erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Απολογισμός δραστηριοτήτων Δραστηριότητες σχολικού έτους 2012-2013

Δραστηριότητες σχολικού έτους 2012-2013

Κατά το σχολικό έτος 2012-2013 αναπτύχθηκαν στο σχολείο μας οι εξής δραστηριότητες:

 Διδακτικές επισκέψεις

 

1. Επίσκεψη όλου του σχολείου στην Ακρόπολη. Οι μαθητές σε μικρές ομάδες δούλεψαν με φύλλα εργασίας που είχαν ετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί. Ακολούθησε επίσκεψη όλων των τμημάτων στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου άλλα τμήματα ξεναγήθηκαν από ξεναγούς και άλλα από καθηγητές του σχολείου.

 

2. Επίσκεψη όλων των τάξεων στο Ίδρυμα Λασκαρίδη. Η Α? Γυμνασίου παρακολούθησε εικαστικό πρόγραμμα πάνω στους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, η Β? Γυμνασίου παρακολούθησε πρόγραμμα σχετικό με τη μουσική της Μεσογείου και η Γ? Γυμνασίου σχετικά με το πώς δημιουργείται μία ραδιοφωνική εκπομπή.

 

3. Διδακτικές επισκέψεις όλων των τάξεων ως εξής:

 

Η Α? Γυμνασίου επισκέφτηκε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου οι μαθητές σε μικρές ομάδες δούλεψαν με φύλλα εργασίας που είχαν ετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί.

 

Η Β? Γυμνασίου παρακολούθησε εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Καλλιμάρμαρο και περιηγήθηκε σε τμήμα του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.

 

Η Γ? Γυμνασίου στην Εστία Γνώσης στη Χαλκίδα συνδέθηκε με άλλο σχολείο μέσω τηλεδιάσκεψης και παρακολούθησαν μάθημα Αστρονομίας και Μαθηματικών / Πληροφορικής.

 

4. Επίσκεψη της Α? Γυμνασίου στο Μπάφι Πάρνηθας όπου οι μαθητές παρακολούθησαν πρόγραμμα για το δάσος του Εθνικού Φορέα Διαχείρισης Πάρνηθας.

 

5. Επίσκεψη της Γ? Γυμνασίου στο Μουσείο Ζυγομαλά του Αυλώνα και ξενάγηση από τη Δ/ντρια του Μουσείου.

 

 

 

Εκδρομές:

 

?  Μονοήμερη εκδρομή της Α? και Β? Γυμνασίου στην Επίδαυρο και το Ναύπλιο

 

?  Τριήμερη εκδρομή της Γ? Γυμνασίου στον Βόλο και το Πήλιο

 

?  Τριήμερη εκδρομή της Περιβαλλοντικής Ομάδας στο ΚΠΕ Μολάων στο πλαίσιο προγράμματος που υλοποιήθηκε στο σχολείο με τίτλο «Στο κάστρο το παλιό?»

 

?  Μονοήμερη εκδρομή των ομάδων τοπικής ιστορίας της Γ? Γυμνασίου στην Πάρνηθα (κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα)

 

?  Μονοήμερη εκδρομή των ομάδων Εφημερίδας και Βιβλιοθήκης στο Σούνιο και Λαύριο (μετά τη λήξη των εξετάσεων Μαΐου ? Ιουνίου)

 

 

 

Διαγωνισμοί - Αγώνες

 

?  Συμμετοχή μαθητών στον διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας «Θαλής» και στη β? φάση του διαγωνισμού («Ευκλείδης»).

 

?  Διενέργεια ενδοσχολικού μαθηματικού διαγωνισμού και βράβευση των μαθητών που διακρίθηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με τη λήξη των μαθημάτων.

 

?  Διενέργεια ενδοσχολικού διαγωνισμού ποίησης με θέμα την «Αγάπη». Παρουσίαση των βραβευμένων ποιημάτων στην εκδήλωση «Κάπου υπάρχει η αγάπη μου» της ομάδας Βιβλιοθήκης και βράβευση των μαθητών στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με τη λήξη των μαθημάτων.

 

?  Ενδοσχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου αγοριών και βόλεϊ κοριτσιών. Πραγματοποίηση των τελικών και απονομή μεταλλίων το τελευταίο διήμερο των μαθημάτων.

