1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΥΛΩΝΑ 

ΤΑΙΝΙΕΣ, ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΒΙΝΤΕΟ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

 

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ: Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ για το σχολείο μας

 

SAY GOODBYE TO THE WORLD YOU THOUGHT YOU LIVED IN:Η χορογραφία που κέρδισε το 1ο βραβείο σε μαθητικό διαγωνισμό


ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Η εκπαίδευση στο Γυμνάσιο Αυλώνα τον καιρό της πανδημίας

 


Οι κατωτέρω ηλεκτρονικές δημιουργίες έγιναν από παιδιά της ομάδας Βιβλιοθήκης της Γ' Γυμνασίου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ERASMUS ΚΑ2 «www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage» (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Α. Κέκη, Π. Ξεναρίου, Ν. Τσενέ)


Ιστοσελίδα με το υλικό (αφίσες, ιστορίες, βίντεο με οδηγίες ασφαλούς οδήγησης και πολλά άλλα...) που δημιούργησαν τα παιδιά της Α Γυμνασίου στο 
πλαίσιο δράσης στο μάθημα "Εργαστήρια Δεξιοτήτων". Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πέπη Ξεναρίου, Κωστής Πετρογιάννης.


Οι παρακάτω ταινίες δημιουργήθηκαν από παιδιά με τη σκηνοθέτιδα Μαρία Λεωνίδα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος
“MigratED” σε συνεργασία με τον Καρπό και την ActionAid:


και τα 4 video στο πλαίσιο του Erasmus Backpack ID:

"Ταξίδι στα μονοπάτια της χαράς", μια εκδήλωση της ομάδας βιβλιοθήκης 2015

" Απο το ελάχιστο φτάνεις πιο σύντομα οπουδήποτε", χοροθεατρική ομάδα 
ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Αυλώνα, 2012:

  "ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, Χοροθεατρικό δρώμενο από την εκδήλωση 
"ΚΑΠΟΤΕ... ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, οδοιπορικό στις ματωμένες μνήμες", που 
συνδιοργάνωσαν από 13 έως 15 Δεκ. 2012 στο Κρυονέρι Αττικής τα 
Γυμνάσια 1ο Αυλώνα, Καλάμου, Κρυονερίου και το Λύκειο Αυλώνα, για τα 
90 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

"Ένας μονόλογος για τη Γάζα", χοροθεατρική παράσταση,2011

erasmus

                                                                                     «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

backpackID logo

Η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος

Η συμμετοχή του σχολείου μας

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«www.a(muse(u)m)ent.eu - Youth thinking about their recent cultural heritage»

erasmus

                                                                            «Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Άλλα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας

Το περιοδικό μας

 

         Διαχείριση-Επιμέλεια
         ιστοσελίδας:
         Νίκος Τελιγάδας ΠΕ 02
         Επιμέλεια Ύλης:
        Ομάδα Βιβλιοθήκης
         Τσενέ Νάντια
         Τελιγάδας Νίκος
       
       
         

 

ΤΟ ΔΑΣΟΣ- ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Καρακασίδου Ελισάβετ  

Κατεβάστε εδώ τις αφίσες των μαθητών

Αφορμή για το δεύτερο περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα σχετικά με το δάσος και ιδιαιτέρως με τον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας στάθηκαν οι δραματικές πυρκαγιές του καλοκαιριού που κατέγραψαν ένα πολύ μεγάλο μέρος των δασικών εκτάσεων της χώρας μας και ένα σημαντικό μέρος της Πάρνηθας στις κορυφές της οποίας βρίσκεται και το χωριό μας.

