erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Περιβαλλοντικές Απολογισμός 2011-12 της ομάδας "Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε"

«Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε»

Απολογισμός της ομάδας για το 2011-2012

Φέτος στο σχολείο μας δημιουργήθηκε μια ομάδα με υπεύθυνες τις κ. Λίζα Καρακασίδου και Γαρυφυλιά Κοτσίκου που ασχολήθηκε με τα πετρογέφυρα.

  • Οι στόχοι του περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος ήταν:
  • Να  δούμε ποιες ανάγκες του ανθρώπου τον οδήγησαν να κατασκευάσει γέφυρες.
  • Να  μάθουμε τις τεχνικές και τα υλικά που χρησιμοποιούσαν και να τα συγκρίνουμε με τα σύγχρονα.
  • Να  μελετήσουμε διάφορα πετρογέφυρα της Ελλάδας.
  • Να  δούμε σε τι κατάσταση είναι και αν συντηρούνται.
  • Να  ψάξουμε τις ιστορίες, τους μύθους, τα τραγούδια, τις παραδόσεις πουσυνδέονται με τα πετρογέφυρα.
  • Να  μελετήσουμε ένα πετρογέφυρο από κοντά
  • Αλλά και να επικοινωνήσουμε, να συνεργαστούμε, να ζωγραφίσουμε μαζί, να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί.
«Διαβάζω, μελετώ, παρατηρώ, συγκρίνω, συμπεραίνω»
Ξεκινήσαμε με βιβλιογραφική και διαδικτυακή έρευνα. Μελετήσαμε την εξέλιξη των γεφυριών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, κάνοντας μια ιστορική διαδρομή. Μάθαμε για τους τρόπους κατασκευής και τα διάφορα είδη γεφυριών. Συζητήσαμε για τη σημασία τους στην επικοινωνία, το εμπόριο, τον πολιτισμό. Εξετάσαμε τα χαρακτηριστικά τους σε διαφορετικές περιοχές, για παράδειγμα γεφύρια Ηπείρου, Μακεδονίας, Θράκης, Πελοποννήσου.
«Το πετρογέφυρό μου»
Κάθε μαθητής διάλεξε μία περιοχή της Ελλάδας. Κατέγραψε τα πετρογέφυρα και στη συνέχεια διάλεξε ένα - δυο και τα μελέτησε. Βρήκε φωτογραφίες, ανακάλυψε ποιοι τα έκτισαν, για ποιους και πότε, συγκέντρωσε τους μύθους, τους θρύλους, τα τραγούδια τους. Όταν τα παιδιά ολοκλήρωσαν την έρευνά τους, την παρουσίασαν στην ομάδα με κείμενο και παρουσίαση power point.
«Ξέρω τα χέρια που το χτίσαν»
Ψάξαμε και ερευνήσαμε για μια σειρά από ερωτήματα. Ποιοι ήταν αυτοί οι θαυμαστοί χτίστες; Ποια ήταν τα πιο διάσημα μαστοροχώρια της εποχής; Ποια εποχή χτίστηκαν τα περισσότερα γεφύρια; Πώς ζούσαν; Ποιες, δηλαδή, ήταν οι συνθήκες εργασίας, η αμοιβή τους, πόσο ήταν καταξιωμένοι στην κοινωνία; Ποιες ήταν οι ειδικότητές τους; Ποια ήταν η γλώσσα τους. Γνωρίζετε ότι μιλούσαν κουδαρίτικα, μια μυστική γλώσσα;
«Τα χείλη που το τραγουδήσαν»
Αναρωτηθήκαμε: Πώς ένιωθαν οι άνθρωποι για τα στοιχεία της φύσης και για τα έργα τα δικά τους; Πώς τα τραγουδούσαν; Πώς τα χόρευαν; Πώς τα εξυμνούσαν; Πώς τα κάναν παραμύθια; Διαβάσαμε μύθους, θρύλους, παραδόσεις, παραμύθια, κοινά σε βορρά και νότο, σ? ανατολή και δύση? Γυναίκες που θυσιάζονταν για να στεριώσει το γιοφύρι ? κατάρες και ευχές ? θρήνοι και γέλια νεράιδων ? Της Άρτας το γεφύρι, αλλά και το ποντιακό Της Τρίχας το γεφύρι?
«Τα μαστορόπουλα»
Μετά από τόση εμπειρία ? γίναμε κι εμείς μαστορόπουλα. Χτίσαμε κι εμείς το γεφύρι μας! Κατασκευάσαμε, δηλαδή, μία προσομοίωση πέτρινου γεφυριού και μάλιστα ? χωρίς να θυσιάσουμε τη γυναίκα του πρωτομάστορα!
«Τα γεφύρια χορταριάζουν
άμοιρη ψυχή μην ξεγελαστείς»
Και σήμερα; Κουβεντιάσαμε πώς είναι σήμερα αυτά τα αριστουργήματα. Χρησιμοποιούνται; Πώς; Συντηρούνται; Καταργήθηκαν Γκρεμίστηκαν;
Συζητήσαμε για την αξία και τη σημασία που έχουν τα πετρογέφυρα σήμερα σαν πολιτιστική κληρονομιά, σαν ζωντανή ιστορία, σαν λαογραφία.

Από την Περιβαλλοντική Ομάδα