 

 

 

Εθελοντισμός ? Ανθρωπιστική δράση

 

?    Συμμετοχή στον 30ο Κλασικό Μαραθώνιο. Οργανώθηκε η συμμετοχή 100 εθελοντών (μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών που βοήθησαν: α) την ημέρα της τελετής έναρξης β) την ημέρα του Μαραθωνίου στη αφετηρία και στο 5ο χλμ. Το σχολείο εκπροσωπήθηκε επίσης σε δεξίωση που παρατέθηκε για την έναρξη του Μαραθωνίου στο ξενοδοχείο Intercontinental καθώς και σε τελετή βράβευσης στην Τεχνόπολη.

 

?   Συμμετοχή σε πάρτι που οργάνωσε το ΓΕΛ Αυλώνα για τη συγκέντρωση χρημάτων για την «Κιβωτό του Κόσμου» και τη «Φλόγα». Συγκέντρωση προϊόντων στο σχολείο. Συμμετοχή μελών του 15μελούς στην επίσκεψη που πραγματοποίησε το ΓΕΛ Αυλώνα στην Κιβωτό του Κόσμου.

 

?  Αναδοχή παιδιού από όλα τα τμήματα του σχολείου (ActionAid).

 

?  Δημιουργία Τράπεζας Αίματος και διενέργεια αιμοδοσίας στον χώρο του σχολείου (νοσοκομείο ΝΙΜΙΤΣ).

 

 

 

Ενημερωτικές ομιλίες

 

?  Κυκλοφοριακή Αγωγή ? Οδική ασφάλεια: ομιλία από τον Δ. Ορφανό, πρωταθλητή στο ράλι Ντακάρ

 

?  Ομιλία από τον ηγούμενο της μονής Σαγματά Νεκτάριο Αντωνόπουλο για τα κακοποιημένα παιδιά και τη δράση του στην Ουκρανία.

 

?  «Δρόμοι μετά το Γυμνάσιο»: Ενημέρωση για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού από τον υπεύθυνο του ΚΕΣΥΠ Αχαρνών Θ. Ρηγόπουλο.

 

 

 

Γιορτές - Εκδηλώσεις

 

Εκτός από τις εορτές τις 28ης Οκτωβρίου, του Πολυτεχνείου και της 25ης Μαρτίου, πραγματοποιήθηκαν οι εξής γιορτές και εκδηλώσεις:

 

?  «Κάποτε ? στη Μικρασία ? Ένα οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες». Με αφορμή τη συμπλήρωση 90 χρόνων από τη μικρασιατική καταστροφή, τρία σχολεία (Γυμνάσιο Καλάμου, 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα και Γυμνάσιο Κρυονερίου), οργανώσαμε μία σύμπραξη και σε συνεργασία και με το ΓΕΛ Αυλώνα υλοποιήσαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα «Κάποτε ? στη Μικρασία ? Ένα οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες». Συνεργάστηκαν πάνω από 100 μαθητές/τριες τεσσάρων σχολείων, εννέα εκπαιδευτικοί, οι Δήμοι Ωρωπού και Διονύσου, Μικρασιατικοί Σύλλογοι, οι Σύλλογοι Γονέων και μεμονωμένα πρόσωπα, για τη δημιουργία μιας ενιαίας σύνθεσης που παρουσιάστηκε σε πρωινές εκδηλώσεις για τους μαθητές των σχολείων και σε απογευματινές εκδηλώσεις για τους ενήλικες. Δόθηκαν 3 παραστάσεις στο Πνευματικό Κέντρο Κρυονερίου και άλλες 3 παραστάσεις στο ΕΠΑΛ Ωρωπού. Από το 1ο Γυμνάσιο Αυλώνα συμμετείχαν οι ομάδες Σύγχρονου Χορού και Βιβλιοθήκης. Υπεύθυνες καθηγήτριες: Τσενέ Κων/να (ΠΕ02), Ψαρρού Ξένια (ΠΕ11) και Κέκη Ανδριάνα (ΠΕ05)

 

?  Χριστουγεννιάτικη γιορτή. Προηγήθηκε εκκλησιασμός και ακολούθησε γιορτή στην οποία παρουσιάστηκαν: θεατρικό έργο από μαθητές του Γυμνασίου και του ΓΕΛ, τραγούδια από τη χορωδία του Γυμνασίου και βίντεο με αφετηρία την επίσκεψη των μαθητών στην Κιβωτό του Κόσμου. Έγινε επίσης απονομή βραβείων στους μαθητές που διακρίθηκαν στο πρόγραμμα «Λογοτεχνικό Εργαστήρι: Οι μαθητές γράφουν» της ΔΙΔΕ Ανατ. Αττικής. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη γιορτή: Λώλης Σπυρίδων (ΠΕ01) και Βασιλάκος Δημήτρης (ΠΕ16)΄. Οργανώθηκε επίσης μπουφές από τα 5μελή των τμημάτων και το 15μελές.

 

?  Κοπή Πίτας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και γενική συνέλευση όλου του σχολείου με θέμα τον απολογισμό της δράσης των τμημάτων για το α? τετράμηνο και τον προγραμματισμό για το προσεχές διάστημα. Η εκδήλωση οργανώθηκε από το 15μελές και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

 

?  Αποκριάτικη γιορτή. Έγινε πάρτι που, μεταξύ των άλλων, περιλάμβανε διαγωνισμό χορού από τα τμήματα και διαγωνισμό τραγουδιού. Η εκδήλωση οργανώθηκε από τη Β? Γυμνασίου.

 

?  «Κάπου υπάρχει η αγάπη μου ?» Ήταν μια βραδιά λογοτεχνίας, μουσικής, χορού και τραγουδιού που οργανώθηκε από την ομάδα Βιβλιοθήκης, στο πλαίσιο σχετικού πολιτιστικού προγράμματος. Περιλάμβανε τραγούδια, χορό, απαγγελία ποιημάτων, δραματοποιημένη παρουσίαση πεζών και βίντεο με θέμα την αγάπη. Στην εκδήλωση συμμετείχαν: όλα τα τμήματα του Γυμνασίου, που με τους υπεύθυνους καθηγητές τους είχαν αναλάβει το καθένα από μία δράση, το δεκαπενταμελές, που ανέλαβε τον μπουφέ, η περιβαλλοντική ομάδα με κατασκευές και τη διαμόρφωση κήπου, η ομάδα σύγχρονου χορού που συμμετείχε με μία σύγχρονη χορογραφία, μαθητές του ΓΕΛ με απαγγελίες και τραγούδι. Συμμετείχαν επίσης: το ΚΑΠΗ Αυλώνα με τη χορωδία του, το 1ο και το 2ο Νηπιαγωγείο Αυλώνα με παρουσίαση βίντεο, η Δ/ντρια του Δημοτικού Αυλώνα με απαγγελία ποιήματος, η Σχολή Χορού ?The Greeks? και ο νέος τραγουδιστής / κιθαρίστας Νάσος Κατσίνας. Οι μαθητές σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων οργάνωσαν επίσης παζάρι με χειροποίητες μαρμελάδες, γλυκά και άλλες κατασκευές. Η εκδήλωση παρουσιάστηκε το πρωί για τους μαθητές του σχολείου και το απόγευμα για τους ενήλικες. Υπεύθυνες καθηγήτριες: Α. Κέκη (ΠΕ05) και Κ. Τσενέ (ΠΕ02).

 

?  Πρωινή εκδήλωση με τη λήξη των μαθημάτων που περιλάμβανε παρουσίαση των προαιρετικών προγραμμάτων και της δουλειάς ομάδων, και συγκεκριμένα της περιβαλλοντική ομάδας, της ομάδας εφημερίδας/ιστοσελίδας, της ομάδας βιβλιοθήκης, της θεατρικής ομάδας, της ομάδας σύγχρονου χορού, της ομάδας λογοτεχνικού εργαστηρίου και των ομάδων τοπικής ιστορίας. Έγινε επίσης βράβευση των μαθητών που διακρίθηκαν σε διαγωνισμούς, ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε μέσα από φωτογραφικό υλικό και τελετή αποφοίτησης της Γ? Γυμνασίου. Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ελισ. Καρακασίδου (ΠΕ15) και Κ. Τσενέ (ΠΕ02).

 

 

 

Επιμόρφωση

 

?  Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο παρακολούθησαν πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης στο πλαίσιο της δράσης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών» του Προγράμματος «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών». Θέμα της επιμόρφωσης ήταν o Φάκελος Υλικού (Portfolio) του μαθητή και επιμορφωτής ο κ. Β. Τσάφος καθηγητής ΤΕΑΠΗ.

