1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΥΛΩΝΑ 

ΤΑΙΝΙΕΣ, ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΒΙΝΤΕΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για το σχολείο μας

 

SAY GOODBYE TO THE WORLD YOU THOUGHT YOU LIVED IN:Η χορογραφία που κέρδισε το 1ο βραβείο σε μαθητικό διαγωνισμό


ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Η εκπαίδευση στο Γυμνάσιο Αυλώνα τον καιρό της πανδημίας

 


Οι κατωτέρω ηλεκτρονικές δημιουργίες έγιναν από παιδιά της ομάδας Βιβλιοθήκης της Γ' Γυμνασίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ERASMUS ΚΑ2 «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, Π. Ξεναρίου, Ν. Τσενέ)


Ιστοσελίδα με το υλικό (αφίσες, ιστορίες, βίντεο με οδηγίες ασφαλούς οδήγησης και πολλά άλλα...) που δημιούργησαν τα παιδιά της Α Γυμνασίου στο 
πλαίσιο δράσης στο μάθημα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων". Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πέπη Ξεναρίου, Κωστής Πετρογιάννης.


Οι παρακάτω ταινίες δημιουργήθηκαν από παιδιά με τη σκηνοθέτιδα Μαρία Λεωνίδα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος
“MigratED” σε συνεργασία με τον Καρπό και την ActionAid:


και τα 4 video στο πλαίσιο του Erasmus Backpack ID:

"Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς", μια εκδήλωση της ομάδας βιβλιοθήκης 2015

" Απο το ελάχιστο φτάνεις πιο σύντομα οπουδήποτε", χοροθεατρική ομάδα 
ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, 2012:

  "ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, Χοροθεατρικό δρώμενο από την εκδήλωση 
"ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες", που 
συνδιοργάνωσαν από 13 έως 15 Δεκ. 2012 στο Κρυονέρι Αττικής τα 
Γυμνάσια 1ο Αυλώνα, Καλάμου, Κρυονερίου και το Λύκειο Αυλώνα, για τα 
90 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

"Ένας μονόλογος για τη Γάζα", χοροθεατρική παράσταση,2011

erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

Το περιοδικό μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Περιβαλλοντικές Απολογισμός περιβαλλοντικής ομάδας 2012-13

Απολογισμός περιβαλλοντικής ομάδας 2012-13

Απολογισμός έργου Περιβαλλοντικής Ομάδας 2012-13

 

Η φετινή ομάδα Π.Ε. του σχολείου μας ασχολήθηκε με τη μελέτη των κάστρων της Ελλάδας και την ανάδειξη της ιστορικής, πολιτισμικής και περιβαλλοντικής τους σημασίας. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν: «Στο κάστρο το παλιό?». Έλαβαν μέρος 30 μαθητές απ? όλες τις τάξεις και τα τμήματα του σχολείου. Υπεύθυνη καθηγήτρια - συντονίστρια του προγράμματος ήταν η κ. Καρακασίδου Ελ. Η ομάδα εργαζόταν σταθερά κάθε Παρασκευή μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος και εκτάκτως όποτε αυτό ήταν αναγκαίο, από τον Νοέμβριο του ?12 ως το Μάιο του ?13.

   Στη διάρκεια της εκπόνησης του προγράμματος είχαμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε την αναγκαιότητα της ύπαρξης οργανωμένων φρουριακών κατασκευών και τους πολλαπλούς ρόλους που αυτές επιτελούσαν. Χωρισμένοι σε υποομάδες εργασίας διερευνήσαμε το θέμα μας γλωσσολογικά (ονοματολογία των κάστρων), ιστορικά (πού, πότε, γιατί κτίστηκαν ονομαστά κάστρα της Ελλάδας), αρχιτεκτονικά και πολεοδομικά (υλικά κατασκευής, οργάνωση πόλης, συστήματα ύδρευσης, τροφοδοσίας κλπ). Μεγάλο ενδιαφέρον για την ομάδα μας είχε όμως και η περιβαλλοντική προσέγγιση του θέματος ( χλωρίδα, πανίδα κάθε περιοχής, επαναχρησιμοποίηση υλικών, εξοικονόμηση ενέργειας κ.α), όπως επίσης και τα λαογραφικά στοιχεία που προέκυψαν από τις έρευνες που πραγματοποιήσαμε (μύθοι, θρύλοι, παραδόσεις σχετικές με τα κάστρα). Γοητευτική κι ενδιαφέρουσα μας φάνηκε και η μελέτη της κοινωνικής ζωής άλλων εποχών(καθημερινότητα, επαγγέλματα, γάμοι, κοινωνικές εκδηλώσεις στις καστροπολιτείες), αλλά και η λογοτεχνική προσέγγιση, αφού πολλά λογοτεχνικά έργα αλλά και ποιήματα αναφέρονται στα άπαρτα, περήφανα κάστρα μιας άλλης εποχής. Ακόμη, μελετώντας διαπιστώσαμε πως τα κάστρα αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για πολλά τραγούδια αλλά και θεατρικά έργα, κινηματογραφικές ταινίες, πίνακες ζωγραφικής.