 

dasos4Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τη μυρωδιά εκείνων των ημερών. Το κρύψιμο του ήλιου, το απόλυτο γκρι. Τους νεκρούς συνανθρώπους μας, τα ζώα έντρομα, μισοκαμμένα. Τις περιουσίες στάχτη. Τον αγώνα των πυροσβεστών, των εθελοντών την αγωνία όλων για το μετά. Με νωπό ακόμη το πένθος, τη θλίψη και ένα τεράστιο ΓΙΑΤΙ ανταποκριθήκαμε αμέσως στο κάλεσμα της καθηγήτριας μας ν? ασχοληθούμε με το θέμα. Απ? τα μέσα Σεπτέμβρη ξεκινήσαμε τις συζητήσεις, μέσα Οκτώβρη είχαμε οργανωθεί απολύτως έχοντας ορίσει σαν τακτική μέρα συνάντησης της ομάδας μας κάθε Παρασκευή μετά το σχόλασμα και έκτακτες συναντήσεις όποτε προέκυπτε η ανάγκη.

 

dasos5Πολλοί ήταν οι στόχοι μας, ακόμη μεγαλύτερη η διάθεσή να προσφέρουμε, κι έτσι ο καθένας μας έκανε το καλύτερο που μπορούσε. Θέλαμε να μάθουμε, θέλαμε να κατανοήσουμε, θέλαμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας. Κυρίως θέλαμε να κάνουμε κάτι για να αλλάξουμε την κατάσταση. Να ενεργοποιηθούμε, να προστατέψουμε τα δένδρα, το οξυγόνο, τη ζωή μας την ίδια. Γι? αυτό χωριστήκαμε σε ομάδες εργασίας, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα μας, τις ικανότητες του καθενός, τα ταλέντα του. 

dasos6dasos7dasos8 dasos9

dasos10Η «ομάδα Βιβλιογραφικής Έρευνας» συγκέντρωσε πληροφορίες για τους Εθνικούς Δρυμούς και τη νομοθεσία που τους διέπει. Βρήκε στοιχεία για την ιστορία της Πάρνηθας, τη χλωρίδα, την πανίδα, τις δυνατότητες αναψυχής, τα μνημεία, του πολιτισμού της περιοχής καθώς και τους κινδύνους που απειλούν το δάσος.

 

Η «Δημιουργική Ομάδα» χρησιμοποιώντας όλα αυτά τα στοιχεία, εμπνεύστηκε και κατασκεύασε αφίσσες, κολλάζ, ενημερωτικά έντυπα, τράβηξε φωτογραφίες, βίντεο, έφτιαξε χάρτες, ζωγράφισε, ακόμη και έγραψε το δικό της λογοτεχνικό κείμενο (Ο μύθος της Πάρνηθας).

 

dasos11 Η «Ομάδα Βιβλιοθήκης» συνέλλεξε άρθρα από εφημερίδες, περιοδικά, κείμενα, βιβλία , site του διαδικτύου σχετικά με το περιβάλλον. Έτσι οργανώθηκε μια στοιχειώδης περιβαλλοντική βιβλιοθήκη, με τα θέματα της ταξινομημένα και στη διάθεση του κάθε μαθητή. Τα πιο ενδιαφέροντα απ? αυτά παρουσιάζονται κατά καιρούς στη περιβαλλοντική ομάδα.

 

dasos12Μια άλλη ομάδα εργασίας, η «Επικοινωνιακή Ομάδα» ετοίμασε κάθε ανακοίνωση που αφορούσε στο πρόγραμμα, συνεργαζόταν με το 15μελές μαθητικό συμβούλιο, έκανε τις συνεννοήσεις με τη Διεύθυνση και το σύλλογο των καθηγητών, με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων καθώς και με σχετικούς δημόσιους φορείς.

 

Τέλος η «Ομάδα Παρουσίασης» επεξεργάστηκε τα στοιχεία, διαμόρφωσε τα κείμενα μέσω των Η/Υ και δημιούργησε το τελικό προϊόν της παρουσίασης.  

dasos13Στην όλη την οργάνωση και εφαρμογή του προγράμματος μας καθοριστική υπήρξε η συνεργασία που αναπτύξαμε με το wwf και το Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας. Λάβαμε ενημερωτικό υλικό και τα αξιοποιήσαμε προβάλλοντας slides για την Πάρνηθα και συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας. Μετά από πρόσκληση του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα και πραγματοποιήσαμε αλλά και είδαμε από κοντά τις απίστευτες καταστροφές.

dasos14Το Μάρτη, σε συνεργασία με το Δασαρχείο Καπανδριτίου δεχτήκαμε την επίσκεψη του συντοπίτη μας δασολόγου κ. Πετρογιάννη, ο οποίος με πολύ απτό και ζωντανό τρόπο μας ενημέρωσε για καθένα από τους Εθνικούς Δρυμούς χωριστά και απάντησε απλά και ευέλικτα σε κάθε μας ερώτημα.