 

?  Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος πραγματοποιήθηκε σεμινάριο με τίτλο «Επίλυση συγκρούσεων και δημιουργία κοινότητας» από την ψυχολόγο, εκπαιδεύτρια ενηλίκων κ. Α. Βασιλείου.

 

?  Η διευθύντρια του Γυμνασίου κ. Κ. Τσενέ παρουσίασε το επιμορφωτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο σχολείο σε σχετική ημερίδα που οργανώθηκε στη Σιβιτανίδειο Σχολή από το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών».

 

?  Η διευθύντρια του Γυμνασίου κ. Κ. Τσενέ και η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κ. Ξ. Ψαρρού παρουσίασαν τη χοροθεατρική παράσταση της ομάδας σύγχρονου χορού που είχε παρουσιαστεί το 2010. Η παράσταση, στην οποία συμμετείχε και μαθητής με κινητικές δυσκολίες, παρουσιάστηκε σε φοιτητές του ΤΕΑΠΗ στο πλαίσιο της θεματικής ομάδας με θέμα τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική.

 

 

 

Περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα

 

 

 

Περιβαλλοντική ομάδα

 

?  Η ομάδα υλοποίησε πρόγραμμα με τίτλο «Στο κάστρο το παλιό?.» το οποίο παρουσίασε στην εκδήλωση για τη λήξη των μαθημάτων. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού πραγματοποιήθηκε και τριήμερη εκδρομή στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Μολάων και τη Μονεμβασιά.

 

Επιπλέον η ομάδα:

 

?  Συμμετείχε σε δραστηριότητα παρατήρησης παρυδάτιων πουλιών που οργάνωσε η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας υγρότοπων. Ακολούθησε καθαρισμός της παραλίας Ωρωπού.

 

?  Συμμετείχε σε περιπατητική διαδρομή στον Αυλώνα που διοργάνωσε ο Δήμος Ωρωπού και η περιβαλλοντική οργάνωση «Άνιμα», στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.                                    

 

Υπεύθυνη της ομάδας: Καρακασίδου Ελισσάβετ (ΠΕ15)

 

 

 

Ομάδα Σύγχρονου Χορού

 

Η ομάδα παρουσίασε:

 

Α. Χοροθέατρο με τίτλο: «Το δριμύ ψύχος των χωρισμών».

 

Συμμετείχαν μαθητές του Λυκείου και του Γυμνασίου Αυλώνα σε σκηνοθεσία -χορογραφία της Ξένιας Ψαρρού, καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής. Η χορογραφία, διάρκειας 25΄, εντάχθηκε στην παράσταση «Κάποτε στη Μικρασία ? Ένα οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες» και παρουσιάστηκε σε πρωινές και απογευματινές εκδηλώσεις.

 

 

 

Β. Χοροθέατρο με τίτλο: «Της παιδικής αθωότητας τα σοφά χέρια»

 

Η χορογραφία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Κάπου υπάρχει η αγάπη μου ?». Συμμετείχαν μαθητές του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου Αυλώνα σε σκηνοθεσία της Ξένιας Ψαρρού, καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής.

 

 

 

Γ. Χορευτικό δρώμενο Flash Mob με θέμα την Παιδεία που παρουσιάστηκε στην αυλή του σχολείου, στην πλατεία του Αυλώνα στο πλαίσιο εκδήλωσης του πολιτιστικού συλλόγου το Σάλεσι και σε επιλεγμένα σημεία της παραλίας Ωρωπού ως happening.

 

Υπεύθυνη της ομάδας: Ψαρρού Ξένια (ΠΕ11).

 

 

 

Θεατρική Ομάδα

 

Η θεατρική ομάδα. επεξεργάστηκε το έργο του Δ. Ψαθά «Φον Δημητράκης». Με αφετηρία το έργο του Ψαθά, οι μαθητές παρακολουθούσαν βίντεο, συζητούσαν για τις βαθύτερες έννοιες του έργου και έκαναν πρόβες.