     Μετά τη γενική διερεύνηση του θέματος, πάλι χωρισμένοι σε ομάδες των 3-4 παιδιών, διαλέξαμε ένα απ? τα 600 περίπου κάστρα της πατρίδας μας και το μελετήσαμε πιο μεθοδικά, παρουσιάζοντας κάθε ομάδα τα αποτελέσματά της στους υπόλοιπους. Ακούσαμε τραγούδια, γράψαμε κείμενα, ψάξαμε σε βιβλία, εφημερίδες, ιστοσελίδες και κάθε ομάδα ετοίμασε μια δική της παρουσίαση.

     Ευτυχώς, και φέτος, μας δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχουμε σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενός Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε). Στις 25-27/2/13 επισκεφθήκαμε το ΚΠΕ Μολάων, στη Μονεμβασιά της Πελοποννήσου και πήραμε μέρος στο πρόγραμμα για την υπέροχη καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς. Η εκδρομή αυτή ήταν καταπληκτική. Ο καιρός βοήθησε πολύ, λιακάδα σ? όλη τη διάρκεια κι ένα τριήμερο γεμάτο εμπειρίες. Επισκεφθήκαμε το άριστα οργανωμένο «Μουσείο Ελιάς και Ελαιόλαδου» στη Σπάρτη, το Κάστρο της Μονεμβασιάς με τα σπουδαία μνημεία του (εκκλησία Ελκόμενου Χριστού, ναός Αγ. Σοφίας, βυζαντινή μέση οδός, σπίτι του ποιητή Γ. Ρίτσου), τη λιμνοθάλασσα του Γέρακα αλλά και το αρχοντικό Γύθειο. Πήραμε μπόλικη ενέργεια, αλλά και φύλλα εργασίας, πολλές γνώσεις, μαθήματα συνεργασίας και βέβαια χαρά και έμπνευση (έως και ποιήματα συνθέσαμε!)

   Ένα μέρος απ? όλη αυτή την εργασία, παρουσιάσαμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς σε εκδήλωση που παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας. Η καλλιτεχνική μας έξαρση δε, μετουσιώθηκε σ? ένα μεγάλο poster (3μ x 4μ) που ζωγραφίσαμε όλοι μαζί και με τη βοήθεια των καθηγητών μας κ Πετρογιάννη και κ.Καρακασίδου με θέμα το Κάστρο του Πλαταμώνα.

   Φυσικά μια περιβαλλοντική ομάδα που σέβεται τον εαυτό της οφείλει κατά τη γνώμη μας: α) να εμπλέκει και να κινητοποιεί όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, καθηγητές, γονείς) και β) να παίρνει μέρος σε δραστηριότητες περιβαλλοντικού περιεχομένου. Έτσι κι εμείς πήραμε μέρος στην Παρατήρηση πουλιών στον Υδροβιότοπο του Ωρωπού που οργάνωσε η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία και ο Δήμος, καθαρίσαμε την αυλή του σχολείου και βοηθήσαμε στη φύτευση λουλουδιών που οργάνωσε η ομάδα βιβλιοθήκης.

   Σίγουρα δεν αλλάξαμε τον κόσμο, αλλά συνεργαστήκαμε, πλουτίσαμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας, μείναμε σταθεροί στις αξίες μας, κρατήσαμε ζωντανή την ελπίδα.

 

                       από την Περιβαλλοντική Ομάδα του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα