνες. Το εσωτερικό του διακρινόταν σε αίθουσες χωρισμένες με κριτήριο το θέμα τους. Στην πρώτη αίθουσα είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε πλήθος αγαλμάτων που χρονολογούνταν γύρω στον 4ο αιώνα, με βασικά υλικά κατασκευής τους το μάρμαρο, τον πηλό και την πέτρα. Στη δεύτερη κυριαρχούσαν εκθέματα θρησκευτικού χαρακτήρα03 όπως διάφορα είδη σταυρών, καντηλιών καθώς και το σημαντικότερο χριστιανικό σύμβολο το Χριστόγραμμα. Η τρίτη διέθετε εκθέματα που αφορούσαν τη χριστιανική πίστη ενώ κύριο στοιχείο της ήταν οι βυζαντινές εικόνες , οι αγιογραφίες και οι ποικίλων χρωμάτων τοιχογραφίες. Στην τελευταία αλλά εξίσου σημαντική αίθουσα, ήρθαμε σε επαφή με χειρόγραφα και νομίσματα εκείνης της εποχής. Μετά την επίσκεψη αυτή ακολούθησε μια σύντομη στάση σε ταχυφαγείο και επιστροφή στο σχολείο. Εν κατακλείδι, ευχαριστούμε το σχολείο μας που μας παρέχει εκδρομές εκπαιδευτικού περιεχομένου μέσα από τις οποίες αφομοιώνουμε ευκολότερα την διδακτέα ύλη.                                        

                                                                                                                                                                                                Στεφανία Μάγκου

 

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2014

 

Επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)

01
02
03
04
1/4 
bwd fwd


   Στις 19 του Νοέμβρη, οι μαθητές του Α1 και μαθητές Α3 του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα επισκέφτηκαν το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο χώρο του παλιού Ιπποδρόμου στο Φαληρικό Δέλτα. Ο μικρός αλλά περιποιημένος χώρος βρίσκεται ψηλά μέσα στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος και δίπλα σε ένα τερ?στιο εργοτάξιο όπου χτίζονται τα καινούρια κτήρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης και Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το πάρκο και τα κτήρια αυτά κατασκευάζονται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και αποτελούν προσφορά του στην Ελλάδα.
  Στην αρχή παρακολουθήσαμε και συμμετείχαμε σε μια προβολή-μάθημα που έγινε για να καταλαβουμε τον ρόλο μιας βιβλιοθήκης και ενός λυρικού θεάτρου· είδαμε έργα τέχνης, κτήρια, αρχιτεκτονικά σχέδια, συζητήσαμε και παρατηρήσαμε τις μακέτες που δείχνουν τα έργα ολοκληρωμένα. Πιο συγκεκριμένα μάθαμε ότι: Οι νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης θα δώσουν την δυνατότητα στον θεσμό αυτό που ιδρύθηκε το 1832 να ενισχύσει τον ερευνητικό του ρόλο και ταυτόχρονα, να επεκτείνει την ταυτότητα του από έναν χώρο αποκλειστικά ερευνητικό σε έναν δημόσιο χώρο, και ότι Η Εθνική Λυρική Σκηνή αποτελεί σημαντική αναβάθμιση για τον οργανισμό καθώς θα του προσφέρει ένα νέο σπίτι υψηλής ποιότητας. Η υψηλών προδιαγραφών όπερα θα είναι ένας χώρος πολλαπλών χρήσεων που θα μπορεί να φιλοξενήσει ποικιλία παραστάσεων και εκδηλώσεων μιούσικαλ, μπαλέτου,συναυλιών, καλλιτεχνικών προγραμμάτων κ.ά. και τέλος ότι το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος που δημιουργείται καλύπτει το 85% της συνολικής έκτασης του ΚΠΙΣΝ και έχει σκοπό την χαλάρωση μέσα στο πράσινο, που αναζητούν οι περισσότεροι αθηναίοι κάτοικοι. Εκεί, οι βασικές αξίες του Πάρκου θα είναι: η βιωσιμότητα, η διασκέδαση, η ψυχαγωγία ?
  Έπειτα βγήκαμε στον εξώστη του ιδρύματος και παρακολουθήσαμε τις εργασίες κατασκευής εμπεδώνοντας τις πληροφορίες που μας δόθηκαν στην προβολή-μάθημα που προηγήθηκε.
  Η εκπαιδευτική μας επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ένα παιχνίδι καλλιέργειας της φαντασίας. Μας χώρισαν σε ομάδες, μας έδωσαν στρογγυλούς δίσκους με διάφορες άσχετες μεταξύ τους εικόνες και εμείς έπρεπε συνδυάζοντάς τες να φτιάχνουμε ιστορίες φανταστικές? Φεύγοντας μας δόθηκε έντυπο υλικό και αναμνηστικά βραχιολάκια.
  Παρόλο που δεν μπορέσαμε να «ψυγαγωγηθούμε» με goodie?s και τα όμοια περάσαμε πολύ όμορφα, οι κύριοι που μας συνόδευαν (Ανυφαντής, Τελιγάδας) ευχαριστηθήκαν με τα καλά λόγια που άκουσαν για μας από τους υπαλλήλους του ιδρύματος και δήλωσαν ευθαρσώς ότι ήμασταν άψογοι και ότι τους βγάλαμε ασπροπρόσωπους?

Βίκυ Βάθη, Κατερίνα Βλάχου σε συνεργασία με άλλα παιδιά από το Α1 και A3

 

 

Μια μέρα στην αρχαία Αθήνα

 

  Την Τετάρτη 19/11/2014 η Α2 Γυμνασίου μαζί με την μισή τάξη του Α3 Γυμνασίου επισκεφτήκαμε το κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα την Πλάκα και το πολιτιστικό ίδρυμα Δρω. Στο άγαλμα της Μελίνας Μερκούρη ήρθε και μας συνάντησε μια συνεργάτιδα του ιδρύματος Δρω και μας οδήγησε στον χώρο όπου συμμετείχαμε στο βιωματικό πολιτιστικό πρόγραμμα Με θέμα «Μια μέρα στην αρχαία Αθήνα» . Πρώτα ντυθήκαμε αρχαίοι Έλληνες, έπειτα μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες μάθαμε πολλά για τις ενδυμασίες, γνωρίσαμε το αρχαίο θέατρο και πήραμε μια καλή γεύση για το πώς λειτουργούσε η αγορά της αρχαίας Αθήνας μέσα από μία ζωντανή αναπαράσταση. Μια ιδιαίτερη δραστηριότητα που μας ενθουσίασε ήταν όταν ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές και δημιουργήσαμε χαλκο-γραφήματα από διάφορες αναπαραστάσεις εικόνων από αγγεία και τοιχογραφίες της εποχής του 5ου αιώνα. Στο τέλος φύγαμε ενθουσιασμένοι και με την ελπίδα να μας δοθεί η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε κι άλλο πρόγραμμα του Δρω. Στη συνέχεια μαζί με τις καθηγήτριές μας που μας συνόδευαν περιηγηθήκαμε στα γραφικά σοκάκια της Πλάκας μέχρι την ώρα που μπήκαμε στα λεωφορεία για τον δρόμο του γυρισμού. Ήταν καταπληκτικά ! Περάσαμε τέλεια! Ιδού και οι φωτογραφίες:
 
 

01
02
03
04
05
06
07
08
09
1/9 
bwd fwd

 
 

                                                                                                    Στέλιος Λέκκας, Δημήτρης Τζαλοκώστας

 

Γύρω από την Ακρόπολη,
Ένας περίπατος στο χθες και το σήμερα...

  
 Στις 19/11/2014 η Γ΄ Γυμνασίου πραγματοποιήσαμε έναν περίπατο στους δρόμους γύρω από την Ακρόπολη, γιατί?, τι έλληνες θα ήμασταν αν δεν περπατούσαμε στο πλακόστρωτο έδαφος έχοντας θέα τον Παρθενώνα να στολίζει τον ορίζοντα; Και ? αν δεν αναζητούσαμε, ψάχναμε, φωτογραφιζόμασταν και ρωτούσαμε για διάφορα σημεία και αξιοθέατα;
 Βαδίσαμε, λοιπόν, στην οδό Αρεοπαγίτου, επισκεφτήκαμε το σταθμό του Μετρό με σκοπό να δούμε τα ευρήματα που βρέθηκαν κατά την κατασκευή του, καθίσαμε, προσποιούμενοι τους θεατές στο θέατρο του Διονύσου, επισκεφτήκαμε την Πνύκα και το εκκλησάκι του Αγίου Δημητρίου Λουμπαδιάρη στους πρόποδες του Φιλοπάππου... Τελικός προορισμός Θησείο ? Μοναστηράκι και περιήγηση στους πιο γραφικούς δρόμους της Αθήνας?
 Εξαντλημένοι από την πολύωρη οδοιπορία μας έφτασε η ώρα να ξεκουράσουμε τους πονεμένους και αγύμναστους μυς μας και να ανανεώσουμε τα καύσιμα?Καθίσαμε σε μια καφετέρια απολαμβάνοντας τη συντροφιά μιας τυρόπιτας? μέχρι που ήρθε η ώρα της επιστροφής..

Περήφανου Νεφέλη, Σταλίδης Χρήστος, Κουτσογιάννης Νίκος

 

 

 

Η Β' Γυμνασίου στην Actionaid

 action05Την Τετάρτη 19/11/2014 η Β΄ τάξη του σχολείου μας πήγε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ελληνικό παράρτημα της οργάνωσης actionaid. Η συμμετοχή των παιδιών ήταν πολύ μεγάλη, ανάλογη του ενθουσιασμού και της καλής μας διάθεσης για προσφορά στα πλαίσια του εθελοντισμού? Με την επίσκεψη αυτή θα μπορούσαμε να βιώσουμε, έστω εικονικά, τις συνθήκες ζωής πολλών παιδιών στις τριτοκοσμικές χώρεςaction02 μεταξύ των οποίων και του Trieu που είναι το παιδί που έχει υιοθετήσει το σχολείο μας στο πλαίσιο της actionaid.
  Αρχικά, στο χώρο μας υποδέχτηκε η αρμόδια υπάλληλος της actionaid η οποία μας διηγήθηκε περιληπτικά την ιστορία της οργάνωσης. Έπειτα, μας μοίρασε εισιτήρια που αποτελέσαν την αφετηρία του εικονικού ταξιδιού στην Ινδία. Κατά τη διάρκεια της «πτήσης» πληροφορηθήκαμε σχετικά με την οικονομία και τη ζωή της χώρας. Έτσι, ήρθαμε σε επαφή με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης της μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού. Στην κατανόηση αυτού του φαινόμενου συντελέσαν και τα παιχνίδια ποικίλων θεμάτων που ακολούθησαν.Ύστερα από τρεις περίπου ώρες ενασχόλησης με τα παραπάνω κάναμε μια σύντομη βόλτα στην πλατεία της περιοχής. Η ευχάριστη αλλά και τόσο διδακτική απόδραση από το καθημερινό φόρτο των μαθημάτων ολοκληρώθηκε με την επιβίβασή μας στα λεωφορεία και την επιστροφή στο σχολείο.

                                                                                                             Στεφανία Μάγκου

 

 

9 Νοεμβρίου 2014 32ος Κλασικός Μαραθώνιος?Οι βραβευμένοι εθελοντές πάλι εκεί

 

IMG_1608
IMG_1615
IMG_1619
IMG_1637
IMG_1670
1/5 
bwd fwd

 

 

 Όπως κάθε χρόνο για τα τελευταία τέσσερα χρόνια, το σχολείο μας, το 1ο Γυμνάσιο- Λύκειο Αυλώνα συμμετέχει στον Αυθεντικό Μαραθώνιο. Όχι, δεν είμαστε τόσο αθλητικοί ώστε να τρέξουμε τα 42.195 μέτρα, όμως είμαστε αρκετά πρόθυμοι και εργατικοί ώστε να συνδράμουμε ως εθελοντές στην οργάνωσή του. 
 Υπό κανονικές συνθήκες, είμαστε απασχολημένοι τη δεύτερη Κυριακή του Νοέμβρη και το Σάββατο που προηγείται. Δυστυχώς φέτος, ο καιρός ήταν εναντίον μας το Σάββατο και δεν μπορέσαμε να παραβρεθούμε στην αφή της φλόγας. Παρ'όλα αυτά, αποζημιωθήκαμε την Κυριακή.
 Παραδοσιακά, ξεκινήσαμε από το σχολείο τα ξημερώματα στις 4. Πρέπει να ομολογήσω ότι η διαδρομή στο λεωφορείο ήταν εμπλουτισμένη με διαφόρων ειδών χασμουρητά, καθώς σχεδόν κανείς δεν είχε χορτάσει ύπνο. Κίνηση δεν υπήρχε και έτσι, ήμασταν σύντομα στον προορισμό μας, την εκκίνηση του Μαραθωνίου. Ίσως λίγο αργοπορημένοι.
 Έφτασε, λοιπόν, η ώρα να χωριστούμε. Υπήρχαν πολλές δουλειές που έπρεπε να γίνουν και ποικίλα πόστα που έπρεπε να καλυφθούν. Άλλοι ασχολήθηκαν με το μοίρασμα των αντιανεμικών, άλλοι ήταν υπεύθυνοι για να παραλάβουν τα ρούχα των αθλητών στα ειδικά αυτοκίνητα, άλλοι ήταν υπεύθυνοι για τα μπαλόνια, άλλοι για τα κομφετί, άλλοι για να κρατούν τα χωρίσματα πριν από την εκκίνηση, άλλοι για να δίνουν πληροφορίες και άλλοι για να προσφέρουν νερά στους αθλητές. Καινοτομία αυτή τη χρονιά του σχολείου μας ήταν η πρωτοβουλία για τη δημιουργία του καλαθιού της αγάπης, όπου μαζεύονταν ρούχα από τους αθλητές με σκοπό να δοθούν αργότερα στις φυλακές ανηλίκων του Αυλώνα. 
 Αφού οργανωθήκαμε, ξεκίνησαν να έρχονται τα λεωφορεία που μετέφεραν τους αθλητές. Τα παιδιά με τα αντιανεμικά ξεκίνησαν αμέσως δουλειά. Όσο πέρναγε η ώρα όλο και πλήθαιναν τα λεωφορεία, ενώ σιγά σιγά, οι εθελοντές στην παραλαβή των ρούχων έπιασαν δουλειά. Έντονη δραστηριότητα και κινητικότητα υπήρχε μέχρι την έναρξη. Οι υπεύθυνοι για τα μπαλόνια,τα μοίρασαν σε ένα γκρουπ αθλητών δίνοντας και τις ανάλογες οδηγίες, ενώ εκείνοι που έπρεπε να εκτοξεύσουν τα κομφετί την στιγμή της εκκίνησης πήραν θέσεις. 
 Μπουμ, ακούστηκε το πιστόλι και ξεκίνησε ο 32ος Μαραθώνιος. Κομφετί έπεφταν, μπαλόνια έσχιζαν τον ουρανό, οι δρομείς ξεκινούσαν την κούρσα τους και οι θεατές ζητωκραύγαζαν χτυπώντας παλαμάκια. 
 Ύστερα από την αναχώρηση και της τελευταίας ομάδας αθλητών, καταπιαστήκαμε με το μάζεμα και τη συλλογή των ρούχων για τις φυλακές σε σακούλες για να μπορέσουμε να τις πάρουμε, να πλύνουμε και να σιδερώσουμε. Μαζέψαμε τα πράγματά μας, μαζευτήκαμε κι εμείς και αναχωρήσαμε.
 Ανακαλύψαμε πως το στομάχι μας διαμαρτυρόταν και είπαμε να κάνουμε μια στάση να φάμε κάτι. Αργότερα, γυρίσαμε πλέον μεσημεράκι στον γραφικό Αυλώνα.
 Είναι αλήθεια πως αυτό τον χρόνο, ο αριθμός των δρομέων αλλά και των εθελοντών ξεπέρασε κάθε άλλη χρονιά.
 Για άλλη μια φορά, ζήσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία. Γίναμε εθελοντές σε ένα γεγονός παγκόσμιας σημασίας και μπορέσαμε να προσφέρουμε τη βοήθειά μας. Περάσαμε όμορφα, γελάσαμε, διασκεδάσαμε, δώσαμε το παρόν και έχουμε αναμνήσεις και φωτογραφίες για να το αποδείξουμε. Είμαστε έτοιμοι και για του χρόνου. 

 
Νεφέλη Περήφανου

 

 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014

 

Συνεδρίαση και εκλογές 15μελούς

  Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου του 2014 πραγματοποιήθηκε η ετήσια συνεδρίαση του 15μελούς εν παρουσία των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας. Η συνεδρίαση έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων και το 15μελες έκανε ένα σύντομο απολογισμό των περσινών του κατορθωμάτων.Έπειτα έθεσε προς συζήτηση στα παιδιά θέματα για τη βελτίωση των λειτουργιών του σχολείου. Στην συνέχεια ακολούθησε η ανακοίνωση των ονομάτων των υποψηφίων για τις εκλογές και μετά ζητήθηκε από τους μαθητές να σταυροδοτήσουν τους/τις7 που θεωρούσαν πως ήταν οι πιο άξιοι για να εκπροσωπήσουν το σχολείο.Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας ήταν τα εξής:

1) Σταλίδης Χρήστος 60 ψήφους
2) Κουτσογιάννης Νίκος 44 ψήφους
3) Περήφανου Νεφέλη 39 ψήφους
4) Αλιφιεράκης Στέφανος 38 ψήφους
5) Τάσση Φιλίτσα 38 ψήφους
6) Πάντου Δήμητρα 36 ψήφους
7) Λιακοπούλου Μαρία 33 ψήφους
8) Αντέμι Βερόνικα 29 ψήφους
9) Μανθόπουλος Αποστόλης 27 ψήφους
10) Μπακαούκα Μαρία 24 ψήφους
11) Μπαλόκας Αντρέας 24 ψήφους
12) Μπαϊράμι Σέρλη 23 ψήφους
13) Καλύβα Εβελινα 22 ψήφους
14) Μακροδημήτρη Ζέτα 22 ψήφους
15) Παζαράκος Σωτήρης 21 ψήφους

Δήμητρα Πάντου

 

 

Η πρώτη μας εκδρομή

 Η πρώτη εκδρομή της χρονιάς έγινε την Πέμπτη 16/10/2014 και πραγματοποιήθηκε στο Αμφιαράειο Καλάμου. Το γεγονός ότι ήταν η πρώτη εκδρομή για όλο το Γυμνάσιο αλλά κυρίως για την Α? τάξη μάς ενθουσίασε όλους. 
 Η εκδρομή ήταν φανταστική! Με την καθοδήγηση των καθηγητών μας, είδαμε τον χώρο του Αμφιαράειου, ένα σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της Αττικής. Βρίσκεται σε έναν λόφο 6 χιλιόμετρα περίπου νοτιοανατολικά του Ωρωπού, λίγο βορειοδυτικότερα από τον Κάλαμο. Υπήρξε ιερός χώρος και μαντείο αφιερωμένο στον μυθικό ήρωα Αμφιάραο. Ιδρύθηκε τον 5ο αιώνα π.Χ. όταν η ευρύτερη περιοχή του Ωρωπού ανήκε στους Αθηναίους. Στον χώρο λειτουργούσε μαντείο και θεραπευτήριο. Στην περιοχή πραγματοποιούνταν τα μεγάλα Αμφιαράεια, σημαντική γιορτή που διεξαγόταν κάθε πέντε χρόνια προς τιμήν του Αμφιάραου και περιλάμβανε και αθλητικούς αγώνες.     
 Μάθαμε, λοιπόν, τον μύθο του Αμφιάραου και τη διαδικασία της θεραπείας. Μελετήσαμε τα μνημεία που σώζονται όπως ......
 