Άλλη μια ενδιαφέρουσα επικοινωνία είχαμε με την Περιβαλλοντική Ομάδα του Γυμνασίου Ημαθίας. Οι καθηγητές μας που γνωρίζονταν από χρόνια από σεμινάρια, φρόντισαν να μας γνωρίσουν κι εμάς μέσα από τι άλλο; Τις δουλειές μας. Εκείνοι μας έστειλαν έντυπα από την εφημερίδα που εκδίδουν και εμείς την εφημερίδα του σχολείου μας αλλά και ημερολόγιο με φωτογραφίες και αξιοθέατα του Αυλώνα.

Το σύνολο των εργασιών μας θα βρίσκεται στην περιβαλλοντική μας βιβλιοθήκη καθώς επίσης και στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.

dasos15Επιπλέον, για το τέλος της χρονιάς αφήσαμε μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα. Τη διοργάνωση τετραήμερης περιβαλλοντικής επίσκεψης στον υδροβιότοπο της λίμνης Κερκίνης που θα πραγματοποιηθεί στις 14,15,16,17 Ιουνίου 2008. η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος «Καλλιστώ» του Υπουργείου Παιδείας, όπου μετά πραγματικά πολύ κόπο και αγωνία καταφέραμε να είμαστε ένα από τα σχολεία που το Υπουργείο επέλεξε να χρηματοδοτήσει, αφού η πρόταση που υποβάλλαμε με την αίτηση μας κρίθηκε άρτια ως προς όλες τις παραμέτρους της.

Έπεται λοιπόν συνέχεια ως προς τις δράσεις μας τη θερινή περίοδο. Μετά την ολοκλήρωση και αυτού του προγράμματος θα πραγματοποιήσουμε εκδήλωση παρουσίασης (την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου).

Πολλά συνέβησαν αυτή τη χρονιά. Άλλα πολύ δυσάρεστα και αποκαρδιωτικά και άλλα ελπιδοφόρα και αισιόδοξα. Η ομάδα μας αποφάσισε να «βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο», να κοιτάζει μπροστά, να οραματίζεται, να δρα. Αυτό προτείνουμε και σε όλους εσάς. Ας μάθουμε από τα λάθη μας αλλά ας μη στεκόμαστε σε αυτά.   Ας ενεργοποιηθούμε, σ πάρουμε τη ζωή και το μάλλον μας στα χέρια μας. Ας πάψουμε να ρίχνουμε τις ευθύνες στους άλλους. Ας αναλάβουμε ο καθένας τις δικές του.

 

Γι? αυτό?

 

  • Προστάτεψε το δάσος της περιοχής σου.

  • Μπες σε εθελοντικές ομάδες περιφρούρησης, υπάρχουν.

  • Πάρε μέρος σε οργανωμένες αναδασώσεις, δενδροφυτεύσεις.

  • Πίεζε τους αρμόδιους φορείς (Υπουργεία, Δήμο, Νομαρχία) ώστε να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες δομές προστασίας και πρόληψης (επαρκές προσωπικό, κρουνοί, καθαρισμοί κλπ).

  • Μην κλείνεις τα μάτια σε αυθαιρεσίες (παράνομη δόμηση, παράνομη υλοτομία, παράνομο κυνήγι).

  • Σεβάσου απόλυτα τους Εθνικούς Δρυμούς (μη ρυπαίνεις, μην ανάβεις φωτιές, μη δημιουργείς ηχορύπανση).

  • Ζήσε το Δάσος, απόλαυσε το και σεβάσου το!!

 

Καλό καλοκαίρι ? Χωρίς Πυρκαγιές!!!!  

 

 

 

Περιβαλλοντική Ομάδα Γυμνασίου Αυλώνα