 

Υπεύθυνη της ομάδας: Γιαννόγκωνα Παναγιώτα (ΠΕ01)

 

 

 

Ομάδα Βιβλιοθήκης: «Μ? ένα στίχο ταξιδεύω»

 

Η ομάδα ασχολήθηκε με την οργάνωση και ταξινόμηση των βιβλίων της βιβλιοθήκης, καθώς και με τον δανεισμό. Βοήθησε στην οργάνωση της εκδήλωσης «Κάποτε στη Μικρασία ? Ένα οδοιπορικό στις Ματωμένες Μνήμες». Οργάνωσε εκδήλωση με τίτλο «Κάπου υπάρχει η αγάπη μου ?», που παρουσιάστηκε πρωί για τους μαθητές και βράδυ για τους ενήλικες. Τέλος η ομάδα είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί το Ίδρυμα Λασκαρίδη για να γνωρίσει τον συγγραφέα Μάνο Κοντολέων και να συζητήσει μαζί του.

 

Υπεύθυνες της ομάδας: Κέκη Ανδριάνα (ΠΕ05), Τσενέ Κων/να (ΠΕ02)

 

 

 

«Λογοτεχνικό Εργαστήρι: Οι μαθητές γράφουν»

 

Οι μαθητές της ομάδας παρακολούθησαν εργαστήρια λογοτεχνικής γραφής και πήραν μέρος στο ομώνυμο Δίκτυο/Πρόγραμμα της ΔΙΔΕ Ανατολικής Αττικής. Διενεργήθηκε, επίσης ενδοσχολικός διαγωνισμός

 

Υπεύθυνος της ομάδας: Κοντάκης Θεοδόσης, καθηγητής ΠΕ02 του ΓΕΛ Αυλώνα.

 

 

 

«Δημοσιογραφούμε», Ομάδα Εφημερίδας και Ιστοσελίδας

 

Η ομάδα ασχολήθηκε:

 

?  Με την έκδοση του 10ου τεύχους της εφημερίδας/περιοδικού του σχολείου μας «Σοβαρότης Μηδέν».

 

?  Με τη συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού σχετικού με τις δράσεις του σχολείου μας.

 

?  Με τη διαμόρφωση της ενότητας Μηνολόγιο της ιστοσελίδας του σχολείου μας.

 

Υπεύθυνοι της ομάδας: Τελιγάδας Νίκος (ΠΕ02), Τσενέ Κων/να (ΠΕ02), Κέκη Ανδριάνα (ΠΕ05)

 

 


«Η ιστορία μέσα μας, η ιστορία γύρω μας, η ιστορία παντού»

 

Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού «Click ? στην Ιστορία». Μαθητές της Β? και Γ? Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας δούλεψαν σε μικρές ομάδες πάνω σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος. Οι μαθητές επισκέφτηκαν ιστορικούς χώρους και μνημεία, συγκέντρωσαν πληροφορίες, συνομίλησαν με μάρτυρες των γεγονότων και ειδικούς. Οι ομάδες ασχολήθηκαν με τα εξής θέματα:

 

Α) Ιστορία της ποδοσφαιρικής ομάδας Αυλώνα, με υπεύθυνη την κ. Γιαννόγκωνα Παναγιώτα (ΠΕ01)

 

Β) Μάχη της Πύλας, με υπεύθυνη την κ. Γιαννόγκωνα Παναγιώτα (ΠΕ01)

 

Γ) Παραδοσιακά επαγγέλματα και φυσικό περιβάλλον, με υπεύθυνο τον κ. Τελιγάδα Νικόλαο (ΠΕ02)

 

Δ) Ο ιστορικός ρόλος της οικογένειας Ζυγομαλά στον Αυλώνα, με υπεύθυνο τον κ. Λώλη Σπυρίδωνα (ΠΕ01)

 

ΣΤ) Το Μουσείο Ζυγομαλά, με υπεύθυνη την κ. Τσενέ Κων/να (ΠΕ02)

 

Ε) Αναζητώντας μνημεία του παρελθόντος στις παρυφές της Πάρνηθας, με υπεύθυνες τις κ. Κέκη Ανδριάνα (ΠΕ05) και Τσενέ Κων/να (ΠΕ02) Στο πλαίσιο αυτής της δράσης πραγματοποιήθηκε πεζοπορία των ομάδων της Γ Γυμνασίου, με τη συμμετοχή και γονέων, από το καταφύγιο της Πάρνηθας μέχρι τη Φρυκτωρία του Λοιμικού, που φύλασσε κατά την αρχαιότητα το πέρασμα από τον Αυλώνα στην Αττική.