τα λουτρά,                                                   η μεγάλη στοά (στην οποία συζητούσαν οι φιλόσοφοι), 

loutrastoa

 

                         

 

 

 

 

 

 

 το θέατρο (πάνω από τη στοά),                           τα βάθρα των αγαλμάτων,

theatrovathra

ο μεγάλος βωμός, ο μικρός και ο μεγάλος ναός και η ιερή πηγή. 
  Τέλος μετά την ξενάγησή μας στον αρχαιολογικό χώρο πήγαμε για περίπατο στο πανέμορφο γήπεδο του Καλάμου στο οποίο φάγαμε και αθληθήκαμε ομαδικώς μαζί με τους καθηγητές και τη διευθύντρια του σχολείου μας!

και άλλες φωτογραφίες από την εκδρομή μας...

                  

01
02
03
04
05
1/5 
bwd fwd


 Δήμητρα Καραγιάννη

 

Όχι μόνο μια μέρα ενάντια στο cyber bullying, όλες!

 

bullyingΤην Πέμπτη 09/10/2014 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε μια τηλεδιάσκεψη με αξιωματικούς της υπηρεσίας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, στην οποία συμμετείχαν πολλά σχολεία. Το θέμα της τηλεδιάσκεψης είχε σχέση με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά το «σερφάρισμα» τους στο διαδίκτυο και ιδιαίτερα με την ηλεκτρονική βία και παρενόχληση, το cyber bullying δηλαδή! Eκείνη την ημέρα μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα σε σχέση με το ηλεκτρονικό έγκλημα στο διαδίκτυο. Διδαχθήκαμε ότι εάν είσαι προσηλωμένος στο διαδίκτυο αρκετή ώρα όχι μόνο μπορεί να αποσπαστείς απο τις υποχρεώσεις σου, όπως οι σχολικές εργασίες σου για το σπίτι ή να πάθεις διάφορα προβλήματα υγείας, όπως σκολίωση, μυωπία κτλ., αλλά και να πέσεις θύμα ηλεκτρονικής βίας λόγω της περιήγησής σου σε μη ασφαλείς ιστοσελίδες του ίντερνετ ή απρόσεχτης χρήσης του. Μπορεί π.χ. ένας χάκερ να υποκλέψει κωδικούς ηλεκτρονικών λογαριασμών αποθηκευμένων στον υπολογιστή μας και να δημιουργήσει οικονομική ζημιά στην οικογένειά μας ή π.χ. ένας άνθρωπος που θέλει να μας βλάψει να μας εκβιάζει με διαφόρους τρόπους απειλώντας τη ζωή μας και την ατομική ελευθερία μας. Πολλά παιδιά και νέοι οδηγήθηκαν ακόμη και στην αυτοκτονία μετά την ταπείνωση και τον εξευτελισμό που ένιωσαν από τις ενέργειες κακόβουλων άνθρωπων στο ίντερνετ! Προς το τέλος της τηλεδιάσκεψης όποιος μαθητής επιθυμούσε είχε την ευκαιρία να υποβάλει τις ερωτήσεις του. Αφού απαντήθηκαν οι απορίες μας, ο Διευθυντής της υπηρεσίας μάς ευχαρίστησε για την συμμετοχή μας και εμείς αφήσαμε την αίθουσα εκδηλώσεων έχοντας παρακολουθήσει ένα διαφορετικό μάθημα!

Βασιλική Κούτση και Περσεφόνη Δρακοπούλου

 

 

6 Οκτωβρίου, Πανελλήνια Ημέρα  Αθλητισμού

   Η ημέρα αθλητισμού στο σχολείο μας, μας βρήκε πολύ... αθλητικούς. Περάσαμε όμορφα, και όχι μόνο αθληθήκαμε, αλλά γνωρίσαμε κάποια ιδιαίτερα αθλήματα και συμμετείχαμε σε αντιρατσιστικές δράσεις.
   Αρχικά, πήγαμε στο σχολείο με τις αγαπημένες μας φόρμες και ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση στο θέατρο του σχολείου. Μάθαμε για κάποια αθλήματα, όχι μόνο της καθημερινότητάς μας, αλλά και των Παρολυμπιακών Αγώνων. 
   Ύστερα, οδηγηθήκαμε στο κλειστό γυμναστήριο να παρακολουθήσουμε έναν αγώνα καθιστής πετόσφαιρας (sitting volley? ή καλύτερα καθιστό βόλεϊ ?για άτομα με ειδικές ανάγκες-), ενώ αργότερα παίξαμε και βόλευ με ένα χέρι, με σκοπό να πάρουμε μια μικρή ιδέα για το πόσο αποτελεσματικά άνθρωποι με ειδικές ανάγκες αλλά με ιδιαίτερες ικανότητες ανταπεξέρχονται χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι. Ήταν διασκεδαστικό, αν και δύσκολο να παίζουμε δίχως ένα βασικό μέλος του σώματός μας. Επόμενο στη λίστα ήταν ένας αγώνας μπάσκετ, στον οποίο μαντέψτε... Η μία ομάδα κέρδισε!
   Μετά κατευθυνθήκαμε στο θέατρο του σχολείου ξανά και είδαμε κάποια βίντεο, αρκετά συγκινητικά να προσθέσω, με ανθρώπους με ιδιαιτερότητες που δεν πτοήθηκαν καθόλου από αυτές? Χορευτές με ένα πόδι ή ένα χέρι να χορεύουν καλύτερα από επαγγελματίες?? ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν το βίντεο του σχολείου μας υπέρ της διαφορετικότητας, που έφτιαξε η ομάδα χορού πριν μερικά χρόνια, ένα καταπληκτικό χορευτικό σε χορογραφία της κας Ψαρρού, το say good bye to the world you thought you lived in.
 Κατόπιν πήγαμε στο γήπεδο ποδοσφαίρου, όπου εθελοντές από το γυμνάσιο έπαιξαν έναν αγώνα επίδειξης baseball, ενώ εμείς οι υπόλοιποι προσπαθούσαμε να καταλάβουμε τους κανόνες και να διαλέξουμε για ποια ομάδα να ζητωκραυγάσουμε.
   Τέλος, στο προαύλιο κάθε τμήμα έφτιαξε την δική του αντιρατσιστική αφίσα. Συνθήματα, εικόνες, ζωγραφιές. Όλα αυτά, μαζί με εμάς, φώναζαν ένα μεγάλο ?ΟΧΙ? στον ρατσισμό. Η μέρα τελείωσε με ένα ακόμα μεγαλόπρεπο ?ΟΧΙ?, γραμμένο από τσάντες μαθητών στο δάπεδο του προαυλίου, με παραλήπτη ?(Σ)ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ?.
   Αυτή η μέρα ήταν μία αντιρατσιστική, αθλητική εμπειρία. Αυτό που μας δίδαξε, νομίζω, ήταν πως μπορούμε να καταφέρουμε ό,τι θέλουμε, αν προσπαθήσουμε κι ότι όλοι είμαστε ίσοι, χωρίς να προσδιοριζόμαστε από τις ατυχίες που μας τυχαίνουν. Όλοι είμαστε άνθρωποι.

Νεφέλη Περήφανου

  

02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
01/13 
bwd fwd

 

 

ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ 2013-2014